Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wheelchair rental

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Fitz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Wheelchair rental

Bericht door Fitz »

Iemand toevallig ervaring met het huren van een rolstoel (Wheelchair rental) in Amerika?

We gaan in september 3 weken naar California en Nevada (Vertrekken in SF en eindigen in LV).

Ik lijd aan een spierziekte waardoor ik slechts korte afstanden kan wandelen en geen opstapjes, trappen of steile hellingen aankan.

We dachten eraan om in Amerika eventueel een rolstoel te huren. Een zoekopdracht op internet leverde niet echt veel informatie op. Vandaar dat ik me afvroeg om er iemand op het forum ervaring mee had?

Zijn er uberhaupt bedrijven of instellingen waarbij je een rolstoel kan ophalen in SF en terug brengen in LV? Wat zou hier ongeveer de kostprijs voor zijn? Of is het gewoon makkelijk om hier in België een rolstoel te huren en deze mee te nemen naar de USA?

Alvast bedankt voor eventuele info !

P.S. Ik ben ook nog op zoek naar een toiletbrilverhoger dus als daar iemand info over heeft, hoor ik het ook graag !
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wheelchair rental

Bericht door Pete.Z »

Een one way zal wel moeilijk worden, maar kijk hier eens:

https://www.cloudofgoods.com/
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@Fitz

Als je 3 weken gaat loont het waarschijnlijk om er gewoon een bij de Walmart te kopen. Zo'n beetje vanaf €125. Zie onderstaande link.

https://www.walmart.com/ip/Silver-Sport ... om=/search
19 States so far...
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Gezien je omschrijving lijkt het me, dat je hem thuis ook zou gebruiken. Ik zou een aanvraag indienen voor een eigen rolstoel ( bij je zorgverzekering?) en die meenemen op vakantie. Die wordt pas gemaakt aan jou als persoon en zal zeker een beter zitcomfort hebben als een gehuurde.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Ooh en voor de toiletbril verhoger, zou ik gaan voor een opblaasbaar type. Neemt weinig ruimte in om mee te nemen. Google maar eens komen er verschillende opties te voorschijn.
En anders zou je deze misschien ter plekke kunnen kopen. Ook bij Walmart te koop.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij niet gek om er hier een te regelen; dat lijkt me op de vliegvelden ook wel zo handig. Of heb je daar iets voor geregeld? Hou er rekening mee dat je soms wel een uur in de rij moet staan bij Immigrations.

Marianne
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Om dat in de rij staan bij immigrations te vermijden, kan je bij de airline support aanvragen. We hebben daar zeer goede ervaring mee. Ze komen je halen aan de incheckbalie, en rijden je met een rolstoel/golf wagentje voorbij al de rijen. Ik mocht ook altijd mee, als begeleider. En je gaat samen met de mensen in business class aan boord.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Carolien1234
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Carolien1234 »

Hallo Fitz,

Mijn advies zou zijn om in Nederland op Marktplaats te zoeken naar een redelijke stoel, dat is altijd beter zitten dan een gehuurde stoel en ook dan een stoel via de zorgverzekering, omdat deze vaak wat lichter zijn en gemakkelijker te rollen of door iemand te duwen.

En een stuk minder gedoe als je aankomt in Amerika.

Als je een rolstoel wilt meenemen moet je vooraf even contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij.

Carolien
Fitz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Fitz »

Dankjewel allemaal voor het meedenken !

De mogelijkheden om een rolstoel te huren in de Verenigde Staten zijn blijkbaar beperkt, ik ga sowieso een mail sturen naar cloudofgoods om eens te informeren maar ik verwacht er niet te veel aan. Eventueel kan dit ook enkel voor San Francisco want daar verwacht ik de meeste moeilijkheden voor de verplaatsingen.

Een goedkope rolstoel kopen in de Walmart lijkt me niet zo"n goed idee, een toiletbrilverhoger daarentegen wel!

Blijft dus de optie over om hier een rolstoel te huren (via het ziekenfonds) of eventueel tweedehands te kopen.

Ik zag hier iemand opperen om een rolstoel via de ziekteverzekering aan te schaffen, ik weet niet hoe dit in Nederland gaat maar in België is dit een ganse procedure die nooit rond geraakt voor ons verlof, bovendien hang je er dan ook nog eens 5 jaar aan vast, dus dat is ook niet echt een optie :roll:

Voor de verplaatsingen op de luchthaven is alles al geregeld via de luchtvaarmaatschappij, dus dat komt snor :thumbup:
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

1 van onze familieleden heeft een spierziekte waardoor we voor onze laatste vakantie in Florida een scootmobiel huurde. Een klein type dat in elke auto paste. Bedrijf verhuurde ook rolstoelen. Als dat in Florida kan, zou het toch ook moeten kunnen in andere staten (bv scootaround). We betaalden ongeveer 250 euro voor 2 weken. Die one way is wellicht het grootste probleem.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer