Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wat kan ik verwachten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

wat kan ik verwachten?

Bericht door stijnec »

Oké het is bijna zover, vrijdag voor het eerst naar USA, vanaf Brusel.
Wat kan ik allemaal verwachten? Ik begrijp dat je antwoord moet geven op een paar vragen, en je zal door security heen moeten, op dezelfde manier als wanneer je binnen Europa vliegt?

thx alvast
daydreamy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door daydreamy »

In Amerika gaat het bij binnenkomst ietsje anders ;)
Je moet een vingerafdruk en een foto (webcam) laten maken, verder vrtagen ze wat je komt doen in Amerika.
Valt allemaal heel erg mee ;)
2006 = Zuidwesten (CA-NV-AZ)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Het zal wel vergelijkbaar zijn als op schiphol. Het begint al bij het inchecken van je bagage. Elke tas mag maximaal 23 kilo zijn. Zwaardere tassen moet je ompakken. Vervolgens wordt je aan de gate onderworpen aan een lijst vragen, gesteld door een streng kijkende man of vrouw. Maak geen grapjes, beantwoord ze serieus.

Bij immigration in de US moet je vingerafdrukken maken (zonder inkt), even in de camera kijken en weer een paar vragen beantwoorden. Daarna moet je strippen voor de handbagage controle. Schoenen en jas uit, riemen en grote sieraden af, telefoontje, sleutels en muntjes in een bakje. Bij je handbagage blijven en als je een transfer hebt, moet je bij sommige luchthavens op dat moment ook jouw ruimbagage aanwijzen.

Ga gewoon met de rest mee, maak je niet druk. Het kan zijn dat er enorme rijen zijn, houd je dan ook gedeist. Sommige macho immigrationsofficers pikken je er anders uit en dan ben je de klos voor extra controle. Of je wordt achter in de rij geplaatst.

Succes en veel plezier op je reis, Skanda
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

Valt al bij al goed mee. Gewoon een strenge controle voor je op het vliegtuig stapt dat richting USA gaat. Op vliegtuig dan 2 formulieren invullen (niet vergeten dat als je uit Bel/Ned komt de visa waiver form dient in te vullen, de groene dus). Eénmaal aangekomen dan nog vingerafdrukken en foto laten nemen.

Meestal vragen ze of het voor zaken of vakantie is en soms ook wat voor beroep je doet.

Eigenlijk hebben ze bij mij zelfs praktisch niets gevraagd, zal wel geluk gehad hebben.

In terugkeren was het toch een bangelijk moment bij de douane op zaventem. Ze hadden blijkbaar gezien dat er een vlucht van Detroit geland was en we werden zo langs een vijftal douaniers gestuurd, gelukkig werden we niet tegengehouden. We hadden zeker samen voor meer dan 1000 $ goederen mee uit US.

Alhoewel ik vermoed dat niemand van die vlucht is tegengehouden is geweest, echt veel zin om te werken zo vroeg op de morgen hadden ze blijkbaar ook niet.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer