Nessiezzz schreef: ↑01 apr 2022, 08:51
Kijk, mooie ervaring. Was dit document ook getekend? Dit stukje maakt het een lastige voor Nederlanders/Belgen.
Jazeker - getekend, gedateerd, op briefpapier - het voldeed aan alle eisen. De eerste versies voldeden niet, maar ze waren dan ook niet op de hoogte van de eisen tot ik die aan hun stuurde.
Overigens was het getekend door een "physician's assistant" in plaats van een "echte" dokter, maar de CDC eisen alleen maar een handtekening van een "officiële medewerker van een medische instantie".
Wat je hier natuurlijk steeds weer ziet is het verschil in gezondheidszorg alsmede documentatie/registratie/burgerlijke stand tussen de verschillende landen. Landen stellen regels op die onder hun eigen systeem best uitvoerbaar zijn, maar die in het buitenland op grote problemen stuiten.
Jullie hebben nu problemen om zo'n doktersverklaring te krijgen in Nederland, maar wij (in de VS) hebben weer problemen omdat Nederland onze documenten vrijwel niet accepteert. Zo is het vaccinatiebewijs dat we hier krijgen een klein papiertje dat heel gemakkelijk te vervalsen is. Het is ook nog eens met de hand ingevuld. Eenzelfde probleem hebben we met geboorte- en trouwakten. Er is hier geen centrale Burgerlijke Stand en iedere stad doet het weer anders. Soms ziet het er officieel uit, soms niet. Een laatste voorbeeld: ik heb bij de laatste verkiezingen mijn toegangspasje voor mijn werk gebruikt. Daar staat alleen maar mijn naam (eerste voornaam en achternaam) en een foto op. Zelfs de naam van het bedrijf en een logo ontbreken...