Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Asociaal Shoppen in Amerika!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Donation
Amerika-ontdekker

Bericht door Donation »

Marcel schreef: Wat de controle bij de douane betreft. Naar mijn mening is er geen extra controle voor vluchten uit de US. Nog nooit iets van gemerkt. Ben nu toch al zeker een keer of 15 heen en weer geweest, maar nog nooit gecontroleerd. Vaak staat er amper een douanier.

Zojuist zag ik nog dat iemand het advies gaf de bonnetjes te bewaren, zodat je bij de douane kunt aantonen wat het heeft gekost. Niet doen dus; als ze bonnetjes vinden weten ze meteen dat je het daar hebt gekocht. Daar gaat je mooie verhaal over alle kleding die je uit Nederland al had meegenomen omdat je niet zeker wist wat voor weer het zou zijn en omdat je je toch wel drie keer per dag omkleedt. :wink:
Nou ik ga normaliter altijd mijn familie in Indonesie bezoeken en ook daar zijn ook veel artikelen zoals kleding veel voordeliger dan in NL. Maarja dat zijn vaak niet bestaande merken (Indonesische merken), dus als ik dan heel veel in mijn koffer heb zitten dan zegt de douane daar niks van (ik word altijd gecontroleerd.... :? )

Dus jij adviseert om juist echt alle bonnetjes weg te gooien? En als ik gecontroleerd wordt en er worden vragen gesteld, dan gewoon zeggen dat ik deze heb meegenomen uit NL????? 8)

Misschien een domme vraag maar iemand schreef eerder dat je voor
¤ 175 mag invoeren.... wat houdt dit nou precies in? Kan iemand dat uitleggen aan me? want stel ik neem artikelen (van kleding tot souveniers) ter waarde van ¤ 1000 mee... uiteraard allemaal voor eigen gebruik... wat zijn dan de consequenties voor mij?

Bedankt alvast!!!
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Ik weet niet van over-sized koffers jullie hebben maar ik krijg er nooit meer in dan 25 KG.
Ik moet wel toegeven dat dat 75%kleding is en de rest zijn stroopwafels/chocolade/hagelslag/koffie/koekjes/kaas(vacuum)

Over de bonnetjes:
Het ligt eraan hoeveel je meeneemt.
-Zit je netjes binnen de marge maar je hebt veel spullen bij outlets gekocht neem dan de bonnetjes gewoon mee. Als ze je pakken dan kun je niet bewijzen dat ze via een outlet of andere goedkope zaak komen en dan berekend de douane de officiele prijs.
-Zit je boven het bedrag. net doen alsof je neus bloedt. Alles een keer wassen en niet goed opvouwen. Met schoenen eerst lekker een potje door de modder rennen

Trouwens ik ben ook nooit gekontroleerd. Misschien dat dat komt omdat ik vaak via londen met BA vlieg maar het lijkt wel of er geen douane te vinden is wanneer ik daar ben
Donation
Amerika-ontdekker

Bericht door Donation »

Marceljesse schreef:Over de bonnetjes:
Het ligt eraan hoeveel je meeneemt.
-Zit je netjes binnen de marge maar je hebt veel spullen bij outlets gekocht neem dan de bonnetjes gewoon mee. Als ze je pakken dan kun je niet bewijzen dat ze via een outlet of andere goedkope zaak komen en dan berekend de douane de officiele prijs.
-Zit je boven het bedrag. net doen alsof je neus bloedt. Alles een keer wassen en niet goed opvouwen. Met schoenen eerst lekker een potje door de modder rennen
Nou ik ben dus van plan om mijn garderobe uit te breiden.

Uit Indonesie bijvoorbeeld neem ik altijd standaard een volle koffer mee vol met kleding.

Ik ben van plan dat dus ook in Amerika te doen (misschien nog wel veel meer dan uit Indonesie, want vandaaruit mag je maar 30 kilo meenemen...) en vraag me af, waarop de douane je dan kan pakken!

Kijk ik snap dat als ik 20 kilo aan FUBU kleding, wat nog helemaal in plastic verpakt is... dat ik dan groot risico loop, maar als het echt voor eigen gebruik is... dan zal het toch geen kwaad kunnen??? (zoals bijna iedereen hier geloof ik wel zegt...toch?)
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Omdat ik geen zin heb aan wassen op vakantie en graag nieuwe kleren wil, sparen wij bv oude t-shirts en ondergoed thuis op, deze gooien wij weg zodra ze vuil zijn en dan kopen wij nieuwe kleding die weer mee naar huis gaat. Groetjes Antoinette
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Dat je komend uit Indonesië werd gecontroleerd is niet zo vreemd. Vluchten uit exotische oorden krijgen doorgaans extra aandacht van de douane i.v.m. de import van verboden artikelen (bijv. dieren, planten, e.d.). Ook ik werd bij terugkeer uit Thailand prompt gecontroleerd.

Zolang je alleen kleding voor jezelf (dus in jouw maat) bij je hebt, is het voor de douane moeilijk hard te maken dat je die in Amerika hebt gekocht. Zeker wanneer het om bepaalde merken gaat die ook hier verkrijgbaar zijn en als je nou ook nog zorgt dat je het daar al gedragen hebt, dan hoef je je weinig zorgen te maken. Men zal vooral naar andere zaken kijken, zoals fototoestellen of videocamera's, waarbij het veel eenvoudiger is na te gaan waar ze zijn gekocht. Neem je nou spijkerbroeken mee voor de hele familie in vijf verschillende maten, ja, dan valt dat natuurlijk op, mocht de douane in je koffer kijken. Wij nemen onze aankoopbonnen om de eerder genoemde redenen nooit mee. Mocht het belangrijk zijn ze te bewaren dan sturen we ze per post naar ons huisadres.

Wat die ¤ 175 beteft; dit is het maximale bedrag aan artikelen dat je na aankoop in het buitenland belastingvrij mag invoeren bij terugkeer in NL. Heb je meer dan dat bij je, dan ben je officieel verplicht dit aan te geven (maar ja, dat wil je nou juist niet). Hoe dan ook, wanneer de douane vaststelt dat je voor een hoger bedrag invoert, dan moet je over het meerdere belasting betalen. Bij mijn weten betreft dat 12% douanerechten over de waarde van de artikelen plus 19% BTW over het totaal van de waarde en de douanerechten. Dat tikt dus aan.
Donation
Amerika-ontdekker

Bericht door Donation »

Marcel schreef:Dat je komend uit Indonesië werd gecontroleerd is niet zo vreemd. Vluchten uit exotische oorden krijgen doorgaans extra aandacht van de douane i.v.m. de import van verboden artikelen (bijv. dieren, planten, e.d.). Ook ik werd bij terugkeer uit Thailand prompt gecontroleerd.

Zolang je alleen kleding voor jezelf (dus in jouw maat) bij je hebt, is het voor de douane moeilijk hard te maken dat je die in Amerika hebt gekocht. Zeker wanneer het om bepaalde merken gaat die ook hier verkrijgbaar zijn en als je nou ook nog zorgt dat je het daar al gedragen hebt, dan hoef je je weinig zorgen te maken. Men zal vooral naar andere zaken kijken, zoals fototoestellen of videocamera's, waarbij het veel eenvoudiger is na te gaan waar ze zijn gekocht. Neem je nou spijkerbroeken mee voor de hele familie in vijf verschillende maten, ja, dan valt dat natuurlijk op, mocht de douane in je koffer kijken. Wij nemen onze aankoopbonnen om de eerder genoemde redenen nooit mee. Mocht het belangrijk zijn ze te bewaren dan sturen we ze per post naar ons huisadres.

Wat die ¤ 175 beteft; dit is het maximale bedrag aan artikelen dat je na aankoop in het buitenland belastingvrij mag invoeren bij terugkeer in NL. Heb je meer dan dat bij je, dan ben je officieel verplicht dit aan te geven (maar ja, dat wil je nou juist niet). Hoe dan ook, wanneer de douane vaststelt dat je voor een hoger bedrag invoert, dan moet je over het meerdere belasting betalen. Bij mijn weten betreft dat 12% douanerechten over de waarde van de artikelen plus 19% BTW over het totaal van de waarde en de douanerechten. Dat tikt dus aan.
Hoi Marcel,

Okay het is me duidelijk geworden hoor :D . Bedankt voor je uitleg!

Groetjes. Donata
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Marceljesse schreef:Ik weet niet van over-sized koffers jullie hebben maar ik krijg er nooit meer in dan 25 KG.
Ik moet wel toegeven dat dat 75%kleding is en de rest zijn stroopwafels/chocolade/hagelslag/koffie/koekjes/kaas(vacuum)
Hi, hi, gewoon van die harde koffers van de Hema. Van die schaaldingen. We nemen 2 grote en 2 kleintjes mee. Op de heenweg gaan die kleintjes ín de grote koffers zodat we dan eigenlijk maar 2 koffers hebben (de kleintjes zijn dan ook een stuk minder versleten).
En dan heb ik een meesterinpakker als man, dus dat scheelt ook. Meestal moet hij er wel opzitten voordat ze dicht kunnen.
We nemen veel kleding mee terug maar ook boeken, bbq saus en andere etenswaren en van allerlei leuks wat we tegenkomen dus die 32 kilo halen we dik. Geen enkel probleem :lol:
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Precies wat Aïda zegt. Wij hebben altijd 3 Samsonite koffers (harde schaal) bij ons, 2 van de grootste maat en 1 iets kleiner, en dan nog een weekendtas die op de heenweg in de koffer gaat. Ook ik voer bij ons thuis de titel 'meester inpakker'. Elke lege ruimte wordt benut (bijv. in schoenen), overbodige verpakkingen worden weggegooid. En ja, op de terugweg gaat er wel wat meer mee dan alleen kleding, zoals ingrediënten voor de lekkerste BBQ-saus ter wereld (naar recept van mijn schoonvader), soms een paar grote diepgevroren en vacuüm verpakte stukken vlees (brisket) voor op de BBQ, pancake mix, pancake syrup, Jiffy mix, cake mixen, boeken, batterijen, gereedschap, huidverzorgingsproducten, deze keer ook veel speelgoed voor de kids en ga zo maar door. Dan gaat het hard met het gewicht.

En ja, de veiligheidsfunctionaris die het lef heeft onderweg onze koffers te openen, heeft daar waarschijnlijk voor de rest van z'n leven spijt van :wink:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Hier precies het zelfde. Alleen ik heb geen harde schaal koffers meer. Die veren namelijk niet mee :lol: . Nemen inderdaad ook altijd BBQ saus mee, en andere leuke hebbedingen. Ook gaan we altijd langs de outlets.
En heb een manlief met een schoen maat 48. Hier hebben ze alleen oubollige modellen, maar daar hele leuke schoenen voor een schijntje. Dus probeer maar es 4 paar maat 48 en alle andere rommel er in te proppen...... Je zit zo aan de 32 kg's hoor :oops:
Gelukkig ook nog nooit gecontroleerd en ik denk, net als Marcel, dat ze er ook niet erg blij mee geweest waren :wink:
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Hoi kilovreters,

Afgelopen jaar waren wij ook zwaar beladen met vele scrapbookspullen (stukken goedkoper dan hier), ik had van elk National Park een beetje zand meegenomen en een steen, ook van Alcatraz, verder nog vele leuke dingen van de Dollarstore zoals Halloweenspullen, vlaggen en nog meer van die leuke hebbedingetjes, en natuurlijk etenswaar zoals oreo's, gekleurde cereal's, met kaneelsmaak, coffeecremers met vanillasmaak.

Dit jaar gaan we zeker weer met een paar extra lege tassen....... :wink:

Groetjes Anice
Rem
Amerika-ontdekker

Bericht door Rem »

Oef, ik wist wel dat shoppen in de States de moeite was, maar dat mensen 32 kilo in hun koffer krijgen baart me zorgen. Over m'n banksaldo wel te verstaan :wink: *gaat snel extra sparen*

Gekke vraag misschien, maar doet customs niet moeilijk als je met een compleet lege koffer aankomt? Lijkt mij namelijk t makkelijkst, lege koffer mee en gedurende de vakantie: vullen maar :D

En aan al jullie ervaringsdeskundigen hierboven: Waar is t t beste shoppen, LA of San Francisco? Ken alleen de voor de hand liggende shopping-places to be zoals t Beverly Center en Union Square, maar weet iemand nog betere plaatsen, outlets e.d.?

Groetjes,

Rem
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Gekke vraag misschien, maar doet customs niet moeilijk als je met een compleet lege koffer aankomt?
Compleet leeg is de koffer natuurlijk niet. Er zit nog een andere koffer in! :lol:
Nee, serieus, wat maakt customs dat nou uit? Trouwens, echt compleet leeg zal het niet zijn. Je neem altijd wel wát mee natuurlijk. Maar zo min mogelijk.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Toen wij naar DC gingen vorig jaar, gingen we heen met twee koffers en kwamen terug met drie .. Geen vragen en geen problemen. Ik houd ook van shoppen en we waren naar 3 behoorlijke grote malls geweest, maar eerlijk gezegd verwacht niet veel van die Outlet stores daar. No offense, maar ik vind dat Amerikanen niet veel smaak hebben.. Het enige wat ik gekocht had was een spijkerrokje van Levi's en een mooi Suede jasje en een typisch Amerikaanse sweater.. De derde koffer was uiteindelijk nodig voor souvenirs, speelgoed en die typische heerlijke producten uit de supermarkt die ik hier nog nooit gezien heb.. zoals Garlic Pepper, Garlic Salt, Dale's Steak Seasoning etc. etc.

-
barbaramama
Amerika-ontdekker

Bericht door barbaramama »

Ik moet zeggen dat ik ook dit keer een beetje teleurgesteld was over de kleding in de outlets stores. Vond er weinig leuke kleren tussen zitten dit keer. Ik heb 2 hempjes gekocht bij Nike, mijn vriend aardig wat t-shirts en sneakers. Verder allebei een leren jas bij Calvin Klein, hij 2 spijkerbroeken en een net shirt en ik nog een spijkerbroek van Levis en een hele coole jeans die ik op key west in de opruiming gescoort heb met 50 dollar korting maar ook daarna nog te duur :oops:

De laatste avond hebben we een kapitaal uitgegeven voor een nieuwe dig. video camera en dig. foto camera. Verder hadden we natuurlijk nog wat souveniertjes maar de koffer ging dicht (lees: 1 samsonite koffer voor 2 pers. plus 2 rugzakken, middelformaat)

Oja en een doos met een golfdriver werd ingecheckt, cadeautje voor mijn vader.

Ik had alle kledingsbonnetjes weggegooid, het meeste was gedragen aangezien we beide niet veel meegenomen hadden uit NL, mijn oude camera heb ik in het laatste hotel achtergelaten, die was te kaduk en we zijn niet gecontroleerd, gelukkig!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik kan nooit wat leuks vinden bij outlet stores voor mezelf, ik vraag me ook vaak af wat mensen daar vinden :? . We hebben hier een flinke outlet mall in de buurt, Potomac Mills, maar ik ga daar alleen maar naar de Ikea. Ik kleed me graag modieus en kan eigenlijk nooit bij de outlets slagen, wat dat betreft. Maar ja, ik heb ook een hekel aan winkelen, dus echt diep graven doe ik ook niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Petra,

Wij kopen er ook niet onze outfits, ook niet vanwege de mode, maar wel heel veel sportkleding bijvoorbeeld. Wij golfen beiden, mijn man en ik, en Nike heeft altijd heel modieuze kleding om te golfen. We hebben een afkeer van de kak-kleding die hier in Europa wordt verkocht, en lopen er ook op de golfbaan een beetje modieus bij. Die golfkleding kopen we dus altijd in de outlet in Amerika, we slagen dan heel goed!

Heel soms koop ik ook wel iets bij Dress Barn, een modezaak voor grote maken, maar dan wel altijd iets basic of zo, gewoon simpel. En dan is Jones New York ook een favoriet, ook weer de grote maten. Ik heb hier al een paar keer een geweldig mooi pak gekocht, om te dragen bij chiquere gelegenheden of op het werk. De prijzen zijn in de gewone winkels niet te betalen, maar in de outlet kost het vaak maar de helft.

Vaak vinden we voor Peter ook nog wel vrijetijdsschoenen, zoals skeckers of zo, en ik snuffel ook heel graag rond in de outlet-boekwinkels. Heerlijk! Maar ook in de Barnes & Nobles buiten de outlet kan ik uren rondkijken. Dan ben ik gewoon jaloers, omdat wij zoiets niet hebben. En ik spaar ook nog boekenleggers, liefst met metaal, en die vind je hier in Europa ook stukken minder!

En ja, de kerstwinkels in de outlet hebben ook altijd een goede klant aan ons, want onze kerstboom is grotendeels gevuld met ornamenten uit Amerika, ter herinnering aan onze vakanties!

Tja, zo zie je maar weer, we hebben altijd een lege koffer nodig! Peter, mijn man, gaat helemaal uit zijn dak als we ergens langs een outlet komen, en vooral als er ook nog een winkel van Nike ligt!

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik wilde zo graag een betaalbaar DKNY shirtje in Amerika kopen, maar kon het maar niet vinden :/
We waren in diverse malls geweest, waaronder een enorme grote outlet mall in Alexandria VA - vier uren gewinkeld aan één stuk en dan hadden we nog maar één kant van de mall genomen..
Nooit gedacht dat IK geen zin meer zou hebben om verder te shoppen ; )

-
Laatst gewijzigd door Sandy op 25 jan 2005, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het zal heus ook te maken hebben met het feit, dat ik hier woon. Als ik naar Nederland of Aruba ga, heb ik die koffer weer nodig, alleen al voor boeken, tijdschriften en andere dingen :D.
De outlet mall is toch alweer gauw een half uur rijden door druk verkeer en gezien mijn matige succes daar en beperkte tijd ga ik dan maar liever naar de gewone mall.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Potomac Mills, daar ben ik dus geweest en kon inderdaad niet slagen..
Dat is inderdaad een behoorlijke outlet mall.. We deden vier uur over slechts één helft ervan.

Wat overigens altijd een feest voor mij is in de mall is foodcourt.. wat mij betreft mogen ze dat naar Nederland halen..

Petra/VS schreef:Ik kan nooit wat leuks vinden bij outlet stores voor mezelf, ik vraag me ook vaak af wat mensen daar vinden :? . We hebben hier een flinke outlet mall in de buurt, Potomac Mills, maar ik ga daar alleen maar naar de Ikea. Ik kleed me graag modieus en kan eigenlijk nooit bij de outlets slagen, wat dat betreft. Maar ja, ik heb ook een hekel aan winkelen, dus echt diep graven doe ik ook niet.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Sandy schreef:Wat overigens altijd een feest voor mij is in de mall is foodcourt.. wat mij betreft mogen ze dat naar Nederland halen..
Als je de foodcourt zo leuk vind, moet je beslist eens naar Centro gaan, in Oberhausen. Daar vind je een shopping mall in Amerikaanse stijl, maar met Duitse winkels (de meeste zie je ook in Nederland). De food-court daar is uitstekend, met een goede keus, als is het ook voornamelijk op Duitse leest geschoeid.

Jacqueline
Laatst gewijzigd door Jasmino op 24 jan 2005, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer