Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Labello niet toegestaan in handbagage naar de VS?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Clint schreef:
Bert&Hanny schreef:Ik begrijp het nog niet helemaal. Als je nou een vloeistof hebt in een 200 ml verpakking, kun je het dan met 100 ml inhoud wel meenemen? Of zijn alleen verpakkingen van max. 100 ml. toegestaan?
Zijn aanstekers dan bommen? want die mochten we 2 jaar geleden ook niet menemen in de koffers.

Mag (en hoe kun) je aanstekers nu dan meenemen?

Hanny
Inderdaad alleen verpakkingen van 100ml of minder. Aanstekers waren en zijn nogsteeds verboden, net als scherpe zaken (tot aan nagelknippertjes toe).

Aanstekers zijn dacht ik nog verboden, dus gewoon een nieuwe kopen in Amerika. Scherpe zaken kun je gewoon meenemen in de koffers, maar dus niet in de handbagage.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

a4plus schreef:Aanstekers zijn dacht ik nog verboden, dus gewoon een nieuwe kopen in Amerika. Scherpe zaken kun je gewoon meenemen in de koffers, maar dus niet in de handbagage.
Ja, officieel mag je geen aanstekers bij je hebben. Enkele jaren geleden vloog ik terug vanaf LAX en toen werd mij de vraag gesteld of ik die ook in de koffer had. Toen ik daar bevestigend op antwoordde, kon ik die er eerst wel uithalen en weggooien.

Tegenwoordig heb ik altijd een doosje lucifers en een aansteker in de rugzak. Zolang men er niet naar vraagt laat ik het mooi zitten. Is de laatste 3x steeds goed gegaan. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Coyote schreef:
a4plus schreef:Aanstekers zijn dacht ik nog verboden, dus gewoon een nieuwe kopen in Amerika. Scherpe zaken kun je gewoon meenemen in de koffers, maar dus niet in de handbagage.
Ja, officieel mag je geen aanstekers bij je hebben. Enkele jaren geleden vloog ik terug vanaf LAX en toen werd mij de vraag gesteld of ik die ook in de koffer had. Toen ik daar bevestigend op antwoordde, kon ik die er eerst wel uithalen en weggooien.

Tegenwoordig heb ik altijd een doosje lucifers en een aansteker in de rugzak. Zolang men er niet naar vraagt laat ik het mooi zitten. Is de laatste 3x steeds goed gegaan. :wink:

Roland

Hieruit blijkt wel weer hoe veilig vliegen is met al deze maatregels :D
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Nog even een vraagje, onze zoon gebruikt astma medicijnen. Moeten deze ook in zo'n zakje? En zo ja, in de verpakking? Hij gebruikt oa neusdruppels en 2 inhalers op doktersvoorschrift. Ik heb al een medicijnpaspoort laten maken.

Elly
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

(Vloeibare) medicijnen vallen niet onder de regels van de Liquids&Gels, kunnen gewoon mee in handbagage, hoeven niet in zakje, wel wordt doktersverklaring op naam en/of medicijnenpaspoort aangeraden.
soepie
Amerika-newbie

Bericht door soepie »

pyca schreef:(Vloeibare) medicijnen vallen niet onder de regels van de Liquids&Gels, kunnen gewoon mee in handbagage, hoeven niet in zakje, wel wordt doktersverklaring op naam en/of medicijnenpaspoort aangeraden.
Heb je dat ook nodig voor de anticonceptiepil dan? mijn naam staat wel op het doosje, hoop dat dat genoeg is. Op schiphol.nl staat dat medicijnen mee mogen, als het aantoonbaar nodig is tijdens de reis...

Make-up mag je volgens TSA ook gewoon meenemen, dan hoeft poeder enzo zeker weer niet in het zakje...mascara weer wel, want dat is vloeibaar. Maarja, als je alles wat kan smelten apart moet houden...wat een gedoe zeg :wink:
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Heb je dat ook nodig voor de anticonceptiepil dan
Neehoor, medicijnen vallen sowieso buiten L&G regeling. Kun je dus in je hand of ruimbagage doen, naam op doosje is voldoende.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

soepie schreef:Heb je dat ook nodig voor de anticonceptiepil dan? mijn naam staat wel op het doosje, hoop dat dat genoeg is. Op schiphol.nl staat dat medicijnen mee mogen, als het aantoonbaar nodig is tijdens de reis...

Make-up mag je volgens TSA ook gewoon meenemen, dan hoeft poeder enzo zeker weer niet in het zakje...mascara weer wel, want dat is vloeibaar. Maarja, als je alles wat kan smelten apart moet houden...wat een gedoe zeg :wink:
Dat mag allemaal in de handbagage, ik had het doosje zelfs thuisgelaten, dus er stond geen naam op. Ik denk dat ze dat wel vaker tegenkomen en voor wie is die anticonceptiepil anders??? :lol:
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
soepie
Amerika-newbie

Bericht door soepie »

monster schreef:
soepie schreef:Heb je dat ook nodig voor de anticonceptiepil dan? mijn naam staat wel op het doosje, hoop dat dat genoeg is. Op schiphol.nl staat dat medicijnen mee mogen, als het aantoonbaar nodig is tijdens de reis...

Dat mag allemaal in de handbagage, ik had het doosje zelfs thuisgelaten, dus er stond geen naam op. Ik denk dat ze dat wel vaker tegenkomen en voor wie is die anticonceptiepil anders??? :lol:
ow oke..door al die regels en verhalen lijkt het alsof over alles een probleem wordt gemaakt bij de douane, vooral als je nog nooit naar Amerika hebt gevlogen. Maar op zich valt het allemaal wel mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer