Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
streets & trips gps locator
streets & trips gps locator
Wie heeft er ervaring met streets & trips en dan in het bijzonder met de gps locator als navigatiesysteem.
+Ben op dit moment in het bezit van Streets & trips 2007 máár dan zonder GPS locator en twijfel nu:
of een USAkaart kopen voor m'n gps-apparaat of daar ter plaatse Streets & Trips met GPS locator kopen.
+Ben op dit moment in het bezit van Streets & trips 2007 máár dan zonder GPS locator en twijfel nu:
of een USAkaart kopen voor m'n gps-apparaat of daar ter plaatse Streets & Trips met GPS locator kopen.
Wij hebben vorig jaar onze trip volledig aan de hand van Street&Trips met een gps ontvanger genavigeerd.
Je moet enkel een goede gps ontvanger kopen en daarmee kom je een heel eind...
(een goede schat ik op €40 op ebay, je moet kijken of de aanduiding 'Sirf III' erbij staat)
Nu hangt het er wel van af of je veel routewijzigingen onderweg nodig hebt. (Wij hadden lange stukken waarbij we de laptop dan konden uitschakelen)
Want je batterij van de laptop gaat het waarschijnlijk niet langer dan 3u uithouden.
mvg
Je moet enkel een goede gps ontvanger kopen en daarmee kom je een heel eind...
(een goede schat ik op €40 op ebay, je moet kijken of de aanduiding 'Sirf III' erbij staat)
Nu hangt het er wel van af of je veel routewijzigingen onderweg nodig hebt. (Wij hadden lange stukken waarbij we de laptop dan konden uitschakelen)
Want je batterij van de laptop gaat het waarschijnlijk niet langer dan 3u uithouden.
mvg
KoenG bedankt voor je antwoord.
Ik ben echt een leek op GPSgebied, maar begrijp ik nu uit jouw berichtje dat ik gewoon een GPSlocator met Sirf III kan kopen en dat werkt dan met S&T?
Steek je dat in je laptop?
En voor het opraken van de batterij hebben we een auto oplader gekocht, kunnen de kinderen als ze de lange afstanden beu zijn ook eens een dvdtje kijken.
Ik ben echt een leek op GPSgebied, maar begrijp ik nu uit jouw berichtje dat ik gewoon een GPSlocator met Sirf III kan kopen en dat werkt dan met S&T?
Steek je dat in je laptop?
En voor het opraken van de batterij hebben we een auto oplader gekocht, kunnen de kinderen als ze de lange afstanden beu zijn ook eens een dvdtje kijken.

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik heb ook Streets and Trips (de 2006 versie) en ook een GPS ontvanger. De Streets and Trips is de versie zonder de ontvanger maar je kunt er gewoon een GPS op aansluiten.
Er zijn verschillende soorten GPS ontvangers voor je laptop, met USB aansluiting of met Bluetooth (draadloos dus).
Deze heb ik, een HOLUX bluetooth via eBay voor ongeveer $100 werkt op mijn laptop en mijn PDA/GSM telefoon. werkt al jaren perfect.

Het is zo groot als een laptop muis en ik zet het vast op mijn dashboard met klittenband.
De nieuwere versie model 240 heb ik al voor $50 inclusief verzendkosten gezien. Het zijn allemaal Sirf III modellen. (Betere ontvangst en erg nauwkeurig)
Met een USB kabel zijn ze goedkoper, ongeveer $30
De eerste keer dat je zoiets aansluit kan het een tijdje duren voordat het werkt, soms wel 45 minuten. Als je een laptop en andere spullen in je auto wilt gebruiken dan raad ik je aan een omvormer (12 volt naar 220 of 110) te kopen zodat je vanalles kunt opladen in de auto, inclusief telefoon en gps.
Er zijn verschillende soorten GPS ontvangers voor je laptop, met USB aansluiting of met Bluetooth (draadloos dus).
Deze heb ik, een HOLUX bluetooth via eBay voor ongeveer $100 werkt op mijn laptop en mijn PDA/GSM telefoon. werkt al jaren perfect.

Het is zo groot als een laptop muis en ik zet het vast op mijn dashboard met klittenband.
De nieuwere versie model 240 heb ik al voor $50 inclusief verzendkosten gezien. Het zijn allemaal Sirf III modellen. (Betere ontvangst en erg nauwkeurig)
Met een USB kabel zijn ze goedkoper, ongeveer $30
De eerste keer dat je zoiets aansluit kan het een tijdje duren voordat het werkt, soms wel 45 minuten. Als je een laptop en andere spullen in je auto wilt gebruiken dan raad ik je aan een omvormer (12 volt naar 220 of 110) te kopen zodat je vanalles kunt opladen in de auto, inclusief telefoon en gps.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Of een bluetooth ontvanger in je laptop..pyca schreef:Nog even een vraagje, ik snap het niet helemaal![]()
als ik zo'n gps ontvanger koop, en dan één met bluetooth, dan moet mijn laptop toch bluetooth hebben? En dat heeft ie volgens mij niet, en dan blijft dus met USBkabel de mogelijkheid, als ik het goed begrijp?
Houd er wel rekening mee dat de bijrijder constant zal moeten meekijken voor de route. Het is duidelijk geen vervanging voor een TomTom (wij hebben er in 2005 mee door Californie genavigeerd). We hebben nu een TomTom en dit geeft wel veel meer rust. We hebben nog wel steeds S&T op de laptop staan als referentiekaart maar die gebruiken we onderweg maar af en toe (als TomTom de weg niet kent).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zo'n Bluetooth ontvanger heb ik ook gekocht voor mijn laptop. Heel erg handig. Niet om mee te navigeren straks maar om via een Bluetooth headset straks te kunnen praten met het thuisfront via bijv. Skype als ik in Amerika zit. Je hoeft dan niet achter je laptop te blijven zitten maar kunt gerust wat rondlopen (heeft een bereik van ruim 10 m). Handig op de motelkamer. Bovendien kun je er ook nog eens makkelijk mee naar muziek luisteren.Njit schreef:Of een bluetooth ontvanger in je laptop..pyca schreef:Nog even een vraagje, ik snap het niet helemaal![]()
als ik zo'n gps ontvanger koop, en dan één met bluetooth, dan moet mijn laptop toch bluetooth hebben? En dat heeft ie volgens mij niet, en dan blijft dus met USBkabel de mogelijkheid, als ik het goed begrijp?

Roland
Indien je echter je bluetooth-ontvanger voor je laptop wil aankopen omdat je dat enkel wil gebruiken voor die gps, zou ik dat niet doen. (Dubbele kosten)
Wij hadden eentje op usb en die werkt evengoed, die kabel was lang genoeg en die staken wij door het raam/tussen de deurstijl.
We hadden dan ook zo'n ontvanger die waterbestendig was en een magneet aan de onderkant zodat deze gemakkelijk op de auto kon bevestigd worden voor optimaal ontvangst. (http://www.haicomholland.nl/gps204III_USB.shtml)
Het klopt idd dat degene die naast je zit, best voor de route kijkt, zelf alles instellen terwijl je aan het rijden bent is vrij onhandig.
Het is dan ook een goedkoper alternatief voor een tomtom, indien je niet alleen reist.
mvg
Koen
Wij hadden eentje op usb en die werkt evengoed, die kabel was lang genoeg en die staken wij door het raam/tussen de deurstijl.
We hadden dan ook zo'n ontvanger die waterbestendig was en een magneet aan de onderkant zodat deze gemakkelijk op de auto kon bevestigd worden voor optimaal ontvangst. (http://www.haicomholland.nl/gps204III_USB.shtml)
Het klopt idd dat degene die naast je zit, best voor de route kijkt, zelf alles instellen terwijl je aan het rijden bent is vrij onhandig.
Het is dan ook een goedkoper alternatief voor een tomtom, indien je niet alleen reist.
mvg
Koen
- deh78
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben ook van plan dezelfde gps ontvanger aan te schaffen http://www.gpsshop.nl voor €69,-KoenG schreef:We hadden dan ook zo'n ontvanger die waterbestendig was en een magneet aan de onderkant zodat deze gemakkelijk op de auto kon bevestigd worden voor optimaal ontvangst. (http://www.haicomholland.nl/gps204III_USB.shtml)
mvg
Koen
Wat zijn jouw positieve/negatieve ervaringen hiermee...
Dennis
Ik moet erbij zeggen dat wij de vorige versie verleden jaar gebruikt hebben, de 203 denk ik. (geleend van een vriend)deh78 schreef: Ik ben ook van plan dezelfde gps ontvanger aan te schaffen http://www.gpsshop.nl voor €69,-
Wat zijn jouw positieve/negatieve ervaringen hiermee...
Dennis
De eerste maal toen we die inplugden deed de PC wat raar, het duurde ff (en enkele malen herinpluggen) voordat het apparaatje erkend werd als een gps-receiver en niet als een muis.
Ik veronderstel dat dit nu snel opgelost raakt met de nieuwe versie en de cd-rom die erbij geleverd is.
Tijdens de reis zelf hebben we er geen problemen mee gehad, enkel af en toe tussen vrij hoge gebouwen in San Francisco werd het signaal wat minder, maar nog steeds niet problematisch. Dit apparaatje samen met onze laptop is de enige kaart geweest die we nodig hadden op onze rondreis...
Het is makkelijk tussen de ruit of de deur te steken en heeft een lange usb kabel zodat je het op het dak van de auto kan plaatsen.
Dit jaar kopen we waarschijnlijk zelf die nieuwe versie, of gebruiken we die vriend zen ontvanger nog eens.

Moet dat persé buiten? Kan het niet gewoon op het dashboard ofzo? En als je hem buiten plaatst, kan dan het raam wel helemaal gesloten worden? (dit ivm de airco die altjd aangaatHet is makkelijk tussen de ruit of de deur te steken en heeft een lange usb kabel zodat je het op het dak van de auto kan plaatsen.

Een deur wordt afgesloten met een rubber, dus daar kan een kabel gerust tussen zonder beschadigd te zijn.pyca schreef:Oké, dus als ik het goed begrijp, doet hem tussen de deur/of raam, zet hem buiten op het dak? Deur/raam dicht, draad gaat niet kapot? En rijden maar?
je ziet het ik heb er echt geen verstand van, ook nog nooit zoiets zien rijden, maar ook nooit echt op gelet
De ruit helemaal dicht,das moeilijker, er zal een minieme opening zijn waar je geen last van hebt...
Maar zoals je zelf aanhaalde, indien je geen problemen hebt met het op het dashboard te plaatsen is er al geen probleem.
Ik raad je toch eens aan om de routeplanner functie van S&T eens door te nemen als je zegt dat je geen enkele ervaring hebt.
Want voor het eerst een route berekenen als je eenmaal ter plaatse bent, kan volgens mij voor de nodige spanning zorgen

Ja goeie tip, want spanningen moeten we niet hebben hè op vakantie?Ik raad je toch eens aan om de routeplanner functie van S&T eens door te nemen als je zegt dat je geen enkele ervaring hebt.
Want voor het eerst een route berekenen als je eenmaal ter plaatse bent, kan volgens mij voor de nodige spanning zorgen
Heb idd geen ervaring met S&T routeplanner, wel hebben we hier zo'n apparaat in de auto en de Neverlost van Herzt al enkele keren gehad.