Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Medicatie meenemen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
kevinspijker
Amerika-ontdekker

Medicatie meenemen

Bericht door kevinspijker »

Hi,

Ik reis dit jaar voor het eerst met medicatie naar de VS. Online staan vrij onduidelijke regels m.b.t. documentatie die nodig is om medicatie mee te nemen. Ik neem citalopram mee (antidepressiva). Ik heb het volgende verzameld: 1) Een Engelstalige verklaring van mijn huisarts waarin staat dat ik citalopram slik en waarom, 2) Een overzicht in het Nederlands en Engels van de apotheek met welke medicatie is uitgegeven, 3) De originele doos met sticker met daarin de medicatie.

Kan iemand bevestigen of dit genoeg is?

Groetjes
Dutchess
Amerika-expert

Re: Medicatie meenemen

Bericht door Dutchess »

Ja, dat is genoeg. Citalopram valt niet onder de narcotica en is niet een "controlled substance". Zolang je een normale hoeveelheid voor jezelf meeneemt voor de lengte van je reis (met misschien wat extra voor eventualiteiten) is het geen enkel probleem, met de documentatie die je hebt.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

kevinspijker schreef:
19 okt 2022, 18:10
Kan iemand bevestigen of dit genoeg is?
No problem!! Zolang je niet voor een heel weeshuis meesleept...
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

En doe de medicatie in de originele verpakking in de handbagage.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Is dat ook noodzakelijk, verklaring van je huisarts en uitdraai van de apotheek?
Gebruik zelf ook anti depressiva en had alleen een losse strip en reservestrip mee naar NY afgelopen mei.
Ga januari naar Florida maar als je echt documenten nodig heb zal ik daar tegen die tijd even achteraan gaan.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord dat iemand ooit werd gevraagd om een artsenverklaring of apotheekuitdraai te laten zien. Het kan natuurlijk geen kwaad om het bij je te hebben, maar in de praktijk blijkt het bij de douane overbodig te zijn.

Maar omdat je het over een losse strip hebt: ik raad toch aan om de medicijnen in de originele verpakking meenemen, en als je dat niet kan of wil, dan een artsenverklaring of kopie van het recept meenemen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Cindy1969 schreef:
20 okt 2022, 14:48
Is dat ook noodzakelijk, verklaring van je huisarts en uitdraai van de apotheek?
Precies wat @Dutchess zegt. Moet je het bijhebben. Volgens de regels wel. Heeft iemand er ooit om gevraagd. Nee, nog nooit. Maar je zou maar net die ene overijverige ambtenaar tegenkomen. Dan ben je blij met die 2 A4tjes in je tas.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Als je de regels bekijkt, hoeft zo'n artsenverklaring ook alleen als je de medicijnen niet in de oorspronkelijke verpakking meeneemt (met het recept erop geprint, die label van de apotheek dus). B.v. als je losse strips meeneemt, of een verdeeldoos. Maar goed, in de praktijk is zelfs dat dus nooit een probleem gebleken.
Prescription medications should be in their original containers with the doctor's prescription printed on the container. It is advised that you travel with no more than personal use quantities, a rule of thumb is no more than a 90 day supply. If your medications or devices are not in their original containers, you must have a copy of your prescription with you or a letter from your doctor.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Maar je zou maar net die ene overijverige ambtenaar tegenkomen. Dan ben je blij met die 2 A4tjes in je tas.
Zeker weten! Mijn man had altijd een klein koffertje medische bagage. En daar zaten tig dozen medicijnen in. Nooit is naar de papieren gevraagd, maar we hebben ze altijd meegenomen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Cindy1969
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Nou, goed te weten. Ga voor komende januari dan toch maar even langs de apotheek voor een uitdraai en zal het in het originele doosje incl. de naam/medicijn stickers meenemen. Beter mee verlegen dan om verlegen inderdaad.
Losse strips was meer gemakzucht, lekker alles bij elkaar in een toilettasje stoppen.
Nagini
Amerikakenner

Bericht door Nagini »

Volgens de regels hoeft dus maar een van beide: of in het originele doosje, of met uitdraai van de apotheek. Dit omdat de uitdraai ongeveer dezelfde informatie bevat als de sticker die bij medicatie op het doosje zit (naam van persoon die de medicatie neemt, datum van uitgifte, naam arts/praktijk etc). Ik ben net zo makkelijk met mijn medicatie in strips, maar ik neem vaak het doosje ook mee voor de zekerheid (bijv 1 strip los in de handbagage, de rest in mijn koffer). Trouwens nog nooit naar gevraagd, en soms heb ik wel 4-5 strips bij (vooral dingen als paracetamol en antihistamine).
Cindy1969
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Ok, dank je wel, dan doe ik het gewoon in het originele doosje in mijn handbagage.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer