Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door IngridUSA »

Kijk eens een paar bladzijdes terug:
https://fitfortravel.nl/application-recovery-letter
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@legacy81 Wij waren positief 3 weken voor vertrek. Na 10-14 dagen alle 4 weer negatief met een zelftest. Het is vele malen simpeler en minder stress om dan met Testifly te testen en met een negatief test certificaat te gaan reizen dan een herstelbewijs, brief etc te gaan regelen.
Test je alweer negatief?
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

De fitfortravel.nl site lijkt me niet echt betrouwbaar. Het is een prive woning en er zijn nergens reviews te vinden.
Ik kan me niet herinneren dat iemand op het forum al een keer gebruik heeft gemaakt van deze dienst.
Of heb jij andere ervaringen @IngridUSA
Dan ziet medimare.nl er betrouwbaarder uit. Alhoewel de site nou ook niet de allerbest werkende is.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Ja klopt, maar ik dacht dat iemand hier er al een certificaat van ontvangen had. Kan het nu alleen even zo snel niet vinden.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Deze bedoelde ik
Anne4628 schreef:
13 apr 2022, 12:35
Alex1989 schreef:
12 apr 2022, 11:08
Heb je de brief al binnen? Ik kreeg de melding dat je het pas een dag van tevoren ontvangt, dus morgen...
Idd kwam vanmorgen binnen! 24u voor vertrek!
Erg tevreden over fit for travel: we hadden verkeerde datum doorgegeven en ze hebben het kostenloos binnen 30 minuten aaangepast! (Ggd had twee vrschillende datums gehanteerd)

Documenten geüpload bij KLM en al goedgekeurd!
Onze boardingpassen zijn binnen!

Dus:
-testbewijs positief met datum en details test
- internationaal herstelbewijs ggd
- recovery letter van fit for travel a €40,- pp.
DutchDeafBoy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DutchDeafBoy »

Trom schreef:
15 apr 2022, 18:17
De fitfortravel.nl site lijkt me niet echt betrouwbaar. Het is een prive woning en er zijn nergens reviews te vinden.
Ik kan me niet herinneren dat iemand op het forum al een keer gebruik heeft gemaakt van deze dienst.
Dan ziet medimare.nl er betrouwbaarder uit. Alhoewel de site nou ook niet de allerbest werkende is.
Ik had datzelfde met vaccinatiecentrum.nl. De website ziet er echt verschrikkelijk amateuristisch uit, toch lees ik meerdere positieve ervaringen erover haha.
2022: New York City, NY
2023: Washington, D.C. & Baltimore, MD (niet doorgegaan)
2024: Washington, D.C.
JichaelMordan
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JichaelMordan »

DutchDeafBoy schreef:
15 apr 2022, 19:52
Trom schreef:
15 apr 2022, 18:17
Ik had datzelfde met vaccinatiecentrum.nl. De website ziet er echt verschrikkelijk amateuristisch uit, toch lees ik meerdere positieve ervaringen erover haha.
Kan zelf vaccinatiecentrum.nl aanraden. Vandaag gevlogen met een herstelbewijs GGD (die je zelf kunt ophalen van de website) en een herstelbrief van vaccinatiecentrum. Geen problemen gehad en overal zo doorheen gekomen.
Fitfortravel
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Fitfortravel »

Goedemorgen,

ik weet niet zeker of ik dit bericht hier mag plaatsen, maar zo niet, dan zal ik het weer verwijderen.

ik zie dat er wat twijfels zijn over de website www.fitfortravel.nl , vandaar mijn bericht. Ik werk er zelf namelijk. Het is ontstaan vanwege de groeiende aanvraag voor gezondheidsverklaringen bij MediMare en de problemen die de meesten ervaren om een gezondheidsverklaring door een arts getekend te krijgen. De verklaringen die we uitgeven, voldoen aan alle eisen van het CDC.

Het bedrijf is inderdaad op een woonadres ingeschreven. En om eerlijk te zijn, heb ik er nog nooit aan gedacht om reviews te vragen. Maar ik weet wel zeker dat de tevredenheid groot is, al kun je dat natuurlijk lastig over jezelf zeggen.

Overigens, en ik denk dat de meeste het wel zullen weten; je mag uiteraard ook met een negatieve antigeen-test de VS in, deze is toch wat minder gevoelig dan de PCR test.

Fijne reis, hartelijke groet, Jeroen
dennisyzf
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door dennisyzf »

Zojuist zijn onze papieren aandachtig beoordeeld en een brief die je bij de GGD kan krijgen (zie mijn vorige berichten op page 11/12 zijn voldoende.

In die brief van de ggd staat alleen dat je uit quarantaine mag en niets specifiek dat je mag reizen (conform de eerder door mij geposte presidential order) en dat is dus voldoende.
No need voor betaalde oplossingen.
DutchDeafBoy
Amerika-ontdekker

Fitfortravel schreef:
16 apr 2022, 08:32
Goedemorgen,

ik weet niet zeker of ik dit bericht hier mag plaatsen, maar zo niet, dan zal ik het weer verwijderen.

ik zie dat er wat twijfels zijn over de website www.fitfortravel.nl , vandaar mijn bericht. Ik werk er zelf namelijk. Het is ontstaan vanwege de groeiende aanvraag voor gezondheidsverklaringen bij MediMare en de problemen die de meesten ervaren om een gezondheidsverklaring door een arts getekend te krijgen. De verklaringen die we uitgeven, voldoen aan alle eisen van het CDC.

Het bedrijf is inderdaad op een woonadres ingeschreven. En om eerlijk te zijn, heb ik er nog nooit aan gedacht om reviews te vragen. Maar ik weet wel zeker dat de tevredenheid groot is, al kun je dat natuurlijk lastig over jezelf zeggen.

Overigens, en ik denk dat de meeste het wel zullen weten; je mag uiteraard ook met een negatieve antigeen-test de VS in, deze is toch wat minder gevoelig dan de PCR test.

Fijne reis, hartelijke groet, Jeroen
Als ik dan meteen zo vrij mag zijn via deze weg even een vraag te stellen: ik heb dus zelf een aanvraag via fitfortravel gedaan, maar twijfel nu of het document - alleen mijn herstelbewijs dat via coronacheck-app geprint/gedownload kan worden - dat ik opgeleverd heb afdoende is. Er stond naar mijn herinnering namelijk dat je een positieve testuitslag moest opgeven, maar op dat moment had ik nog niet de separate brief van de GGD waar dat op staat. Maar dus wel dat herstelbewijs.

Ik heb geen reactie gehad van het bedrijf, dus het lijkt me wel in orde. Maar niet dat ik dadelijk volgende week zondag - de dag voor vertrek - ineens lees dat het document niet geldig is. 🥲
Fitfortravel
Amerika-newbie

Hi,

tuurlijk vragen stellen mag uiteraard altijd. Wat je nodig hebt;
- óf een positieve test-uitslag van een commerciële aanbieder
- óf het herstelbewijs van de GGD (meer krijg je nml niet van ze, op een enkele uitzondering na lang doorvragen na)

én

- gezondheidsverklaring ondertekend door een arts, voorzien van BIG-registratienummmer en telefoonnummer ter controle indien nodig.

De gezondheidsverklaring mag door elke arts ondertekend worden, dus ook de eigen huisarts als deze dat voor je wil doen.

goede reis, groet, Jeroen
DutchDeafBoy
Amerika-ontdekker

Fitfortravel schreef:
16 apr 2022, 10:52
Hi,

tuurlijk vragen stellen mag uiteraard altijd.
Dank voor de verdere toelichting. Toch maar even gemaild, want ik moet dus de gezondheidsverklaring nog toesturen haha.
Laatst gewijzigd door markro op 16 apr 2022, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort.
Janneman99
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Janneman99 »

Trom schreef:
15 apr 2022, 13:11
@Janneman99
Als je pas over drie maanden reist dan test je tegen die tijd toch 99% zeker negatief en hoef je al dat gedoe niet in orde te maken. En mocht je een uitzondering zijn en dat kun je nagaan door b.v. over 2 maanden nog eens te testen dan heb je nog tijd genoeg om die heisa in orde te maken.
Dank! Dat had ik me inderdaad ook bedacht. :thumbup:
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Fitfortravel
Bedankt voor je toelichting, toch overtuigt het me nog niet. Zo vraag ik me af:
1. waarom je pas 1 dag van te voren je bewijs krijgt? Dat betekent ook dat als het mis gaat dat je dan helemaal niets meer kunt.
Waarom kun je niet b.v. al 2 weken van te voren je bewijs krijgen? E.e.a. hangt natuurlijk ook af van de datum dat je besmet was maar voor velen moet een herstelbewijs toch al ruim van te voren mogelijk zijn.
2.Tevens is het mij ook onduidelijk welk formulier je moet gebruiken: request fit for travel of request recovery letter?
3. Ook geef je aan dat het druk werd bij Medimare. Waarom dan een aparte (onduidelijke) organisatie opzetten en niet de capaciteit bij Medimare uitbreiden?
4. Hoe zit het met de medicus die keurt? Wie is dat, welke deskundigheid en waarom is bij u een visite niet noodzakelijk? (natuurlijk wel prettig)
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

@Fitfortravel
Zoals hierboven mij ook is gevraagd heb ik dezelfde vraag.

Well document moet je aanvragen als je Corona hebt gehad en met je herstelbewijs naar de VS wilt reizen? De recovery letter of de fit to travel certificate?
Juliette10
Amerika-ontdekker

Bericht door Juliette10 »

Ik heb toevallig gisteren gebeld met Fit for Travel als je je herstelbewijs hebt van de GGD dan moet je de recovery letter hebben , die wordt ondertekend door een arts, je moet hem drie dagen voor aanvang van je reis aanvragen,

Gr Juliette
Laatst gewijzigd door Juliette10 op 17 apr 2022, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Fitfortravel
Amerika-newbie

Goedemorgen, ik zag een aantal vragen, die ik graag wil beantwoorden;

- waarom een aparte organisatie ipv MediMare; omdat MediMare normaliter alleen medische keuringen doet, en zaken als PCR-testen, verklaring etc hopelijk binnenkort verleden tijd zijn, was het logischer een corona gerelateerde zaken onder een andere naam te doen.
- de reden dat we de verklaring een dag van te voren sturen is omdat er moeilijk verklaart kan worden dat iemand over 2 weken geen klachten heeft, vandaar dat we dat zo kort mogelijk voor vertrek doen.
- je hebt de recovery letter nodig als je na corona de VS in wilt, de andere verklaring, de fit-to-travel heb je voor sommige landen náást een negatieve PCR nodig. Dat hoeft dus niet voor de VS.
- de medicus is een big-geregistreerd arts. Aangezien het CDC geen medisch onderzoek verlangt, is het ook niet nodig langs te komen.

Op het waarom van de verklaring heb ik geen invloed, maar het is nu eenmaal wat het CDC wil, hopelijk verandert dat snel weer.

Ik hoop dat dit helpt. groet, Jeroen
Janneman99
Amerika-ontdekker

Fitfortravel schreef:
17 apr 2022, 09:24
- de reden dat we de verklaring een dag van te voren sturen is omdat er moeilijk verklaart kan worden dat iemand over 2 weken geen klachten heeft, vandaar dat we dat zo kort mogelijk voor vertrek doen.
Gaat dit over de Fit-for-travel verklaring? Die kan ik dan uiteraard snappen. Voor de Recovery Letter zou dat niet uit mogen maken. Zodra je je herstelbewijs van de GGD hebt blijft deze (inclusief de recovery letter) geldig voor de 90 dagen die er tussen positieve test en vertrek naar USA mag zitten.
Fitfortravel
Amerika-newbie

klopt inderdaad, de recovery letter / herstelbewijs van de GGD is en blijft gewoon 90 dagen geldig. De gezondheidsverklaring, waarin staat dat je klachtenvrij bent, word kort voor vertrek afgegeven. Dat het CDC de gezondheidsverklaring een recovery letter noemt, maakt het allemaal soms wat verwarrend.
Janneman99
Amerika-ontdekker

Fitfortravel schreef:
18 apr 2022, 09:15
klopt inderdaad, de recovery letter / herstelbewijs van de GGD is en blijft gewoon 90 dagen geldig. De gezondheidsverklaring, waarin staat dat je klachtenvrij bent, word kort voor vertrek afgegeven. Dat het CDC de gezondheidsverklaring een recovery letter noemt, maakt het allemaal soms wat verwarrend.
Ik begrijp hem nog steeds niet helemaal. De aanvraag voor de Recovery Letter kan ook slechts exact 3 dagen voor de afreis gedaan worden.
Krijg ik deze op papier (gezien de handtekening van een arts die er op moet staan) of per mail? En krijg ik deze gegarandeerd op tijd aangeleverd?
Zou wat zijn als ik op Schiphol sta en die brief is er nog steeds niet.... :)
1986 FL - 1992 NY - 2000 FL - 2005 Stormchase OKC - 2006 FL - 2008/2009/2010 Stormchase CO - 2011/2012/2013/2014/2015 Stormchase OKC - 2016 Nat.Parks SW - 2017 Stormchase OKC - 2018 Nat.Parks Mid - 2019 Stormchase OKC - 2022 FL - 2023 Stormchase OKC
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer