Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route 66 van Los Angeles naar chicago
- marijkegoesUSA
- Amerika-ontdekker
Route 66 van Los Angeles naar chicago
Hallo allemaal,
in september 2007 gaan wij de route 66 rijden van Los Angeles naar Chicago en dan door naar New York (misschien ook via New England)
We komen 9 september aan in LA en halen onze camper dan op op 10 september. We leveren onze camper weer in op 19 oktober in NY en hebben daarna nog een volle dag NY, de 21e vliegen we weer naar huis. (Dus in totaal 39 dagen camperhuur)
We hadden het idee om eerst zo'n 2 weken rond te rijden in California: Los Angeles- San Fransisco- Yosemite- Las Vegas- Death valley- Grand Canyon. En daarna verder te rijden richting het oosten de route 66 over.
Ik kon op het forum niks vinden over de route 66...
wie heeft er tips opmerkingen??
Sorry dat het zoveel vragen ineens zijn.
Alvast bedankt!
in september 2007 gaan wij de route 66 rijden van Los Angeles naar Chicago en dan door naar New York (misschien ook via New England)
We komen 9 september aan in LA en halen onze camper dan op op 10 september. We leveren onze camper weer in op 19 oktober in NY en hebben daarna nog een volle dag NY, de 21e vliegen we weer naar huis. (Dus in totaal 39 dagen camperhuur)
We hadden het idee om eerst zo'n 2 weken rond te rijden in California: Los Angeles- San Fransisco- Yosemite- Las Vegas- Death valley- Grand Canyon. En daarna verder te rijden richting het oosten de route 66 over.
Alvast bedankt!
Wij hebben in 2006 een klein stukje route 66 gedaan, omdat we toch in de buurt waren en terug moesten naar het oosten. Als je de gelegenheid hebt (en bij jullie is het niet allen de gelegenheid, maar min of meer het reisdoel, lijkt me) kun je misschien op deze website beginnen: http://www.historic66.com/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Hier heb je alle plaatsnamen staan waar hij langs komt.
Verder is het een leuk stukje tuffen om hem helemaal te zien.
http://fr.wikipedia.org/wiki/U.S._Route_66.
Erika
Verder is het een leuk stukje tuffen om hem helemaal te zien.
http://fr.wikipedia.org/wiki/U.S._Route_66.
Erika
- marijkegoesUSA
- Amerika-ontdekker
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
En hier in het engels:
http://en.wikipedia.org/wiki/Route_66
Zelf nooit meer gerden dan het stuk onderlangs de Grand Canyon,en eerlijk gezegd vindt ik daar niks aan.
Door het halve land rijden met de 66 als leidraad is natuurlijk wel leuk!
http://en.wikipedia.org/wiki/Route_66
Zelf nooit meer gerden dan het stuk onderlangs de Grand Canyon,en eerlijk gezegd vindt ik daar niks aan.
Door het halve land rijden met de 66 als leidraad is natuurlijk wel leuk!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Ik heb laatst deze route ook voor een collega van mij uitgezet in Street and Trips en dan kom je ook door plaaten waarvan het naambordje alleen al langer is dan de plaats groot is.
Maar van iemand anders hoorden we dat de trip vanaf Chicago enorm zou tegenvallen en pas aan de westkant weer wat interessanter word.
Ook omdat ze hier op sommige plaaten weer dingen gaan herstellen en weer wat terug brengen in de oude staat van vroeger.
Erika
Maar van iemand anders hoorden we dat de trip vanaf Chicago enorm zou tegenvallen en pas aan de westkant weer wat interessanter word.
Ook omdat ze hier op sommige plaaten weer dingen gaan herstellen en weer wat terug brengen in de oude staat van vroeger.
Erika
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Route 66 van Los Angeles naar chicago
We hebben het al eerder over Route 66 gehad op dit forum. Kijk maar eens in dit topicmarijkegoesUSA schreef:Ik kon op het forum niks vinden over de route 66...
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Meer schoonheid dan in Springfield MO aan route 66 kan je niet vinden hoor :whistling: (spiegeltje, spiegeltje aan de wand.....)nieuwenoord schreef:Wij willen volgend jaar ook dwars door Amerika, maar dan van San Francisco naar New York. Wij hebben ook de mogelijkheid van Route 66 bekeken maar kiezen waarschijnlijk toch voor een route meer noordelijk, omdat we denken/hopen daar meer schoonheid te vinden.
Nu even op de serieuze toer. Als je de route 66 afreist en bij mij in de buurt komt (Springfield MIssouri dus), sla dan rechtsaf de US 65 op naar Branson MO en blijf er een paar daagjes. Een betere toeristische tip kan ik je niet geven, want 7 miljoen amerikanen doen dat elk jaar! http://www.branson.com
Veel plezier.
- marijkegoesUSA
- Amerika-ontdekker
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wie weet, ooit ....? Volgend jaar eerst maar eens bij je schoonouders op de Douwe Egbertsned in MO schreef:Meer schoonheid dan in Springfield MO aan route 66 kan je niet vinden hoor :whistling: (spiegeltje, spiegeltje aan de wand.....)nieuwenoord schreef:Wij willen volgend jaar ook dwars door Amerika, maar dan van San Francisco naar New York. Wij hebben ook de mogelijkheid van Route 66 bekeken maar kiezen waarschijnlijk toch voor een route meer noordelijk, omdat we denken/hopen daar meer schoonheid te vinden.

- marijkegoesUSA
- Amerika-ontdekker
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet het Rob ... maar voor twee oud-inwoners van Beesd heb ik dat nog wel over dan.Rob schreef:Dan moet je wel naar een KOA hoornieuwenoord schreef: Wie weet, ooit ....? Volgend jaar eerst maar eens bij je schoonouders op de Douwe Egberts

Hun andere schoonzoon werkte vroeger veel bij ons op de boerderij en heb ik zo'n beetje zien opgroeien, dat schept toch een band.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Route 66 van Los Angeles naar chicago
Wij gaan de route in omgekeerde volgorde doen deze zomer, dus ik zal eens kijken met welke informatie we je kunnen verblijden, we komen de 23e augustus terug dus dat zou net op tijd zijn.marijkegoesUSA schreef:Hallo allemaal,
Alvast bedankt!
- marijkegoesUSA
- Amerika-ontdekker
Dat zou super zijn! alle info is welkom. Heb net het boekje EZ66 guide for travellers binnen, besteld via amazon. Dat lijkt me ook wel een hulpvol boekje.
Hoe lang hebben jullie uitgetrokken voor de reis?Gaan jullie echt puur van Chicago naar Los Angeles?of aan jullie in California ook nog rondrijden?
En nog een laatste vraagje, rijden jullie de 66 per auto of RV?
Alvast bedankt!
Hoe lang hebben jullie uitgetrokken voor de reis?Gaan jullie echt puur van Chicago naar Los Angeles?of aan jullie in California ook nog rondrijden?
En nog een laatste vraagje, rijden jullie de 66 per auto of RV?
Alvast bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 5946 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-