Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GejaH
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door GejaH »

IngridUSA schreef:
31 mar 2022, 21:18
Dan heb je niets aan die test want die is veel te vroeg. Of ga je voor een van die hierboven genoemde doktersverklaringen?
Dus ofwel de positieve test met aangevuld een verklaring die aan de eisen voldoet, of een nieuwe negatieve antigeentest niet eerder dan de dag voor vertrek.

Het idee is om op deze manier een doktersverklaring te krijgen, want dat kon je als optie bij de test aanklikken.
Een lid van ons gezin gaat vandaaf een test laten doen en dan kijken we hoe de verklaring eruit ziet. Als het alleen een verklaring van een negatieve test blijkt te zijn, dan hebben we er niks aan en gaan we alsnog 1 dag voor vertrek testen.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Nessiezzz schreef:
01 apr 2022, 08:51
Kijk, mooie ervaring. Was dit document ook getekend? Dit stukje maakt het een lastige voor Nederlanders/Belgen.
Jazeker - getekend, gedateerd, op briefpapier - het voldeed aan alle eisen. De eerste versies voldeden niet, maar ze waren dan ook niet op de hoogte van de eisen tot ik die aan hun stuurde.

Overigens was het getekend door een "physician's assistant" in plaats van een "echte" dokter, maar de CDC eisen alleen maar een handtekening van een "officiële medewerker van een medische instantie".

Wat je hier natuurlijk steeds weer ziet is het verschil in gezondheidszorg alsmede documentatie/registratie/burgerlijke stand tussen de verschillende landen. Landen stellen regels op die onder hun eigen systeem best uitvoerbaar zijn, maar die in het buitenland op grote problemen stuiten.

Jullie hebben nu problemen om zo'n doktersverklaring te krijgen in Nederland, maar wij (in de VS) hebben weer problemen omdat Nederland onze documenten vrijwel niet accepteert. Zo is het vaccinatiebewijs dat we hier krijgen een klein papiertje dat heel gemakkelijk te vervalsen is. Het is ook nog eens met de hand ingevuld. Eenzelfde probleem hebben we met geboorte- en trouwakten. Er is hier geen centrale Burgerlijke Stand en iedere stad doet het weer anders. Soms ziet het er officieel uit, soms niet. Een laatste voorbeeld: ik heb bij de laatste verkiezingen mijn toegangspasje voor mijn werk gebruikt. Daar staat alleen maar mijn naam (eerste voornaam en achternaam) en een foto op. Zelfs de naam van het bedrijf en een logo ontbreken...
karin1970
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door karin1970 »

Dringende vraag.
Is er inmiddels een nederlander die in nederland positief is getest en naar amerika is gevlogen met de GGD bewijzen.
Ik heb het hele forum doorgelezen en niks gevonden. 27 februari was ik positief. 1 april zelftest positief, maandag 4 aprilafspraak antigenentest met reiscertificaat en vertek 5 april naar Miami . Dus over een paar dagen. Wat als ik nu nog steeds positief test? volgens de amerikaanse website cdc ofzo is GGD herstelcertificaat niet voldoende. Hoe kom ik aan de juiste papieren of kan ik mijn reis volgende week gewoon vergeten
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

@karin1970 - Je kan in NL bij commerciële bedrijven ook een herstelbewijs krijgen met ondertekening, bijvoorbeeld:

https://vaccinatiecentrum.nl/nl/?id=149#corona-sneltest
Indien je Corona hebt doorgemaakt, kun je bij ons ook een document van herstel krijgen ondertekend door een arts. In sommige gevallen kun je hiermee ook reizen. Bijvoorbeeld momenteel naar Oostenrijk. Prijs : 24,95
Geen persoonlijke ervaring mee, maar je kan even bellen om informatie te krijgen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Highway-one schreef:
15 mar 2022, 14:25
Ik heb me de laatste dagen plat gegoogled waar ik aan een Fit To Fly bewijs kan komen, uiteindelijk hierop uitgekomen:
Volgende week ga ik er eentje aanvragen en zal mijn ervaring hier delen.
Heb je dit intussen nog gedaan?
karin1970
Amerika-newbie

Bericht door karin1970 »

Update:
Uit voorzorg bij https://fitfortravel.nl/application-recovery-letter een aanvraag gedaan voor een brief. Als het goed is krijg ik die morgen per mail.
Morgenvroeg om 11.00 een afspraak voor de antigenen test in de hoop dat deze toch negatief is. Want o wat levert dit allemaal stress op zeg.
Ook inmiddels contact gehad met https://vaccinatiecentrum.nl/nl/?id=149#corona-sneltest. Die kan ik morgen mocht de antigenen test toch positief zijn ook nog bellen. Enige nadeel is dat die ver bij ons uit de buurt zitten en we dan daarvoor anderhalf uur moeten reizen. Want zij kunnen het alleen doen nadat je bij hun een consult hebt geboekt. Maar goed als het moet dan doen we dat. Koffers zijn gepakt en we gaan ervan uit dat alles goed gaat komen en we dinsdag gewoon om 8.00 op schiphol staan.
Het blijft raar dat je bijna nergens zo'n doktersbrief kan krijgen. En GGD werkt helemaal niet mee. Ook niet voor een bewijs waar instaat met welke test ik in februari positief was. Dus duimen dat alles goed gaat komen. Iedereen bedankt voor het meedenken.
KaiUSA
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door KaiUSA »

Zit helaas in hetzelfde schuitje. Recent positief getest en deze week naar Amerika. Herstelbewijs gaat gelukkig dag ervoor in werking. Schiphol, KLM, Delta, GGD etc allemaal gebeld maar weinig informatie over de documenten die je nodig hebt. De meeste info staat eigenlijk in dit topic haha, dus dank hiervoor!

Ik heb net als @karin1970 gebeld met vaccinatiecentrum.nl en een afspraak gemaakt voor getekend document van herstel. Je moet wel een actief GGD herstelbewijs hebben om die brief van een arts te krijgen (en naar hun locatie rijden). Ik heb trouwens ook met mijn lokale GGD gebeld en die hebben me digitaal een positief resultaat opgestuurd, eigenlijk alle info waarom gevraagd wordt door de CDC (zoals type test, uitslag, datum etc). Dus ik ga er maar vanuit dat een GGD herstelbewijs + GGD positief resultaat + vaccinatiecentrum getekend document van herstel genoeg in om dat land binnen te komen haha!

Jammer dat er nog weinig ervaringen gedeeld zijn, dus zal mijn ervaring delen later deze week.
Astrid12345
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Astrid12345 »

@karin1970 en @KaiUSA is het jullie nog gelukt om een gezondheidsverklaring te krijgen via fitfortravel en het vaccinatiecentrum?
Anne4628
Amerika-ontdekker

Bericht door Anne4628 »

Hier in hetzelfde schuitje!

Wij pakken het als volgt aan:
1. GGD regio gebeld en zij hebben de uitslag vd positieve Coronatesten voorzien van handtekening, datum, type test enz.
2. Internationale herstelbewijzen geprint vanuit Corona App
3. Via Fit4Travel kopen we een ondertekende recovery letter mét handtekening van arts, briefhoofd ed. Hiervoor hoeven we niet op locatie te komen, alleen een formulier in te vullen digitaal. Kosten zijn €40,- pp.

Met deze brieven op zak kunnen we zonder twijfel Amerika in.

We vliegen de 14e.
Als het enigszins lukt doe ik dan een update over hoe t ging!

Tioga geeft trouwens aan dat er ook reizigers met positief testbewijs én een herstelbewijs (en dus zonder ondertekende recovery letter) Amerika binnen gekomen zijn.
Het gerucht gaat dat 16 april de regels versoepeld worden…
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Inderdaad een gerucht want testen gaat er voorlopig niet af.
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

Ontkracht in de White House briefing. Zie vliegen naar topic. Helaas...
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Anne4628 schreef:
06 apr 2022, 10:50

1. GGD regio gebeld en zij hebben de uitslag vd positieve Coronatesten voorzien van handtekening, datum, type test enz.
Welk document is dat dan? Want je krijgt een mail dat je positief getest bent en na 11 dagen kun je je herstelbewijs in de app zetten (nav je positieve test). Dus ik begrijp niet goed wat jullie dan laten ondertekenen.
KaiUSA
Amerika-newbie

Bericht door KaiUSA »

Ja vraag ik me ook af. Ik had GGD ook gebeld, maar kreeg alleen een PDF met alle positieve test gegevens, briefhoofd etc maar geen handtekening. Al kan je die er makkelijk zelf bij zetten, staat verder alleen niet in dat je 'hersteld' bent.

@Astrid12345 Ik ben vanmorgen naar vaccinatiecentrum geweest. Je moet een GGD herstelbewijs hebben die actief is (na 10 dagen) en ze checken of je geen klachten hebt. Je krijgt een nette brief waarin je paspoort gegevens staan en 2 alinea's waarin staat wanneer je positief getest bent, waar, test-soort etc met verder de uitleg dat je gezond bent verklaard en mag vliegen. Ondertekend door arts met stempels etc. Ze gaf zelf aan dat deze brief is goedgekeurd door Amerika. Moet voldoende zijn samen met positief document GGD.

Ik vlieg morgen dus laat het nog weten.
Anne4628
Amerika-ontdekker

Bericht door Anne4628 »

IngridUSA schreef:
06 apr 2022, 11:25
Anne4628 schreef:
06 apr 2022, 10:50

Welk document is dat dan? Want je krijgt een mail dat je positief getest bent en na 11 dagen kun je je herstelbewijs in de app zetten (nav je positieve test). Dus ik begrijp niet goed wat jullie dan laten ondertekenen.
Je moet idd een bewijs hebben vd positieve coronatest, die meer info geeft dan je id app vindt. Dus type test, datum, briefhoofd enz. Bij ons kwam hij mét handtekening, mr of dat nodig is weet ik niet 😅. Het ziet er wel officieel uit!
Anne4628
Amerika-ontdekker

Bericht door Anne4628 »

KaiUSA schreef:
06 apr 2022, 14:41
Ja vraag ik me ook af. Ik had GGD ook gebeld, maar kreeg alleen een PDF met alle positieve test gegevens, briefhoofd etc maar geen handtekening. Al kan je die er makkelijk zelf bij zetten, staat verder alleen niet in dat je 'hersteld' bent.

@Astrid12345 Ik ben vanmorgen naar vaccinatiecentrum geweest. Je moet een GGD herstelbewijs hebben die actief is (na 10 dagen) en ze checken of je geen klachten hebt. Je krijgt een nette brief waarin je paspoort gegevens staan en 2 alinea's waarin staat wanneer je positief getest bent, waar, test-soort etc met verder de uitleg dat je gezond bent verklaard en mag vliegen. Ondertekend door arts met stempels etc. Ze gaf zelf aan dat deze brief is goedgekeurd door Amerika. Moet voldoende zijn samen met positief document GGD.

Ik vlieg morgen dus laat het nog weten.
Top! Ben heel benieuwd of t hiermee soepel gaat én of je ook anderen ziet die alleen met positieve test én een gewoon herstelbewijs erdoor komen. ;)
Motion
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Motion »

Begrijp ik het goed dat jullie allemaal dan nog steeds positief testen met een antigeen (zelf)test?
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Ik inmiddels niet meer; idd negatief dus ik kan via de testroute gaan. Maar m’n man is nog even afwachten. Ik ga er van uit dat hij ook tijdig negatief test; dat zal hopelijk een dezer dagen of volgende week het geval zijn. Maar stel dat hij positief blijft testen wil ik ook plan B klaar hebben liggen.
KaiUSA
Amerika-newbie

Bericht door KaiUSA »

Motion schreef:
06 apr 2022, 16:29
Begrijp ik het goed dat jullie allemaal dan nog steeds positief testen met een antigeen (zelf)test?
Helaas wel ja, kan best lang duren. Zelftest positief dus ga geen poging wagen, anders kom je weer in de positieve molen bij de GGD.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Ik was zelf na anderhalve week al weer negatief. M’n man hopelijk in de loop van volgende week, dat zal dan blijken. Nu komt echt net onze dochter met een positieve zelftest naar beneden… Wat een circus. Zoonlief is nu niet thuis. Je zou bijna zeggen zorg maar dat je het nu ook krijgt. Vorige week een laatste examen gedaan voor school en over 3 weken naar NY dus het zou mooi passen 🥴
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Om die reden was ik maar wat blij dat ik in november Covid-19 kreeg - net voor m'n reis in december. Ik ben dan ook met een herstelbewijs (terug) naar de VS gereisd.

Voor de goede orde, ik was niet blij dat ik ziek werd, maar wel dat ik zo van het zenuwslopende gedoe met negatieve testresultaten af was.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer