Die coördinaten had ik al gezien Rudi. Maar wij hebben zulke goede ervaringen met de tracks dus dacht dat dat wel het meest handig is. Ik heb zelf nooit eerder met basecamp, google maps etc. kaarten gemaakt voor de Garmin, afgelopen vakantie voor het eerst met de Garmin gelopen wat goed beviel met de tracks die we hadden gedownload ,toch maar eens proberen dan ....
Ik heb al jaren naar volle tevredenheid de viewranger app gebruikt om routes te maken en te navigeren tijdens het wandelen.
Helaas is viewranger gestopt en over genomen door outdooractive.
De gratis kaarten zijn nu weg en outdooractive vind ik vreselijk om routes mee te maken.
Iemand suggesties voor een hiking-app op de telefoon;
Ik heb al wat alternatieven geinstalleerd, maar ik vind ze allemaal een stuk minder.
GAIA-GPS: Kan de route niet omdraaien, resterende afstand zit er niet bij (vind ik erg handig om te kijken hoe ver het nog is).
Alltrails: Geen resterende afstand, zwart scherm op de navigatie omdat je niet gratis kaarten kunt downloaden
Wikiloc: ???
Outdooractive; Je kunt geen informatie bij punten op een gemaakte route zetten, geen offline-kaarten.
Wat ik graag zou zien in een app;
- Een kaart voor offline gebruik, al is het maar een basiskaart.
- Mogelijkheid om de route om te draaien (reverse route)
- Afstand tot einde trail
- Een beschrijving of naam aan waypoints op de route toevoegen.
Ik heb inderdaad ook Alltrails de gratis versie maar daarnaast ook Komoot. Deze laatste heb ik in februari gebruikt in Oostenrijk. Ga het nu proberen in de VS. Zowel een website als een app. Route van bv Alltrails of ergens anders gevonden kun je op Komoot uploaden.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Maar je kunt op Alltrails niet zien hoe ver het nog naar het volgende waypoint is, of hoe ver de totale route nog is.
Dat wordt dan gokken of uit het hoofd uitrekenen hoe lang de route is minus hoe ver je al hebt gelopen (= erg onnauwkeurig)
Ik gebruik die resterende afstand altijd om te bepalen waar we pauzeren, hoe lang dat nog duurt enz..
Dit lijkt mij basisinformatie voor elke navigatie.
Ik heb de (gratis) Hiking Project App. Ziet er top uit, ook offline te gebruiken. Je kunt per staat de kaart downloaden en je favoriete trails opslaan. Als het goed is moet je kunnen zien wat je locatie is op de trail. Ik heb m zelf verder nog niet actief gebruikt, alleen de wandelingen voor onze toekomstige Amerika=reis staan nu in mijn favorieten opgeslagen. Het lijkt mij wel een fijne app.
Ik heb de wandel app gevonden die voor mij perfect werkt; OsmAnd.
Zowel navigeren met de auto langs wegen als wandelroutes maken waarbij alle gegevens die ik zou willen beschikbaar zijn.
Hoogte, resterende afstand, kaarten, tracks, POI's, waypoints, tussenpunten, importeren van gpx-bestanden etc.
Zelfs de wegentoestand wordt er bij vermeld.
Je kunt 7 kaarten gratis downloaden met de free versie, voor onbeperkte kaarten betaal je eenmalig 25€.
Die kaarten kun je zelfs over elkaar leggen zodat je topomaps met andere kaarten kunt combineren.
Deze laatste heb ik even gedownload, die werkt echt heel fijn! Kende hem niet maar ga hem zeker straks gebruiken in NY en komende zomer in Portugal. Dank voor de tip.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.