Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koffers kwijt

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Koffers kwijt

Bericht door Elendan »

@JeroenenTineke dankjewel, we zouden zo’n monsterconstructie inderdaad nooit boeken, hoe goedkoop ook. Vandaag een claim ingediend bij KLM. Voor beide vluchten hopelijk komt er niet een getouwtrek. Ik heb de annuleringsverzekering en reisverzekering ook meteen maar ingelicht. Als de nood aan de man komt dan krijg ik daar misschien nog wat van vergoed.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Bij de terugreis van de VS (ik vloog op 1 ticket LAS naar LAX met American Airlines, dan LAX naar LHR en LHR naar BRU met British Airways) zijn de twee ruimkoffers in LHR blijven plakken, ondanks een ruime overstap. Ik vermoed dat het IT-probleem er wat mee te maken kan hebben.

Klacht geregistreerd in Brussels Airport en dezelfde nacht kreeg ik al een mailtje dat de koffers terecht waren - ik kon zien dat ze op de eerste ochtendvlucht van London naar Brussel geboekt waren (BA392 op 20/7).

Echter, deze vlucht werd later geannuleerd. De volgende vluchten van de dag op deze route gingen wel gewoon door.

Geen enkele update van de koffer meer, echter. Maar eens bellen dan? Hoe beginnen jullie hier aan?
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

Bij ons duurde het drie dagen voor de status van we zoeken uw koffers naar we hebben uw koffers gevonden. Daarna bericht dat ze op een vlucht naar Schiphol waren en pas toen de koffers bij een koerier waren kregen we weer een update. Ik zou nog wachten tot morgen of dinsdag en dan informeren. Waarschijnlijk heb je dan al bericht gekregen
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
Timothy555
Amerika-expert

Bedankt voor je reactie @Elendan
Ik wacht nog even af :wink:
Timothy555
Amerika-expert

1 van beide koffers zal straks thuis zijn, bericht gehad van koerierdienst. Ik kon zien dat die gisteren op een vlucht van London naar Brussel gezet was.
De tweede koffer staat nog in London. Heb gebeld, ze proberen hem zo snel mogelijk op een vlucht te zetten maar er zijn blijkbaar wel wat meer koffers dan gemiddeld achtergebleven, vorige vrijdag.
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@Timothy555 fijn dat er al 1 onderweg is, dan komt het met de 2de ook vast wel goed. Bij ons waren ze in Zurich achtergebleven terwijl wij ongewild een nachtje in Frankfurt mochten blijven. Uiteindelijk is alles weer in NL aangekomen ;)
Instakat76
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Instakat76 »

Afgelopen zondag zijn onze koffers ook kwijt geraakt in Londen. Er stond een flinke rij bij Lost&Found dus we waren niet de enige inderdaad. We hadden vertraging vanaf SF dus de koffers ook en we hadden uiteindelijk op Heathrow om in de nieuwe vlucht naar Brussel te komen ruim 5 uur de tijd maar dat was met de koffers niet zo makkelijk als het klinkt denk ik. Vannacht kreeg ik een sms dat ze alle3 terecht zijn en vandaag (dinsdag) einde van de middag bezorgd worden

Op de heenweg zijn ze ook in London gebleven en kregen we ze ook na 2 dagen in de avond laat. (zaterdag avond aangekomen en maandagavond rond 21.30 ontvangen)
Timothy555
Amerika-expert

London schijnt een luchthaven te zijn waar het vaak misloopt, als je zo eens gaat Googlen.

De vluchten met BA vond ik zeer fijn - Heathrow een onlogische luchthaven en veranderen van ‘terminal’ duurt even lang als ik België ‘naar de andere kant van het land rijden’, zoals we zeggen.

In het opgaan hadden we een overstap van T3 naar T5, dat was zonder overdrijven 25 minuten de bus op.

Helemaal belachelijk was dat we een remote gate hadden, en dus ruim 20 (!) minuten met de bus reden richting onze ‘gate’ - die zeer kort bij T3 was, waar we vandaan kwamen.

Ik denk dat ik, zelfs wanneer het een stuk meer kost, Schiphol en KLM kies (sowieso mijn preferabele route, maar het scheelde meer dan €250 per persoon en we waren met 4…).
Timothy555
Amerika-expert

9 dagen na thuiskomst bevestiging gehad dat koffer twee op weg is van London naar Brussel as we speak met BA394.
Morgen met wat geluk dus thuis. Eind goed al goed.
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

Met het risico om het te jinxen voor volgend jaar: wij vliegen meestal via Heathrow omdat we meestal met One World vliegen. Tot hiertoe nog nooit problemen gehad met de koffers.
Laatst gewijzigd door HildeV op 29 jul 2024, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Timothy555
Amerika-expert

Dat besef ik maar al te goed hoor - zeker geen reden om BA links te laten liggen, al vond ik London Heathrow minder fijn dan Schiphol om over te stappen - maar niet het einde van de wereld.

Als bonus heeft Heathrow dan weer een leuke American Express Centurion Lounge.

Het was de eerste keer in 13 trans-Atlantische reizen, waarvan 11 post-covid, dus dat zijn eigenlijk 26 reizen met overstap (soms meer dan 1). Het was gewoon ‘mijn beurt’, en ik ben blij dat de valiezen thuis geraken. Heb al bericht van de koerier intussen, morgenvoormiddag thuis.
love Flo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door love Flo »

Voor degene die het interessant vindt. Wij zijn eind juni naar New York gevlogen met United en onze koffers bleven in Brussel achter. De 3de dag kwamen ze aan bij ons hotel.
We hebben diverse telefoontjes gepleegd en zijn overal zeer goed geholpen. We kregen direct een tegoed van 100 dollar aangeboden, om te gebruiken voor een toekomstige vlucht en bij thuiskomst heb ik een claim ingediend van iets minder dan 300 dollar. 5 juli was alles geregeld en twee weken later stond er 400 euro op onze rekening!! United heeft dit heel erg goed geregeld!!

Dat is heel iets anders dan Delta. Vorig jaar hadden we 16 uur vertraging. We hebben tot nu toe helemaal geen vergoeding gekregen. De zaak ligt nu bij de rechter, want wij staan wel in ons recht om rond de 600 euro pp terug te krijgen en gemaakte kosten. Dit duurt nu al een jaar bij Delta...
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

@love Flo mag ik vragen waarom Delta de compensatie betwist?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@love Flo Waarom die 400 euro compensatie? Dat is alleen voor het 2 dagen later aankomen van de bagage? Dat is geen gekke vergoeding. :wink: Is dat standaard?

Marianne
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

De europeese regelgeving mbt compensatie voor vertraagde aankomst zal iedere reiziger hier onderhand wel kunnen dromen :lol: :lol: :lol: :lol:
Maar hoe zit het met je ruimbagage ....
Waarom zou je daar mee slepen , en als je dat toch doet ....onder welke voorwaarden ?
Tsja ...uuuuhhh

Hierbij wat leesvoer ;

https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... ng-bagage/

https://www.consuwijzer.nl/reizen-en-ac ... et-ik-doen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
love Flo
Amerika-ontdekker

Bericht door love Flo »

@Ruud2004
We vlogen met Delta, maar boekten bij airfrance. Hieronder de reactie. We hebben dit verhaal doorgestuurd naar Vluchtvertraagd en zij zijn van mening dat we wel recht hebben op (de hele) vergoeding.
De vlucht ging van Frankfurt naar JFK, daar hadden we een overstap van iets van 7 uur (wisten we van tevoren)en toen we naar Miami zouden vliegen, hadden we 16 uur vertraging.
We hebben voor 4 personen 60 dollar vergoed gekregen voor eten. In het hotel waar ze ons naartoe stuurden bleek maar 1 tweepersoonskamer geboekt te zijn voor ons vieren (met 2 losse eenpersoonsbedden), waardoor we zelf 1 kamer hebben bijgeboekt. De extra kosten die we gemaakt hebben zijn niet vergoed en we hebben tot nu toe ook geen vergoeding gekregen voor de vertraging. Vlucht vertraagd heeft het nu bij de rechter liggen.

Dear Mrs.,
Thank you for your email. Our sincerest apologies for the delayed response. We are experiencing extremely high volumes and are making every possible effort to minimize waiting times.
I am sorry that your flight from DL 2243 New York to Miami on 10 July 2023 was delayed. I understand how inconvenient the situation must have been and I truly understand the distress that you have experienced during that time.
We have complied with our obligations to limit as much as possible the inconvenience caused by this circumstance.
However, as per investigating, your disrupted flight started and ended in countries that are outside the European Union. The European Court of Justice has ruled that the legal compensation set by the EC Regulation 261/2004 does not apply to such an itinerary. Therefore, I cannot respond favourably to your request.
We look forward to welcoming you on board our flights again soon and hope that in future everything will be to your entire satisfaction.
Best regards,
D. Santos
Air France Customer Care

Hun mening dat de vlucht niet in Europa is gestart klopt volgens ons niet, want het was geboekt als 1 reis vanuit Europa.
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Hawaii
love Flo
Amerika-ontdekker

Bericht door love Flo »

Martin & Marianne schreef:
02 aug 2024, 16:18
@love Flo Waarom die 400 euro compensatie? Dat is alleen voor het 2 dagen later aankomen van de bagage? Dat is geen gekke vergoeding. :wink: Is dat standaard?

Marianne
Je kunt alle gemaakte kosten voor kleding, verzorgingsproducten, tas etc (within reason) vergoed krijgen. Dat werd ook meteen aangegeven tijdens het eerste telefoongesprek. Wel alle bonnetjes bewaren en foto's ervan maken.

Wij waren zo slim om onze handbagage af te geven bij het inchecken. Die hadden we dus ook niet, dus ook geen reservesetje kleding...
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Hawaii
love Flo
Amerika-ontdekker

Bericht door love Flo »

@Ruud2004
Bij de terugvlucht is onze bagage trouwens ook kwijt geraakt toen (Delta). Gelukkig zaten er tags in, zodat wij zelf konden vertellen waar ze waren, anders was het moeilijk geworden. Het heeft toen 6 dagen geduurd en 2 keer op en neer rijden naar het vliegveld..

Ook hiervoor geen vergoeding gehad van Delta...

Vandaar mijn blijdschap over deze snelle service van United!!
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Hawaii
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

love Flo schreef:
02 aug 2024, 20:59
However, as per investigating, your disrupted flight started and ended in countries that are outside the European Union. The European Court of Justice has ruled that the legal compensation set by the EC Regulation 261/2004 does not apply to such an itinerary. Therefore, I cannot respond favourably to your request.
Het gaat natuurlijk om deze zin. Of ik moet wat missen, een zeer merkwaardig antwoord van Delta. Ik ga er dan wel van uit dat jullie reis op 1 ticket stond en Frankfurt nog steeds bij de EU is aangesloten :roll: .

Veel suc6, komt vast goed
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Inderdaad, compensatie moet goed komen. Een tussenstop in Amerika is GEEN reden voor het niet krijgen van compensatie.
eu261.jpg
eu261.jpg (87.93 KiB) 418 keer bekeken
.

Voor als je twijfelt kun je op deze link klikken: https://insideflyer.nl/uitbreiding-pass ... buiten-eu/.

Hierbij heeft het Europese hooggerechtshof duidelijk besloten dat een stop in een land buiten de EU niets afdoet aan de EU261 wetgeving.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer