Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie/data in Europa

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Telefonie/data in Europa

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik ga met mijn twee dochters van 28 oktober t/m 11 november vanuit de V.S. naar Europa: eerst tot 2 november in Parijs en dan tot 11 november in Nederland.

Ik ben even aan het kijken wat de beste opties voor telefoon en data zijn. Ik heb zelf een Nederlands mobiel 06-nummer via Simyo (esim) dat ik gewoon op mijn iPhone kan aanzetten wanneer wij in Parijs landen (of in IJsland tijdens de tussenstop) . Ik kan dan binnen Europa onbeperkt bellen en sms'en (ook tussen landen; dat zit in mijn bundel).

De vraag is nu wat ik met de telefoons van mijn dochters doe. Zij willen graag in Europa kunnen bellen, in ieder geval binnen Europa, maar idealiter ook met de V.S. Op Amazon zie ik deze "Preloaded Orange Travel Sim Card", waarbij je 30 GB data krijgt en een Frans telefoonnummer, waarmee je binnen heel Europa kunt bellen, ook naar Nederlandse mobiele nummer als wij in Nederland zijn.
Een nadeel hiervan is dat wanneer iemand met een Nederlands mobiel nummer naar dat Franse nummer belt (ongeacht of wij in Frankrijk or Nederland zijn) en dat zit niet in hun bundel, dan betalen zij de hoofdprijs (vaak meer dan €1 per minuut!).

We zouden ook ons Amerikaans nummer van Mint Mobile kunnen blijven gebruiken met een Minternational Pass. Daarmee kunnen we binnen Europa gratis roamen en dus naar Europese en Amerikaanse nummers kunnen bellen, maar ook dat heeft datzelfde nadeel als mensen met een Nederlands mobiel nummer dat buitenlandse Amerikaanse nummer bellen.

Of zou het 't beste zijn om alleen iets met data te doen? (En nee, WhatsApp is geen optie voor mij, aangezien dat van Meta is en dat is voor mij een 'non-starter'.)
Zie ik iets over het hoofd hier? Zijn er nog andere mogelijkheden die het overwegen waard zijn?
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
GoBucks
Amerikakenner

Re: Telefonie/data in Europa

Bericht door GoBucks »

Ik heb zelf Google Fi, dat werkt best in Europa en elders. (https://fi.google.com/about/international-rates) Geen idee of het nu imniddels te kort dag is om over te schakelen. Ik weet niet welke telefoon je hebt, maar wellicht een e-sim ? https://support.google.com/fi/answer/13 ... 7121802-NC

Als iemand jou belt, bellen ze naar jou Amerikaans nummer, ongeacht waar jij bent,, Frankrijk, Nederland, of waar dan ook en zij betalen wat ze normaal ook betalen om naarAmerika te bellen.

Edit: Zelf gebruik ik dit niet maar Skype of Google Meet zou ook moeten werken als je ergens gratis WiFi hebt.
Airalo? https://www.airalo.com/france-esim en/of https://www.airalo.com/netherlands-esim (als je telefoon esims ondersteunt)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Als je een databundel hebt tijdens je verblijf in Europa, kun je ook (gratis) Google Voice gebruiken met het huidige Amerikaanse nummer.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wij hebben het "Oude Lullen" plan van T-Mobile (55+), die vrij goedkoop ($70/maand voor 2 lines) is vergeleken met andere providers. Wij reizen veel en zij bieden onbeperkt data in 200+ landen. Het enige land waar we zijn geweest dat dit plan niet dekte was Ethiopië. Soms wat langzamer dan we zijn gewend, maar in Europa is het meestal wel goed. Bellen kost 25c/minuut in het buitenland, data en sms is verder gratis. Ik neem me altijd voor daar niet op te beknibbelen, maar in de praktijk bel ik weinig of nooit in het buitenland. Ik geloof dat alleen de hoofdpersoon op het account ouder moet zijn dan 55, je kunt vervolgens er meer lines aan toevoegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer