Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerst vliegtuigtickets en daarna accommodaties en al de rest

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Theodore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Eerst vliegtuigtickets en daarna accommodaties en al de rest

Bericht door Theodore »

N.a.v. mijn eerder reisadvies in een vorig topic( Theodore ) om een rondreis te plannen van ongeveer 21 dagen volgend jaar juni ( 2023 ) ben ik er nog niet uit of ik eerst vliegtuigtickets ga boeken en daarna al de rest ga regelen zoals accommodaties , autohuur , tickets voor de parken of dat ik de vliegtuigtickets eerst op het laatste boek . In mijn vorig topic werd mij aangeraden de vliegtuigtickets op het laatst te boeken . Kan mij iemand overtuigen om dit laatst advies te volgen . Dus vliegtuigtickets op het laatst .
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Eerst vliegtuigtickets en daarna accommodaties en al de rest

Bericht door Coyote »

Tja, ik ben het daar niet mee eens. Bij mij ontstaat vaak een route mede door de vliegtickets die ik geboekt heb. Uiteraard weet ik een globale route maar dat is mede afhankelijk van het ticket dat ik vind. Soms kun je voor je route beter in een andere stad beginnen ivm de ticketprijs en tegenwoordig ook de autohuur. Als je alles al vastgelegd hebt, is er weinig ruimte om net dat ene voordelige ticket of autohuur te vinden.

Wat je wel kunt doen als je al een (globale) route hebt, alvast kijken naar overnachtingen in of nabij de National Parks. Zeker in de National Parks zijn de overnachtingen gewild. Die zou je alvast kunnen vastleggen met de mogelijkheid deze te kunnen annuleren. Maar ook dat zou ik alleen doen als je al vrij zeker van je route bent.

Persoonlijk zou ik deze wijze van plannen dan ook nooit hanteren. Het beperkt je naar mij mening in het vinden van tickets cq autohuur omdat je gebonden bent precies die dag in die stad te beginnen en te eindigen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Blijft heel persoonlijk natuurlijk. Ik heb zelf altijd reizen geboekt waarbij mijn aankomst en vertrekpunt al duidelijk is. Vanuit die twee plekken ga ik een reis maken. Over het algemeen is er meer keus om te overnachten dan om uit tickets/locaties te kiezen. Die zijn ook vaak prijziger en het geeft mij ook wat houvast en duidelijkheid.
Theodore
Amerikafan

Bericht door Theodore »

Ik ben het eens met Nessiezzz . Een voorbeeld : aankomen in LA en ge wilt die dag van aankomst nog een halve dag verblijven in het Joshua Tree Park wat een 200-tal km verwijderd is van LA. Als gij nu voor die dag een accommodatie boekt in of rond Joshua en ge gaat daarna kijken naar de vliegtuigtickets en ge ziet dat ge eerst om 14.00 uur landt in LA dan kunt ge uw bezoek aan Joshua vergeten en enkel nog gaan slapen in de accommodatie die ge geboekt hebt .Tegen dat ge eerst vliegtuigtickets boekt ge u kunt schikken naar de aankomsttijden .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Beste Theodore, het is wel zo handig om al je vragen in hetzelfde topic te houden; de vragen over tickets zijn al in twee eerdere topics aan de orde geweest. Lees deze topics nog een helemaal en heel zorgvuldig door, daar staan al heel veel goede adviezen in.
Je routetopic staat hier: viewtopic.php?f=36&t=77722&p=1278107#p1278107
En het topic over vliegvelden staat hier: viewtopic.php?f=7&t=77750&p=1278731#p1278731

Ik denk dat je vraag niet zomaar is te beantwoorden. Ga je vaak naar Amerika dan is het niet gek om te kijken of je voor een leuke prijs tickets vindt. Nadeel daarvan is dan wel dat je niet veel meer aan je route kunt wijzigen; het aantal dagen en start- en eindpunt liggen dan vast.
Zoals ik in je eerdere topics al schreef is zou je allereerst een route moeten vaststellen. Dus bepaal niet alleen naar welke plaatsen en parken je wilt, maar ook hoe lang je overal wilt blijven. Je hebt daarvoor al wat suggesties gekregen en ik zie dat je ook naar de voorbeeldroute hebt gekeken. Dat is een goed startpunt. Werk dat uit. Of vraag onze hulp daarbij als je er niet uitkomt. Als je een rondje maakt - dus je begin- en eindpunt is hetzelfde - dan is het makkelijker plannen dan met een verschillend stat- en eindpunt omdat je dan op meerdere plaatsen kunt vliegen en de route linksom of rechtsom kunt doen. Dus bepaal eerst of in jullie geval een one way of een rondje handig is.
Als de route en het aantal dagen vastligt dan kun je al tickets gaan boeken zodra die beschikbaar zijn.

Weet je ook de periode en ligt die min of meer vast dan kun je nu al voor sommige plaatsen of parken kijken naar accommodatie. Ik ben het niet helemaal met Nessiezzz eens dat er voldoende keuze is; ik elk geval niet voor een goede prijs. Maar zonder te weten wat voor soort accommodatie jullie zoeken, en of jullie in de parken willen overnachten, en wat jullie budget is, is het lastig om hierover advies te geven.
Wij vinden bij accommodatie de ligging erg belangrijk, dus wij boeken de accommodatie zodra we weten wanneer we gaan en hoe onze route er uit ziet. We boeken wel altijd annuleerbaar, dus mochten we toch nog iets willen wijzigen dan kan dat.

Wat jouw voorbeeld betreft: dat is geen realistisch scenario. Ten eerste kunnen vluchttijden altijd wijzigen; ik zou nooit de eerste dag al iets plannen, en zeker niet vanuit LA nog helemaal naar Joshua Tree gaan. Doe het die eerste dag rustig aan, het is immers voor je gevoel ook al midden in de nacht als je aankomt.
En nogmaals: je kunt je accommodatie nagenoeg altijd gratis annuleren, dus dat probleem is er niet echt.
Het is veel lastiger om op het laatste moment nog iets betaalbaars te vinden.

Ligt je route al vast? Weet je al waar je wilt beginnen?

Marianne
Theodore
Amerikafan

Bericht door Theodore »

Ja , ik ga jou route volgen dus vertrekkend van uit Los Angeles en zo naar Phoenix , Grand Canyon enz. Gaarne had ik wel Valley of Fire toegevoegd aan jullie route. En wat betreft de accommodatie in en rond Joshua deze zijn al bijna allemaal niet meer beschikbaar voor de periode juni volgend jaar .
Theodore
Amerikafan

Bericht door Theodore »

Ik zie nu dat Valley of Fire te ver afwijkt van jullie route .
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Mijn werkwijze is altijd eerst de route maken en overnachtingen boeken en in een later stadium goede tickets zien te vinden. En ja, soms zijn die dan niet voor de bodemprijzen die je soms kunt scoren, maar dan heb ik wél precies de route die ik wil op de data die ik wil met de hotels die ik wil.

En ook: als je lang genoeg wacht en toeslaat als je mooie tickets ziet, dan zijn de beste accomodaties waarschijnlijk weg en moet je het doen met duurdere overnachtingen, wat je goedkope ticketprijs ook weer teniet doet…
Dus ik ben team: eerst route en hotels en daarna tickets :)
Laatst gewijzigd door josea op 21 mei 2022, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Je geeft aan dat veel accomodaties bij Joshua niet meer beschikbaar zijn voor juni 2023. Vaak zijn accomodaties ook nog niet boekbaar meer dan een jaar van te voren.
Theodore
Amerikafan

Bericht door Theodore »

Ook al ondervonden .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Theodore schreef:
21 mei 2022, 10:35
Ik zie nu dat Valley of Fire te ver afwijkt van jullie route .
Welke route bedoel je dan?

Ik had deze geplaatst:
dag 1 naar Phoenix
dag 2 Phoenix - Sedona
dag 3 Sedona - Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon - Page
dag 6 Page
dag 7 Page - Bryce
dag 8 Bryce - Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion - St George (voor Kolob Canyon, of Snow Canyon)
dag 11 St George - Death Valley (via Valley of Fire)
dag 12 Death Valley - Lee Vining
dag 13 Lee Vining - Lake Tahoe
dag 14 Lake Tahoe
dag 15 Lake Tahoe - Yosemite
dag 16 Yosemite
dag 17 Yosemite
dag 18 Yosemite - Big sur
dag 19 Big sur - Cambria
dag 20 Cambria - Los Angeles
dag 21 Los Angeles - Amsterdam

Daar had ik Valley of FIre in opgenomen.
Maar geen Joshua Tree.
Het lijkt me verstandig als je in je routetopic verder gaat, dit voorstel van mij was een eerste opzet en ik zou dat zeker nog wat verder uitwerken. Het is de vraag of 2 nachten Grand Canyon nodig zijn. En misschien wil je ergens anders wat meer tijd nemen. En misschien is een of meer extra dagen ok niet gek? Big Sur en Cambria liggen dicht bij elkaar, daar moet je ook naar kijken. Accommodatie in Big Sur is onbetaalbaar, dus misschien is een overnachting in Monterey beter. Etc, etc.

Ik kan me niet voorstellen dat er niets vrij is bij Joshua Tree. Waar heb je gekeken? In het park zelf kun je niet overnachten maar de plaatsen Joshua Tree of Twentynine Palms zijn mogelijkheden. Of Palm Springs. Zeker in de zomer zal het geen probleem zijn om daar iets te vinden.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben altijd wel een route in ons hoofd, dus dat is bij ons nooit een probleem :lol: . Daarom boeken we eerst de vlucht en daarna pas de campings enz. Meestal zijn de campings nog niet (allemaal) te boeken omdat we zodra het kan, 330 dagen van tevoren, de vlucht boeken. Vroeg boeken kan een stuk voordeliger zijn. Wij hebben tickets voor januari 2023 en Air Canada had donderdag een vluchtwijziging doorgegeven. We hebben gebeld en e.e.a. aangepast, maar we zagen toen wel dat de tickets inmiddels € 500,- p.p. (premium economy naar Zuid Amerika) duurder zijn. Maakte voor ons niet uit natuurlijk, maar wel als je nu pas boekt.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Vraag is wat belangrijk voor je is en als je het mij vraagt begin je bij het duurste en werk je zo terug.

In mijn geval zit ik ook nog eens aan de vakantieperiodes vast omdat ik veel wil doen met mijn zoontje. Als je dan kijkt naar wat er bv in de voorjaarsvakantie kan zoek ik altijd meerdere reizen voor een flexibele periode uit.
Zo de laatste keer Orlando heb ik uitgezocht wat het ging kosten als ik 9, 10, 11 of 12 dagen op vakantie zou gaan.
Eerst het overzicht gemaakt wanneer heeft de US vakantie (spring break en welke staten van/tot) omdat we pretparken gingen doen.
Begonnen met een overzicht van vliegtickets die voor mij acceptabel zijn die kant op (tijd heen/terug, overstap en de prijs).
Daarna de kosten van een auto voor de hele reis en een gedeelte.
Daarna de hotel kosten en wat ik ongeveer kwijt zou zijn als ik in 1 of 2 hotels zou slapen.

Dit voer ik dan in in een reis per tabblad en zo maak ik uiteindelijk de keuze wanneer en hoe lang ik ga.
En voor mijn laatste reis was 1 dag meer ruim 700,- duurder (hotel/vliegtickets/autohuur) en 1 dag minder maar 100,- goedkoper dus was de keuze zo gemaakt :)

De rest heb ik ook uitgezocht maar doet er niet toe voor de periode dat ik ging (ticketkosten zijn ticketkosten).

Maar zoals je merkt is prijs voor mij net zo belangrijk als wanneer en gezien ik veel voor mijn werk moest vliegen heb ik dan ook geen moeite om 5 uur overstap te accepteren als ik daarmee 100 euro kan besparen.

En uiteraard hier zo nu en dan kijken, mensen als @Coyote en @harryh zijn volgens mij altijd op zoek naar dealtjes :D
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

nwolf schreef:
21 mei 2022, 13:43
heb ik dan ook geen moeite om 5 uur overstap te accepteren als ik daarmee 100 euro kan besparen.
Dat geldt voor ons ook. Rechtstreeks vliegen is vaak duurder dan met een overstap. Dan stappen we toch lekker over :lol:
Theodore
Amerikafan

Bericht door Theodore »

Welke luchthaven in Phoenix ingeven . Als ik bij Skyscanner kijk komen er 4 luchthavens in Phoenix tevoorschijn .
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Phoenix (alle)
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

En als je even via google zoekt zie je snel genoeg welke de internationale luchthaven is.
Theodore
Amerikafan

Bericht door Theodore »

Zo juist wat opzoekingswerk gedaan i.v.m.vliegtuigtickets voor mijn rondreis volgend jaar :
Brussel / Miami met Tui , ticket € 294 p/p enkele reis . Wel datum moeten nemen juni dit jaar omdat juni volgend jaar nog niet beschikbaar was .
Miami/Phoenix met American € 217 p/p enkele reis en ook dat in juni dit jaar gekozen . Te samen zou dat € 511 zijn .
Tui vliegt wel enkel met een rechtstreekse vlucht naar Miami op dinsdag en op Zaterdag .
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Zoek maar tickets die je in 1 boeking maakt. Dus van Brussel naar Phoenix.
Want dit vehikel kan problemen geven.
Tui zoals je al merkt vliegen die niet zo vaak en zijn ook die die dikwijls in de kranten staan met stevig vertraagde vluchten.
Plus als je 2 boekingen maakt moet je ook helemaal opnieuw inchecken in Miami ipv enkel bagage terug inleveren. Maar belangrijker als de tui vlucht vertraagd is en je haalt de aansluiting niet ben jij een no show voor de Phoenix vlucht en zal niemand je gratis op een volgende vlucht zetten. Alsook verdere segmenten op dat ticket worden geannuleerd.
Ok dan heb je de eu verordening wel voor de tui vlucht maar ik heb liever mijn vakantie dan compensatie achteraf.

Denk ook dat je niet zo zuidelijk moet vliegen om een goeie verbinding te hebben naar Phoenix.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Het is een indicatie, maar je moet ook nog terug dus je kunt beter zoeken op ‘meerdere bestemmingen’ of ‘multi-city’. Bv Brussel - Phoenix heen en LA - Brussel terug. En dan kijken waar een overstap zit en hoe lang die is. Zorgen dus dat je vluchten op 1 boeking staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer