Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1e vaccin + herstelcertificaat voldoende voor reis naar USA?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
PetraEllen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

1e vaccin + herstelcertificaat voldoende voor reis naar USA?

Bericht door PetraEllen »

Hallo,
We gaan onze uitgestelde reis naar de US in juli maken en nemen een vriendinnetje van mijn dochter mee.
Wij zijn allemaal volledig gevaccineerd maar vriendinnetje (net 18 geworden in maart) heeft 1e vaccin gehad eind vorig jaar en daarna covid. Ze heeft dus een herstelcertificaat geldig tot eind juli. Ik lees overal dat alleen volledig gevaccineerden naar de US mogen, alleen heeft het doormaken van Covid toch hetzelfde gewenste resultaat, nl antistoffen maken.
Weet iemand of het voldoende is om met 1 vaccin en herstelcertificaat te reizen naar de US vanuit België?

Alvast bedankt,
Petra
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 1e vaccin + herstelcertificaat voldoende voor reis naar USA?

Bericht door Mies2301 »

Nee, niet voldoende. Je moet van je originele dosis 2 vaccinaties hebben gehad of een mix van die 2, tenzij je het Janssen vaccin hebt gekregen dan is 1 voldoende.
1 Vaccinatie (Pfizer / Moderna) i.c.m. een herstelcertificaat is dan niet voldoende.
Zie ook
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... ation.html

If you are a non-U.S. citizen who is a nonimmigrant (not a U.S. citizen, U.S. national, lawful permanent resident, or traveling to the United States on an immigrant visa), you will need to show proof of being fully vaccinated against COVID-19 before you travel by air to the United States from a foreign country.

You are considered fully vaccinated:

2 weeks (14 days) after your dose of an accepted single-dose vaccine
2 weeks (14 days) after your second dose of an accepted 2-dose series
2 weeks (14 days) after you received the full series of an accepted COVID-19 vaccine (not placebo) in a clinical trial
2 weeks (14 days) after you received 2 doses of any “mix-and-match” combination of accepted COVID-19 vaccines administered at least 17 days apart*
PetraEllen
Amerika-ontdekker

Dank je... daar vreesde ik voor en vriendinnetje wil liever geen 2e vaccin.
Hopelijk worden de regels spoedig versoepeld zoals in Canada.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Ook niet om mee op vakantie te mogen?
PetraEllen
Amerika-ontdekker

Nee helaas :| ... maar lees ook wel dat herstelbewijzen volgens virologen even veel waarde zouden moeten hebben als vaccins.
Ik hoop dat de regels versoepelen en ga verder met tickets te bestellen want je moet nu bijna alles op voorhand reserveren (nationale parken, Disneyland..)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het gaat er in deze helaas niet om wat de virologen vinden, dit is een politieke beslissing. Ik vraag me af of de Amerikaanse overheid afstapt van de eis om volledig gevaccineerd te zijn, de testverplichting zal misschien wel verdwijnen.
Je moet ook voor Canada nog steeds volledig gevaccineerd zijn, alleen de testverplichting vervalt.
Ik zou in ieder geval tickets boeken die nog geannuleerd kunnen worden.
PetraEllen
Amerika-ontdekker

Je hebt gelijk, Harry, het is een politieke beslissing, helaas.
Ik probeer positief te blijven..vooral voor mijn dochter want voor haar hadden we net een vriendinnetje mee gevraagd (en air ticket betaald).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zegt dat ze het liever niet wil. Maar ik neem aan dat ze wel mee wil, dus dan toch maar daar overheen stappen?
Ik zou er niet op rekenen dat het straks niet meer nodig is.

Marianne
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou er ook niet op gokken. Het zou toch wel jammer zijn als het vriendinnetje niet mee kan terwijl er wel betaald is voor haar.
PetraEllen
Amerika-ontdekker

Vind ik ook, vooral omdat ze 1e vaccin wel heeft gehad. Ik hoop dat ze alsnog voor het 2e gaat... zo een reis zal ze anders niet snel meemaken.
Bedankt iedereen voor de info!
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Tja, dat is dan toch aan haar? Ik zou wel willen weten waar ik aan toe ben. Ze mag mee en dat is inderdaad heel wat. Heel principieel tegen vaccineren is ze blijkbaar niet, want de eerste heeft ze wel gehaald. Maar het is natuurlijk aan jullie.

De vriendin van onze zoon hebben wij afgelopen herfstvakantie ook meegenomen naar Sevilla, maar dan moest ze wel gevaccineerd zijn. Nou, dat heeft ze geregeld met 1 Janssen. Anders niet mee, heel simpel. Ook prima, maar het is uiteindelijk mijn vakantie dus graag of niet.
WIBE
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door WIBE »

En als je wel volledig gevaccineerd bent, wordt het "Europees herstelcertificaat" dan aanvaard in de USA? Of moet dit een ander certificaat zijn?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

PetraEllen schreef:
25 mar 2022, 07:34
Vind ik ook, vooral omdat ze 1e vaccin wel heeft gehad. Ik hoop dat ze alsnog voor het 2e gaat... zo een reis zal ze anders niet snel meemaken.
Bedankt iedereen voor de info!
Jij had gisteren nog in een ander topic gereageerd. Ben benieuwd hoe het nu met jullie reis is en met dat vriendinnetje. Jullie gaan in juli op vakantie. Als zij alsnog voor een tweede prik gaat (kan niet anders als ze mee wil) moet je nog met 14 dagen extra ‘inwerktijd’ rekenen. Heeft zij nog steeds geen beslissing genomen? Of jullie?
PetraEllen
Amerika-ontdekker

Hi @IngridUSA
Ja hoor... ze gaat mee! 😊
Aftellen kan beginnen... ben zo blij!
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Ah dat is mooi! Eind goed al goed.
Fijne vakantie alvast 😊
PetraEllen
Amerika-ontdekker

@IngridUSA toch geen goed nieuws... ze ging haar 2e vaccin halen maar wil het nu toch weer niet.
Ben er zo klaar mee maar vooral verdrietig voor mijn dochter. :sadcry: :sadcry: We zullen er sowieso het beste van maken.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Nou ja, dat meen je toch niet! Ik vind het heel jammer voor jullie dochter, maar eigenlijk ook ondankbaar van het vriendinnetje. Mag ik dat zeggen? Ze heeft jullie hiermee zo lang aan het lijntje gehouden en nu dit weer. Maar ze beseft vast niet wat voor kans ze mist. Eeuwig zonde. Hier gaat ze spijt van krijgen; karma zou m’n dochter zeggen 😂
Ik hoop niet dat jullie hiermee trouwens extra op kosten gejaagd zijn. Ik wens jullie samen als gezin in ieder geval een geweldige vakantie toe en dat gaat het zeker worden!!
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Nathalie21 »

Wat verdrietig voor je dochter die zich er zo op verheugd, kan ze aangeven waarom ze toch er vanaf ziet? Ik begrijp haar keuze volledig maar als ze eerder aangeeft van wel en dan toch weer niet en dan zo'n prachtige reis op het spel zet zit dan is er toch veel gaande in dat koppie denk ik?
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
PetraEllen
Amerika-ontdekker

Ze beseffen niet wat voor een geweldige reis ze zou beleven. Ze is ondertussen 18 jaar maar wordt enorm onder druk gezet van haar ouders en dan vooral haar vader die antivaxer is. Ze heeft zich dus laten beïnvloeden. Hoewel de mama zei dat ze zelf mocht beslissen, is dat duidelijk niet het geval
Mijn dochter is heel verdrietig ja maar mijn mama en ik gaan haar extra verwennen. We hadden het graag anders gezien en vind het zelf ook ondankbaar dat ze ons hier zo lang mee in onzekerheid (en stress) hebben gelaten.
Bedankt iedereen om te luisteren en mee te leven... over een maandje zitten we in California 😊
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer