Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door stegeman »

Ik heb met wel ingelezen maar snap overal maar weinig van. Er verandert zoveel in telefonie, internet etc. Iphone 13 pro max
Vorige keer in 2019 hadden we een arieli simkaart in een apart toestel. Hier lees ik nu weinig over.
Is USA sim Gold iets?
Ons idee hier even van uitgaand. Deze stoppen we dan in een wat ouder toestel dat 'over' is. Dwz dat we dan onderweg 1 toestel met Amerikaans nr ter beschikking hebben voor als we eens internet ergens voor nodig zijn met iets opzoeken of naar een trail navigeren bijv. Eventueel de jongens voor internet. Dacht dan maar wachten tot bij hotel op wifi en DAN pas kunnen wij en de jongens whatsapp en mail checken. Voor ons is dit prima! Maar we horen de mannen protesteren. Wij hebben zoiets van even zonder die rotdingen is veel beter, maar zij denken toch anders (23 en 21) :wink:
Weet even niet zo goed wat te doen. Wij hebben allen een KPN abonnement. Volgens mij kun je daar ook een USA bundel kopen, maar ik denk dan dat die MB's er zo doorvliegen....
Iemand die me de ultieme tip kan geven?

Groetjes Alice

ps de reis staat hier wel, maar is gebied van SF tot LA tot LV en de parken rondom
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

De ultieme tip bestaat volgens mij niet, maar als ze al 21 en 23 zijn zou ik ze zelf een sim laten zoeken en betalen, dan is de hotel wifi misschien meteen een stuk interessanter :lol:

En om op je vraag terug te komen welke sim; we hebben een sim gekocht via ebay met 8GB snel internet daarna onbeperkter minder snel plus onbeperkt bellen. Hier nogmaals de link: https://www.ebay.com/itm/123550250282?m ... name=11051 Nu in de aanbieding $18. Werkte perfect voor ons, GB's over en alleen bij bellen even opletten dat je T-mobile selecteert.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

woutervg schreef:
13 mei 2023, 09:50
Een paar berichten terug noemde ik al tello.com. Hier krijg je een esim met lokaal nummer op het tmobile netwerk en dit is in. Nederland al te regelen.
Heb jij 'm in Nederland al geactiveerd gekregen? Aangezien ze geen roaming ondersteunen; hoe?
Momenteel kost een unlimited plan voor een maand maar 14,50 dollar ex taxes. Dat is wel een erg interessante prijs. Maar ik lees hier weinig tot geen ervaringen over Tello. Opvallend. Want elders op het internet is men eigenlijk vooral heel erg tevreden over deze MNVO.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

https://www.airalo.com/united-states-esim
1x 15 dollar en je kunt een hele vakantie mee. Nu 2x gebruikt werkt prima!

Heavy user, tsja ik maak ook heel veel foto's maar zie echt geen reden om via mijn roaming netwerk te syncen met mijn one drive.
Zodra ik terug kom in mijn hotel doe ik dat wel via de wifi die ik daar connect.

Als je in bv 2 a 3 weken niet met 5 GB kunt doen ben je wel extreem hoor ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
jeppiepruts
Amerikafan

Ik gebruik met navigatie, zoeken met Google, apps gebruiken, fotootje appen hier en daar etc. toch wel een paar honderd MB per dag. Dan red je het niet met 5GB in 3 weken. Ik vind dat niet extreem. Gewoon gebruikmaken van de mogelijkheden die je ter beschikking staan en dat zijn er tegenwoordig veel.

En niet direct foto's syncen in de cloud....denk er goed over na.
Ik deed het ook niet om data te besparen afgelopen januari op Bonaire. Tot 's avonds mijn telefoon uit mijn jas werd gestolen, en ik foto's van 2.5 dagen kwijt was. De avond daarvoor toevallig vergeten te syncen. Daar baal ik nog steeds ontzettend van. Ik betaal liever een paar euro meer om zeker te weten dat mijn herinneringen zijn veiliggesteld is de les die ik daar van geleerd heb.

Airalo werkt inderdaad top. Ik heb het vorige week in NYC nog gebruikt en kan het voor een citytrip zeker aanraden. Maar voor mijn rondreis deze zomer wil ik ook een telefoonnummer hebben, en dan is Airalo geen optie.
theovg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door theovg »

Elendan schreef:
16 mei 2023, 15:37
De ultieme tip bestaat volgens mij niet, maar als ze al 21 en 23 zijn zou ik ze zelf een sim laten zoeken en betalen, dan is de hotel wifi misschien meteen een stuk interessanter :lol:

En om op je vraag terug te komen welke sim; we hebben een sim gekocht via ebay met 8GB snel internet daarna onbeperkter minder snel plus onbeperkt bellen. Hier nogmaals de link: https://www.ebay.com/itm/123550250282?m ... name=11051 Nu in de aanbieding $18. Werkte perfect voor ons, GB's over en alleen bij bellen even opletten dat je T-mobile selecteert.
En gaat het activeren een beetje makkelijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Elendan schreef:
16 mei 2023, 15:37
Precies, laat ze het zelf uitzoeken en betalen.
Dan hoef je zelf niets te regelen. Wij hebben voldoende aan de Wi-Fi bij het hotel. Navigatie doen we off line.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Uiteraard betalen ze dit dan zelf. (Ticket en meerprijs auto ivm hun leeftijd ook. De rest doen wij)
Maar ze zijn geen lid van dit forum en samen kwamen we er niet uit. Vandaar de vraag.
Heb zelf ook voldoende aan WiFi hotel. Heerlijk juist even geen internet :D .
Maar goed. Denk zelf aan 1 Amerikaanse Sim die bijv 30 dagen werkt met MB erop. Voor de situaties waar het even makkelijk is en voor hen tot het op is ….
Maar zie veel met abonnement enzo langskomen. Dat lijkt me niks. Moet vanzelf stoppen zeg maar.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

jeppiepruts schreef:
16 mei 2023, 16:13
woutervg schreef:
13 mei 2023, 09:50
Een paar berichten terug noemde ik al tello.com. Hier krijg je een esim met lokaal nummer op het tmobile netwerk en dit is in. Nederland al te regelen.
Heb jij 'm in Nederland al geactiveerd gekregen? Aangezien ze geen roaming ondersteunen; hoe?
Momenteel kost een unlimited plan voor een maand maar 14,50 dollar ex taxes. Dat is wel een erg interessante prijs. Maar ik lees hier weinig tot geen ervaringen over Tello. Opvallend. Want elders op het internet is men eigenlijk vooral heel erg tevreden over deze MNVO.
Ik heb hem in Nederland aangevraagd en betald per Paypal. Jer kunt dan direct al je esim installeren en krijgt per mail je telefoonnummer en de link naar je persoonlijke omgeving. Je kunt het abonnement daar ook met 1 klik stopzetten. Ik heb bewust voor Paypal betaling gekozen zodat ik, mocht het stopzetten niet makkelijk zijn gegaan, de betaling daar ook geblokkeerd kan worden. Dit ging echter allemaal erg makkelijk.
In Nederland is er nog geen verbinding, maar in de VS werkte het direct zonder verdere handelingen.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

@theovg Activeren ging heel makkelijk en sim werkte direct. Thuis alvast datum doorgegeven wanneer de sim actief moet zijn, ik had een dag voor de vlucht gekozen. Sim in je mobiel stoppen bij aankomst en even je instellingen aanpassen zodat je niet je NL sim gebruikt zonder dat je er erg in hebt (bij een mobiel met dubbele simkaart). Wat ik helemaal fijn vind is dat ze snel reageren op vragen, heb een aantal keer vraag gesteld en krijg binnen paar uur antwoord. Ik had niet opgelet en als je wilt bellen moet je de juiste provider aan hebben staan. Voor internet maakt dat niet uit, werkt op elke provider in je omgeving.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Ok, ik ben net dus verrast door mijn vrienden van Vodafone met een rekening van 20,- extra omdat ik welgeteld 4 telefoontjes heb gehad die ik heb opgenomen (gebruik mijn telefoon ook zakelijk namelijk):

24-04-2023 15:30 Gesprek ontvangen Verenigde Staten van AmeNederland 00:01:00 0,000
26-04-2023 15:24 Gesprek ontvangen Verenigde Staten van AmeNederland 00:03:25 0,000
29-04-2023 00:03 Gesprek ontvangen Verenigde Staten van AmeNederland 00:01:47 0,000
30-04-2023 13:37 Gesprek ontvangen Verenigde Staten van AmeNederland 00:01:34 0,000

Dus in totaal iets meer dan 7 minuten heeft me 20,- gekost en ik kom er net achter dat dit komt omdat Vodafone standaard de Alles-in-1 op reis Wereld dagbundel aanzet, ook als je gebeld wordt. nu had ik gesprekskosten verwacht dus heb het steeds kort gehouden. maar voor andere Vodafone klanten wees dus gewaarschuwd, neem je alleen al op, of SMS je terug dat je in het buitenland buiten de EU bent krijg je 5,- per dag dat je het gebruikt voor je kiezen :
1) De kosten zijn € 5 voor elke keer dat je de bundel gebruikt.
2) De bundel gaat inderdaad pas in als je daadwerkelijk belt/gebeld wordt/sms't of internet
3) Bij 80 en 100% gebruik van de bundel ontvang je een sms'je

Ik wist niet dat deze dienst standaard aan stond, en die staat nu dus ook uit. kijk het goed na voordat je gaat en deactiveerd het in je app als je dit niet wilt!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Onze toestellen laten geen esim toe (Samsung A12 en A13). Ik zoek dus naar een niet te dure oplossing voor: 2 sim cards met amerikaans nummer (voice+data) en 2 kaartjes enkel data.
De optie via e-bay exploreerde ik al maar ik kreeg ze thuis toe en toen bleken het enkel data kaartjes te zijn en geen Amerikaans nummer. Die heb ik dus teruggestuurd. (de leverancier liet enkel retour toe van volledige bestelling, niet gedeeltelijk - anders had ik 2 data kaartjes gehouden)
Ik vind wel de opties via Amazon maar die zijn toch wel aan de prijzige kant (+-40 euro/stuk). Nog andere opties als esim niet tot de mogelijkheden behoort?
jeppiepruts
Amerikafan

Er is een paar dagen geleden hierboven gesproken over Tello. Maar daar refereer je niet naar. Heb je daar naar gekeken?
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

tello = esim dacht ik?
Toompje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Toompje »

Het is misschien een beetje een basis vraag maar hoe activeer je de Airalo eSim?

Ik heb de kaart gekocht en volgens mij ook geïnstalleerd. Zojuist ben ik in de VS aangekomen maar ik heb nog geen internet terwijl ik wel met een lokale provider connect. Moet ik Roaming aanzetten? Ik ben bang dat ik dan bij mijn Nederlandse provider gigantische kosten krijg. Ik heb overigens een Samsung S21
Vinay
Amerika-ontdekker

Bericht door Vinay »

Volgens mij moet je roaming aanzetten voor je airalo sim. Ze hebben tenslotte geen eigen netwerk. Schakel desnoods je Nederlandse sim volledig uit als je bang bent daar kosten op te maken. Maar dat zou niet nodig zijn, omdat je roaming per sim bepaald.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

Je moet ook zien naar je toegangspunten , verbindingen>>mobiele netwerken>> namen toegangspunten, en dan kijken of de juiste is aangevinkt, anders werkt het niet.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Ik heb een tele2 abonnement en die zou airalo niet ondersteunen, weet iemand of dit klopt?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@laanvdj Als je mobiel als 2e SIM een e-sim ondersteunt, dan is Airalo mogelijk. Wie jouw provider is van je 1e SIM is niet relevant.
Het gaat er dus om of je toestel geschikt is. Tele2 heeft hier niets mee te maken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

@Frasi , dank je, ga ik het proberen👍🏻
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer