Ja zo heb ik het ook gedaan. Mijn vrouw had voor haarzelf de afspraak gemaakt en maar één voornaam opgegeven. Even gebeld of dat een probleem was, toen gaf HCC aan dat ze haar afspraak moest cancelen en een nieuwe moest maken met alle voornamen zoals in haar paspoort.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Gelukkig, alle 'problemen' verholpen. Ik kreeg het reiscertificaat niet (na 2 uur), nadat bellen niet lukte een email gestuurd (met SPOED in de header), en binnen 5min gebeld en reiscertificaten binnen. Op dit certificaat staan alle gegevens netjes, inclusief paspoort en alle gegevens zoals in paspoort met correcte voornamen. Die is idd wezenlijk anders en met veel extra informatie die ongetwijfeld nodig zal zijn. Dus alles ok
!

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Fijn dat het gelukt is
Veel plezier

Veel plezier

2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Super dat het gelukt is! Ik heb nu een test bij HealthCheckCenter staan om 13:00 aangezien dat binnen de 24 uur zou vallen (mocht er een duffe baliemedewerker zijn die gelooft in een 24-uurs regel ipv 1 kalenderdag). De oorspronkelijke test stond gepland om 14:00 maar deze heb ik dus een uur eerder gedaan.
Zou ik het nog eerder moeten doen? Ik ben bang dat de uitslag wel optijd komt, maar dat er na 18:00 geen reiscertificaten meer worden gestuurd. Want dat zou volgens Google de sluitingstijd zijn. Ik hoop natuurlijk dat ze nog later zo’n certificaat kunnen sturen. Mocht ik om 14:00 mijn uitslag al weten dan heb ik nog maar 4 uur om een certificaat op te vragen. Tijd genoeg?
Zou ik het nog eerder moeten doen? Ik ben bang dat de uitslag wel optijd komt, maar dat er na 18:00 geen reiscertificaten meer worden gestuurd. Want dat zou volgens Google de sluitingstijd zijn. Ik hoop natuurlijk dat ze nog later zo’n certificaat kunnen sturen. Mocht ik om 14:00 mijn uitslag al weten dan heb ik nog maar 4 uur om een certificaat op te vragen. Tijd genoeg?
- recidivist
- Amerikafan
@MattRob je geeft aan
Bij het maken van een afspraak bij HCC via testenvoortoegang geef je maar een beperkt aantal gegevens op. Is het zo dat je dan bij het testen je paspoortgegevens aan HCC verstrekt of moet je bij het aanvragen van het certificaat die gegevens doorgeven?
Op het (non)Covid certificaat staat volgens de website van HCC: "Hierop zijn de naam, geboortedatum, geboorteplaats en ID/Paspoortnummer, de afname- en resultaattijd van de test, soort testafname, QR code, handtekening van ons toeziend arts en gegevens/stempel van ons laboratorium vermeld."Op dit certificaat staan alle gegevens netjes, inclusief paspoort en alle gegevens zoals in paspoort met correcte voornamen. Die is idd wezenlijk anders en met veel extra informatie die ongetwijfeld nodig zal zijn.
Bij het maken van een afspraak bij HCC via testenvoortoegang geef je maar een beperkt aantal gegevens op. Is het zo dat je dan bij het testen je paspoortgegevens aan HCC verstrekt of moet je bij het aanvragen van het certificaat die gegevens doorgeven?
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dus, als ik donderdag om 10:00 rechtstreeks naar de USA vlieg vanaf Schiphol, en ik doe woensdag een sneltest om 11:00(of 12:00) met internationaal reiscerficaat, is dit gedeelte goed?
Excuses als de vraag stom klinkt, maar ik word nogal nerveus bij al de documenten die moeten worden aangeleverd.
Excuses als de vraag stom klinkt, maar ik word nogal nerveus bij al de documenten die moeten worden aangeleverd.

-
- Amerika-expert
@Ikgaopreis Hoe laat vlieg je?
Normaal gesproken zou 3 uur ruim voldoende moeten zijn om een reiscertificaat te krijgen. Als jij om 13:00 test en je hebt om 14:00u uiterlijk de uitslag en om 15:00u het reiscertificaat nog niet dan moet het wel gek lopen. Dan heb je vervolgens nog 3 uur om het te regelen.
Ik weet niet hoe lang het allemaal bij @MattRob geduurd heeft.
Normaal gesproken zou 3 uur ruim voldoende moeten zijn om een reiscertificaat te krijgen. Als jij om 13:00 test en je hebt om 14:00u uiterlijk de uitslag en om 15:00u het reiscertificaat nog niet dan moet het wel gek lopen. Dan heb je vervolgens nog 3 uur om het te regelen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 05 dec 2021, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
@Francesco jep. Je kunt zelfs nog voor 10:00u ook nog testen want de VS hanteert een 1 day period before departure. Maar als je voor de zekerheid binnen de 24u wil zitten is 11:00 of 12:00 ook prima.
Opmerking moderator
Gebruikersnaam "Francesco" is op verzoek veranderd in "raiders".
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik vlieg om 12:55. De test is de dag van tevoren om 13:00 gepland. Ik weet dat het niet precies 24 uur hoeft te zijn, maar ik wil het risico niet nemen dat KLM denkt: ha, dat is meer dan 24 uur geleden!d_vdploeg schreef: ↑05 dec 2021, 16:37@Ikgaopreis Hoe laat vlieg je?
-
- Amerika-expert
Dat verwacht ik niet. En als je hem om 13:30 doet zit je iets ruimer daarbinnen. Als jij 13:00 test en je hebt om 13:30 de uitslag en om 14:30 het certificaat nog niet dan direct bellen. Dan heb je tijd genoeg. En mocht het onverhoopt niet lukken op de testdag dan kun je de volgende dag nog contacten met HCC. Ze zijn om 08:00 open. Jij vertrekt om 13:00. Dan wordt het wel krap om dan nog je reiscertificaat te krijgen. Maar toch.
En helemaal als nood mocht het nou echt niet lukken dan kun je nog testen op Schiphol vanaf 06:00u
En helemaal als nood mocht het nou echt niet lukken dan kun je nog testen op Schiphol vanaf 06:00u
- MattRob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, je moet je paspoort meenemen, die controleren ze, en ze noteren je BSN nummer. Op het reiscertificaat staan al die gegevens dan inderdaad.recidivist schreef: ↑05 dec 2021, 15:59Bij het maken van een afspraak bij HCC via testenvoortoegang geef je maar een beperkt aantal gegevens op. Is het zo dat je dan bij het testen je paspoortgegevens aan HCC verstrekt of moet je bij het aanvragen van het certificaat die gegevens doorgeven?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- MattRob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Testuitslag was na 30min binnen. Direct vanuit de email het reiscertificaat aangevraagd. Na 2,5uur was die nog niet binnen, telefonisch waren ze niet te bereiken (mss omdat het zondag was), toen email gestuurd, met in hoofdletters "SPOED, CONTACT OPNEMEN" en binnen 5min was ik gebeld en zat reiscertificaat in de email.d_vdploeg schreef: ↑05 dec 2021, 16:37Normaal gesproken zou 3 uur ruim voldoende moeten zijn om een reiscertificaat te krijgen. Als jij om 13:00 test en je hebt om 14:00u uiterlijk de uitslag en om 15:00u het reiscertificaat nog niet dan moet het wel gek lopen. Dan heb je vervolgens nog 3 uur om het te regelen.
- recidivist
- Amerikafan
Duidelijk! Dank en veel plezier. Als alles meezit vertrekken wij a.s. zondag.Klopt, je moet je paspoort meenemen, die controleren ze, en ze noteren je BSN nummer. Op het reiscertificaat staan al die gegevens dan inderdaad.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Is er een verschil tussen een reiscertificaat en een bewijs van een negatieve testuitslag?
-
- Amerika-expert
Een testuitslag bevat de uitslag, zoals die van de GGD, maar voldoet niet aan de internationale eisen die aan een certificaat gesteld worden. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-gegevens.
Voor de VS is zo'n certificaat verplicht.
Voor de VS is zo'n certificaat verplicht.
- MattRob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die vraag had ik dus ook; maar er zit een groot verschil in, en Delta accepteerde het internationale bewijs van negatieve uitslag niet, maar het (internationale) reiscertificaat wel. Er zit veel meer informatie in.
Hoi ik vlieg aankomend woensdag. Heb een mail gekregen dat ik de attestation formulier moet invullen van delta. Zodra ik het wil invullen met mijn confirmation number staat er dat er niks is gevonden. Kom dit omdat ik nog te vroeg ben. Of kan ik het ook tijdens het inchecken laten zien?
Edit: zie al dat ze het ook uitdelen op schiphol zelf. Als uploaden bij delta niet lukt laat ik het wel daar zien.
Edit: zie al dat ze het ook uitdelen op schiphol zelf. Als uploaden bij delta niet lukt laat ik het wel daar zien.
- MattRob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kreeg ook die melding, dus heb zelf gedownload en geprint (was ook ergens anders op de website van Delta te vinden). Er stond gisteren nog wel de '3 dagen negatieve test' optie op, die heb ik handmatig aangepast naar 1.
Overigens werd zojuist bij de incheckbalie van KLM (Sky Priority) wel gevraagd naar de vaccinatie en test bewijzen, alhoewel ik die geupload had. Ik heb daar nog even naar gevraagd, maar zij had ze niet in het systeem. Ik had ze alleen bij Delta geupload, niet bij KLM. Misschien daarom. Maar de email 'verified to Fly' van Delta die ik kreeg na goedkeuring van de geuploade documenten, had dus eigenlijk weinig toegevoegde waarde. Het 'attest' formulier werd wel naar gevraagd, of ik die had, maar hoefde ik niet te laten zien want die moesten we bij de gate inleveren. Als ik hem niet zelf had, vermoed ik dat ik ze daar zou krijgen, maar dat weet ik dus niet.
Het was relatief rustig bij het inchecken, wel heel even moeten wachten. Bij alle controles ging het vlotjes. We gaan over half uurtje naar de gate, kijken of er daar nog checks worden uitgevoerd op documenten.
Overigens werd zojuist bij de incheckbalie van KLM (Sky Priority) wel gevraagd naar de vaccinatie en test bewijzen, alhoewel ik die geupload had. Ik heb daar nog even naar gevraagd, maar zij had ze niet in het systeem. Ik had ze alleen bij Delta geupload, niet bij KLM. Misschien daarom. Maar de email 'verified to Fly' van Delta die ik kreeg na goedkeuring van de geuploade documenten, had dus eigenlijk weinig toegevoegde waarde. Het 'attest' formulier werd wel naar gevraagd, of ik die had, maar hoefde ik niet te laten zien want die moesten we bij de gate inleveren. Als ik hem niet zelf had, vermoed ik dat ik ze daar zou krijgen, maar dat weet ik dus niet.
Het was relatief rustig bij het inchecken, wel heel even moeten wachten. Bij alle controles ging het vlotjes. We gaan over half uurtje naar de gate, kijken of er daar nog checks worden uitgevoerd op documenten.
-
- Amerika-expert
Inderdaad krijg je die bij de gate als je 'm niet bij je hebt. Fyi @Ferry92 .
Overigens is er dan nu al weer iets gewijzigd tov 3 weken terug toen wij vertrokken, toen moesten we het formulier bij de Sky Priority ingang laten zien en stond er daar iemand ze te controleren en zette er een stempel op. Bij de gate werd er bij het zien van het stempel niet meer naar gekeken.
Goeie reis @MattRob!
Oke duidelijk. Bedankt voor de snelle reacties.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2158 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 6 Reacties