Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste maal Amerika , is mijn papierwerk in orde ??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Raf
Amerika-ontdekker

Eerste maal Amerika , is mijn papierwerk in orde ??

Bericht door Raf »

Hallo !
Een vriend en ik vertrekken begin Augustus voor 14 dagen VS (NYC en Vegas).
De vluchten en hotels zijn geboekt via reisbureau en we vliegen met Delta Airlines..

Dit is mijn eerste reis buiten Europa..
Dus ben ik nogal onzeker over heel het gebeuren :oops: :D

Wat heb ik nu allemaal nodig ?

reispas , identiteitskaart (België) , visum , dollars , SIS-kaart ... ?

-Mijn reispas heb ik al.
-Heb ookal dollar biljetten.
-Visa betaalkaart ligt ook klaar.
-Vliegtickets moet ik binnenkort afhalen
-Ik ben pas mijn portefuille verloren, en heb een nieuwe identiteitskaart aangevraagd, nu is het hopen dat ik die op tijd krijg.
Op het stadhuis van mijn gemeente hebben ze mij verteld dat ik mijn identieteitskaart NIET nodag zal hebben, dit omdat mijn reispas een meerwaarde heeft.
Nu is mijn vraag of dit klopt ?
-En ook belangrijk, heb ik een visum nodig ?? Op het reisbureau wisten ze dit niet om dat ik als Belg in Nederland naar een reisbureau ben geweest... Zoja, waar haal ik die visum dan ? Op de luchthaven ?(Schiphol)
-Hoe zit het met de vluchtbevestiging ? Ik moet in de VS nog telefonisch mijn vlucht bevestigen ? Geld dit ook voor binnenlandse vluchten ?
(Deze info zal ik wel nog krijgen op het reisbureau, maar ik vraag het toch al maar :D )

-Zijn er nog dingen die ik vergeten ben ?

Ik dank jullie al van tevoren ! En mijn excuses voor mijn vele schrijffouten. :oops:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Eerste maal Amerika , is mijn papierwerk in orde ??

Bericht door hekkie »

Raf schreef:Hallo !
Een vriend en ik vertrekken begin Augustus voor 14 dagen VS (NYC en Vegas).
De vluchten en hotels zijn geboekt via reisbureau en we vliegen met Delta Airlines..

Dit is mijn eerste reis buiten Europa..
Dus ben ik nogal onzeker over heel het gebeuren :oops: :D

Wat heb ik nu allemaal nodig ?

reispas , identiteitskaart (België) , visum , dollars , SIS-kaart ... ?

-Mijn reispas heb ik al.
-Heb ookal dollar biljetten.
-Visa betaalkaart ligt ook klaar.
-Vliegtickets moet ik binnenkort afhalen
-Ik ben pas mijn portefuille verloren, en heb een nieuwe identiteitskaart aangevraagd, nu is het hopen dat ik die op tijd krijg.
Op het stadhuis van mijn gemeente hebben ze mij verteld dat ik mijn identieteitskaart NIET nodag zal hebben, dit omdat mijn reispas een meerwaarde heeft.
Nu is mijn vraag of dit klopt ?
Als een Reispas het Belgische woord is voor Paspoort op z'n Nederlands, dan heb je hier inderdaad voldoende aan en is een identiteitskaart niet nodig..

-En ook belangrijk, heb ik een visum nodig ?? Op het reisbureau wisten ze dit niet om dat ik als Belg in Nederland naar een reisbureau ben geweest... Zoja, waar haal ik die visum dan ? Op de luchthaven ?(Schiphol)

Je hebt geen visum nodig maar een visumwaiver. Dat is een groene kaart die bij het inchecken wordt uitgereikt (je kunt er om vragen) of anders in het vliegtuig wordt uitgedeeld. Tevens krijg je een wit douaneformulier die je in moet vullen. Van de groene kaart wordt bij aankomst bij de Immigrations een gedeelte in de paspoort gestopt. Bij het verlaten van Amerika moet je dit weer inleveren bij de gate.

-Hoe zit het met de vluchtbevestiging ? Ik moet in de VS nog telefonisch mijn vlucht bevestigen ? Geld dit ook voor binnenlandse vluchten ?
(Deze info zal ik wel nog krijgen op het reisbureau, maar ik vraag het toch al maar :D )

Vluchten hoef je tegenwoordig niet meer te bevestigen. Het is alleen misschien handig om even van te voren te informeren (via telefoon of internet) of er misschien een wijziging is opgetreden in de vluchttijden. Zelf doe ik dat nooit.

-Zijn er nog dingen die ik vergeten ben ?

Groet Marjan

Ik dank jullie al van tevoren ! En mijn excuses voor mijn vele schrijffouten. :oops:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Als je Belg bent, ben je normaal niet visumplichtig. Met een geldige reispas kom je dus de U.S. binnen. Je dient over voldoende financiele middelen te beschikken om de vakantie te kunnen financieren. Soms wordt daar naar gevraagd, vooral als je nog vrij jong bent.

De Belgische identiteitskaart heb je niet nodig. Als ik me niet vergis is de SIS-kaart tevens bewijs dat je een ziektenkostenverzekering (ziekenfonds) hebt? Die moet je zeker meenemen voor medische noodgevallen. De VISA-betaalkaart maakt het verblijf in de U.S. een stuk gemakkelijker. Hotels, autoverhuurbedrijven, e.d. zijn niet echt ingesteld op personen die alles contant betalen.

Het valt misschien aan te raden je vlucht van de U.S. naar Europa te bevestigen. Ikzelf doe het eigenlijk nooit, en daar nog nimmer problemen mee gehad, maar ik zorg er wel altijd voor ruim voor vertrek aanwezig te zijn.

Lees voor alle zekerheid nog de volgende pagina's:
http://dutch.belgium.usembassy.gov/visum_nodig.html

--john
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik weet niet in hoevere de belgische SIS de medische kosten in de US dekt.
Als nederlander "moeten" we altijd een reisverzekering afsluiten, anders zijn de gemaakte kosten maar gedekt tot de in "nederland geldende bedragen".

Kosten van medische behandelingen in de US zijn over het algemeen hoger dan in nederland, en dat verschil zou je anders zelf moeten betalen.

Ook dekt de reisverzekering (werelddekking) de kosten van vervoer naar een ziekenhuis, dus als je de grand canyon in mocht rijden, en het halve leger wordt opgetrommeld om jou daar met een helikopter weer uit te takelen, dan is het wel zo prettig dat je dit niet zelf hoeft te betalen.

Zeker de moeite waard om hje hier even goed over te laten voorlichten.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Bushmaster schreef:Ik weet niet in hoevere de belgische SIS de medische kosten in de US dekt.
Als nederlander "moeten" we altijd een reisverzekering afsluiten, anders zijn de gemaakte kosten maar gedekt tot de in "nederland geldende bedragen".

Kosten van medische behandelingen in de US zijn over het algemeen hoger dan in nederland, en dat verschil zou je anders zelf moeten betalen.

Ook dekt de reisverzekering (werelddekking) de kosten van vervoer naar een ziekenhuis, dus als je de grand canyon in mocht rijden, en het halve leger wordt opgetrommeld om jou daar met een helikopter weer uit te takelen, dan is het wel zo prettig dat je dit niet zelf hoeft te betalen.

Zeker de moeite waard om hje hier even goed over te laten voorlichten.
Vrees als je de Grand Canyon inrijdt je een andere verzekering nodig hebt :lol: Maar goede reisverzekering en een goede ziektenkostenverzekering met werelddekking is zeker geen overbodige luxe.
Raf
Amerika-ontdekker

Bericht door Raf »

:shock: Wow ! ik word hier snel beholpen zeg ! bedankt allen !
Bij nader inzien had ik deze topic beter bij 'Amerika Algemeen' geplaatst...
Ik hoop op geen last :)
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Eerste maal Amerika , is mijn papierwerk in orde ??

Bericht door Texas Boy »

Raf schreef:Hallo !
. ?

Fijn reisbureau weer, sta er vaak weer versteld van wat men niet weet bij zo'n bureau, totaal geen meerwaarde meer.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het hangt er ook vanaf hoe oud je paspoort is of je een visum nodig hebt toch?
Machine leesbaar en dergelijk,bio-metrische kenmerken?
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

JohnNJ schreef:Als je Belg bent, ben je normaal niet visumplichtig. Met een geldige reispas kom je dus de U.S. binnen. Je dient over voldoende financiele middelen te beschikken om de vakantie te kunnen financieren. Soms wordt daar naar gevraagd, vooral als je nog vrij jong bent.

De Belgische identiteitskaart heb je niet nodig. Als ik me niet vergis is de SIS-kaart tevens bewijs dat je een ziektenkostenverzekering (ziekenfonds) hebt? Die moet je zeker meenemen voor medische noodgevallen. De VISA-betaalkaart maakt het verblijf in de U.S. een stuk gemakkelijker. Hotels, autoverhuurbedrijven, e.d. zijn niet echt ingesteld op personen die alles contant betalen.

Het valt misschien aan te raden je vlucht van de U.S. naar Europa te bevestigen. Ikzelf doe het eigenlijk nooit, en daar nog nimmer problemen mee gehad, maar ik zorg er wel altijd voor ruim voor vertrek aanwezig te zijn.

Lees voor alle zekerheid nog de volgende pagina's:
http://dutch.belgium.usembassy.gov/visum_nodig.html

--john
Feitelijk is die SIS kaart geen garantie voor een ziekteverzekering en zal je zels in de VS nooit kunnen gebruiken omdat ze daar niet over de juiste software zullen beschikken om deze te lezen.

De meeste verzekeringen vermelden dat indien je ziek wordt en dient gehospitaliseerd te worden je zelf eerst de kosten dient te betalen en dan aan de hand van de ontvangen bewijzen (betalingsbewijs, recu) deze kosten kan terugvorderen via je ziekteverzekering.

Wat je best ook meeneemt is zo een world assistance card die je meestal kan afdrukken via de site van je ziektefonds (CM heeft deze alvast op hun site staan).
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

het beste wat je kan doen is een aparte verzekering afsluiten voor je amerika reis.ene van vtb-vab of zo,die dekken tot 250000€.de ziekteverzekering in belgie dekt niet alle kosten en die in amerika kunnen oplopen in de duizenden€.iemand die wij kennen in belgie heeft dit meegemaakt met zijn vrouw die in het ziekenhuis daar gelegen heeft en hij heeft hier nog met alle kosten afgetrokken van de belgische ziekteverzekering 25000€ nog uit zijn eigen zakken moeten betalen .
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Pete.Z schreef:Het hangt er ook vanaf hoe oud je paspoort is of je een visum nodig hebt toch?
Bio-metrische kenmerken? kan je daar wat meer over vertellen? Ik vertrek over 2 dagen en ik begin weer aardig de zenuwen te krijgen. De paspoort van mijn man is niet machine leesbaar en heeft daarom 2 jaar geleden een visum aangevraagd die nog geldig is tot 2015. Volgens de US consulaat kan hij met dit visum zonder problemen de US in.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik heb even gekeken op de site van het Amerikaanse consulaat en daar staat If your passport does not have this feature, you can still travel without a visa if it is a valid passport issued:

Before October 26, 2005, and includes a machine-readable zone, or
Between October 26, 2005, and October 25, 2006, and includes a digital photograph.

De paspoort van mijn man is van 1999 en geldig tot 2009, zijn visum is er in 2005 ingezet. Hij heeft dus geen paspoort met biometrische kenmerken. Pfff ik begin hier weer aardig te stressen, morgen maar weer bellen met het consulaat.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zolang je paspoort geldig is (tot 2009 dus in zijn geval) heb je die biometerische kenmerken niet nodig. Paspoorten die zijn uitgegeven na 26 oktober 2005 moeten deze wel bevatten.

Geen enkele reden tot zorg dus!
judith
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door judith »

als je naar amerika reist en je hebt een strafblad moet je wel een visum hebben
ook altijd handig om te weten :lol:
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ohhh pffffff wat een opluchting, ik zat hem al weer behoorlijk te stressen en mijn man zegt nog, nee dit geldt niet voor mijn pas.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

het beste wat je kan doen is een aparte verzekering afsluiten voor je amerika reis.ene van vtb-vab of zo,die dekken tot 250000€.
Geen verzekering nemen met een maximum bedrag, maar kiezen voor een verzekering die alle gemaakte kosten dekt.
Een dekking van 250.000 euro lijkt veel, maar daar kan je nog wel tekort aan komen.
Verschil aan premie tussen verzekering met een maximum bedrag, en één met een dekking voor alle gemaakte kosten, is meestal niet meer dan enkele euroos per dag.
Raf
Amerika-ontdekker

Bericht door Raf »

nieuwenoord schreef:Zolang je paspoort geldig is (tot 2009 dus in zijn geval) heb je die biometerische kenmerken niet nodig. Paspoorten die zijn uitgegeven na 26 oktober 2005 moeten deze wel bevatten.
Mijn paspoort is nog vers van 2007, moet ik mij zorgen maken ?
Wat zijn "biometerische kenmerken" ?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Souraia schreef:
Pete.Z schreef:Het hangt er ook vanaf hoe oud je paspoort is of je een visum nodig hebt toch?
Bio-metrische kenmerken? kan je daar wat meer over vertellen? Ik vertrek over 2 dagen en ik begin weer aardig de zenuwen te krijgen. De paspoort van mijn man is niet machine leesbaar en heeft daarom 2 jaar geleden een visum aangevraagd die nog geldig is tot 2015. Volgens de US consulaat kan hij met dit visum zonder problemen de US in.

Dan heeft hij dus een visum,niks aan de hand. :D
Raf
Amerika-ontdekker

Bericht door Raf »

Raf schreef: Mijn paspoort is nog vers van 2007, moet ik mij zorgen maken ?
Wat zijn "biometerische kenmerken" ?
Ik neem aan dat mijn paspoort dan "up to date" is, en me geen zorgen moet maken ? Dus kan ik gewoon de waiver afhalen bij het inchecken en ben ik van mijn zorgen verlost ?
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Raf schreef:Ik neem aan dat mijn paspoort dan "up to date" is, en me geen zorgen moet maken ? Dus kan ik gewoon de waiver afhalen bij het inchecken en ben ik van mijn zorgen verlost ?
Die waiver is niet iets dat je moet afhalen. De waiver is een ontheffing voor een inreisvisum. Die heb je al. Elke Belg heeft die ontheffing mits hij aan bepaalde voorwaarden voldoet (geen strafblad, e.d.). In het vliegtuig krijg je een formulier uitgereikt dat je moet invullen. Dat is alles.

Personen die niet onder de waiver vallen vullen een wit formulier (I-94) in, en jouw formulier (I-94W) is groen van kleur:

Afbeelding

--john
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer