Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Als je alleen met handbagage reist zou ik zeker niet 6 uur van te voren aanwezig zijn.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
@ValerieLe als je 24u van tevoren online incheckt en een boardingpass krijgt, goede kans daarop met KLM, hoef je niet langs de incheckbalie en kun je direct naar security met alleen handbagage. Dus weet je dat al 24u van tevoren
. Ik zou dan met 2-3u rekenen en even op schiphol.nl naar de realtime wachttijden kijken voor je van huis gaat.

Dus als ik er gewoon 3 uur van te voren ben zal het gewoon goed komen?
Misschien dat inderdaad die 6 uur van te voren te enthousiast is, maar liever dat ik daar lekker achter de paspoort controle kan relaxen dan dat ik moet rennen voor mijn vlucht en hem misschien wel mis.
Veel stress
Misschien dat inderdaad die 6 uur van te voren te enthousiast is, maar liever dat ik daar lekker achter de paspoort controle kan relaxen dan dat ik moet rennen voor mijn vlucht en hem misschien wel mis.
Veel stress
-
- Amerika-expert
Ik zou de raad van @harryh opvolgen: Kijk of je online kunt inchecken en je een boardingpass krijgt. Zo ja kun je rechtstreeks naar de paspoortcontrole en security. Veel rijen staan bij de incheckbalies voor koffers en extra check op de covid documenten, want vergeet niet, ook als je naar een Grieks eiland zou vliegen worden je documenten gecheckt. Daar heb jij geen last van dan.
De piek vandaag bij de security was 2 uur, maar dan nog haal je het met 3 uur, heel veel meer dan 3 a 3,5u van te voren zou ik echt niet doen.
De piek vandaag bij de security was 2 uur, maar dan nog haal je het met 3 uur, heel veel meer dan 3 a 3,5u van te voren zou ik echt niet doen.
@d_vdploeg maar er zijn video’s van dat de rijen buiten staan bij de vertrekhallen, in de deze rij zal ik dan toch ook gewoon moeten wachten om binnen te komen ook al heb ik alleen handbagage?
Denk niet dat de mensen blij zullen zijn als ik langs ze loop.
Denk niet dat de mensen blij zullen zijn als ik langs ze loop.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Wij waren vorige week vier uur van tevoren op Schiphol. Zes uur lijkt me te lang, maar als jij rust haalt uit het feit er ruim op tijd te zijn, zou ik zeker vier uur voor vertrek er zijn.
-
- Amerika-expert
@ValerieLe Uiteraard is het nu erg druk op Schiphol. Maar die rijen buiten zegt niet zoveel want dat doen ze expres om het niet TE vol te laten zijn in de vertrekhal. Met name bij een calamiteit. Nogmaals als jij goed voelt bij nog eerder dan 3 uur op Schiphol te zijn, doe dat vooral als het je rust geeft.
Klopt inderdaad. Had van tevoren alles via de United app ge-upload en dat was genoeg voor een papierloos process (wel jammer van die halve boomstam aan papier die ik in de handbagage had zittenMattRob schreef: ↑30 apr 2022, 13:22Maar dan had jij alles al online kunnen regelen, vermoed ik ? Bij ons was dus 1 persoon een probleem met paspoort (naam niet overeen met boeking, door issue met ü en u in naam/paspoort), en toen wilden ze dus van iedereen alles weer zien. Terwijl de rest wel allemaal wel geupload was.

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
En waarom zou jij niet gewoon naar binnen kunnen met enkel handbagage? Je hoeft (als het goed is) toch niet langs de incheckbalie maar kunt direct naar de tassencontrole en douane?
Overigens, vergeet niet dat de drukte van vorige week en deze week vooral veroorzaakt wordt door de vakantieperiode. Als je dus in een periode vliegt dat er geen schoolvakanties zijn, zal de drukte minder zijn. Neemt niet weg dat je dan ook ruim op tijd aanwezig moet zijn maar de lange rijen zoals je afgelopen week zag verwacht ik dan niet meer.
Roland
@Coyote
Ja, daar ben ik mee eens. Het was meer van of mensen dan niet zullen denken dat je voordringt.
Helaas valt volgende week zaterdag ook nog net in de vakantie periode, maar ik hoop erop dat vooral mensen terug zullen komen en niet weggaan.
Ik ga ervan uit dat als ik er 6 uur van te voren ben ik het wel moet halen. Het zekere voor het onzekere!
Dankjewel voor het helpen(:
Ja, daar ben ik mee eens. Het was meer van of mensen dan niet zullen denken dat je voordringt.
Helaas valt volgende week zaterdag ook nog net in de vakantie periode, maar ik hoop erop dat vooral mensen terug zullen komen en niet weggaan.
Ik ga ervan uit dat als ik er 6 uur van te voren ben ik het wel moet halen. Het zekere voor het onzekere!
Dankjewel voor het helpen(:
-
- Amerikafan
- Partner van: yente
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je hebt genoeg te zien en doen op Schiphol. Als het je gemoedsrust geeft zou ik het doen, al denk ik ook dat 3 uur haalbaar moet zijn.
@steentjuh precies! Kan er maar doorheen zijn en dan lekker ontbijten en winkeltjes bekijken
-
- Amerikafan
Het is wel al eerder genoemd, maar met een beetje pech gaat de balie voor je betreffende vlucht pas ~3 uur vooraf open, dan zit je voor je kunt inchecken op het saaiste gedeelte 

@steentjuh ja dat klopt, maar hopelijk krijg ik online al mijn boarding pass dus dan kan ik wel lekker door!
We zullen het zien en mee maken
We zullen het zien en mee maken
Hallo allemaal,
Wij vliegen in augustus naar de VS. Ik heb maar 2 vaccinatie bewijzen. Op 1 staat dosis 1/1 en op de boosterprik staat 2/1. Omdat ik Corona hebt gehad heb ik destijds maar 1 prik gehad. Is dit voldoende om te worden toegelaten? Een Corona herstelbewijs krijg ik niet meer omdat het langer dan 180 dagen geleden is.
Groet,
Zed.
Wij vliegen in augustus naar de VS. Ik heb maar 2 vaccinatie bewijzen. Op 1 staat dosis 1/1 en op de boosterprik staat 2/1. Omdat ik Corona hebt gehad heb ik destijds maar 1 prik gehad. Is dit voldoende om te worden toegelaten? Een Corona herstelbewijs krijg ik niet meer omdat het langer dan 180 dagen geleden is.
Groet,
Zed.
-
- Amerikafan
Voorwaarde is 2 prikken, die heb je gehad. Niks aan de hand
Je mag qua vaccianties Mix & Matchen. Dus 1 Janssen vaccin is al genoeg, of 2x Pfizer of 2x Moderna of een combi van Pfizer en Moderna is prima.Zedro schreef: ↑01 mei 2022, 14:40Hallo allemaal,
Groet,
Zed.
Aanvulling op bovenstaande: mag ook een ander vaccin zijn mits dat op de WHO lijst staat.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ons vliegtuig moest uren aan de grond blijven vanwege een 60-tal mensen wiens bagage was ingecheckt, maar die zelf nog niet voorbij de security checkpoints waren.nwolf schreef: ↑27 apr 2022, 05:19Als je via schiphol vliegt tip: kom echt 3 uur van te voren en dat is geen geintje. Wij hadden bijna onze vlucht gemist omdat we ruim 2 1/2 uur bezig waren tussen ticket ophalen en door de douane te komen, zo groot is de chaos momenteel. Hou er dus echt rekening mee!
Ik ben desondanks blij dat ik ruim 5 uur (geen grap!) voor de oorspronkelijke vertrektijd aanwezig was. Mensen verklaarden mij voor gek toen ik vertelde dat ik zo vroeg ging, maar kijk maar eens wie er het laatst lacht.
2022: New York City, NY
2023: Washington, D.C. & Baltimore, MD (niet doorgegaan)
2024: Washington, D.C.
2023: Washington, D.C. & Baltimore, MD (niet doorgegaan)
2024: Washington, D.C.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
haha door al dat gedoe op Schiphol zie ik al een beetje op tegen onze vlucht. Wij vliegen op zondag 17 juli, dan heeft regio noord net vakantie gekregen en heeft regio midden al een week vakantie erop zitten. Zal dan inderdaad ook lekker druk zijn.. Maar goed, je kan je er inderdaad op voorbereiden, in t ergste geval zorgen we dat we 's ochtends om 6 uur ofzo al op Schiphol zijn (vlucht gaat om 9.50).
2019: New York City
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties