Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Wij waren in april & mei in Amerika.
Hadden toen bij de Walmart een 30 dagen simonly abbonement met Amerikaans telefoonnummer.
Ook goedkoop mobiele telefoon gekocht als hotspot en navigatie systeem.
S50,- + S30,- totaal S80,-
Tegenwoordig heeft Lebara ook buiten Europa internet.
15 dagen 3Gb voor €10,- voor Amerika.
https://www.lebara.nl/nl/roaming/roamin ... e%20Staten
Kun je niet goedkoop binnen Amerika bellen.
(Ongeveer 30cent per minuut + 15cent start tarief)
Hadden toen bij de Walmart een 30 dagen simonly abbonement met Amerikaans telefoonnummer.
Ook goedkoop mobiele telefoon gekocht als hotspot en navigatie systeem.
S50,- + S30,- totaal S80,-
Tegenwoordig heeft Lebara ook buiten Europa internet.
15 dagen 3Gb voor €10,- voor Amerika.
https://www.lebara.nl/nl/roaming/roamin ... e%20Staten
Kun je niet goedkoop binnen Amerika bellen.
(Ongeveer 30cent per minuut + 15cent start tarief)
Weet iemand of de Verizon free trial gaat werken op een Samsung A54(sm-a546b/ds)? Ik kom er niet aan uit. Ben helemaal dizzy van alle info die ik al heb gelezen hierover op dit forum.
Heeft iemand ervaring met een unlimited prepaid plan van AT&T of Verizon? Graag zou ik willen weten of je deze als Europeaan kan aanschaffen en waar in de VS je dit kan kopen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dag Mies, welkom op het forum! Heb je de zoekfucnite al geprobeerd (zie het tandwieltjes rechtsboven)? Zoek je bijvoorbeeld op 'prepaid verizon', dan krijg je onder meer de volgende hits:
viewtopic.php?f=10&t=68607&p=1273579&hi ... n#p1273579
viewtopic.php?f=10&t=78755&p=1306226&hi ... n#p1306226
Marianne
viewtopic.php?f=10&t=68607&p=1273579&hi ... n#p1273579
viewtopic.php?f=10&t=78755&p=1306226&hi ... n#p1306226
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou je aanraden om even een chat te starten met een medeweker van Verzizon op verizon.com. Je kan de medewerker vragen om aan de hand van het EMEI nummer van je sim te checken of het toestel compatibel is. Ik ben erg goed geholpen op die manier. Het antwoord was wel niet wat ik wou: Samsung A55 5G is niet compatibel met het Verizon Netwerk. Maar nu ben ik tenminste zeker en zoek ik verder naar een oplossing

Als je Verizon wil, gewoon naar walmart of een Verizon store gaan. Prepaid phone + refill card aanschaffen. Als je tevreden bent met de goedkopere prepaid phones hoeft het niet veel geld te kosten.
AT&T kun je gewoon aanschaffen in een AT&T store, of een starter kit kopen bij bv een Walmart of andere supermarkt.
Echter, het is, zeker tegenwoordig, een relatief dure oplossing. Je kunt tegenwoordig eenvoudig esim's kopen die het direct bij aankomst al doen en voor een fractie van de kosten en minder gedoe veel meer waar voor je geld bieden.
Ik ben vele jaren trouwe AT&T klant geweest, en jarenlang dezelfde SIM actief gehouden voor de minimale uitgave van $100 per jaar.
Maar toen AT&T een aantal jaren geleden de mogelijkheid om zo'n prepaid SIM actief te houden zonder jaarlijks minimaal $360 af te moeten tikken (je moet tegenwoordig te allen tijde een actief montly plan hebben) ben ik er mee gestopt. Ik heb nog wel eens een AT&T sim gekocht bij een AT&T store, maar het kost gewoon veel tijd, je staat zo een half uur in die winkel te wachten totdat ze alles hebben ingevuld en de SIM geactiveerd is. Tegenwoordig dus gewoon iedere keer een nieuwee e-sim.
Echter, het is, zeker tegenwoordig, een relatief dure oplossing. Je kunt tegenwoordig eenvoudig esim's kopen die het direct bij aankomst al doen en voor een fractie van de kosten en minder gedoe veel meer waar voor je geld bieden.
Ik ben vele jaren trouwe AT&T klant geweest, en jarenlang dezelfde SIM actief gehouden voor de minimale uitgave van $100 per jaar.
Maar toen AT&T een aantal jaren geleden de mogelijkheid om zo'n prepaid SIM actief te houden zonder jaarlijks minimaal $360 af te moeten tikken (je moet tegenwoordig te allen tijde een actief montly plan hebben) ben ik er mee gestopt. Ik heb nog wel eens een AT&T sim gekocht bij een AT&T store, maar het kost gewoon veel tijd, je staat zo een half uur in die winkel te wachten totdat ze alles hebben ingevuld en de SIM geactiveerd is. Tegenwoordig dus gewoon iedere keer een nieuwee e-sim.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Is er een site waar in het Nederlands Here we go goed wordt uitgelegd?
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik blijf erbij dat Airalo de meest eenvoudige en goedkope manier is om te internetten in de VS en daarbuiten. Je downloadt de AirAlo app en kiest het abonnement wat je wilt.
Dat activeer je vervolgens heel eenvoudig door de korte handleiding te volgen en je hebt snel 5g internet. Je kunt live bijhouden hoeveel je verbruikt en als t op is kun je altijd bij kopen. Geen gedoe met simkaarten of moeilijke constructies.
Werkt met iedere telefoon die e-sim ondersteunt. Heb t zelf al in meerdere landen gebruikt en ik zweer erbij.
Als je bij aanschaf van je data de code AXEL8739 gebruikt krijg je bovendien $3 korting ( en ik ook
). Vragen? Stuur me vooral een berichtje
Dat activeer je vervolgens heel eenvoudig door de korte handleiding te volgen en je hebt snel 5g internet. Je kunt live bijhouden hoeveel je verbruikt en als t op is kun je altijd bij kopen. Geen gedoe met simkaarten of moeilijke constructies.
Werkt met iedere telefoon die e-sim ondersteunt. Heb t zelf al in meerdere landen gebruikt en ik zweer erbij.
Als je bij aanschaf van je data de code AXEL8739 gebruikt krijg je bovendien $3 korting ( en ik ook

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Google eens op 'Here we Go uitleg Nederlands'. Ik vind dan onder andere deze site. Is wel wat gedateerd denk ik, maar je krijgt een idee.
Ik denk dat het echter wel zichzelf wijst. Wij gebruikten hem off line; dat kun je instellen. Misschien is het een idee om het eerst eens hier uit te proberen? Het is altijd makkelijker als je op bekend terrein rijdt.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik kan tot nu toe niet vinden hoe ik mijn routes op kan slaan. Nu heb ik natuurlijk wel wifi in de hotels en dan werkt het daarna gewoon offline?Martin & Marianne schreef: ↑20 jul 2024, 16:47Google eens op 'Here we Go uitleg Nederlands'. Ik vind dan onder andere deze site. Is wel wat gedateerd denk ik, maar je krijgt een idee.
Ik denk dat het echter wel zichzelf wijst. Wij gebruikten hem off line; dat kun je instellen. Misschien is het een idee om het eerst eens hier uit te proberen? Het is altijd makkelijker als je op bekend terrein rijdt.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoe je routes op kunt slaan; wij doen dat nooit. Wij stellen alleen de eerstvolgende stop in. En we gebruiken ook nog altijd papieren kaarten, bijvoorbeeld om te zien wat scenic routes zijn.
Als je off line wilt navigeren moet je eerst de betreffende kaarten downloaden. Dat kun je nu al doen. De kaarten zijn per staat.
Marianne
Als je off line wilt navigeren moet je eerst de betreffende kaarten downloaden. Dat kun je nu al doen. De kaarten zijn per staat.
Marianne
Tello.com werkt ook goed wanneer je ook een lokaal nummer wil en wil kunnen bellen.
Het is een abonnement zonder verplichting, dus je kunt het direct na avtivatie stopzetten.
Wij hebben dit jaren naar tevredenheid gebruikt.
Het is een abonnement zonder verplichting, dus je kunt het direct na avtivatie stopzetten.
Wij hebben dit jaren naar tevredenheid gebruikt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik heb op mijn eigen telefoon de esim van Airalo gezet. We hadden 8 gb voor 2 weken voor 27 USD maar met de volgende code krijg je 25 %korting:
CBNL25 en 20% met CBNL20
Bij mij werkte het erg goed, ik had er een hotspot van gemaakt en we gebruikten hem allemaal (geen films enzo maar gewoon whats app en polar steps). Voor de navigatie had ik een oude telefoon zonder sim meegenomen en die werkte ook goed via de hotspot met Google MAPS. (daarnaast had ik de kaarten van Google MAPS met de routes gedownload en zette ik de dag van te voren de route alvast met een linkje op mijn startscherm zodat hij meteen gevonden was en klaar stond als we de auto ingingen, was erg fijn).
We hadden bijna overal goed ontvangst behalve soms als je diep een park inreed maar ik zou hem zo weer gebruiken. Dit is alleen roaming en niet bellen. Ik heb wel whats app bellen gebruikt voor de koerier om de koffers te brengen (berichtje gestuurd dat ze zo konden bellen) en dat werkte ook goed.
CBNL25 en 20% met CBNL20
Bij mij werkte het erg goed, ik had er een hotspot van gemaakt en we gebruikten hem allemaal (geen films enzo maar gewoon whats app en polar steps). Voor de navigatie had ik een oude telefoon zonder sim meegenomen en die werkte ook goed via de hotspot met Google MAPS. (daarnaast had ik de kaarten van Google MAPS met de routes gedownload en zette ik de dag van te voren de route alvast met een linkje op mijn startscherm zodat hij meteen gevonden was en klaar stond als we de auto ingingen, was erg fijn).
We hadden bijna overal goed ontvangst behalve soms als je diep een park inreed maar ik zou hem zo weer gebruiken. Dit is alleen roaming en niet bellen. Ik heb wel whats app bellen gebruikt voor de koerier om de koffers te brengen (berichtje gestuurd dat ze zo konden bellen) en dat werkte ook goed.
- nwolf
- Amerikakenner
Iemand toevallig met ervaring met Odido (oude T-Mobile) in de US?
Ik zit er aan te denken om mijn abbonement van Vodafone over te zetten naar Odido en nu staat daar bij:
Buitenland Plus
50 GB Internet in de EU, Zwitserland, VS en Turkije.
Onbeperkt Bellen/Sms'en in andere EU-landen, Zwitserland, VS en Turkije.
Onbeperkt Bellen/Sms'en vanuit NL naar de EU, Zwitserland, VS en Turkije.
Scheelt weer andere nummers etc. gebruiken als je in de VS bent.
Ik zit er aan te denken om mijn abbonement van Vodafone over te zetten naar Odido en nu staat daar bij:
Buitenland Plus
50 GB Internet in de EU, Zwitserland, VS en Turkije.
Onbeperkt Bellen/Sms'en in andere EU-landen, Zwitserland, VS en Turkije.
Onbeperkt Bellen/Sms'en vanuit NL naar de EU, Zwitserland, VS en Turkije.
Scheelt weer andere nummers etc. gebruiken als je in de VS bent.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
@nwolf
Ik heb een Odido abo met USA dekking.
Vorigjaar voor het eerst gebruikt en geen enkel probleem gehad.
Dus dit jaar natuurlijk weer.
Wel heb ik een Google Voice nummer er naast want een USA nummer
is soms wel makkelijk.
Ik heb een Odido abo met USA dekking.
Vorigjaar voor het eerst gebruikt en geen enkel probleem gehad.
Dus dit jaar natuurlijk weer.
Wel heb ik een Google Voice nummer er naast want een USA nummer
is soms wel makkelijk.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
Zojuist teruggekomen van een USA trip in het NoordOosten van Amerika.
Ik heb de mobimatter e-sim gebruikt en dit werkte als een zonnetje.
De e-sim thuis geinstalleerd en bij aankomst in de USA aangezet.
Wat mij betreft een aanrader dus (ik had 5 GB voor 30 dagen voor 8 euro).
Ik heb wel regelmatig geen verbinding gehad in de rustige gebieden, maar verder prima.
Dank voor de tips hier op het forum!
Ik heb de mobimatter e-sim gebruikt en dit werkte als een zonnetje.
De e-sim thuis geinstalleerd en bij aankomst in de USA aangezet.
Wat mij betreft een aanrader dus (ik had 5 GB voor 30 dagen voor 8 euro).
Ik heb wel regelmatig geen verbinding gehad in de rustige gebieden, maar verder prima.
Dank voor de tips hier op het forum!
Helaas kun je niet op het woord KPN zoeken in dit lange draadje, vorig jaar heb ik een Amerika-sim gekocht/gebruikt en ik in 3 weken ergens rond de 5Gb ofzo heb verbruikt, nu biedt KPN de USA bundels aan voor 10 en 15gb, verlengbaar en ook qua kosten te overzien(anders moet je ook niet naar USA gaan)
Voor de corona had ik gewoon een gunstig USA-abbo maar dat is toen veranderd/verdwenen.
Iemand die de KPN USA bundel ook gebruikt ipv de hier overal geadviseerde esims/sims van USA-aanbieders. Dat het bereik(Florida) van verschillende aanbieders zoals AT&T etc niet overal goed werken bij KPN ben ik me van bewust.
Voor de corona had ik gewoon een gunstig USA-abbo maar dat is toen veranderd/verdwenen.
Iemand die de KPN USA bundel ook gebruikt ipv de hier overal geadviseerde esims/sims van USA-aanbieders. Dat het bereik(Florida) van verschillende aanbieders zoals AT&T etc niet overal goed werken bij KPN ben ik me van bewust.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Vdub Ja, jammer dat je niet kunt zoeken op woorden/afkortingen van maar 3 letters. Maar een paar pagina's terugbladeren is altijd nuttig; dan heb je alleen de meest actuele berichten te pakken, hele oude berichten zijn toch niet meer zo relevant. Zie bijvoorbeeld hier: viewtopic.php?p=1332265#p1332265
Marianne
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ja, hier zo iemand. De afgelopen 3 jaar tijdens roadtrips gebruikt, en ook afgelopen voorjaar in Florida. Hadden we bij de rondreizen in bijvoorbeeld Rocky Mountains NP of onderweg vanaf de Black Hills door helamaal niks wel eens geen bereik, in Florida echt overal.
Ik vind deze optie van KPN ideaal. Je stuurt een reactie op dewelkomst SMS en binnen een paar seconden heb je data.
Afgelopen reis in juni/!juli de 10 GB bundel gekocht. Ik snap niet helemaal hoe auto wi-fi werkt, maar onze auto was hiermee uitgerust en zodoende heb ik zelfs maar 4 GB gebruikt. Denk tenminste dat dat ermee te maken heeft want de voorgaande reizen van dezelfde duur (3,5 week) was m'n bundel ver op.
Wel opgemerkt dat ik 't alleen gebruik om live te navigeren, WhatsApp berichten ontvangen en versturen, soms bank checken en af en toe wat opzoeken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2167 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 16 Reacties