Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boeken bij brooker

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Boeken bij brooker

Bericht door Hans B »

Even terug naar mijn topic brooker vs airline.
Bij doorlinken naar de airline pagina (UA) blijkt het bedrag van € 606 ineens naar €666 verhoogd te worden. Reden ???
Wordt het verschil van 2 tickets á €496 + 1× € 29 admin, bij Gate1 tegen 2x €666 bij UA weer een stukkie groter.
Totaal € 1021 of € 1332.
:roll:
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Blijft mooi Brokers vs Luchtvaartmaatschappijen... :lol:

Maar wat wel eens wordt vergeten is, dat we nu langzaam uit een hele gekke/unieke periode komen waarin luchtvaartmaatschappijen en ook de brokers het heel moeilijk hebben gehad. Ik praat niets goed, maar ik heb op de diverse fora nog niet gelezen dat iemand echt is gedupeerd omdat er via een broker is geboekt. Gedupeerd in de zin van, geen vlucht, geen voucher en geen geld, maar uiteindelijk is het wel goedgekomen...toch?

Ja, ook ik heb in 2020 ongeveer 6 maanden op mijn refund moeten wachten en kreeg mijn broker (WTC) telefonisch niet te pakken, maar of ik mij hierdoor nu zo gedupeerd voelde? Via de mail (duurde ca een week voor dat ik antwoord kreeg) was WTC wel bereikbaar en er was natuurlijk wel iets bijzonders aan de hand. Ik had mijn geld ook liever binnen twee weken na annulering op mijn rekening willen hebben maar helaas, zo werkte het tijdens de pandemie nu eenmaal niet en was het bij de luchtvaartmaatschappijen nu zoveel beter?

Ik zal (na Corona) zeker weer naar de voordeligste tickets zoeken en als dit via een broker is, dan is dat prima. Niet bij iedere broker, er zijn nu toch wel een paar spelers (Gate1, TIX, E-Dreams) die wel heel erg vaak negatief in het nieuws kwamen, die laat ik echt links liggen. Ook kijk ik of de broker wel in Nederland gevestigd. In Zuid Afrika, Amerika, Oostbloklanden of Azië is het lastig je recht te halen als het dan een keertje echt fout gaat. (ervaring CardelMar 1017 zie reisverslag)

Maar dit is mijn mening, boek vooral waar je je goed (prijs, ticket voorwaarden etc) bij voelt !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Heb je nog niet geboekt Hans?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ja hoor, als het prijsverschil groot geneog is boek ik gewoon..
Nou hebben wij aan het begin van de pandemie ook een keurige ervaring gehad met vliegtickets.nl, dus dat heeft het vertrouwen wel vergroot.
Van anderen hoor je duidelijk andere verhalen.
Voor 50 tientjes per ticket maak ik me niet druk, maar als ik exact hetzelfde ticket voor 200 minder heb, tja, dan koop ik het daar.

Ik moet wel zeggen dat het me opvalt dat veel maatschappijen tegenwoordig nauwelijks duurder zijn dan een broker, en zeker wat schuiven met vertrek en aankomt airport kan al gauw honderden euro’s meer opleveren dan simpelweg bij een broker kopen.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

IngridUSA schreef:
27 mar 2022, 16:56
Heb je nog niet geboekt Hans?
Nee ik heb nog even.
Eind augustus is de volgende reis
In 29x