Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
@tddft_ Vorige week is mij in Los Angeles 2x gevraagd mijn vaccinatiebewijs te tonen, bij het Griffith Observatory en een restaurant. Beide keren was het voldoende om de tekst achter de internationale QR Code op de app te tonen samen met je id, bijv. paspoort of rijbewijs.
Overigens dien je voor Los Angeles vóór aankomst nog een formulier in te vullen. Meer info vind je hier. Geldt voor reizigers die vanuit een andere staat of land de stad aandoen. Dit staat dus los van alle andere zaken die je moet regelen voor je naar Amerika kunt vliegen.
Roland
Overigens dien je voor Los Angeles vóór aankomst nog een formulier in te vullen. Meer info vind je hier. Geldt voor reizigers die vanuit een andere staat of land de stad aandoen. Dit staat dus los van alle andere zaken die je moet regelen voor je naar Amerika kunt vliegen.
Roland
-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Moet je het Combined Passenger Disclosure and Attestation to the United States of America Form invullen per persoon of eentje voor iedereen die mee reist?
Ik ben ook aan het zoeken naar zo een nieuw formulier want de link is naar het oude waar je op verklaard dat je 3 dagen voor vertrek negatief getest bent, maar kan het niet vinden.
Ik ben ook aan het zoeken naar zo een nieuw formulier want de link is naar het oude waar je op verklaard dat je 3 dagen voor vertrek negatief getest bent, maar kan het niet vinden.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@DebbieTimmermans heb het @Moderatorteam al eens gevraagd om de links aan te passen in de openingspost
Dit is de goede versie https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/Comb ... 2021-p.pdf
Hier kun je ook nog een invulbare PDF vinden:
https://www.cdc.gov/quarantine/fr-proof ... -test.html
Ik zou hem per persoon invullen.

Dit is de goede versie https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/Comb ... 2021-p.pdf
Hier kun je ook nog een invulbare PDF vinden:
https://www.cdc.gov/quarantine/fr-proof ... -test.html
Ik zou hem per persoon invullen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dankjewel d_vdploeg
Mag ik ook even vragen wat je juist aanduidt als je zoon 10jaar is, aaangezien zij nog niet gevaccineerd zijn .
Is het dan bij sectie 1 het 2de bolletje niet gevaccineerd en dan het 2 de bolletje kind tussen 2 en 17jaar. Is dat alles?

Mag ik ook even vragen wat je juist aanduidt als je zoon 10jaar is, aaangezien zij nog niet gevaccineerd zijn .
Is het dan bij sectie 1 het 2de bolletje niet gevaccineerd en dan het 2 de bolletje kind tussen 2 en 17jaar. Is dat alles?
wouterendebbie.blogspot.be/
-
- Amerika-expert
Hoe het met kinderen exact zit durf ik niet te zeggen. Het is dan in ieder geval in section 2 on behalf en dan not fully vaccinated en je wordt vervolgens doorverwezen naar D.
Paar pagina’s terug staat ook iets over reizen met kinderen
Paar pagina’s terug staat ook iets over reizen met kinderen
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Als ik het goed heb dus nog altijd geen test nodig om terug te komen?
-
- Amerika-expert
Duidelijk, niet nodig voor mij dus.
Is dit Europees beslist of enkel op
NL-niveau?
Is dit Europees beslist of enkel op
NL-niveau?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Enkel op NL-niveau. Binnen de EU wordt er nog gediscussieerd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... hengenzone:
"Deze regels gaan in de hele Europese Unie gelden, maar De Jonge wil er alvast mee beginnen in Nederland."
"Deze regels gaan in de hele Europese Unie gelden, maar De Jonge wil er alvast mee beginnen in Nederland."
-
- Amerika-expert
Ok, thanks.
Onzin en wraakroepend. Hoop dat België dit niet doet. Wat een onzin om telkens in een kramp te schieten.
Onzin en wraakroepend. Hoop dat België dit niet doet. Wat een onzin om telkens in een kramp te schieten.
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tja, we gaan weer testen voor we terug mogen vliegen naar huis maar waarom dan?
Alsof het nog uitmaakt want eind decmeber is omicron hier de meest voorkomende variant, dat testen slaat werkelijk waar nergens op om terug te mogen reizen want in NL is de besmettingsgraad nu nog veel hoger dan in de USA in het 2 weeks gemiddelde.
Echt denken ze nu echt corona te stoppen door een simpele test verplichting, beetje photoshoppen kan iedereen tegenwoordig dus zekerheid geeft het niet. In de USA is het vast nog steeds een papiertje of email dat je negatief bent zonder controle middel zoals met de QR code in NL.
Alsof het nog uitmaakt want eind decmeber is omicron hier de meest voorkomende variant, dat testen slaat werkelijk waar nergens op om terug te mogen reizen want in NL is de besmettingsgraad nu nog veel hoger dan in de USA in het 2 weeks gemiddelde.
Echt denken ze nu echt corona te stoppen door een simpele test verplichting, beetje photoshoppen kan iedereen tegenwoordig dus zekerheid geeft het niet. In de USA is het vast nog steeds een papiertje of email dat je negatief bent zonder controle middel zoals met de QR code in NL.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
@Coyote Bedankt voor je reactie!
Wat betreft de testverplichting van Nederland, lees ik op deze website juist de volgende uitzondering:
"U moet als reiziger een negatief testbewijs kunnen laten zien bij vertrek uit een corona-risicogebied naar Nederland. Dit geldt voor iedereen van 12 jaar en ouder. Er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld als u een geldig vaccinatiebewijs of herstelbewijs heeft."
Is dit dan nog niet aangepast ofzo?
Wat betreft de testverplichting van Nederland, lees ik op deze website juist de volgende uitzondering:
"U moet als reiziger een negatief testbewijs kunnen laten zien bij vertrek uit een corona-risicogebied naar Nederland. Dit geldt voor iedereen van 12 jaar en ouder. Er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld als u een geldig vaccinatiebewijs of herstelbewijs heeft."
Is dit dan nog niet aangepast ofzo?
I left my heart in LA
-
- Amerika-expert
Dat zal nog moeten worden aangepast, de nieuwe regels zijn vandaag bekend gemaakt en gaan 22 december in. Niet voor het eerst dat het achter loopt.
klopt het dat je (althans bij KLM) alleen testbewijs en vaccinactie certificaat kunt uploaden (attestation en health form dus gewoon invullen ne meenemen) ?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Even een update :
Ik ben dus donderdag morgen vertrokken vanuit Brussel naar Newark ( New York ) met een United vlucht UA998 .
Inchecken ging vlot op de luchthaven en de grenscontrole in de US was ook goed verlopen. Ik verblijf hier in de US van 23 December tot en metc14 Januari!
Samenvatting van de dag van de vlucht :
Dus ik had geprinte vaccinatiebewijs en m testcertificaat bij en deze werden gecontroleerd aan de check in balie in Zaventem . Ik had een ingevulde Passenger disclosure form bij me en daar hebben ze nooit om gevraagd . Eenmaal deze documenten waren gecontroleerd kreeg ik direct mijn boardingpas en kon ik verder wandelen richting gate waar geen verdere controles werden uitgevoerd en ik kon aan boord gaan van het vliegtuig !
Eenmaals aangekomen in de US op de luchthaven van Newark hebben ze nooit gevraagd om vaccinatiebewijs en testcertificaten en het Passenger disclosure form hebben ze ook niet om gevraagd ... Ik kreeg gewoon de standaard vragen aan de grenscontrole en wandelde als het ware zo de US binnen net zoals voor de pandemie ! Intussen mijn 4e keer in de States en genieten zullen we zeker van het verblijf hier !
Al bij al is dus alles vlot verlopen zonder verrassingen !
Happy holidays and greetings from the States !
Krisse
Ik ben dus donderdag morgen vertrokken vanuit Brussel naar Newark ( New York ) met een United vlucht UA998 .
Inchecken ging vlot op de luchthaven en de grenscontrole in de US was ook goed verlopen. Ik verblijf hier in de US van 23 December tot en metc14 Januari!
Samenvatting van de dag van de vlucht :
Dus ik had geprinte vaccinatiebewijs en m testcertificaat bij en deze werden gecontroleerd aan de check in balie in Zaventem . Ik had een ingevulde Passenger disclosure form bij me en daar hebben ze nooit om gevraagd . Eenmaal deze documenten waren gecontroleerd kreeg ik direct mijn boardingpas en kon ik verder wandelen richting gate waar geen verdere controles werden uitgevoerd en ik kon aan boord gaan van het vliegtuig !
Eenmaals aangekomen in de US op de luchthaven van Newark hebben ze nooit gevraagd om vaccinatiebewijs en testcertificaten en het Passenger disclosure form hebben ze ook niet om gevraagd ... Ik kreeg gewoon de standaard vragen aan de grenscontrole en wandelde als het ware zo de US binnen net zoals voor de pandemie ! Intussen mijn 4e keer in de States en genieten zullen we zeker van het verblijf hier !
Al bij al is dus alles vlot verlopen zonder verrassingen !
Happy holidays and greetings from the States !
Krisse
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Klinkt goed! Geniet ervan en tot morgen
.

Leuke reis gewenst, iedereen bedankt voor delen van real life ervaringen.
-
- Amerika-expert
Testen voor toegang:
"Hoewel sinds zondag 19 december een lockdown van kracht is en vrijwel alle locaties waar je een coronapas voor nodig hebt dicht zijn, hebben vorige week ongeveer 142.000 mensen een afspraak bij Testen voor Toegang gemaakt.
Van ongeveer 60 procent van de mensen is niet bekend waarom ze een afspraak maakten, aangezien ze bij reden de categorie 'overig' hadden geselecteerd. "We vragen het niet in detail uit, dus van die mensen is moeilijk te zeggen waarom ze een afspraak maakten", aldus de woordvoerder."
Ze zeggen niets over het aantal aangevraagde reiscertificaten
https://www.nu.nl/coronavirus/6175315/o ... egang.html
"Hoewel sinds zondag 19 december een lockdown van kracht is en vrijwel alle locaties waar je een coronapas voor nodig hebt dicht zijn, hebben vorige week ongeveer 142.000 mensen een afspraak bij Testen voor Toegang gemaakt.
Van ongeveer 60 procent van de mensen is niet bekend waarom ze een afspraak maakten, aangezien ze bij reden de categorie 'overig' hadden geselecteerd. "We vragen het niet in detail uit, dus van die mensen is moeilijk te zeggen waarom ze een afspraak maakten", aldus de woordvoerder."
Ze zeggen niets over het aantal aangevraagde reiscertificaten

https://www.nu.nl/coronavirus/6175315/o ... egang.html
-
- Amerika-expert
De VS is vanaf morgen 30-12 zeer hoogrisicogebied. Dat betekent quarantaine van 10 dagen bij terugkeer. Deze kun je na 5 dagen beëindigen na een negatieve pcr test bij de GGD.
Bron: AD Liveblog
Het wordt ook gemeld door buitenlandse zaken via de reisadviezen op wijsopreis.nl.
Belangrijk dus voor de mensen die nog vertrekken of vanaf 30 december terugkomen uit de VS.
Bron: AD Liveblog
Het wordt ook gemeld door buitenlandse zaken via de reisadviezen op wijsopreis.nl.
Belangrijk dus voor de mensen die nog vertrekken of vanaf 30 december terugkomen uit de VS.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3594 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 6 Reacties