Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Budget rondreis zomervakantie
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Budget rondreis zomervakantie
Leeftijd, en daarmee uiteraard ook ervaring, heeft er denk ik ook wel mee te maken.
Ik heb over een tijdje een layover tijd van 45 minuten in Kopenhagen. 10-15 jaar geleden had ik mij er kapot over gepiekerd en slapeloze nachten van gehad tot het moment van vliegen.
Ik vind het nu ook nog wel steeds spannend maar ach ik zie het wel. De hele vlucht is geboekt bij dezelfde vliegtuigmaatschappij en als ik mijn aansluiting mis, dan weet ik waar ik moet wezen. Geen auto voor de eerste paar dagen en in het ergste geval de hotel bellen dat ik er wat later aankom.
Ik heb over een tijdje een layover tijd van 45 minuten in Kopenhagen. 10-15 jaar geleden had ik mij er kapot over gepiekerd en slapeloze nachten van gehad tot het moment van vliegen.
Ik vind het nu ook nog wel steeds spannend maar ach ik zie het wel. De hele vlucht is geboekt bij dezelfde vliegtuigmaatschappij en als ik mijn aansluiting mis, dan weet ik waar ik moet wezen. Geen auto voor de eerste paar dagen en in het ergste geval de hotel bellen dat ik er wat later aankom.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Misschien heeft iemand er wat aan: wij zijn net terug van 5 weken VS en heb nu alle kosten uitgerekend.
In verhouding wel een stuk duurder dan in 2018. Toen gingen we met 3 (ik en mijn 2 kinderen van destijds 18 en 15) in dezelfde periode als nu (juli-aug) 4 weken naar het Zuidwesten maar we hebben toen vooral in motels/hotels en enkele keer in een cabin geslapen. We hebben toen iedere dag buiten de deur gegeten en waren rond de 9000 euro kwijt. Vooral de vlucht en auto waren stukken goedkoper dan nu.
Dit jaar ben ik 5 weken geweest met mijn jongste dochter (21).
Kosten:
Overnachtingen 1981 (waarvan 25 campings en 10x air B&B/Cabins/ 1 motel en 1x overnachting hotel bij Schiphol)
Uitjes 188 (Jeep Tour, boot Jenny lake en Mount Evans)
Autohuur 1272 (C klasse gehuurd, Ford Edge meegekregen bij Hertz vanwege PC-status)
Benzine 379
Kampeerspullen 158
Reis 2341 (inclusief vlucht, extra koffer, parkenpas/ entree statepark en esta)
Supermarkt 426 (we hebben meestal gekookt dus inclusief groente, fruit, brood etc. ook inclusief zakken ijs en wijn)
Overig 40 (2x de was + droger, 1x douche en extra bankkosten vanwege creditcard en carwash)
Uit eten 398 (10x uit eten, 2x ontbijt en rest koffie (vliegveld) en ijsje etc.
Totaal 7183
Duurste camping was Grand Teton (Gros Ventre voor 59,52 per nacht maar we hebben ook een keer ergens gratis gestaan). Kosten zijn ook inclusief de reserveringskosten van Recreation.gov
Het meeste schrik ik toch van de kosten van uit eten gaan. Dat was in 2028 echt goedkoper.
En natuurlijk nogmaals: de autohuur (destijds gewoon SUV geboekt) was voor 4 weken toen iets meer dan de helft van wat we nu voor 5 weken voor een sedan hebben betaald (maar wel SUV gereden) en de vlucht was destijds rond de 750 pp (nu 1034 exclusief de extra koffer).
Toch vind ik het voor 5 weken een prima resultaat. En kamperen was geweldig. Wat ons betreft zoveel fijner dan in die muffe motels en cabins (fijn om daar even te douchen maar geef ons maar een tent
In verhouding wel een stuk duurder dan in 2018. Toen gingen we met 3 (ik en mijn 2 kinderen van destijds 18 en 15) in dezelfde periode als nu (juli-aug) 4 weken naar het Zuidwesten maar we hebben toen vooral in motels/hotels en enkele keer in een cabin geslapen. We hebben toen iedere dag buiten de deur gegeten en waren rond de 9000 euro kwijt. Vooral de vlucht en auto waren stukken goedkoper dan nu.
Dit jaar ben ik 5 weken geweest met mijn jongste dochter (21).
Kosten:
Overnachtingen 1981 (waarvan 25 campings en 10x air B&B/Cabins/ 1 motel en 1x overnachting hotel bij Schiphol)
Uitjes 188 (Jeep Tour, boot Jenny lake en Mount Evans)
Autohuur 1272 (C klasse gehuurd, Ford Edge meegekregen bij Hertz vanwege PC-status)
Benzine 379
Kampeerspullen 158
Reis 2341 (inclusief vlucht, extra koffer, parkenpas/ entree statepark en esta)
Supermarkt 426 (we hebben meestal gekookt dus inclusief groente, fruit, brood etc. ook inclusief zakken ijs en wijn)
Overig 40 (2x de was + droger, 1x douche en extra bankkosten vanwege creditcard en carwash)
Uit eten 398 (10x uit eten, 2x ontbijt en rest koffie (vliegveld) en ijsje etc.
Totaal 7183
Duurste camping was Grand Teton (Gros Ventre voor 59,52 per nacht maar we hebben ook een keer ergens gratis gestaan). Kosten zijn ook inclusief de reserveringskosten van Recreation.gov
Het meeste schrik ik toch van de kosten van uit eten gaan. Dat was in 2028 echt goedkoper.
En natuurlijk nogmaals: de autohuur (destijds gewoon SUV geboekt) was voor 4 weken toen iets meer dan de helft van wat we nu voor 5 weken voor een sedan hebben betaald (maar wel SUV gereden) en de vlucht was destijds rond de 750 pp (nu 1034 exclusief de extra koffer).
Toch vind ik het voor 5 weken een prima resultaat. En kamperen was geweldig. Wat ons betreft zoveel fijner dan in die muffe motels en cabins (fijn om daar even te douchen maar geef ons maar een tent

Laatst gewijzigd door RuthdeLange op 21 aug 2024, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
7K voor 5 weken met 2 volwassen is gewoon super netjes
Vooral geholpen door het kamperen natuurlijk. Kan een goede besparing opleveren als je er van houdt om te kamperen.
Uit eten is wel heel voordelig gedaan. Wij vonden het afgelopen keer lastig om met 2 onder de 50$ per keer te blijven met alleen hoofdgerecht (geen fastfood restaurants) en een frisdrankje.
Neem aan dat al die 2028s 2018 moet zijn
Vooral geholpen door het kamperen natuurlijk. Kan een goede besparing opleveren als je er van houdt om te kamperen.
Uit eten is wel heel voordelig gedaan. Wij vonden het afgelopen keer lastig om met 2 onder de 50$ per keer te blijven met alleen hoofdgerecht (geen fastfood restaurants) en een frisdrankje.
Neem aan dat al die 2028s 2018 moet zijn

-
- Amerikakenner
2018 idd 
Uit eten was ook bij ons geen Fast Food. Wel1x pizza (40 dollar voor 2 pizza zonder drinken
). Wij hebben de extra handicap dat we vegetarisch eten en dat was in Colorado en Wyoming best lastig. 2x Nepalees restaurant gehad dat erg goed en betaalbaar was. Maar verder vond het duur hoor.
Uit eten was ook bij ons geen Fast Food. Wel1x pizza (40 dollar voor 2 pizza zonder drinken
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Phoe, het is geld he, maar ik vind het goedkoop voor 5 weken!
Wij zijn in juni/juli geweest. En alhoewel ik het niet precies weet, wij reisden met m'n ouders en volgens m'n vader is hij binnen budget gebleven. Dus ik heb een idee van de kosten. Dan denk ik dat wij voor 24 dagen met 2 personen uit zijn gekomen op zo'n 9000 euro uit en thuis, als ik de benzinekosten even niet deel.
Terwijl onze vluchten zeer fijn geprijsd waren (net geen € 600 pp inclusief bagage). Huurauto wat duurder, € 1800 voor een Expedition omdat we met z'n vieren reisden, maar is toch al snel idd € 1300 (voor volgend jaar staat hij al vast
). Als ik zie wat jij gemiddeld aan 'uit eten' betaald hebt (en ontbijt tegenwoordig bijna dezelfde prijs heeft als avondeten), zit je op gemiddeld € 33,- per uit eten voor 2 personen... Dat redden wij echt helemaal nooit!
Ik snap dat er een verschil zit in overnachtingen, wij kamperen niet en sliepen 4 nachten in de parken dus kwamen uit op ongeveer € 3200, maar dan nog. Vraag me altijd een beetje af wat wij nu 'verkeerd' doen
Wij zijn in juni/juli geweest. En alhoewel ik het niet precies weet, wij reisden met m'n ouders en volgens m'n vader is hij binnen budget gebleven. Dus ik heb een idee van de kosten. Dan denk ik dat wij voor 24 dagen met 2 personen uit zijn gekomen op zo'n 9000 euro uit en thuis, als ik de benzinekosten even niet deel.
Terwijl onze vluchten zeer fijn geprijsd waren (net geen € 600 pp inclusief bagage). Huurauto wat duurder, € 1800 voor een Expedition omdat we met z'n vieren reisden, maar is toch al snel idd € 1300 (voor volgend jaar staat hij al vast

Ik snap dat er een verschil zit in overnachtingen, wij kamperen niet en sliepen 4 nachten in de parken dus kwamen uit op ongeveer € 3200, maar dan nog. Vraag me altijd een beetje af wat wij nu 'verkeerd' doen

Verkeerd is natuurlijk relatief
Ik denk dat 100 eur p.k.p.n gemiddeld nog steeds te doen is als je wat compromissen sluit op de locatie, maar als je heel centraal wilt zitten of bv extra faciliteiten zoals een zwembad o.i.d. dan kost het extra. Ieder zijn keus.
Wij zijn bv voor Zion in St. George gebleven. Elke dag 1 uur enkele reis en dus vroeg op pad. Maar het hotel kost dan wel maar de helft... Zelfde verhaal voor Yosemite (bv Mariposa en Oakhurst).

Wij zijn bv voor Zion in St. George gebleven. Elke dag 1 uur enkele reis en dus vroeg op pad. Maar het hotel kost dan wel maar de helft... Zelfde verhaal voor Yosemite (bv Mariposa en Oakhurst).
-
- Amerikakenner
Denk dat ‘verkeerd’ idd niet het juiste woord is. Mbt uit eten: wij drinken dan wel alleen het water dat je sowieso al gratis krijgt. Niet omdat het gratis is maar omdat we dat gewend zijn. Wijntje drink ik altijd liever later op de avond bij de tent. Dus dat scheelt ook geld. En wij zijn niet van de voor- en nagerechten. De vega gerechten zijn vaak ook wat goedkoper.Tantelotje schreef: ↑21 aug 2024, 17:26Phoe, het is geld he, maar ik vind het goedkoop voor 5 weken!
Vraag me altijd een beetje af wat wij nu 'verkeerd' doen![]()
Kwam er ook achter dat bijvoorbeeld volkoren brood, groente, fruit maar ook peulvruchten en vleesvervangers bij de Wallmart veel goedkoper waren dan elders. Ook bleek tot onze verbazing het volkorenbrood van de wallmart veel smakelijker (minder klef en zoet) dan dat van andere supermarkten en kostte maar 1,97. Dus we hebben wel steeds slim ingekocht (in Crested Butte was het goedkoopste volkoren brood 8 dollar
Mbt overnachtingen heb ik voor het eerst van mijn leven gebruik gemaakt van air b&b. En dat bleek echt een uitkomst.
In Denver hadden we zowel op 1e als laatste nacht 2 verschillende maar geweldige (en goedkope) air b&b’s. En tijdens de reis ook nog 2. Ook heel goed en schoon. Ontbijt zelfs inbegrepen.
Duurste overnachtingen waren de cabins in Yellowstone (snowlodge en Roosevelt, laatste wel zonder badkamer maar dat was prima).
- Tantelotje
- Amerikakenner
Snap ik, het is ook allemaal betrekkelijk.
Wat mij opvalt is dat het, met een speling van een paar honderd euro, al 'jaren' ongeveer dit bedrag is en dat zit hem er, ondanks dat het steeds duurder wordt, toch voornamelijk in dat wij geen 'gekke' dingen doen. Of misschien voorheen altijd te veel betaalden
Wij compenseren dan een dure cabin in Grand Teton met een goedkoop hotel onderweg ofzo. Maar wij sluiten vaak geen compromis voor wat betreft locatie. Dat kost idd meer dan af en toe een uur extra rijden. Volgend jaar in Yosemite en Seki hebben we tentcabins zonder badkamer. Vind ik prima. M'n moeder had daar dit jaar het veto over uitgesproken want dat is voor hen geen optie. Dus hadden we in GT en Yellowstone dure cabins met bathroom. Dat scheelt ook aanzienlijk.
Ontbijt vaak 'thuis', of picknick onderweg. Lunchen praktisch nooit buiten de deur. En af en toe een biertje bij het eten en heel sporadisch een cocktail. Maar nooit een voorgerecht of toetje (snap nooit waar mensen dat laten) en wel altijd lekker eten.
Nu met z'n vieren ook 3 keer een heel leuk huis via AirBnB. En waar dat al niet goedkoper is dan een reguliere hotelkamer, krijg je er in ieder geval veel meer ruimte voor!
Dat volkoren brood was inderdaad lekker! Mijn moeder houdt niet van witbrood (maar goed, wie vind het brood in de US nu eigenlijk wel echt lekker) dus wij kochten daar ook iets met whole grains. Zeker met pindakaas goed te doen
Wat mij opvalt is dat het, met een speling van een paar honderd euro, al 'jaren' ongeveer dit bedrag is en dat zit hem er, ondanks dat het steeds duurder wordt, toch voornamelijk in dat wij geen 'gekke' dingen doen. Of misschien voorheen altijd te veel betaalden

Wij compenseren dan een dure cabin in Grand Teton met een goedkoop hotel onderweg ofzo. Maar wij sluiten vaak geen compromis voor wat betreft locatie. Dat kost idd meer dan af en toe een uur extra rijden. Volgend jaar in Yosemite en Seki hebben we tentcabins zonder badkamer. Vind ik prima. M'n moeder had daar dit jaar het veto over uitgesproken want dat is voor hen geen optie. Dus hadden we in GT en Yellowstone dure cabins met bathroom. Dat scheelt ook aanzienlijk.
Ontbijt vaak 'thuis', of picknick onderweg. Lunchen praktisch nooit buiten de deur. En af en toe een biertje bij het eten en heel sporadisch een cocktail. Maar nooit een voorgerecht of toetje (snap nooit waar mensen dat laten) en wel altijd lekker eten.
Nu met z'n vieren ook 3 keer een heel leuk huis via AirBnB. En waar dat al niet goedkoper is dan een reguliere hotelkamer, krijg je er in ieder geval veel meer ruimte voor!
Dat volkoren brood was inderdaad lekker! Mijn moeder houdt niet van witbrood (maar goed, wie vind het brood in de US nu eigenlijk wel echt lekker) dus wij kochten daar ook iets met whole grains. Zeker met pindakaas goed te doen

Vluchten waren voor ons dit jaar duurder dan vorig jaar. Nu 650 euro (inclusief koffers), vorig jaar 440 (basic tickets, excl 2 koffers)
teruggevlogen op Frankfurt met laatste traject naar dusseldorf met de trein (goed bevallen ondanks vertraging, veel ruimte in de trein! gereserveerde plekken).
Camperhuur vorig jaar 6500 c30 cruise amerika, dit jaar 7800 C25 cruise amerika (we hadden nu veel later geboekt).
Daarbij in 4 weken tijd 6 keer getankt. a 120 dollar
kampeerovernachtingen 15-45 dollar in de nationale parken en kampeerovernachtingen 66-90 dollar op commerciële campgrounds (KOA en sun outdoor). Verhouding ongeveer 3:1
2 keer uit eten geweest (60-90 dollar voor 5 personen). Rest in de avond op de camping gekookt. Gemiddelde prijs 20 dollar met 5 personen avondeten.
teruggevlogen op Frankfurt met laatste traject naar dusseldorf met de trein (goed bevallen ondanks vertraging, veel ruimte in de trein! gereserveerde plekken).
Camperhuur vorig jaar 6500 c30 cruise amerika, dit jaar 7800 C25 cruise amerika (we hadden nu veel later geboekt).
Daarbij in 4 weken tijd 6 keer getankt. a 120 dollar
kampeerovernachtingen 15-45 dollar in de nationale parken en kampeerovernachtingen 66-90 dollar op commerciële campgrounds (KOA en sun outdoor). Verhouding ongeveer 3:1
2 keer uit eten geweest (60-90 dollar voor 5 personen). Rest in de avond op de camping gekookt. Gemiddelde prijs 20 dollar met 5 personen avondeten.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Wyoming heb ik niet veel ervaring mee, maar Colorado staat bekend om de vele opties voor gezonde (incl. vegetarische) opties. Dat is ook mijn ervaring van toen we daar 12 jaar woonden.RuthdeLange schreef: ↑21 aug 2024, 17:02extra handicap dat we vegetarisch eten en dat was in Colorado en Wyoming best lastig
-
- Amerikakenner
Misschien net niet langs de route waar wij reden. In Nederland, Crested Butte, Silverton en Durango was weinig te vinden. Met veel geluk hebben ze dan 1 vegaburger op de kaart staan. In Durango uiteindelijk heel lekker Nepalees gegeten (ook in Nederland). En in Pinedale (Wyoming) een Chinees gevonden die ook een aantal gerechten met tofu had. Wij waren natuurlijk meer in de kleinere plaatsen dus dat zal vast hebben gescheeld.
En voor ons is vegetarisch eten niet alleen maar groente eten. We zoeken wel een vleesvervanger.
Wel was ik blij dat er in de supermarkten toch een aanbod aan vleesvervangers was in kleinere hoeveelheden (dat had ik thuis op de websites niet kunnen ontdekken, denk dat je dan een ander aanbod voorgeschoteld krijgt). Bijzonder is dat dit vrijwel alleen in de diepvries ligt, terwijl je hier vrijwel alles gewoon in de koeling hebt. Dus bij grote verpakkingen is diepvries met tentkamperen niet handig want je kunt het niet bewaren.
En voor ons is vegetarisch eten niet alleen maar groente eten. We zoeken wel een vleesvervanger.
Wel was ik blij dat er in de supermarkten toch een aanbod aan vleesvervangers was in kleinere hoeveelheden (dat had ik thuis op de websites niet kunnen ontdekken, denk dat je dan een ander aanbod voorgeschoteld krijgt). Bijzonder is dat dit vrijwel alleen in de diepvries ligt, terwijl je hier vrijwel alles gewoon in de koeling hebt. Dus bij grote verpakkingen is diepvries met tentkamperen niet handig want je kunt het niet bewaren.
- Big Al
- Amerika-expert
Ik heb veel in die omgeving doorgebracht en daar onze dochter (dodelijk) allergisch is voor gluten hebben we veel opties onder de loupe genomen.RuthdeLange schreef: ↑24 aug 2024, 08:14Misschien net niet langs de route waar wij reden. In Nederland, Crested Butte, Silverton en Durango was weinig te vinden. Met veel geluk hebben ze dan 1 vegaburger op de kaart staan. In Durango uiteindelijk heel lekker Nepalees gegeten (ook in Nederland). En in Pinedale (Wyoming) een Chinees gevonden die ook een aantal gerechten met tofu had. Wij waren natuurlijk meer in de kleinere plaatsen dus dat zal vast hebben gescheeld.
Er is toch echt wel gezond en veganistisch/vegetarisch te vinden in de meeste van die plaatsen. Boulder staat er (natuurlijk) bol van, maar ook in de bergplaatsjes kan je het over het algemeen vrij eenvoudig vinden. Voor de zekerheid heb ik het nog even nagezocht en ik kwam toch wel vrij veel opties tegen. Ik vermoed dat dit komt vanwege de vele hippies die zich aangetrokken voelen tot dit gebied.
Het zou eigenlijk mooi zijn als er een aparte categorie over eten op dit forum komt, maar ik vrees dat de initiatiefnemer daar niet (meer zo) in geïnteresseerd is.
-
- Amerikakenner
Jammer dat ik dit voor mijn vakantie niet hier heb ingebracht. Had graag van jouw opties geweten. Maar we hebben prima kunnen eten overal. En ik kook ook heel graag zelf dus geen echt probleem.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
2 weken Florida in de zomervantie met 2 volwassenen en 1 kind. We hebben buiten het boeken van de vliegtickets en huur auto nergens op bezuinigd en niet opgelet wat we uitgaven. Als je op de centjes let kan het zeker wel goedkoper.
Bedragen in euro's
Hotel Frankfurt: €158,50
Parkeren Frankfurt luchthaven: €129
Vlucht: €2065
Auto full size SUV : €544,59
2 nachten 4* hotel: €460,80
10 nachten villa huur: €1809
3 dagen disney ticket: €820,38
Leefkosten, souvenirs, kleren gekocht, 1 dag Seaworld: €2000
Totaal ruim €8000 euro
Bedragen in euro's
Hotel Frankfurt: €158,50
Parkeren Frankfurt luchthaven: €129
Vlucht: €2065
Auto full size SUV : €544,59
2 nachten 4* hotel: €460,80
10 nachten villa huur: €1809
3 dagen disney ticket: €820,38
Leefkosten, souvenirs, kleren gekocht, 1 dag Seaworld: €2000
Totaal ruim €8000 euro
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Volgens mij verkeerd topic geplaatst
dacht dat dit ging om wat de kosten algemeen waren van een reis
Verplaats hem maar als die verkeerd staat.

Verplaats hem maar als die verkeerd staat.
2010: Florida
Voor juli 25, 20 dagen naar Florida met 2 volwassenen en 1 kind reken ik op een e14.500.
Vlucht: 3726,- (premium eco + stoelreservering)
Auto(flexibel): 1393,- (full siz SUV)
Disney: 1857 (7 day park-hopper plus)
Seaworld: 210,-
Eten: e3000
Hotels (flexibel): e3135,-
Dan komen er nog uitstapjes bij, zoals wat State Parken, Musea, airboat, etc.
Vlucht: 3726,- (premium eco + stoelreservering)
Auto(flexibel): 1393,- (full siz SUV)
Disney: 1857 (7 day park-hopper plus)
Seaworld: 210,-
Eten: e3000
Hotels (flexibel): e3135,-
Dan komen er nog uitstapjes bij, zoals wat State Parken, Musea, airboat, etc.
-
- Amerika-expert
Ik ben aan de budgettering voor 12 dagen Texas begonnen. 2 volwassenen, 2 tienerdochters.
Vluchten Brussel - Austin & Houston - Brussel: €3.198 (light-tickets, maar zowel echtgenote als ik zijn FB Silver dus 2 ruimbagages kunnen gratis mee).
4 nachten Austin (The Otis): $1,177
2 nachten Stardust Big Bend: $635
2 nachten InterContinental San Antonio Riverwalk: $767
4 nachten The Chifley Houston: $868
Al de hotels zijn annuleerbaar dus indien ze goedkoper worden kan ik opnieuw boeken, ik zie dit wel nog wat zakken om eerlijk te zijn.
Huurauto: $670 incl. one way fee voor een ‘Large sedan’ (1 nacht gratis door gebruik van punten). Dit bedrag kan goedkoper worden maar ook stijgen (als ik een Large, Extra Capacity, Elite of Large Elite SUV kan scoren voor onder $1,000 - anders is het wachten en kijken wat in PC aisles staat).
Benzine: zo’n $175. Misschien wat meer als het een dikke SUV wordt.
Eten, drinken: $300/dag gemiddeld dus $3,600 (raming)
Uitstapjes: $1,000
En dan, hopelijk zoveel mogelijk te vermijden, maar lijkt het me dat ik makkelijk $500 aan parkeren kwijt ben in die 13 dagen…
Afhankelijk van de koers zeg ik rond €12,000 op het eerste zicht. Ik hoop er minstens nog een €1,000 te kunnen afdoen…
Vluchten Brussel - Austin & Houston - Brussel: €3.198 (light-tickets, maar zowel echtgenote als ik zijn FB Silver dus 2 ruimbagages kunnen gratis mee).
4 nachten Austin (The Otis): $1,177
2 nachten Stardust Big Bend: $635
2 nachten InterContinental San Antonio Riverwalk: $767
4 nachten The Chifley Houston: $868
Al de hotels zijn annuleerbaar dus indien ze goedkoper worden kan ik opnieuw boeken, ik zie dit wel nog wat zakken om eerlijk te zijn.
Huurauto: $670 incl. one way fee voor een ‘Large sedan’ (1 nacht gratis door gebruik van punten). Dit bedrag kan goedkoper worden maar ook stijgen (als ik een Large, Extra Capacity, Elite of Large Elite SUV kan scoren voor onder $1,000 - anders is het wachten en kijken wat in PC aisles staat).
Benzine: zo’n $175. Misschien wat meer als het een dikke SUV wordt.
Eten, drinken: $300/dag gemiddeld dus $3,600 (raming)
Uitstapjes: $1,000
En dan, hopelijk zoveel mogelijk te vermijden, maar lijkt het me dat ik makkelijk $500 aan parkeren kwijt ben in die 13 dagen…
Afhankelijk van de koers zeg ik rond €12,000 op het eerste zicht. Ik hoop er minstens nog een €1,000 te kunnen afdoen…
Mag ik je nog een tip geven bij Big Bend? Ik zie dat je nu Stardust hebt gekozen. Heb ik ook naar gekeken, maar het gebrek aan zwembad deed mij anders kiezen.
Aan de overkant (letterlijk andere kant van de weg) zit Willow House. Minimum stay 2 dagen, maar dat doe je ook. Wel 30% duurder ofzo dan wat je nu hebt, maar ik was daar echt onder de indruk. Alles klopt. De kamers "casita's" zijn klein, maar gebruik je toch alleen om te slapen. Het gedeelde huis is fantastisch en het zwembad is ook helemaal top. De plek om na een dagje Big Bend lekker met een cocktail te relaxen. Voor jullie zou casita 3 geschikt zijn. Ze accepteren pas 6 maanden vooraf boekingen, dus je moet nog even wachten.
Aan de overkant (letterlijk andere kant van de weg) zit Willow House. Minimum stay 2 dagen, maar dat doe je ook. Wel 30% duurder ofzo dan wat je nu hebt, maar ik was daar echt onder de indruk. Alles klopt. De kamers "casita's" zijn klein, maar gebruik je toch alleen om te slapen. Het gedeelde huis is fantastisch en het zwembad is ook helemaal top. De plek om na een dagje Big Bend lekker met een cocktail te relaxen. Voor jullie zou casita 3 geschikt zijn. Ze accepteren pas 6 maanden vooraf boekingen, dus je moet nog even wachten.
- Big Al
- Amerika-expert
Als je rechtstreeks bij het hotel (of de keten) boekt kan je meestal ook telefonisch het lagere tarief krijgen. Dan hoef je in principe niet opnieuw te boeken.Timothy555 schreef: ↑29 okt 2024, 14:16Al de hotels zijn annuleerbaar dus indien ze goedkoper worden kan ik opnieuw boeken, ik zie dit wel nog wat zakken om eerlijk te zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5387 Weergaves
-
Laatste bericht door miro
-
- 8 Reacties