Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fietsen mee naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
oscar15
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Fietsen mee naar Amerika

Bericht door oscar15 »

Wij gaan met de camper naar Canada en de VS. De VS niet echt een fietsland. Is het handig/zinvol om fietsen mee te nemen? Bijvoorbeeld om de nationale parken te verkennen of om een even ergens heen te gaan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Fietsen mee naar Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Interessante vraag. Bedoel je je eigen fietsen meenemen of ter plekke aanschaffen? En gaat het om gewone fietsen of om mountainbikes? Er zijn forumleden die (goedkope) fietsen aanschaffen aan het begin van de vakantie.
Of je ze veel gebruikt hangt af van waar je naar toe gaat en in welke tijd van het jaar. In de zomer in het zuidwesten is het vaak te warm om veel te fietsen. In de parken mag je fietsen op de wegen maar niet daarbuiten. Je deelt dus altijd de weg met auto's of shuttlebussen. In Yosemite is er een apart fietspad in de vallei en bij de Grand Canyon is er een gedeeltelijk fietspad langs de rim.
Buiten de parken ga je denk ik niet zo snel fietsen. Je zou eens de sites van de parken kunnen checken; er staat altijd wel iets in over fietsen.
Huren is natuurlijk ook een optie.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ook wij hebben het vaak overwogen en bij de Walmart gestaan om een (goedkope) fiets aan te schaffen tijdens onze camper reizen. Toch hebben we het nooit gedaan, simpelweg omdat je we er waarschijnlijk toch onvoldoende gebruik van zouden maken. Wél hebben we vaak fietsen gehuurd ! Paar voorbeelden: Zion (UT), leuk om shuttle te vermijden. Kootenay (BC), mooie fietstocht langs Columbia River. Kelowna (BC), fietstocht Myra Railway. Dillon (CO) voor rondje langs het meer naar o.a. Keystone en Breckenridge. San Francisco (CA), door de stad, over de brug en met ferry terug ! Doorgaans huren we 1-3 keer per reis een fiets/MTB. Voor even wat boodschappen doen ga je toch vaak zorgen dat je met camper langs de winkel gaat voordat je naar de campground gaat en in de nationale parken blijkt wandelen vaak toch handiger dan fietsen...
Paul
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

Het kan evt ook handig zijn op de campgrounds zelf. Bv, diegene in Yellowstone zijn soms heel verspreid, dus om te gaan douchen was het soms een paar km (helemaal weg van de campground zelf) en de restaurants of winkeltjes liggen ook niet altijd tegen het campground.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Je vraag is redelijk breed. De VS is misschien niet echt een fietsland, maar het ligt eraan waar je naartoe gaat.
Verder ligt het eraan wat voor fietsen en wat voor fietser je bent en misschien ook welk jaargetijde.
Wij hebben bijvoorbeeld mountain bikes en nemen die mee in onze Sprinter Van. Wij fietsen meestal op mountain bike trails, maar gebruiken de fiets ook om in een park dingen beter te kunnen bekijken of om in een stad wat rond te fietsen. In veel National Parks mag je wel fietsen maar alleen op de weg en niet op de trails. Maar soms is fietsen toch een fijne optie om dingen beter te kunnen bekijken en makkelijker te kunnen stoppen voor een foto.

Plaatsen waar wij fietsen huurden, omdat we niet met de bus waren: San Francisco, Chicago, Vancouver BC, Phoenix, Skagway AK.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Ik heb het 3x gedaan maar dat was voor echte fietsvakanties. Mijn ervaring is dat je prima kunt fietsen van A naar B maar dat het bezoeken van NPs etc... vrij lastig is omdat de afstanden ook binnen parken over het algemeen vrij groot zijn, en ook vaak wel heuvels etc... bevatten. Dus ja, het kan, maar als je met de camper gaat, zou ik het niet doen want het voegt niet heel veel toe; kun je beter inderdaad iets huren of zo als je een keer wilt fietsen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@oscar15 Ik zie nu dat jij degene bent die 6 maanden gaat reizen. En dat je je eigen camper meeneemt. Dat is natuurlijk wel belangrijk om te weten. Je kunt er niet van uitgaan dat iedereen al je oude berichten kent of gaat opzoeken.

Marianne
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Rond de $100 bij Walmart. Na afloop van je trip kan je er altijd iemand blij mee maken op je laatste camping.
19 States so far...
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Wij wonen in Oregon een kleine 3 kwartier van Portland. Dat schijnt de meest fietsvriendelijke stad van Amerika te zijn. Ik ging er nog niet fietsen al kreeg ik er geld bij...
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Even iets anders. Ik was 1,5 week geleden halverwege Highway 12 richting Torrey, en bij een viewpoint stopt er ineens een camper achter mij. Ik kijk naar het kenteken… Duits. Er stapte een stel uit, ergens in de 60, en ik dacht echt even wtf 🤣

Ze waren via Canada binnengekomen en camper was als ik het mij goed herinner een dikke maand onderweg geweest, en ze waren inmiddels op tour richting Utah. Klinkt allemaal superleuk, maar ik snap ergens niet dat mensen dit doen en het was ook niet eens een nieuwe camper. Je vraagt je dan af of het niet goedkoper en makkelijker is om daar gewoon een camper te huren denk ik dan.

Maar goed, het was wel bijzonder om ze daar te treffen en even mee te kletsen.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Ik heb ook wel eens een Nederlands en een Zwitsers kenteken zien rondrijden in het zuidwesten. De Zwitsers kwam ik tegen op een campground en vroeg hem (die een naar Zwitserland geemigreerde Nederlander bleek te zijn) wat het kostte om zijn camper naar de US te verschepen. Een paar duizend dollar. Is gewoon een rekensom die je kunt maken: hoe lang ga je op reis in Noord-Amerika vs wat kost een camper huren en wat mag je wel/niet met een gehuurde camper (Mexico etc...).
oscar15
Amerika-ontdekker

Bericht door oscar15 »

Bedankt voor alle reacties. Wij gaan inderdaad met eigen camper. Kost best wat, maar goedkoper dan voor die periode een camper huren. De fiesten gaan we denk ik maar niet doen. Misschien nemen we een elektrische step mee voor de ritjes op de camping.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik volg op youtube 'rving with joe' , RV's Gone Wild en zie regelmatig Nederlandse/Duitse kenteken platen op campers van reizigers voorbij komen.
19 States so far...
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

thebruins schreef:
07 mei 2025, 09:57
Is gewoon een rekensom die je kunt maken: hoe lang ga je op reis in Noord-Amerika vs wat kost een camper huren en wat mag je wel/niet met een gehuurde camper (Mexico etc...).
Ja deels is een rekensom, maar ik denk ook dat het soms gewoon prettiger is om je eigen huis bij je te hebben. Wij hebben sinds een tijdje een omgebouwde Sprinter Van en ik denk dat we die tzt ook eens meenemen naar Europa (we wonen in de US). Buiten het kostenplaatje, zouden we dan ook gewoon onze mountain bikes en andere spullen mee kunnen nemen, wat weer aanschaf/huur bespaart.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik heb hier in Nederland laatst een tijdje een Audi met Texas plates zien rondrijden, en kwam ook een Ford met Virginia plates tegen.
19 States so far...
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ben trouwens benieuwd hoe @oscar15 zijn camper verzekerd. Registratie via een LLC oprichten in de USA, of via bijvoorbeeld een verzekeraar als Thum Insurance.
19 States so far...
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

Voor onze aanstaande roadtrip heb ik 4 vouwfietsen gehuurd. Ik denk dat we daar profijt van gaan hebben maar dat kan ik je pas met zekerheid zeggen over iets meer dan 2 maanden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer