Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?
Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?
Het type test kun je halen uit de details bij het aanmaken van het herstelbewijs. Waarschijnlijk zijn dit dezelfde gegevens als die sommige mensen in dit topic los bij de GGD hebben opgevraagd. Lijkt me dat beide wegen een oplossing zijn om de ontbrekende gegevens aan te vullen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Volgens mij staat het type test daar niet bij.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb veel gehad aan dit forum vwb voorbereiding reis naar US.
In maart zouden we vliegen op Houston voor een 3weekse camperreis. Eind februari positief getest op corona en de reis kunnen omboeken naar nu.
Herstelbewijs wat aan de eisen van CDC voldoet nu kunnen halen bij GGD Groningen.
Keurige brief met alle benodigde gegevens en alle data van vaccinaties en test. En ondertekend door arts.
Vanmorgen gebeld en vanmiddag opgehaald. Donderdag vliegen.
GGD Groningen doet dit al maanden maar hangen het niet aan de grote klok. GGD Drenthe doet het nog niet en komt vanmiddag op bezoek om de procedure af te kijken.
Gek dat dit niet landelijk geregeld is!
Geen zorgen vwb testen ( al zal een antigeen test heus wel ok zijn, al weet je het nooit) maar gewoon een ( gratis) papier ophalen.
In maart zouden we vliegen op Houston voor een 3weekse camperreis. Eind februari positief getest op corona en de reis kunnen omboeken naar nu.
Herstelbewijs wat aan de eisen van CDC voldoet nu kunnen halen bij GGD Groningen.
Keurige brief met alle benodigde gegevens en alle data van vaccinaties en test. En ondertekend door arts.
Vanmorgen gebeld en vanmiddag opgehaald. Donderdag vliegen.
GGD Groningen doet dit al maanden maar hangen het niet aan de grote klok. GGD Drenthe doet het nog niet en komt vanmiddag op bezoek om de procedure af te kijken.
Gek dat dit niet landelijk geregeld is!
Geen zorgen vwb testen ( al zal een antigeen test heus wel ok zijn, al weet je het nooit) maar gewoon een ( gratis) papier ophalen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dan heb je een meewerkende GGD
Lang niet alle GGDs zijn zo bereidwillig. Het herstelbewijs is een EU bewijs en kun je niet gebruiken naar landen die het Coronabewijs niet herkennen (waaronder de VS). Dus ben je op jezelf aangewezen. Mooi dat het zo kan. Dat het niet landelijk geregeld is, is omdat men wel andere prioriteiten had bij de GGD.
Dan mensen die willen reizen helpen aan een herstelbewijs die de VS accepteert.
Ook goed om in het achterhoofd te houden, mocht er straks meer capaciteit nodig zijn bij de GGD weer voor testen of een nieuwe vaccinatieronde, dan heb je kans dat het niet meer kan.

Ook goed om in het achterhoofd te houden, mocht er straks meer capaciteit nodig zijn bij de GGD weer voor testen of een nieuwe vaccinatieronde, dan heb je kans dat het niet meer kan.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 12 mei 2022, 11:47, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-newbie
Wij vliegen volgende week naar Amerika en hebben een herstelbewijs van het vaccinatiecentrum waar alles op staat inclusief handtekening en dat we positief getest zijn dus dat is de brief van een erkende zorgverlener. Maar weet iemand wat er hieronder dan nog bedoeld wordt met in het bezit zijn van een positieve test? Is dit dan uitslag van Coronatest.NL of de ontvangen mail met je positieve uitslag van destijds? Of moet je alsnog testen? Wij dachten namelijk dat als we dit herstelbewijs hebben je geen negatieve test meer nodig hebt.
‘Passagiers die in het bezit zijn van een bewijs dat zij hersteld zijn van Covid-19, mits zij ook in het bezit zijn van een positieve Covid-19-testuitslag die binnen 90 dagen voor vertrek is verkregen EN een brief van een erkende zorgverlener of een ambtenaar van de volksgezondheid’.
‘Passagiers die in het bezit zijn van een bewijs dat zij hersteld zijn van Covid-19, mits zij ook in het bezit zijn van een positieve Covid-19-testuitslag die binnen 90 dagen voor vertrek is verkregen EN een brief van een erkende zorgverlener of een ambtenaar van de volksgezondheid’.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Dat gaat over de positieve testuitslag van destijds.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@MarjoleinG Zelf ben ik vorige maand met het GGD herstelbewijs en de brief van vaccinatiecentrum naar de VS gevlogen, die documenten waren voldoende.
Wij zijn afgelopen maandag in Detroit geland. Na de Security kregen we een check van een Public Health organisatie die ons herstelbewijs en brief van vaccinatiecentrum controleerde. Alles was in orde en we mochten gewoon door. Vóór onze vlucht kreeg ik het herstelbewijs niet ge-upload in de Delta app, want dan kreeg ik steeds de melding dat het geen negatieve test was die ik uploadde. Maar bij KLM kon het wel en werd alles goedgekeurd. Dus nu genieten van onze reis
!
-
- Amerika-newbie
@JichaelMordan & @BE-WDW bedankt voor jullie geruststellende antwoorden dan moet het goedkomen
! Wij kunnen zaterdag onze documenten uploaden bij KLM.
Check check dubbelcheck: het GGD herstelbewijs is dus wat je uitprint via die coronacheckapp bij details?
Check check dubbelcheck: het GGD herstelbewijs is dus wat je uitprint via die coronacheckapp bij details?
@MarjoleinG Wij hebben inderdaad dat herstelbewijs + bewijs van vaccinatiecentrum ge-upload. Is het gelukt met het uploaden van de documenten en ook al goedgekeurd?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik vlieg in juli met American Airlines. Weet iemand op welk moment je herstelbewijs+artsverklaring + vaccinatiebewijs kunt uploaden? Dat moet allemaal tijd schelen bij het inchecken hoor ik.
Op dit moment kan ik er bij mijn boeking in mijn AA account nog niets over vinden. Wel de eisen en formulieren die nodig zijn maar kan ze nog nergens uploaden. Ik weet, het is nog vroeg maar dan hoef ik er niet naar te zoeken als ik al zoveel te regelen heb de dag ervoor
Op dit moment kan ik er bij mijn boeking in mijn AA account nog niets over vinden. Wel de eisen en formulieren die nodig zijn maar kan ze nog nergens uploaden. Ik weet, het is nog vroeg maar dan hoef ik er niet naar te zoeken als ik al zoveel te regelen heb de dag ervoor

1986 FL - 1992 NY - 2000 FL - 2005 Stormchase OKC - 2006 FL - 2008/2009/2010 Stormchase CO - 2011/2012/2013/2014/2015 Stormchase OKC - 2016 Nat.Parks SW - 2017 Stormchase OKC - 2018 Nat.Parks Mid - 2019 Stormchase OKC - 2022 FL - 2023 Stormchase OKC
-
- Amerika-ontdekker
Ik vlieg in juli met American Airlines. Weet iemand op welk moment je herstelbewijs+artsverklaring + vaccinatiebewijs kunt uploaden? Dat moet allemaal tijd schelen bij het inchecken hoor ik.

1986 FL - 1992 NY - 2000 FL - 2005 Stormchase OKC - 2006 FL - 2008/2009/2010 Stormchase CO - 2011/2012/2013/2014/2015 Stormchase OKC - 2016 Nat.Parks SW - 2017 Stormchase OKC - 2018 Nat.Parks Mid - 2019 Stormchase OKC - 2022 FL - 2023 Stormchase OKC
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Dat kan een aantal dagen voor vertrek, ik dacht 5.
In jouw geval heeft dat zin, voor mensen die moeten testen niet uiteraard, want de test mag maximaal een dag oud zijn.
In jouw geval heeft dat zin, voor mensen die moeten testen niet uiteraard, want de test mag maximaal een dag oud zijn.
-
- Amerika-ontdekker
bedankt!
-
- Amerika-ontdekker
BREAKING NEWS!
Zojuist hebben wij het geweldige nieuws ontvangen, dat de test verplichting naar Amerika vanaf zondag 12 juni vervalt!
President Biden gaat dit volgens de berichtgeving van de CDC vanavond aankondigen.
Wij zijn ontzettend blij dat na Canada nu ook eindelijk Amerika de test verplichting eraf haalt! De officiële berichtgeving hiervoor volgt nog.
Zojuist hebben wij het geweldige nieuws ontvangen, dat de test verplichting naar Amerika vanaf zondag 12 juni vervalt!
President Biden gaat dit volgens de berichtgeving van de CDC vanavond aankondigen.
Wij zijn ontzettend blij dat na Canada nu ook eindelijk Amerika de test verplichting eraf haalt! De officiële berichtgeving hiervoor volgt nog.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Een paar dagen geleden publiceerde The Atlantic (vooraanstaand links tijdschrift in de VS) nog een artikel met de kop: "A Negative COVID Test Has Never Been So Meaningless"
https://www.theatlantic.com/health/arch ... te/661242/
Maar ja, dat is eigenlijk geen nieuws...
https://www.theatlantic.com/health/arch ... te/661242/
Maar ja, dat is eigenlijk geen nieuws...