Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
@Grouchy
Wat is secondary inspection? Nog nooit van gehoord. Maar als ik het aangeef bij binnenkomst zouden er dan nog problemen zijn?
Wat is secondary inspection? Nog nooit van gehoord. Maar als ik het aangeef bij binnenkomst zouden er dan nog problemen zijn?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Dan krijg je extra controle, soms in een aparte ruimte, mag je je handbagage leeg halen en wordt alles bekeken.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Kun je toch ook op je boardingpass zien met drie van die tekentjes erop? Dan kun je er vanuit gaan dat je een extra controle krijgt?
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
Dat klopt, dan krijg je SSSS, maar da's denk niet wat Grouchy hier bedoelde. Het is in dit geval dat als er iets gevonden wordt met de scanner je mee mag voor uitgebreid onderzoek en vragen, kost tijd.
Ik ben nog nooit naar secondary inspection gestuurd voor stroopwafels of wat voor koekjes/snoep dan ook, en ik neem toch vaak een halve Albert Heijn aan spullen mee. De enige keer dat mijn ouders zoiets overkwam is toen ze een aantal Lübecker marsepein staven hadden meegenomen die in aluminiumfolie zaten, zo naast elkaar in de koffer dachten ze kennelijk dat het op dynamiet leek 

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerikafan
- Partner van: yente
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dit leest erg onduidelijk, de verplichting is verlengd tot minimaal 3 mei. Met grote kans op nogmaals verlenging aangezien de VS weer een stijging ziet.kwarktaart schreef: ↑13 apr 2022, 22:29Ik lees net dat de mondmaskers in vliegtuigen en op vliegvelden in Amerika verplicht blijven tot 3 mei. Daar lijkt de hoop op afschaffen van de testverplichting op de heenreis ook mee vervlogen te zijn ben ik bang.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Wij nemen altijd stroopwafels (kanjers) mee en ook een pakje hagelslag, soms nog wat andere dingen maar ging tot dusver altijd goed. De 30e maart via SLC binnengekomen, werd ons nergens naar gevraagd
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
Extra controle zoals harryh al aangegeven in dit geval 'Agriculture'. Dit is echter veelal voordat er iets met de scanner gevonden is. Neem meestal 10+ pakken stroopwafels mee, dus bij aankomst declare je die;
Yes, all food items and products must be declared when entering the U.S.
You may be able to bring in food such as fruits, meats or other agricultural products depending on the region or country from which you are traveling.
Restrictions are placed on these products to protect community health, preserve the environment and prevent the introduction of devastating diseases to domestic plants and animals.
Failure to declare food products can result in up to $10,000 in fines and penalties and dismissal from the Global Entry program. Travelers may check the general admissibility of fruits and vegetables by consulting APHIS's FAVIR database at https://epermits.aphis.usda.gov/manual.
Vaak wuift de CBP officer je dan door maar je mag ook regelmatig naar 'Agriculture'. Die zit meestal direct naast de baggagebanden. Daar wordt je soms opnieuw doorgewuifd na wat vragen maar soms mogen je koffers door de scanner en worden vervolgens soms opgemaakt.
Deze maand bij binnenkomst nog naar agriculture gestuurt en één maal bij een binnenlandse vlucht de rugzak opengemaakt nadat ie door de scanner ging.
@Hans B, da's vreemd. Meestal als je binnenkomt en zegt dat je voedsel bij je hebt vragen ze op z'n minst wat het is en/of het 'meat/fruit' is.
Yes, all food items and products must be declared when entering the U.S.
You may be able to bring in food such as fruits, meats or other agricultural products depending on the region or country from which you are traveling.
Restrictions are placed on these products to protect community health, preserve the environment and prevent the introduction of devastating diseases to domestic plants and animals.
Failure to declare food products can result in up to $10,000 in fines and penalties and dismissal from the Global Entry program. Travelers may check the general admissibility of fruits and vegetables by consulting APHIS's FAVIR database at https://epermits.aphis.usda.gov/manual.
Vaak wuift de CBP officer je dan door maar je mag ook regelmatig naar 'Agriculture'. Die zit meestal direct naast de baggagebanden. Daar wordt je soms opnieuw doorgewuifd na wat vragen maar soms mogen je koffers door de scanner en worden vervolgens soms opgemaakt.
Deze maand bij binnenkomst nog naar agriculture gestuurt en één maal bij een binnenlandse vlucht de rugzak opengemaakt nadat ie door de scanner ging.
@Hans B, da's vreemd. Meestal als je binnenkomt en zegt dat je voedsel bij je hebt vragen ze op z'n minst wat het is en/of het 'meat/fruit' is.
Eén keer de fout gemaakt door in Denver aan te geven dat we geen eten mee hadden. Iedereen was al chagrijnig door een forse vertraging en een koffer die was achtergebleven in IJsland. Mijn zoontje vroeg me toen: “maar papa, we hebben op Schiphol toch stroopwafels gekocht?”. Ik probeerde de situatie nog te redden door te zeggen: “die hebben we in het vliegtuig al opgegeten”. Mijn zoontje werd boos op mij (“waarom heb ik niets gehad??”). De douanebeambte bleef ijzig cool en schreef een A op ons briefje. In mijn naïviteit dacht ik nog, dat is de A van Approved. Helaas… De koffers mochten open en de stroopwafels werden gevonden. “Whats this?” vroeg de beambte, ik: “cookies from Holland”, beambte: “no problem, have fun in the USA!” 

- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Wij nemen ook steeds 'Luikse wafels' mee, nog nooit iets aangegeven.
Laten we achter als kleine attentie bij de Airbnb (als we tevreden zijn tenminste), met daar dan de opmerking 'real Belgian Wafels'
Nog nooit iets aangegeven en nog nooit problemen gehad.
Bij terugkeer naar huis neem ik soms 'honey mangoes' mee (hier niet te verkrijgen).
Laten we achter als kleine attentie bij de Airbnb (als we tevreden zijn tenminste), met daar dan de opmerking 'real Belgian Wafels'

Nog nooit iets aangegeven en nog nooit problemen gehad.
Bij terugkeer naar huis neem ik soms 'honey mangoes' mee (hier niet te verkrijgen).
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Hey,
Hier weer een vraag van mij. Ik ben op dit forum, via links, 2 attestation formulieren tegen gekomen. 1 zwart/witte van 2 pagina’s en 1 in kleur van 5 pagina’s. De zwart witte is veel overzichtelijker. In de andere moet je ook aangeven of je na aankomst een testafspraak hebt of in quarantaine gaat. Deze lijkt mij dus verouderd. Welke moet je nou invullen?
Hier weer een vraag van mij. Ik ben op dit forum, via links, 2 attestation formulieren tegen gekomen. 1 zwart/witte van 2 pagina’s en 1 in kleur van 5 pagina’s. De zwart witte is veel overzichtelijker. In de andere moet je ook aangeven of je na aankomst een testafspraak hebt of in quarantaine gaat. Deze lijkt mij dus verouderd. Welke moet je nou invullen?
Gisteravond aangekomen in Half Moon Bay
We vlogen met Lufthansa vanaf Schiphol via München op SFO.
Van tevoren getest met Testifly en dit samen met de vaccinatiegegevens geüpload naar Lufthansa
Hierna werd tijdens de reis nergens meer gevraagd naar deze documenten.
Naar de attestion werd helemaal niet gevraagd.
Al met al een soepele ervaring voor ons.
De wachttijd bij de Border Control viel ook wel mee. Met 20 minuutjes waren we er door heen.
Vandaag nog even lekker bijkomen en dan begint morgen de echte rondreis.
We vlogen met Lufthansa vanaf Schiphol via München op SFO.
Van tevoren getest met Testifly en dit samen met de vaccinatiegegevens geüpload naar Lufthansa
Hierna werd tijdens de reis nergens meer gevraagd naar deze documenten.
Naar de attestion werd helemaal niet gevraagd.
Al met al een soepele ervaring voor ons.
De wachttijd bij de Border Control viel ook wel mee. Met 20 minuutjes waren we er door heen.
Vandaag nog even lekker bijkomen en dan begint morgen de echte rondreis.
Laatst gewijzigd door tous14 op 15 apr 2022, 15:16, 2 keer totaal gewijzigd.
@Maaike77 https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/Comb ... 2021-p.pdf
Op deze zie je ook staan expiration date 5/31/2022 dus 31 mei 2022. Deze is dus nog goed.
Op deze zie je ook staan expiration date 5/31/2022 dus 31 mei 2022. Deze is dus nog goed.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Moet je bij Delta airlines alle formulieren (vaccinatiebewijs, negatief testbewijs etc) in 1x uploaden, of mag je ook bijvoorbeeld nu al je vaccinatiebewijs uploaden en op de dag voor vertrek (over 2 weken) het negatieve testbewijs ? 

-
- Amerika-expert
Niet tegelijk is prima, maar ik denk dat het pas paar dagen voor vertrek kon.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Voor diegenen die al gebruikt gemaakt hebben van de service van KLM om alles op voorhand op te laden: laden jullie ook de verkaveling op die je moet invullen/tekenen van CDC?
Zo ja, bij vaccinatie of bij test?
Zo ja, bij vaccinatie of bij test?
-
- Amerika-expert
Ter info, vaccinatiebewijs (enkel het bewijs van de 2e dosis) én negatieve test van Testifly opgeladen bij KLM van mijn echtgenote en mij, 30 min later mail terug: alles ok.
@Timothy555 hoe snel had je het certificate binnen na de test afname?
-
- Amerika-expert
@ValerieLe een twintigtal minuten ongeveer.
@Timothy555 dankjewel! Nog een vraagje, is het certificaat te downloaden via een link of staat het in de bijlage van de mail die je krijgt?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3661 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 6 Reacties