Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Datum ticket veranderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Imke
Amerika-ontdekker

Datum ticket veranderen

Bericht door Imke »

Ik zit nu een aantal dagen in Tennessee maar het is toch niet helemaal zoals verwacht (dorms etc) nu ben ik de optie aan het bekijken om eventueel volgende week al terug te vliegen.

Nu is mijn vraag wat zijn daar precies de kosten van en is er misschien iets met de verzekering te regelen? Ik heb een normaal ticket geboekt bij continental, je betaalt dan de omboekingskosten maar moet je ook nog het verschil in tariefklasse betalen?
Aangezien de vlucht natuurlijk al vrij vol zit voor volgende week...
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Imke,

Vervelend, dat het daar niet meteen bevalt. Maar probeer het even uit te zitten, niet meteen opgeven! Je bent in een ander land met andere gewoontes en daar moet je even aan wennen. Het zou zonde zijn om er na een paar dagen al de brui aan te geven!
Het klinkt misschien heel vervelend dit te lezen, maar ik heb een paar keer in jouw schoenen gestaan en was toch iedere keer weer blij, als ik door had gezet. Wat je ook beslist, good luck!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Hey Imke, ik "ken" je uit de Tijdelijke Visa draad, jij en ik zijn ongeveer gelijk vertrokken: ik zit nu ook net in de VS, aan de University of Utah.
Hoe duur het zal zijn om je ticket om te boeken naar volgende week kan alleen je airline je vertellen.
Ik weet natuurlijk niet hoe jij je voelt om dit moment en ik hoop dat je deze reactie niet vervelend vindt, maar: waarom wil je nu direct weg? Wat had je verwacht van deze trip en wat zorgt ervoor dat aan die verwachtingen niet wordt voldaan? En is dat iets dat nog kan veranderen?
Zelf heb ik me de afgelopen dagen ook niet altijd geweldig voelt. Maar ik ga er steeds vanuit dat alles vanaf hier uphill is: je leert je plekjes kennen, mensen met wie je leuke dingen kunt doen en die je een "thuis" gevoel kunnen geven, et cetera.
Nogmaals, ik wil je niks opdringen of aanpraten, het is een beslissing die je zelf maakt, maar als je erover wilt kletsen, doe dat gerust hier!
Libertad o la Muerte!
Imke
Amerika-ontdekker

Bericht door Imke »

Het is via een uitwisselingsprogramma gegaan en deze school was mijn laatste keuze.
Mijn 1e en 2e keuze waren vrij groten plaatsen zo rond de 120.000 inwoners met ong 20.000 studenten.
Het dorpje waar ik nu zit heeft 25.000 inwoners en geen openbaar vervoer. Tevens zou ik een 1 persoons kamer krijgen.

Ik ben er vol goede moet en voorbereiding naar toe gegaan met een klasgenoot. We hadden ons allebei groot gehouden en gedaan of we het naar ons zin hadden maar na een gesprek kwamen we er achter dat dit niet het geval was.

De kamer moet ik dus delen en 2 douches en 2 wc's met nog ruim 20 andere studenten (van oa uit Korea, Japan en Duitsland). De school zelf is goed georganiseerd maar de faciliteiten op de dorm zijn rond uit smerig.
Een vriend vond nog een halve pizza in zijn la en ik had 3 dikke kevers in de kast.
De wc's hebben geen slot op de deur, de douches alleen een doorzichtig wit gordijntje, en je kunt je spullen nergens ophangen/neerleggen in de douche.
Tot nu toe heb ik bij het buffet alleen nog maar hamburgers, hot dogs en pizza gehad.

Graag zou ik zsm naar huis gaan en dan daar een andere uitwisseling of stageproject opstarten.
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Kan je niet gaan klagen over de huisvesting bij degene die daar over gaat?

Zonde om te snel op te geven, na een rondje klagen met een klasgenoot.

Kom op, trek je mond open, probeer het te veranderen, je krijgt er later op zeker spijt van als je niks probeert!
Je gaat nog veel meer dingen tegenkomen waarvan je niet kan weglopen in je leven, goeie oefening dit. :wink:
ingiegirl
Amerika-ontdekker

Bericht door ingiegirl »

Wat vervelend dat je het zo ervaren hebt. Om het over het omboeken van je vlucht te hebben: Ik heb dat van het zomer ook gedaan (wel is waar bij US Airways). Je moet hun klantenservice bellen, maar vaak staat er bij je online reservering ook een nummer die je kunt bellen. De persoon aan de lijn zal proberen je op de vlucht te krijgen op de datum die je in je hoofd hebt, en anders de eerst volgende vlucht. De omboekingskosten bij US Airways waren 200 dollar (omdat het een internationale vlucht was) en ik moest het tariefverschil betalen (402 dollar). Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Succes!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

ingiegirl schreef:De omboekingskosten bij US Airways waren 200 dollar (omdat het een internationale vlucht was) en ik moest het tariefverschil betalen (402 dollar). Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Succes!
Je kan volgens mij net zo goed een nieuw ticket kopen voor 602 dollar..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Hoi Imke,
Als je het verder wel naar je zin hebt w.b. de inhoud van het uitwisselingsprogramma, is het dan een optie om de rest van de tijd in een gastgezin door te brengen?

Laat de woonsituatie veranderen en laat je niet meeslepen door andermans negatieve ervaringen. Probeer er een leuke tijd van te maken, je hebt toch neem ik aan niet voor niets de keuze gemaakt om aan dat uitwisselingsprogramma mee te doen? Je zal er naar toe geleefd hebben de afgelopen tijd, zonde toch als je al zo snel opgeeft.

Ik spreek zelf overigens uit ervaring, ik vond de eerste 3 maanden (ook in de VS) geweldig en belandde daarna in een dip, ik was heel blij dat ik toen een gastgezin had om op terug te vallen, anders had ik eeuwig spijt gehad als ik eerder terug was gegaan (ben uiteindelijk 1,5 jaar gebleven).

Succes en haal er uit wat er in zit... meedoen aan een uitwisselingsprogramma en op eigen benen staan in een "vreemd" land heeft mij mede gemaakt tot wie ik ben en ik heb enorm veel geleerd tijdens die tijd, en er goede vrienden aan over gehouden.
ingiegirl
Amerika-ontdekker

Bericht door ingiegirl »

Njit schreef:
ingiegirl schreef:De omboekingskosten bij US Airways waren 200 dollar (omdat het een internationale vlucht was) en ik moest het tariefverschil betalen (402 dollar). Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Succes!
Je kan volgens mij net zo goed een nieuw ticket kopen voor 602 dollar..
Ja ik heb naar beide opties gekeken en het maakte niet zoveel uit. Ik was hier 60 euro goedkoper uit, en op die manier bleef ik bij dezelfde vliegtuigmaatschappij. Vond ik wel handig.
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Ieuw, dat klinkt inderdaad niet goed. Het lijkt mij dat je, zeker in een vreemd land, een huis/kamer moet hebben waar je je rustig kan terugtrekken en je relaxed kan voelen. Wat ontzettend naar dat je in zo'n dump terecht bent gekomen. Wel fijn dat je iemand hebt om samen mee te klagen ;)
Ik kan je natuurlijk niet vertellen wat je moet doen, alleen wat ik dit geval zou doen: het laten afhangen van de kwaliteit van je programma. Is dat erg goed en ga je veel leren, dan zou ik blijven en er alles aan doen om andere huisvesting te krijgen. Klagen bij de dorm zelf, contact opnemen met je contactpersoon zowel hier als in NL, et cetera.
Is je programma ook maar zozo en zie je het echt niet meer zitten? Dan zou ik nu al gaan kijken naar andere programma's en al zoveel mogelijk regelen.

Wb alle hotdogs en pizzas: I know what you mean ;) Rijd je auto? is het een idee om samen een goedkoop brik aan te schaffen zodat je naar de supermarkt kan? Daar kun je salades etc kopen die je dan op je dorm zou kunnen opeten, ben je iig van dat fastfood af! Volgens mij heeft dat ook invloed op je humeur namelijk.
Hou me op de hoogte!
Libertad o la Muerte!
Imke
Amerika-ontdekker

Bericht door Imke »

Er zijn toch wel een aantal andere studenten die ook opzoek zijn naar een alternatieve woonruimte.
Helaas is dit erg moeilijk, het moet en gemeubileerd zijn en beschikbaar voor slechts 4 maanden.

De international student advisor is erg vriendelijk en gaat het uitzoeken. Helaas zijn de verwachtigen niet echt goed.
Hoop dat hij iets leuks kan vinden, dan wil ik zeker blijven maar als mijn dorm de enige optie is pak ik waarschijnlijk dinsdag het vliegtuig terug :(
Imke
Amerika-ontdekker

Bericht door Imke »

Bedankt voor alle reacties.

Ik ben vandaag gaan kijken bij nieuwe apartments speciaal voor studenten iets verder het dorp in. In 1 woord geweldig 8)
4 slaapkamers met 4 badkamers en gezamenlijke keuken en woonkamer. Geheel gemeubileerd incl internet en gas water en licht.

Dus we gaan waarschijnlijk met 2 Duitsers verhuizen, we hakken morgen de knoop door. Maar ben blij dat het er beter uitziet.

Ik hou jullie op de hoogte!
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Hey Imke, gefeliciteerd! Klinkt heel erg goed zeg, ik ben benieuwd! Ik hoop dat alles beter voor je wordt.
Hou jij ook een blog bij eigenlijk?
Libertad o la Muerte!
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Ga ervoor meid. Het zou jammer zijn om zo'n prachtige ervaring te moeten opgeven en missen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Imke schreef:Bedankt voor alle reacties.

Ik ben vandaag gaan kijken bij nieuwe apartments speciaal voor studenten iets verder het dorp in. In 1 woord geweldig 8)
4 slaapkamers met 4 badkamers en gezamenlijke keuken en woonkamer. Geheel gemeubileerd incl internet en gas water en licht.

Dus we gaan waarschijnlijk met 2 Duitsers verhuizen, we hakken morgen de knoop door. Maar ben blij dat het er beter uitziet.

Ik hou jullie op de hoogte!
Dit klinkt echt goed, het zou fijn zijn als je toch kan blijven!\
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Die appartementen klinken inderdaad een stuk beter.
Ik hoop dat het allemaal lukt.

You go girl!!
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Klinkt allemaal erg goed. Behalve dan die duitsers (die heb je thuis ook al :) )
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Fijn voor je Imke.
Het ziet er naar uit dat je ervaring in Amerika toch een goede ervaring gaat worden. Ik hoop dat je er nu verder van kunt genieten, zoiets maak je nooit meer mee.

Marjon
Imke
Amerika-ontdekker

Bericht door Imke »

Hier een berichtje vanuit mijn geweldige appartement :D

Was veel werk om alles nog te regelen, met US bankrekening openen op mijn naam voor 4 man en geld terug krijgen van de droms.

Voor het verloop van mijn trip zie http://imkevliegen.com/Blog/Blog.html
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Hee, wat goed dat het gelukt is!
Veel plezier in jullie nieuwe, mooie appartement.
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer