Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Vdub
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Vdub »

Martin & Marianne schreef:
28 jul 2024, 12:31
@Vdub Ja, jammer dat je niet kunt zoeken op woorden/afkortingen van maar 3 letters. Maar een paar pagina's terugbladeren is altijd nuttig; dan heb je alleen de meest actuele berichten te pakken, hele oude berichten zijn toch niet meer zo relevant. Zie bijvoorbeeld hier: viewtopic.php?p=1332265#p1332265

Marianne
Thx, ik had al wat teruggebladerd en er even een keer overheen gelezen maar net die post gemist.

@Tantelotje
Thx, dan ga ik dat deze keer ook doen/proberen.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Tip voor de heavy data users en/of voor mensen die een tijdelijk US nummer willen hebben.

Ik heb nu voor het 3e jaar een T-mobile US gekocht via Ebay, deze keer bij deze seller: https://www.ebay.nl/itm/293813195582?mk ... media=COPY

Je krijgt een volledig abonnement inclusief onbeperkte data.

Ik heb in het verleden veel geëxperimenteerd met Airolo, Holafly en andere esim aanbieders. Op zich werkt het wel maar het is te traag of te duur etc. Als je veel data verbruikt (ik maak veel foto's) vind ik het best prijzig. Een US nummer vind ik super handig, denk aan reserveringen in restaurants, 2 factor identificatie van Amerikaanse apps, een US PayPal account (om te linken aan je Amerikaanse Itunes account) etc. etc.

Kortom, voor ons is zo'n T-mobile abonnement van $25 een betere optie.
TonSimone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door TonSimone »

Het aanschafbedrag is mooi, maar de verzendkosten zijn nogal hoog, toch?
Wij hebben net als vorig jaar via Amazon een T-mobile sim-kaart besteld voor (effe uit het hoofd) iets van 38 euro, geldig voor 28 dagen.
Ook onbeperkt internet en een Amerikaans telefoonnummer en binnen een paar dagen in huis en gratis toegezonden.
Maar als de verzendkosten wegvallen/kan omzeilen bij jouw simkaart is het zeker een mooie deal! :thumbup:

(ps. 'onze' bestelling is een gewone simkaart, geen e-sim. Kunnen onze telefoons niet aan :wink: )
1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

cvr schreef:
31 jul 2024, 20:50
Ik heb in het verleden veel geëxperimenteerd met Airolo, Holafly en andere esim aanbieders. Op zich werkt het wel maar het is te traag of te duur etc. Als je veel data verbruikt (ik maak veel foto's) vind ik het best prijzig. Een US nummer vind ik super handig, denk aan reserveringen in restaurants, 2 factor identificatie van Amerikaanse apps, een US PayPal account (om te linken aan je Amerikaanse Itunes account) etc. etc.

Kortom, voor ons is zo'n T-mobile abonnement van $25 een betere optie.
Ik gebruik op dit moment in de US weer de Verizon trial met esim en dat werkt perfect, en ga binnenkort over naar de T-Mobile trial. Gebruik normaal Airalo en dan hang ik ook aan T-mobile dus zie de noodzaak niet om daarvoor over te stappen, met hun 10GB plan voor $11.70 komen wij normaal een vakantie wel door.

Ik vermoed alleen dat je dat abo niet laat doorlopen, dan ben je het nummer weer kwijt toch en moet je alle accounts weer aanpassen? Daarvoor heb ik een Google Voice VS nummer, dat verandert niet.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

@TonSimone lees even goed de hele advertentie, je kiest voor een levering in een afhaalbox dan zijn er geen kosten. Btw de Amazon kaart die je hebt gekocht is precies hetzelfde abonnement als mijn link. Verschil is esim vs fysieke sim en de kosten.

@harryh klopt, gebruik het US telefoonnummer enkel tijdens registratie daarna niet meer. Ik laat het abonnement inderdaad niet doorlopen, gebruik het enkel tijdens de 3 weken US vakantie.
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Wij - gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen - hebben de afgelopen 3 weken de Airalo e-sim gebruikt in het zuidwesten.

20gb voor 18 USD per persoon (gekocht in januari). Maakte gebruik van T-mobile netwerk.

Kind 1 heeft op de laatste dag de volledige 20gb verbruikt.
Kind 2 had nog 3.56gb over.
Mijn man had nog 18.58gb over (overdag heel weinig online vanwege autorijden). 's avonds en tijdens stops altijd gratis wifi gebruikt
Ikzelf had 8.57gb over. We hebben mijn abbo non-stop gebruikt voor nagivatie. Tevens heb ik hiermee continu mijn emails kunnen bijhouden alsook Spotify (via Carplay), social media, en google (voor hotel vergelijken etc.) Zo nu en dan werd er ook nog met mijn hotspot verbonden via de ipad's.

Dekking is met name in Yosemite, Death Valley en Sequoia zwak to nul. Maar daarbuiten prima en iedereen heel tevreden.
Kisha
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Kisha »

Wij zijn in 2022 in het zuid-westen geweest. Had eerst een AT&T gekocht in lokaal winkelcentrum maar die werkte niet op onze mobiel. Activatie-sms kwam nooit aan. In de Verizon winkel ging het wel. Weet het bedrag niet meer precies, volgens mij was het totaal $60 voor onbeperkt alles. We hadden prima netwerk in Utah, Arizona en Californië, met alleen dips in logische locaties zoals Yosemite.

Al die online aanbieders vertrouw ik niet. Airalo in Caribisch gebied gebruikt, vond het niets. Weet niet of het aan het plaatselijk netwerk lag maar had constant geen bereik. Maar dat is toch standaard met third-party aanbieders? Als je met je Nederlandse KPN de grens over gaat naar Duitsland lijkt het wel een derde wereld land kwa bereik. Niks Europese wetgeving, je wordt gewoon afgeknepen. (Heb daarom ook een Duits sim, zelfde netwerk en perfect bereik. Leg dat maar uit.)

Eind dit jaar zijn we een maand in Florida. Ik loop wel weer een Verizon winkel binnen en regel het daar.

Ps.: Pffff wat een hoop advertenties en pop ups op deze site, lijkt wel Amerikaanse televisie.
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

Dit jaar voor het eerst een twee data simcards gekocht (AT&T) via Simcorner. Dat is erg goed bevallen.Eén van de kaarten werkte niet direct bij aankomst ondanks dat we deze goed hadden geregistreerd vooraf. Een mailtje gestuurd en die werd binnen drie uur beantwoord en was het probleem verholpen. We hadden over algemeen een goed bereik met uitzondering van de camground in Sequoia NP (Lodgepool). We kregen wel af en toe wat spam berichten via SMS maar die kun je gewoon negeren.
Tip: neem twee verschillende providers dan heb ik altijd wel dekking.
Jeroen S
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jeroen S »

HaMPeL schreef:
13 jun 2024, 08:46
met een eSim is het makkelijker, maar ik heb geen enkele telefoon die eSim ondersteunt. En dan ook nog "Europese" telefoons die waarschijnlijk niet alle 4G/LTE-frequentie-banden ondersteunen...

De openingspost zegt: alle moderne telefoons zijn quad-band en die werken..maar het verhaal met 4G ligt dus genuanceerder..ook gebruiken de drie providers niet allemaal dezelfde banden, dus dit is een heel gepuzzel. En nu zul je zien dat dit per provider nog weer verschilt naarmate je in de woestijn of in de stad bent..

Eenn IMEI-check die aangeeft dat je 40% van AT&T, 60% van Verizon en 70% van de banden bij T-mobile kunt gebruiken zou handig zijn..maar die heb ik nog niet gevonden.

Bij T-mobile word ik niet veel wijzer:

Samsung Galaxy A51
IMEI: 35022043629xxxx
Your device is partially compatible with T-Mobile’s network technology.
This device is not blocked.
Your phone uses a physical SIM card to hold wireless account information.

en onder tell me more staat:
Important T-Mobile network technology.

To experience 5G performance on our network, you need a 5G-compatible phone that supports these technologies:

Extended Range 5G, which includes our most powerful 600MHz signal and reaches far and wide for broad nationwide coverage.
Ultra Capacity 5G, which delivers a speed and capacity boost on top of our nationwide Extended Range 5G coverage.

To experience 4G LTE on our network, you need a phone that supports these technologies:

Extended Range LTE, which also utilizes our most powerful 600MHz signal, ensures fast 4G LTE speeds and broad nationwide coverage.
Voice over LTE (VoLTE), which provides crisp and clear audio quality and helps prevent dropped calls.

Maar dus geen idee wat ze bedoellen met p[artially. Is het 20%, 4G als je geluk hebt, in de stad. Of Min of meer overal, maar dan zonder 5G (duh) en wellicht zonder het "most powerful 600Mhz signal".

80 of 20 procent is beide partially en maakt nogal een verschil.. :-D
Hallo allemaal,

Nieuw op dit forum vanwege mijn honger naar informatie over Amerika omdat we ( man, vrouw , peuter 3 1/2 jaar) op 2 september naar Amerika gaan ( San Fran - LA - Las Vegas route) Ik heb al heel veel gelezen maar heb nu ook een account aangemaakt.
En nu mijn eerste post -> Voorstellen komt nog <- Mijn hoofdpijn dossier ( net zoals vele denk ik) Ik ben op zoek naar informatie over internetbundels.

Mijn telefoon betreft een Samsung A 42 5G ( ja de volgende gaat een S worden ;) ) met een dubbele simkaart Provider KPN. en een Esim schijnt niet mogelijk te zijn. Dus ging ik voor een fysieke kaart en T Mobile komt ook bij mij steeds naar voren. Maar ook ik strand nu ook op het hele IMEI gebeuren. Mijn telefoon geeft bij beide simopties net als bij HaMPel aan dat het partially compatable is. De verwijzing naar de info knop van T-Mobile duwt mij verder het moeras in.

Mijn vraag is dus Wie kan mij uitsluitsel geven en mij uit het moeras trekken?

Mocht je meelezen, er is ook nog een OPPO A74 5G (CPH2197) in het spel .... :roll:
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@Jeroen S

Tsja de IMEI check. Afgelopen maart de telefoon waarop het zou moeten werken deed ie het niet. De telefoon waarop het niet zou werken deed ie het wel. Was sim2roam op T-Mobile USA via Amazon nl gekocht.
19 States so far...
Bart80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bart80 »

Voor onze Florida trip in juli had ik voor iedereen in het gezin een 20GB Airalo data E-sim gekocht. Werkt echt perfect! Duidelijke hulp bij installatie in de app en je kunt ook makkelijk zien hoeveel data is verbruikt.
AnnekeAntwerpen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door AnnekeAntwerpen »

Ik heb nu al de nodige pagina’s terug gelezen maar nog geen antwoord op mijn vraag gevonden. Als ik een e-sim aanschaf (ongeacht welk merk) met de optie bellen, kun je dan je gsm op je huidige nummer laten staan en alleen omschakelen op de momenten dat je het US nummer wilt gebruiken? En daarna dus weer terug naar het eigen nummer? Of heb je dan ook niet de beschikking over de data?
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Hangt er vanaf of je een active dual sim toestel hebt. In mijn geval kan ik 2 nummers op hetzelfde moment actief hebben. Het is wel zo, als je geen active dual sim hebt, je vb whatsapp gebruikt je wel gewoon kan blijven berichten sturen of bellen met je standaard nr, terwijl je us nummer actief zou zijn.
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Oranjeboom »

Ik heb een 50 gb databundel gekocht met mobimatter esim voor 22 euro en gebruikt voor onze rondreis in washington oregon en Californië en nevada. Deze hebben we gebruikt als hotspot voor onze twee pubers . De 50 gb was meer dan voldoende. In hotels en andere lokaties met wifi gebruikten we wifi. Wel regelmatig slecht bereik door het landschap tijdens het autorijden in afgelegen gebieden en berggebied.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Jeroen S schreef:
11 aug 2024, 21:52

Mijn telefoon betreft een Samsung A 42 5G ( ja de volgende gaat een S worden ;) ) met een dubbele simkaart Provider KPN.
Wat mij betreft kun je op deze manier juist de makkelijkste optie kiezen door bij aankomst in Amerika te antwoorden op het 'Welkom in se US/Canada mailtje en zo voor €24,95 eigenaar te worden van 10 Gb data, berichten sturen en bellen. Je kunt hier direct gebruik van maken en krijgt waarschuwing bij 50 en 5% verbruikt
Bovendien kun je t ook in Mijn KPN app bijhouden.

KPN is zo ongeveer de enige provider uit NL die deze service biedt voor, naar mijn mening, hele redelijke prijzen. Voor ons is die 10Gb ruim voldoende voor live navigatie, af en toe wat Googelen en WhatsApp.
Afgelopen reis hadden we zelfs nog 7 gieg over maar dat kwam volgens mij omdat we ook Wi-Fi via de auto hadden. De ontvangst is zoals je in Amerika kan/mag verwachten. In principe prima, maar in afgelegen gebieden slecht of niet bestaand.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Alleen krijg ik met een KPN abo een NL ip adres, al hang ik aan T-Mobile, AT&T of Verizon als ik in de VS ben. Waardoor je geen toegang krijgt op veel Amerikaanse websites, tenzij je een VPN voor NL gebruikt.

Ik zet mijn werk KPN sim af en toe aan hier in de VS en vind die ervaring zwaar teleurstellend. Iets wat KPN zou moeten oplossen. Had voorheen Vodafone en daarmee ging dat wel goed.
Met esim data van Airolo, Verizon etc werkt het voor mij wel prima, ook met T-Mobile en AT&T.
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

Afgelopen vakantie zowel AT&T en T-Mobile unlimited E-sims gekocht via Simcorner: in tegenstelling tot wat de dekkingskaarten aangaven hadden we met AT&T vaker bereik én sneller internet.

Volgend jaar dus enkel AT&T!
HaMPeL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door HaMPeL »

Jeroen S schreef:
11 aug 2024, 21:52

Hallo allemaal,

Nieuw op dit forum vanwege mijn honger naar informatie over Amerika omdat we ( man, vrouw , peuter 3 1/2 jaar) op 2 september naar Amerika gaan ( San Fran - LA - Las Vegas route) Ik heb al heel veel gelezen maar heb nu ook een account aangemaakt.
En nu mijn eerste post -> Voorstellen komt nog <- Mijn hoofdpijn dossier ( net zoals vele denk ik) Ik ben op zoek naar informatie over internetbundels.

Mijn telefoon betreft een Samsung A 42 5G ( ja de volgende gaat een S worden ;) ) met een dubbele simkaart Provider KPN. en een Esim schijnt niet mogelijk te zijn. Dus ging ik voor een fysieke kaart en T Mobile komt ook bij mij steeds naar voren. Maar ook ik strand nu ook op het hele IMEI gebeuren. Mijn telefoon geeft bij beide simopties net als bij HaMPel aan dat het partially compatable is. De verwijzing naar de info knop van T-Mobile duwt mij verder het moeras in.

Mijn vraag is dus Wie kan mij uitsluitsel geven en mij uit het moeras trekken?

Mocht je meelezen, er is ook nog een OPPO A74 5G (CPH2197) in het spel .... :roll:
Net terug van 3 weken USA.

Uiteindelijk voor 4 fysieke simkaarten van amazon.de gekozen. 2 van Travsim en 2 van Sim2roam. Risico wat spreiden :-)

Beiden deden het even goed. De ene telefoon die dat aankon had soms ook 5G. En het Amerikaanse nummer werkte oo prima voor communicatie ter plaatse. gene spam-caals gehad.

Af en toe (in de parken en middle of nowhere onderweg) een (half) dagje geen bereik. Maar dat kon de tienertoets best doorstaan :-)

Nog even wat schrikken toen de simkaarten aankwamen, want er staat in het groot "werkt niet met Samsung A-devices"; daar moest je ook nog eens mee akkoord gaan. Maar dat was dus onzin. Met de beide A51s en de A34 werkten ze prima.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Misschien ook interessant om te weten is dat als je voor Odido kiest en een van de unlimited abonnementen hebt, je ook 35GB in de US krijgt en vrij mag bellen.
Met andere woorden als je het T-Mobile netwerk prima vindt, dan heb je in je abonnement dus gratis de US :).

https://www.odido.nl/service/veelgestel ... 0te%20doen.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Ik koop al een aantal jaar mijn esims op Ebay. Steeds voor een goeie prijs en altijd snel in orde.

Voor de komende vakantie deze gebruikt (deze verkoper is wel enkel voor iphone): T-mobile Prepaid.

Gekocht, gevraagde info zoals de EID en IMEI doorgestuurd via bericht, verkoper was nog zo vriendelijk om te melden dat hij deze melding kreeg:
"Your device is partially compatible with the T-Mobile network—you can still use this device on the T-Mobile network, but it's functionality may be limited."

Maar dat is enkel omdat het een Europese iPhone is en die ondersteunt bepaalde 5g frequenties niet, maar dat is absoluut geen probleem heb ik hem laten weten.

2 simkaarten unlimited met telefoonnummer op t-mobile voor 30 dagen voor ongeveer 20 euro per simkaart. Ze waren binnen de 24u geactiveerd.

Tip: koop je Esim met adres in Portland, zo betaal je geen sales tax. Adres maakt toch niet uit aangezien een Esim niet via post gaat :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer