Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Campflare (ontvang bericht als plek vrijkomt op een camping)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Campflare (ontvang bericht als plek vrijkomt op een camping)

Bericht door Galapogos »

Ik stuitte net op campflare.com, een (gratis!) website/app die je in staat stelt notificaties te ontvangen als er een plekje vrijkomt op een camping in een national park, state park, etc. Heeft iemand deze website/app weleens gebruikt? Op een Duits forum lees ik positieve ervaringen. Ik wist wel dat er aanbieders zijn die dit soort diensten betaald aanbieden, maar van deze gratis aanbieder had ik nog nooit gehoord.
Laatst gewijzigd door markro op 03 mar 2023, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast voor de duidelijkheid.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Campflare (ontvang bericht als plek vrijkomt op een camping)

Bericht door BonnyR »

Site ziet er interessant uit!
Of het goed werkt? Geen idee. Je zou een paar bezette data moeten invoeren en eens kijken wat het oplevert. Als ze iedere 45 seconden checken zou het een heleboel werk schelen voor jezelf.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
grouch
Amerika-ontdekker

Bericht door grouch »

Het gevolg van zulke apps is dat je er zonder app niet meer tussenkomt. Van mij mag er een soort wachtlijst komen zodat het systeem eerlijker wordt.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Je komt er zonder app toch nog steeds 'tussen'? Deze app helpt je enkel om alsnog een plekje te bemachtigen in geval van annuleringen op helemaal volgeboekte campings. Als een camping nog niet helemaal volgeboekt is heeft deze app geen toegevoegde waarde. Hij boekt sowieso ook niet automatisch de vrijgekomen plek voor je. Dat moet je dan alsnog zelf doen. Dus ik zie het probleem eigenlijk niet?

Het zou natuurlijk prettiger zijn wanneer recreation.gov, reserveamerica.com, etc. zelf met een notificatie-dienst komen. Maar goed, dit soort sites vullen dat gat op. Werken met een wachtlijst klinkt leuk, maar zie ik in de praktijk niet echt werken. Als er een plekje vrij komt, hoe lang moet de persoon boven aan de wachtlijst dan de tijd krijgen te beslissen of hij de plek wil hebben? En wat gebeurt er als die persoon de plek inmiddels niet meer wil? Gaan we naar de volgende persoon, en krijgt die persoon ook weer tijd om te beslissen? Dat lijkt me allemaal niet zo praktisch.

Wat ik wel fijn vind om te zien is dat steeds meer campings tegenwoordig niet meer alle sites 6 maanden te tevoren reserveerbaar maken, maar dit in verschillende batches doen. Zo maak je ook nog kans als je niet een half jaar vans tevoren je reis kunt plannen, of als je nog wijzigingen wilt doorvoeren als de reis dichterbij komt.
Brigit
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Brigit »

Dat klinkt handig! Afgelopen jaar was ik elke dag tig keer de site voor campings in Yellowstone aan het verversen om 6 dagen bij elkaar te sprokkelen. Het zou voor de drukke gebieden zoals glacier en Yosemite iets zijn dat ik zou proberen.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer