Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste maal Amerika , is mijn papierwerk in orde ??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Je kunt dit formulier het best van onder naar boven invullen, vakjes staan een beetje onlogisch soms, en geen fouten maken en denken streep het even door en zet het er naast. Je staat bij Emigration op het vliegveld zo weer achteraan in de toch al vaak lange rij :(
Raf
Amerika-ontdekker

Bericht door Raf »

JohnNJ schreef:
Die waiver is niet iets dat je moet afhalen. De waiver is een ontheffing voor een inreisvisum. Die heb je al. Elke Belg heeft die ontheffing mits hij aan bepaalde voorwaarden voldoet (geen strafblad, e.d.).

--john
Die heb ik al ? Omdat ik mijn paspoort heb bedoel je ?
Dus dat is niet een extra papier dat ik nog moet zoeken en meenemen ?
Dan hoef ik mij al geen zorgen te maken.. :D

bedankt
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Raf schreef:Die heb ik al ? Omdat ik mijn paspoort heb bedoel je ?
De waiver, dat is de ontheffing voor een inreisvisum, heb je al omdat je een Belg bent die aan alle voorwaarden voldoet. Die voorwaarden staan hier: http://dutch.belgium.usembassy.gov/visum_nodig.html

De waiver is geen formulier, maar een visumvrijstelling voor een aantal categorieen.

Een geldige reispas is voldoende. Die laat je zien aan de grensbewakers, samen met het groene formulier dat je in het vliegtuig hebt ingevuld. Een deel van dat groene formulier wordt door de grensbewaking in jouw reispas geniet. Wanneer je het land weer verlaat, dien je dat groene formulier dat in de in de reispas werd geniet weer in te leveren. Meestal wordt dat groene formulier ingenomen door de luchtvaartmaatschappij wanneer je weer vertrekt. Het komt echter voor dat de luchtvaartmaatschappij dat vergeet. Het is belangrijk dat het groene formulier in de U.S. achterblijft, dus let daar op wanneer je weer naar huis gaat.

--john
Raf
Amerika-ontdekker

Bericht door Raf »

Nogmaals bedankt, nu kan ik rustig slapen :lol:
En nu maar aftellen tot ik kan vertrekken..
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

JohnNJ schreef:
Raf schreef:Die heb ik al ? Omdat ik mijn paspoort heb bedoel je ?
De waiver, dat is de ontheffing voor een inreisvisum, heb je al omdat je een Belg bent die aan alle voorwaarden voldoet. Die voorwaarden staan hier: http://dutch.belgium.usembassy.gov/visum_nodig.html

De waiver is geen formulier, maar een visumvrijstelling voor een aantal categorieen.

Een geldige reispas is voldoende. Die laat je zien aan de grensbewakers, samen met het groene formulier dat je in het vliegtuig hebt ingevuld. Een deel van dat groene formulier wordt door de grensbewaking in jouw reispas geniet. Wanneer je het land weer verlaat, dien je dat groene formulier dat in de in de reispas werd geniet weer in te leveren. Meestal wordt dat groene formulier ingenomen door de luchtvaartmaatschappij wanneer je weer vertrekt. Het komt echter voor dat de luchtvaartmaatschappij dat vergeet. Het is belangrijk dat het groene formulier in de U.S. achterblijft, dus let daar op wanneer je weer naar huis gaat.

--john
Let op ze nieten ze niet meer op alle vliegvelden in je paspoort, zo is een vriendin van mij hem een keer verloren. Zorg dat je hem niet verliest, scheelt je een hoop tijd en ellende als je weer terug bent. Zorg ook dat je niet vergeet om de waiver weer in leveren op het vliegveld waar vandaan je weer terug vliegt naar Belgie.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Raf schreef: Wat zijn "biometerische kenmerken" ?
Even Googelen !

http://nl.wikipedia.org/wiki/Biometrisch_paspoort
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

mirdj schreef:
JohnNJ schreef: De waiver, dat is de ontheffing voor een inreisvisum, heb je al omdat je een Belg bent die aan alle voorwaarden voldoet. Die voorwaarden staan hier: http://dutch.belgium.usembassy.gov/visum_nodig.html

--john
Let op ze nieten ze niet meer op alle vliegvelden in je paspoort, zo is een vriendin van mij hem een keer verloren. Zorg dat je hem niet verliest, scheelt je een hoop tijd en ellende als je weer terug bent. Zorg ook dat je niet vergeet om de waiver weer in leveren op het vliegveld waar vandaan je weer terug vliegt naar Belgie.
Heel goed punt: voordat je er erg in hebt, valt het ding eruit.

Dit is echter ook erg makkelijk op te lossen: niet 'm er zelf in vast!

Je kunt altijd bij een hotelreceptie vragen of ze een nietmachine hebben. Als je het vastniet op het smalle strookje zonder opdruk naast het geperforeerde randje (dus niet het bedrukte deel) en op of bij de pagina waar je stempel staat, dan is dat geen enkel probleem. Dan hoef je je daar al geen zorgen meer over te maken! :D

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kampoe88
Amerika-newbie

Re: Eerste maal Amerika , is mijn papierwerk in orde ??

Bericht door kampoe88 »

hoi allemaal ik ben vrij nieuw hier en zit een beetje te zoeken naar iets voor me eigen
ik wil volgend jaar augustus samen met mijn vriendin naar orlando (pretparken kijken)voor ons 5 jaar samen zijn
en heb alles er al over doorgelezen en weet gewoon cker dat ik heen wil gaan
nu heb ik 1 klein probleem ik ben vorig jaar opgepakt voor een klein drugsmisdrijf niks erstig of iets maar het staat wel vermeld op me strafblad
nu heb ik echt zo een beetje heel google door zitten zoeken en ook hier op de site maar ik ken er gewoon weinig over vinden

ik hoop dat iemand mij hier mee ken helpen want ik wil gewoon zo graag naar dat land toe
maar moet wel weten of ik er dan inkom

hoop op hulp

groet kampoe88

ps sorry voor het terug halen van een oudbericht maar wou er geen nieuw topic voor openen
Clint
Amerika-expert

Re: Eerste maal Amerika , is mijn papierwerk in orde ??

Bericht door Clint »

Als je een strafblad hebt, kom je niet in aanmerking om naar de VS te gaan op basis van het Visa Waiver Program. Je zult een toeristen visum bij het Amerikaanse consulaat moeten aanvragen. Daar is al veel over geschreven, dus met een goede zoektocht zul je daar veel over kunnen vinden :) ook de site van het consulaat kan je hierbij helpen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer