Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke wagen...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Lumoco
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Welke wagen...

Bericht door Lumoco »

Hallo,

Begin september trekken we naar LA en omgeving. We gaan daar wat rond touren en enkele nationale parken bezoeken.

Nu ben ik nog aan het kijken om een wagen te huren. Kwa comfort is iets zoals een Ford Focus wel voldoende voor ons.

Enige waar ik niet echt gerust in ben is de plaats om onze valiezen daar in kwijt te kunnen. We zullen toch 2 grote valiezen bij hebben en ik zou deze toch graag in de koffer kwijt kunnen. Valies op de achterbank laten staan lijkt me niet echt verstandig als je ergens uitstapje maakt...

Iemand ervaring of dit lukt? In mijn VW Golf V krijg ik ze er in ieder geval niet in als ik de hoedenplank laat liggen... mijn vrees is dus dat ook in de Ford Focus dit een probleem kan zijn.

Verder vroeg ik mij ook af of het aangeraden is een grotere wagen te nemen als je van plan bent om de nationale parken (Bryce, Zion, GC,...) te bezoeken.

Alvast bedankt voor de tips...
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ook vanwege de grote afstanden is groter beter,in mijn opinie.
Zeker met wat bagage is een economy klasse snel te klein.

Het mooist is een SUV,veel ruimte,en lekker hoog zodat je meer uitzicht hebt tijdens het rijden.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken of je een compact wil rijden.
Het is totaal geen probleem om een wat grotere wagen te huren omdat alles aangepast is aan de grotere wagens.
Ik zou persoonlijk voor een wat grotere wagen gaan omdat de kosten niet veel hoger uitvallen maar het comfort wel weer wat groter is.
In de meeste wagens zijn de kofferbakken nou niet bepaald groot,uitzonderingen daargelaten dus een klasse hoger kan al uitkomst bieden.
Het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk maar ik zou niet moeilijk doen en een stapje groter rijden,of je moet de wat ruimere wagens totaal niet zien zitten dan is de keus eenvoudiger.
alles is groot dus geniet ervan. :P ..
Erika
corvette
Amerikafan

Bericht door corvette »

Hoi,

Ik denk dat het lastig wordt om zo'n kleine auto te huren. Amerikanen staan er nou eenmaal om bekend dat ze grote auto's rijden. Volgens mij zijn de "kleinste" huurauto's minimaal de grote van een BMW 3 serie.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Ik zou voor een fullsize gaan (Ford Taurus oid) want naast je koffers zal je meer in je achterbak kwijt willen. Zo hadden wij daar ook onze voorraad waterflessen, de koelbox e.d.
Verder voor de parken maakt de grootte van de wagen niet zo heel veel uit....
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Maatje Ford Taurus is perfect voor 2 koffers en wat ander klein spul...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

neem geen harde koffers mee. Tassen passen veel envoudiger in een kofferbak
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Een midsize lijkt me groot genoeg voor 2 grote koffers. De vorige keer was dat gelijk aan een Pontiac Grand Am. En dat is een grote bak in Nederland :lol: Daar konden we gemakkelijk 2 grote koffers en nog veel meer in kwijt.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Lexicon schreef:Een midsize lijkt me groot genoeg voor 2 grote koffers. De vorige keer was dat gelijk aan een Pontiac Grand Am. En dat is een grote bak in Nederland :lol: Daar konden we gemakkelijk 2 grote koffers en nog veel meer in kwijt.
Inderdaad ,wij hebben in het verleden ook eens een grand am gehad en daar pasten onze koffers perfect in en die koffers zijn dan nog groter dan de maat die je normaal maar mag meenemen per vlucht.Zeer ruime koffer :wink:
The Editor1
Amerika-ontdekker

Bericht door The Editor1 »

ik zit gedeeltelijk met dezelfde vraag als lumico: : een compact (focus), midsize (toyota corrolla) of een full size (ford taurus). Er is amper een prijsverschil. Mijn voorkeur gaat in eerste instantie naar een full size (zit ook cruise control op bij Hertz itt tot de compact en midsize). De vraag is vooral in welke mate de wegen in en naar bryce, zion, death valley, tioga pass, yosemiti wel geschikt zijn voor een grotere wagen. Ik stel me er smalle bochtige bergweggetjes bij voor ( bv zoals in Griekenland) en dan is een kleine auto net iets handiger natuurlijk. Iemand ervaring hiermee?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Er bestaan volgens mij geen kleine bergachtige wegjes in Amerika, tenminste, niet veel :lol:

De wegen die jij noemt hebben we afgelopen zomer allemaal met gemak gereden met een camper van 10 meter lang. Ik zou met er absoluut geen zorgen om maken, geen Amerikaan die met een kleine auto rijdt, dus waarom zou jij niet met een grote auto over die wegen kunnen? Ze zijn er voor gemaakt!

