Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Artikel over reizen naar de VS (21 maart 2025).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Artikel over reizen naar de VS (21 maart 2025).
Als je ziet hoe er met de NPS omgegaan wordt (budget cuts) krijg ik niet het idee dat het toerisme belangrijk is voor de regering. Maar inderdaad, ik denk dat je met een ESTA niet meer risico loopt dan voorheen op bijvoorbeeld lastige vragen bij binnenkomst.
Marianne
En: het gebeurt/er gebeurt
Marianne
En: het gebeurt/er gebeurt
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Morgen kan ik wel dood neervallen, of er slaat een komeet in, of er breekt een onbeheersbare pandemie uit, aliens landen, de dijken breken.ADE01 schreef: ↑22 mei 2025, 21:28Vandaag de dag heb je wel gelijk, de gewone toerist heeft er weinig last van, maar wie weet hoe dat morgen is of wanneer je over x maanden op vakantie gaat. De situatie voor heel veel zaken verandert bijna met de dag en het is misschien een kleine kans maar het kan best zo zijn dat toerisme een keer aan de beurt is. Ik zou het in ieder geval goed in de gaten houden wanneer je nu gaat boeken. Ik denk dat de onzekerheid de voornaamste reden is waarom toerisme afneemt, niet zozeer de toerisme sensatie verhalen in de pers.
Voorlopig heb ik alles geboekt voor oktober.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
sorry @Martin & Marianne D en T is niet mijn sterkste kant

2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch is het heel simpel: altijd een t in de tegenwoordige tijd. Je loopt, je zegt, je betaalt, je houdt etc.
En het was niet voor jou bedoeld, maar meer in het algemeen.
Marianne
En het was niet voor jou bedoeld, maar meer in het algemeen.

Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ja, ik denk het ook niet maar er gebeuren op het moment wel meer dingen waarvan ik dacht dat ze nooit zouden gebeuren. Mijn punt was juist de nuance, er is nog niks aan de hand maar houd het wel in de gaten. Op dit forum zijn we soms iets te veel liefhebber.
@Pete.Z De kans op een alien invasie, pandemie, komeet enz. is natuurlijk wel een stuk kleiner dan een escalatie tussen de VS en Europa. Nadat we gisteren reageerden is de eerste stap al gezet met de dreiging van 50% handelstarieven.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
En alweer, toeristen hebben niets te maken met handelstarieven.
Allemaal bangmakerij.
Allemaal bangmakerij.
- goldenhills
- Amerika-expert
Toeristen lijken mij inderdaad minder risico lopen, ze zijn momenteel niet het meest voor de hand liggende middel om de gewenste druk te oefenen op partijen waar de regering ongenoegen mee heeft. Maar je zult maar internationale student aan Harvard of Columbia zijn. En DOGE is druk bezig met data mining en kunnen mensen geflagged worden als ze zich identificeerbaar publiekelijk (in de ogen van de regering) kritisch uitlaten over de regering of vriendjes van de regering. Dus als je in die groep zit zou ik me toch twee keer bedenken. Zoals ADE01 schrijft is het proces voor weigeren en uitzetten harder geworden. M.i. willen ze een luid signaal geven in deze gevallen, en als je in die situatie zit ben je mooi de pineut. Vastgezet worden voor meerdere dagen is toch wel iets anders dan ESTA weigeren of met het eerste vliegtuig worden teruggestuurd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1564 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties