Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Ik zoek een USA sim kaart om in een mifi router te doen.
Waar haal/bestel ik de goedkoopste fysieke simkaart?
Geen e-sim
Geen belminuten nodig
4G dekking is voldoende
Airalo of ergens anders?
Waar haal/bestel ik de goedkoopste fysieke simkaart?
Geen e-sim
Geen belminuten nodig
4G dekking is voldoende
Airalo of ergens anders?
Deze tip is inderdaad ook leuk. Ik heb op dit moment een sim in mijn telefoon met USA nummerGalapogos schreef: ↑07 aug 2023, 00:48
@harryh Ik zou Google Voice niet direct afschrijven. Het klopt dat je een bestaand Amerikaans nummer nodig hebt om vervolgens een nieuw Google-Voice-nummer te activeren, maar dat bestaande Amerikaanse nummer heb je maar tijdelijk nodig. Dus als je de eerstvolgende keer in Amerika bent en daar op een reguliere manier een tijdelijk telefoonnummer hebt (prepaid sim, of bijvoorbeeld die gratis trial van Verizon via eSim), dan kun je dat nummer gebruiken om je aan te melden voor Google Voice en binnen Google Voice een nieuw Amerikaans telefoonnummer voor Google Voice registreren.
Dat Google Voice-nummer kun je vervolgens kosteloos en in principe onbeperkt actief houden, ook vanuit Nederland.
en de boel geactiveerd. Kreeg wel de melding dat mijn USA nummer al wordt gebruikt voor Voice
en/of ik dit nummer wilde claimen. Heb ik gedaan en code kwam binnen.
Ik weel dus niet dat als mijn huidige sim verloopt met 14 dagen of ooit iemand anders dan weer
met het USA nummer mijn Voice nummer kan overnemen of blokkeren?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het nummer behorend bij de simkaart in je telefoon heb je alleen nodig om een nummer bij Google Voice aan te kunnen vragen. Maar deze twee nummers staan verder los van elkaar. Dus je Google Voice-nummer zal actief blijven, zelfs nadat je simkaart-nummer niet meer werkt / door iemand anders in gebruik wordt genomen.
Om je Google Voice-nummer actief te houden, is het enige dat je moet doen dit nummer af en toe daadwerkelijk gebruiken. D.w.z. eens in de zoveel maanden een telefoongesprek voeren of een sms versturen. Dit mag ook een gratis gesprek naar een of ander callcenter met een bandje zijn. Google stuurt je vanzelf een herinnering als je je account langer dan x maanden niet hebt gebruikt, en je hebt daarna nog wel even de tijd om een gesprek te voeren / sms te versturen.
Om je Google Voice-nummer actief te houden, is het enige dat je moet doen dit nummer af en toe daadwerkelijk gebruiken. D.w.z. eens in de zoveel maanden een telefoongesprek voeren of een sms versturen. Dit mag ook een gratis gesprek naar een of ander callcenter met een bandje zijn. Google stuurt je vanzelf een herinnering als je je account langer dan x maanden niet hebt gebruikt, en je hebt daarna nog wel even de tijd om een gesprek te voeren / sms te versturen.
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Hoi hoi,
In januari heb ik dit onderwerp al eens doorgespit om te zien wat het beste is om online te kunnen zijn in Amerika en Canada.
Na lang zoeken was ik er uit. Het zou een global E-sim-card van 10 GB van Airalo gaan worden.
We zitten nu 4 weken voor vertrek, dus ik dacht ga nog eens kijken of dat nog de goede keus is.
Ik wordt nu weer gek.
Ik zie reviews die zeggen dat Airalo slecht geworden is. Slecht bereik, kaarten die niet geactiveerd kunnen worden en slechte service.
Voorheen (5 jaar geleden en daarvoor) pakten we altijd de KPN bundel voor Amerika, maar soms waren we al in 2 dagen door die bundel heen terwijl we nauwelijks online waren geweest.
Mijn vraag:
Is iemand recent in Amerika / Canada geweest die een Airalo E-sim heeft gekocht of een KPN bundel heeft gebruikt?
Wat zijn de ervaringen?
In januari heb ik dit onderwerp al eens doorgespit om te zien wat het beste is om online te kunnen zijn in Amerika en Canada.
Na lang zoeken was ik er uit. Het zou een global E-sim-card van 10 GB van Airalo gaan worden.
We zitten nu 4 weken voor vertrek, dus ik dacht ga nog eens kijken of dat nog de goede keus is.
Ik wordt nu weer gek.
Ik zie reviews die zeggen dat Airalo slecht geworden is. Slecht bereik, kaarten die niet geactiveerd kunnen worden en slechte service.
Voorheen (5 jaar geleden en daarvoor) pakten we altijd de KPN bundel voor Amerika, maar soms waren we al in 2 dagen door die bundel heen terwijl we nauwelijks online waren geweest.
Mijn vraag:
Is iemand recent in Amerika / Canada geweest die een Airalo E-sim heeft gekocht of een KPN bundel heeft gebruikt?
Wat zijn de ervaringen?
-
- Amerikafan
Heb je recent ook gespit en mijn bericht van een paar dagen geleden gezien? Je probleem dat 2GB te weinig is bij KPN, is opgelost.
Overigens: als je in 2 dagen 2GB verbruikt en nauwelijks online bent, dan gebeurt er toch echt iets op de achtergrond (updaten apps, updaten software telefoon of wat dan ook). Als je dat niet uitschakelt of alleen via wifi doet, dan kan het zelfs met 10GB hard gaan in een vakantie.
viewtopic.php?p=1314734#p1314734
Overigens: als je in 2 dagen 2GB verbruikt en nauwelijks online bent, dan gebeurt er toch echt iets op de achtergrond (updaten apps, updaten software telefoon of wat dan ook). Als je dat niet uitschakelt of alleen via wifi doet, dan kan het zelfs met 10GB hard gaan in een vakantie.
Ik zit nu in the US na eerst in Canada geweest te zijn en heb voor beide landen en airalo eSIM gekocht. Werkt nog steeds gewoon prima hoor. Onderweg vanuit NJ naar Niagara wel af en toe geen bereik gehad, maar dat was niet noemenswaardig. Ik heb vanmiddag ook de Verizon trial geprobeerd en dat werkt ook top!
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Contacteer:
Bedenk ook dat Airalo geen eigen netwerk heeft. Ze gebruiken in de VS het netwerk van van o.a. AT&T en T-mobile.
Dus problemen met bereik kunnen meer te maken hebben met je locatie in relatie met de zendmasten van AT&T/T-mobile dan met de service van Airalo.
Dus problemen met bereik kunnen meer te maken hebben met je locatie in relatie met de zendmasten van AT&T/T-mobile dan met de service van Airalo.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Wij vertrekken in september en we zaten te overwegen om ook die gratis trial van Verizon te proberen. Nu moet ik bekennen dat dit niet ‘our cup of tea’ is.Erwin23 schreef: ↑23 jul 2023, 13:11Hebben jullie wel gekeken welke info er verzameld wordt door de app ? Ik heb niet veel apps gezien die zoveel verzamelen, aankopen, financiële gegevens, zoekgeschiedenis, locatie, gebruikers gegevens, gebruikers content (je notities bv).
Dat is voor mij een nogo eerlijk gezegd.
Deze post die ik heb gequote zit ons niet helemaal lekker. Weet iemand hier meer over? Kun je veilig met deze trial bankzaken etc regelen? Dit wordt afgeraden op WiFi te doen, maar het ziet er naar uit dat deze trial ook al je gegevens gebruikt?
Waarom zouden jullie dit wel of niet kiezen?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Er geen ervaring mee, maar ik ben altijd voorzichtig met het achterlaten van gegevens. Of ik gebruik fake gegevens. Een gratis trial zegt het al: gratis, maar gratis bestaat meestal niet
Voor niks gaat immers de zon op.
Als dat rijtje wat @Trom opsomt daadwerkelijk wordt gevraagd zou het voor mij ook een no go zijn. Goede kans dat ze je gegevens gebruiken voor “onderzoeksdoeleinden”

Als dat rijtje wat @Trom opsomt daadwerkelijk wordt gevraagd zou het voor mij ook een no go zijn. Goede kans dat ze je gegevens gebruiken voor “onderzoeksdoeleinden”
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Ik heb slechts naar Verizon verwezen. @Erwin23 heeft rijtje toegevoegd.
Het is me overigens niet duidelijk of in dat rijtje dingen staan die veel andere apps/sites niet gebruiken. Als ik bekijk waarvoor je vaak toestemming geeft dan schrik je daarvan.
Het is me overigens niet duidelijk of in dat rijtje dingen staan die veel andere apps/sites niet gebruiken. Als ik bekijk waarvoor je vaak toestemming geeft dan schrik je daarvan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ik gebruik de Verizon trial en app op dit moment. Ik zou al die toegang nooit geaccepteerd hebben
, heb nu even gekeken, bij mij heeft ie alleen toegang tot Gespreklijsten, Locatie en Telefoon (dat laatste is bellen en daar gaat het om), alle andere dingen heb ik niet toegestaan en het werkt gewoon. Android 13 op Google Pixel.

@harryh Kan ik hieruit opmaken dat je zelf kunt aanvinken waarvoor je toestemming geeft?
-
- Amerika-expert
@redeye Voor de Verizon app kreeg ik de vraag tijdens installatie "wilt u deze app toegang verlenen tot enz" alleen voor deze 3 items. Zou er toestemming voor die andere dingen gevraagd zijn dan had ik "nee" gezegd, maar mogelijk dat de app dan niet zou werken.
- SonjaV
- Amerikakenner
- Contacteer:
We hadden inderdaad alle apps op de achtergrond al uitgeschakeld, maar gingen toch keihard door de MB's heen.jeppiepruts schreef: ↑10 aug 2023, 23:51Heb je recent ook gespit en mijn bericht van een paar dagen geleden gezien? Je probleem dat 2GB te weinig is bij KPN, is opgelost.
Vandaag zijn we even bij de KPN winkel geweest omdat het ons niet duidelijk was of je voor Amerika en Canada een aparte bundel nodig hebt of niet.
Je hebt dus inderdaad een aparte bundel voor beide landen nodig, maar wij kregen daar het advies om daar een SIM kaart te kopen omdat het voordeliger is. Je gaat blijkbaar harder door de KPN bundels heen omdat het een buitenlandse provider betreft die via het Amerikaanse en/of Canadese netwerk MB's levert of zoiets.
- SonjaV
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat we dit ook maar gaan doen of een global eSIM van Airalo kiezen.Vinay schreef: ↑11 aug 2023, 05:55Ik zit nu in the US na eerst in Canada geweest te zijn en heb voor beide landen en airalo eSIM gekocht. Werkt nog steeds gewoon prima hoor. Onderweg vanuit NJ naar Niagara wel af en toe geen bereik gehad, maar dat was niet noemenswaardig. Ik heb vanmiddag ook de Verizon trial geprobeerd en dat werkt ook top!
-
- Amerikafan
Ik ben op dit moment in de VS en heb zowel de Verizon als de TMobile trial geprobeerd te installeren.
Allebei geven ze aan dat het niet gaat omdat mijn device niet compatibel is of geen eSIM zou ondersteunen.
Het betreft een S23. Die staat in de lijst met ondersteunde modellen.
Iemand anders tegen hetzelfde probleem aangelopen?
Ik heb wel een actieve eSIM op dit moment. Maar daar kunnen er meer van geinstalleerd worden. Kan daar het probleem in zitten?
Edit: de mobile app zegt 'device not found'. Lujkt Dan dat een Europees Samsung model niet ondersteund wordt.
Allebei geven ze aan dat het niet gaat omdat mijn device niet compatibel is of geen eSIM zou ondersteunen.
Het betreft een S23. Die staat in de lijst met ondersteunde modellen.
Iemand anders tegen hetzelfde probleem aangelopen?
Ik heb wel een actieve eSIM op dit moment. Maar daar kunnen er meer van geinstalleerd worden. Kan daar het probleem in zitten?
Edit: de mobile app zegt 'device not found'. Lujkt Dan dat een Europees Samsung model niet ondersteund wordt.
@harryh Bedankt voor je informatie. Dat klinkt inderdaad een stuk beter. Ik ben dan wel benieuwd hoe @Erwin23 aan dat lijstje komt?
-
- Amerika-expert
@redeye misschien dit lijstje uit de Google Play store, maar meeste hiervan zijn optional, te zien als je ze openklapt. En bij mij staat alles uit voor apps, tenzij ik toestemming geef
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Switched je telefoon in usa dan automatisch naar die data van die esim van Airalo?
Blijft dit niet doorlopen op je huidige abonnement van bijv T-Mobile?
Blijft dit niet doorlopen op je huidige abonnement van bijv T-Mobile?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Contacteer:
@SneeuwbaL
je moet wel zelf instellen welke SIM je wil gebruiken.
Als het goed is kan je bij instellingen (netwerk, simkaarten) voor elke simkaart instellen of je deze wil gebruiken voor data en of deze mag roamen. Bij Je eigen (T-mobile) zet je in ieder geval roamen uit (en voor de zekerheid ook data) en bij de Airalo zet je alles aan.
je moet wel zelf instellen welke SIM je wil gebruiken.
Als het goed is kan je bij instellingen (netwerk, simkaarten) voor elke simkaart instellen of je deze wil gebruiken voor data en of deze mag roamen. Bij Je eigen (T-mobile) zet je in ieder geval roamen uit (en voor de zekerheid ook data) en bij de Airalo zet je alles aan.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2158 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 16 Reacties