Het zijn echt allemaal mooie brede wegen, met inderdaad wel haarspeldbochten, maar zelfs in Yosemite en Zion rijden ze er met grote touringcars overheen.
The Editor1
Amerika-ontdekker

Bericht door The Editor1 »

ik zie er al helemaal naar uit om tientallen km'ers achter zo een camper te hangen :D

maar beslissing gemaakt: een full size wordt het ;-)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

The Editor1 schreef:ik zie er al helemaal naar uit om tientallen km'ers achter zo een camper te hangen :D

Een beetje camperchauffeur gebruikt zijn spiegels en ziet de auto's achter hem. Er zijn keurige turn-outs gemaakt waar je dan als camper even wacht, auto's er langs laat en weer door rijdt.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:
The Editor1 schreef:ik zie er al helemaal naar uit om tientallen km'ers achter zo een camper te hangen :D

Een beetje camperchauffeur gebruikt zijn spiegels en ziet de auto's achter hem. Er zijn keurige turn-outs gemaakt waar je dan als camper even wacht, auto's er langs laat en weer door rijdt.
En een camper rijdt net zo hard als jou full size, als het dus langzamer gaat ligt dat aan de chauffeur.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Rob schreef:
nieuwenoord schreef: Een beetje camperchauffeur gebruikt zijn spiegels en ziet de auto's achter hem. Er zijn keurige turn-outs gemaakt waar je dan als camper even wacht, auto's er langs laat en weer door rijdt.
En een camper rijdt net zo hard als jou full size, als het dus langzamer gaat ligt dat aan de chauffeur.
Nou, ik vind die turnouts soms wel fijn! Wij zijn in Amerika om te genieten. Afgelopen vakantie zag ik het ook weer in Yosemite, hardrijders die je op de weg tussen Yosemite Village en Maripasa met 60 mijl voorbij willen vliegen. En of je nu met een auto of een camper bent, dat gaat mij te hard, ik kom daar wel om wat te zien! Als ik wil racen ga ik wel naar Duitsland, op de autobaan.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:
Rob schreef: En een camper rijdt net zo hard als jou full size, als het dus langzamer gaat ligt dat aan de chauffeur.
Nou, ik vind die turnouts soms wel fijn! Wij zijn in Amerika om te genieten. Afgelopen vakantie zag ik het ook weer in Yosemite, hardrijders die je op de weg tussen Yosemite Village en Maripasa met 60 mijl voorbij willen vliegen. En of je nu met een auto of een camper bent, dat gaat mij te hard, ik kom daar wel om wat te zien! Als ik wil racen ga ik wel naar Duitsland, op de autobaan.
Doe ik ook, in de parken rij ik soms maar 15 á 20 m/u. :lol:
Wilde alleen maar aangeven dat een camper niet zachter hoeft te rijden.
Helaas zijn er mensen die 3 parken op een dag willen doen en dan krijg je die gekken die met 60 m/u door een park gaan vliegen van mij mogen ze en krijgen ruim baan.
Je wordt daar trouwens (meestal) voor bedankt door een hand uit het raam of een korte druk op de toeter, terwijl je hier een middelvinger kan krijgen omdat je (naar hun idee) niet snel genoeg aan de kant ging :cry:
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Momenteel toeren wij rond in een Toyota RAV-4 V-6 SUV, die ons op aanraden van de verhuurder is meegegeven i.p.v, de bestelde full size luxe auto...nou, hij had groot gelijk, en élke dollar (van de 10 die het per dag meer kost dan een "gewone" full-size) is het méér dan waard!
Laatst gewijzigd door Truckman op 21 jul 2007, 06:17, 1 keer totaal gewijzigd.
The USA...what else?
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Wij hebben een mid size SUV gehuurd via USA reisen. Uiteindelijk kregen we een Toyota Highlander V6 mee. Volgens mij geen midsize SUV.
Verder probeerden ze heel erg haar best te doen om een extra verzekering aan te smeren, uiteindelijk niet gedaan.
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

Souraia schreef:Wij hebben een mid size SUV gehuurd via USA reisen. Uiteindelijk kregen we een Toyota Highlander V6 mee. Volgens mij geen midsize SUV.
Verder probeerden ze heel erg haar best te doen om een extra verzekering aan te smeren, uiteindelijk niet gedaan.
V6 is idd mid size, zag je o.a. ook op de papieren staan die je zal gekregen hebben. De V8 is de full size.
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Vorig jaar kregen we een Saturn...dat moest dan een SUV heten, maar het 4-cylindertje kon het écht niet aan...en een vreselijk hoog benzineverbruik..dát was echt een ramp! gelukkig is dat dit jaar meer dan goedgemaakt!
The USA...what else?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer