Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Dan zou ik nog maar een uurtje extra nemen.
Benieuwd naar dat tijdstip... wij vliegen donderdaglaanvdj schreef: ↑23 mei 2022, 15:05Net een berichtje op Facebook van iemand die 3,5 uur van te voren op Schiphol was maar toch haar vlucht naar SFO heeft gemist. Stond nu nog altijd in de rij en moest naar de trabsferbalie maar daar stond begrijpelijk ook een hele rij.
Wij vertrekken 2/6 en die staat ook als piekdag op de site. We gaan maar 4 uur van te voren en dan maar![]()
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij vliegen zondag naar new york. Ik word nu toch wel zenuwachtig. Ik zorg ervoor dat al onze papieren op tijd geupload zijn maar ja, bagage moeten wij afgeven bij de KLM en daarna security en dat schijnt nu net zo lang te duren
Hoe lang moet je in hemelsnaam op de luchthaven zijn om wel gewoon je vlucht te halen? 3, 4 of 5 uur? Ik hield altijd 3 uur aan en dat was altijd ruim op tijd. Qas ik vandaag gaan vliegen dan had ik het dus mooi niet gered. Wat een gedoe. Vliegen wij een keer buiten de schoolvakanties hebben wij dit weer.
Hoe lang moet je in hemelsnaam op de luchthaven zijn om wel gewoon je vlucht te halen? 3, 4 of 5 uur? Ik hield altijd 3 uur aan en dat was altijd ruim op tijd. Qas ik vandaag gaan vliegen dan had ik het dus mooi niet gered. Wat een gedoe. Vliegen wij een keer buiten de schoolvakanties hebben wij dit weer.
Zo lang mogelijk. Desnoods 5 uur van te voren.
-
- Amerikakenner
Indien retour JFK: ook daar extra lang van tevoren zorgen dat je er bent. De rij voor de security balies slingerde door de hele hal en duurde zeker een uur; toen we binnen de afzettingen waren stonden er pas bordjes met nog 45 minuten wachttijd. En er waren zeker 16 balies open voor zover ik kon zien. We vertrokken ook pas later omdat de bagage van achterblijvers er uit moest. Die hebben het gewoon niet op tijd gered. Dit was 2 mei naar Brussel.
Wij vliegen om 9.50 uur en zullen om 5 uur op Schiphol zijn. Laten we hopen dat het rond die tijd "ok" is
-
- Amerika-newbie
Vrijdag vertrek ik om 9:15 naar NYC, online inchecken kan ik via united airlines doen. Kan ik mijn baggage zelf in checken bij de selfservice bagage drop off? En hierna door naar de security.
Ik vloog op zondag 1 mei om 13:00 uur, was om 8:00 uur op Schiphol en uiteindelijk een half uur voor boarden bij de gate. Vlucht uiteindelijk alsnog een uur vertraagd, maar wat een dramaweekend was dat op Schiphol. Nu volgende week zondag dezelfde vlucht, ben benieuwd...
Gisteren naar New York gevlogen. Schiphol was 45 minuten van trein tot gate. Wij waren er heel vroeg (06:30) en vingen op van security dat vanaf een uur of 08:00 de gekte op Schiphol begint. Vreemd genoeg is er qua papieren (ook covid) helemaal niets gecheckt. Zelfs het standaard vragenrondje bij het inchecken van de koffer (waarbij je dat stickertje op je paspoort krijgt
) was er niet bij.
In New York was het bizar rustig, ook daar ging het bijzonder soepel. Vanaf vliegtuig tot buiten staan met koffers ongeveer 15 minuten. Nergens een rij en de douane stelde amper/geen vragen. Ook hier werden geen papieren gecontroleerd (anders dan je paspoort
).
Blijkbaar zijn de 3 groene vinkjes bij de luchtvaartmaatschapij voor dat fly ready gebeuren tegenwoordig genoeg.

In New York was het bizar rustig, ook daar ging het bijzonder soepel. Vanaf vliegtuig tot buiten staan met koffers ongeveer 15 minuten. Nergens een rij en de douane stelde amper/geen vragen. Ook hier werden geen papieren gecontroleerd (anders dan je paspoort

Blijkbaar zijn de 3 groene vinkjes bij de luchtvaartmaatschapij voor dat fly ready gebeuren tegenwoordig genoeg.

Staten bezocht: 32
Klinkt goed! Ik zit nu in het uploaden documenten naar KLM en daarin stellen ze ook dat als het niet lukt, je het mee kan nemen naar de luchthaven om te beoordelen (niet wenselijk met de situatie op Schiphol nu).
Ik doe het voor 4 personen en de 1e was om 11.30 uur ingediend en kreeg om 14.00 uur reactie.
Ik doe het voor 4 personen en de 1e was om 11.30 uur ingediend en kreeg om 14.00 uur reactie.
Wat een drama is dat als ik dit zo lees op Schiphol, >4 uur vantevoren aanwezig en dan maar net je vlucht halen.
Maar misschien moet ik mijn commentaar nog even voor mij houden. Vliegen morgenochtend (zaterdag 11.30 lokale tijd) vanaf LAX via Toronto terug naar AMS.
Voor de oplettende lezer, het is memorial weekend…
Maar misschien moet ik mijn commentaar nog even voor mij houden. Vliegen morgenochtend (zaterdag 11.30 lokale tijd) vanaf LAX via Toronto terug naar AMS.
Voor de oplettende lezer, het is memorial weekend…
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hi allemaal, ik vlieg komende donderdag, 2 juni naar Seattle om 10:30. Is online inchecken gewoon mogelijk? Ik heb mijn vlucht via KLM geboekt, deze wordt uitgevoerd door Delta. Nu kun je met Fly Ready 5 dagen van tevoren je Covid-documentatie uploaden (ik heb een herstelbewijs + brief, dus hoef dan niet per se te wachten om 1 dag van tevoren te testen) bij KLM. Ik heb verschillende dingen gehoord, om bij zowel KLM als Delta de documenten te uploaden via de FlyReady service, maar dat het algoritme van Delta wat minder soepel werkt.
Met de drukte die verwacht wordt op Schiphol wil ik zoveel mogelijk van tevoren geregeld hebben, en hopelijk direct door naar security/paspoort controle (alleen handbagage bij me).
Ben benieuwd naar mensen hun ervaringen op Schiphol te laatste tijd
Met de drukte die verwacht wordt op Schiphol wil ik zoveel mogelijk van tevoren geregeld hebben, en hopelijk direct door naar security/paspoort controle (alleen handbagage bij me).
Ben benieuwd naar mensen hun ervaringen op Schiphol te laatste tijd

-
- Amerikakenner
Je moet bij delta zijn voor uploaden. Je kunt kijken hoever van te voren het lukt, anders moet je toch wachten tot het opengezet wordt. Bij KLM hoef je niets te doen. Nog een tip die ik eerder vermeld had en waar ik zelf tegen een afkeuring liep:
Wanneer je vaccinatie documenten telkens niet worden goedgekeurd door TrustAssure van Delta Flyready: al je pdf’s van je vaccinaties samenvoegen in 1 document.
Wanneer je vaccinatie documenten telkens niet worden goedgekeurd door TrustAssure van Delta Flyready: al je pdf’s van je vaccinaties samenvoegen in 1 document.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
@caprisunny inderdaad zoals @IngridUSA al zegt, bij Delta uploaden. Bij KLM heeft geen zin, er wordt niet naar gekeken voor een door Delta uitgevoerde vlucht.
Helaas ga je geen boarding pass online krijgen dus moet je toch langs de incheckbalie ook al heb je geen koffers. Heb ik al twee keer gehad de laatste tijd.
Helaas ga je geen boarding pass online krijgen dus moet je toch langs de incheckbalie ook al heb je geen koffers. Heb ik al twee keer gehad de laatste tijd.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
@harryh + @IngridUSA Dank voor jullie reacties! Ik had na het posten toch gekeken via KLM te uploaden. Er stond dat mijn vlucht hiervoor "eligible" was, dus ik dacht: kan vast geen kwaad.
Paar uur later deze mail:

En ik ben toen naar de Delta website gegaan, mijn vluchtdetails en Delta's eigen FlyReady service gecheckt en nu staat er dit:

Ik kom er vast wel achter of het inderdaad voldoende is tegen de tijd dat de online check-in opent, maar wilde het toch even delen voor mensen die misschien geïnteresseerd zijn. Wellicht is deze vlucht toevallig een uitzondering
Paar uur later deze mail:

En ik ben toen naar de Delta website gegaan, mijn vluchtdetails en Delta's eigen FlyReady service gecheckt en nu staat er dit:

Ik kom er vast wel achter of het inderdaad voldoende is tegen de tijd dat de online check-in opent, maar wilde het toch even delen voor mensen die misschien geïnteresseerd zijn. Wellicht is deze vlucht toevallig een uitzondering

-
- Amerika-expert
Bedankt voor het delen, dan is er iets veranderd. Kon eerder niet bij KLM, althans ik kreeg nooit reactie.
Concrete vraag: op 1 juli vertrekken mijn vrouw en ik met drie tieners naar de VS. Wij tweeën en oudste zoon zijn geboosterd (3 Pfizers gehad dus), de twee dochters enkel 2 vaccins gehad (geen booster). Hun laatste vaccinatie dateert van augustus 2021. Is er een beperking op dat vlak van kracht? met andere woorden: hoe lang geleden mag de laatste vaccinatie zijn om te mogen vertrekken? Of staat hier geen limietdatum op? Bedankt voor jullie antwoorden.
-
- Amerika-expert
Er is geen noodzaak tot boosteren en de 2 vaccinaties zijn voor de VS voldoende, daar hangt geen termijn aan.
Maar let wel op dat je in NL na 270 dagen je vaccinatiebewijs niet meer in je app hebt of kunt printen; sla ze voor die tijd op als pdf. Die heb je wel nodig.
Maar let wel op dat je in NL na 270 dagen je vaccinatiebewijs niet meer in je app hebt of kunt printen; sla ze voor die tijd op als pdf. Die heb je wel nodig.
-
- Amerikakenner
Het zou er wel in moeten blijven staan trouwens:
In de CoronaCheck-app kunt u zien wanneer u geprikt bent. Het vaccinatiebewijs blijft ook na 270 dagen zichtbaar en scanbaar.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... geldigheid
Maar uitprinten en als pdf op je telefoon is natuurlijk altijd handig en wellicht soms nodig.
In de CoronaCheck-app kunt u zien wanneer u geprikt bent. Het vaccinatiebewijs blijft ook na 270 dagen zichtbaar en scanbaar.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... geldigheid
Maar uitprinten en als pdf op je telefoon is natuurlijk altijd handig en wellicht soms nodig.
-
- Amerika-expert
Het blijft de Nederlandse overheid, dit soort beleid kan zomaar veranderen
ik heb ze in ieder geval opgeslagen just in case.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2155 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 6 Reacties