Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Leuke en lekkere restauranttips
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Persoonlijk ben ik in DC erg gecharmeerd van de Capitol City Brewing Company. Lekker eten, redelijk geprijsd, in een ongedwongen sfeer - en je kunt er de sampler nemen waarbij je de 5 lokaal gebrouwen bieren kunt proeven.
Vlak naast Union Station, dus makkelijk bereikbaar.
En mocht je ooit in Westminster, MD komen, ga dan vooral naar Baugher's. Een oud familierestaurant waar alles wat ze verkopen en serveren home made en vers is; allemaal van hun eigen land. Niets geweldigs van binnen, maar het (goedkope) lekkere eten maakt dat helemaal goed. Naast het restaurantje verkopen ze fruit, groente, etc.
Elke keer als we er in de buurt zijn, moeten we er gewoon naar toe!
Dennis
En mocht je ooit in Westminster, MD komen, ga dan vooral naar Baugher's. Een oud familierestaurant waar alles wat ze verkopen en serveren home made en vers is; allemaal van hun eigen land. Niets geweldigs van binnen, maar het (goedkope) lekkere eten maakt dat helemaal goed. Naast het restaurantje verkopen ze fruit, groente, etc.
Elke keer als we er in de buurt zijn, moeten we er gewoon naar toe!
Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, die vinden wij ook heel leuk. Ga echter niet naar ESPN Zone, want daar is het eten echt slecht! Wat wel weer heel leuk is, isElephant and Castle op Pennsylvania Avenue. En alle eettentjes in het Old Post Office Pavilion (ook dicht bij de Mall, trouwens, net als het Food Court in het Reagan gebouw). Het "probleem" met DC is, dat je moet weten, waar de leuke plekken zijn, want veel ervan zijn verscholen in de gebouwen. Veel toeristen hebben (natuurlijk) geen idee.Dento schreef:Persoonlijk ben ik in DC erg gecharmeerd van de Capitol City Brewing Company. Lekker eten, redelijk geprijsd, in een ongedwongen sfeer - en je kunt er de sampler nemen waarbij je de 5 lokaal gebrouwen bieren kunt proeven.
Dennis
Buiten de stad ken ik een heel aantal leuke restaurants, het zou een heel topic vergen om die allemaal te beschrijven

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Een echte aanrader in Chicago: Frontera Grill en Topolobampo (http://www.rickbayless.com/restaurants/grill.html). Echt uitstekend. Reservering (lunch of diner) is wel nodig.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dan maar een paar van de bijzondere restaurants die mij zo te binnen schieten:
in Marina, Californië zit vlakbij Marina Dunes RV Park het restaurant AJ Spurs. Bijzonder mooie locatie aan het strand, bovenop een duin en met een hele goede kaart en smakelijk eten! Ze hebben meerdere vestigingen in Californië.
De Spotted Dog in Springdale en de Red Cliff Lodge in Moab zijn al vaker hier genoemd natuurlijk. Wat wij ook verrassend goed vonden is het Billy Bob's Steakhouse in Sam's Town Hotel in Las Vegas, tip voor wie daar op het RV Park verblijft.
Vlakbij de Teton Village KOA (net ervoor) ligt een Italiaans restaurant, Calico, fantastisch! Mooie locatie met grote tuin waar veel families samen kwamen. In het weekend absoluut reserveren, wij waren vroeg maar na een uur of zes stonden mensen heel lang in de rij of moesten weg. Maar zeer de moeite waard!
Onze meest bijzondere eetervaring hadden we in West-Yellowstone waar we zo'n 8 mijl buiten de stad aten bij Enos. Tip van een mevrouw van Avis autoverhuur. Een plek waar geen toerist komt, een bouwvallige diner, maar wel schoon. Het is behangen met dollarbiljetten, slipjes, bh's en al dat soort ongein. Maar het meest bijzondere is dat je je vlees rauw bestelt (keus steaks in alle maten of terriyaki chicken) en dat zelf moet grillen op enorme barbeques. Saladebar, kruiden, marinades e.d. zijn beschikbaar en je krijgt naar keuze een blikje bier of soda erbij. We aten er een heel bijzonder lekkere patato-salad en de lekkerste appeltaart ooit
Vanaf West Yellowstone richting Bozeman ongeveer 8 mijl. Na de bocht naar rechts aan je linkerkant.
in Marina, Californië zit vlakbij Marina Dunes RV Park het restaurant AJ Spurs. Bijzonder mooie locatie aan het strand, bovenop een duin en met een hele goede kaart en smakelijk eten! Ze hebben meerdere vestigingen in Californië.
De Spotted Dog in Springdale en de Red Cliff Lodge in Moab zijn al vaker hier genoemd natuurlijk. Wat wij ook verrassend goed vonden is het Billy Bob's Steakhouse in Sam's Town Hotel in Las Vegas, tip voor wie daar op het RV Park verblijft.
Vlakbij de Teton Village KOA (net ervoor) ligt een Italiaans restaurant, Calico, fantastisch! Mooie locatie met grote tuin waar veel families samen kwamen. In het weekend absoluut reserveren, wij waren vroeg maar na een uur of zes stonden mensen heel lang in de rij of moesten weg. Maar zeer de moeite waard!
Onze meest bijzondere eetervaring hadden we in West-Yellowstone waar we zo'n 8 mijl buiten de stad aten bij Enos. Tip van een mevrouw van Avis autoverhuur. Een plek waar geen toerist komt, een bouwvallige diner, maar wel schoon. Het is behangen met dollarbiljetten, slipjes, bh's en al dat soort ongein. Maar het meest bijzondere is dat je je vlees rauw bestelt (keus steaks in alle maten of terriyaki chicken) en dat zelf moet grillen op enorme barbeques. Saladebar, kruiden, marinades e.d. zijn beschikbaar en je krijgt naar keuze een blikje bier of soda erbij. We aten er een heel bijzonder lekkere patato-salad en de lekkerste appeltaart ooit

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
We zijn in DC ook al eens bij The Palm gaan eten, maar dat is - ondanks de goede reputatie - niet mijn favoriet: veel te duur voor wat je er krijgt, de bediening onvriendelijk, en weinig sfeer... ongezellige inrichting en veel te fel licht. En dat terwijl het zo populair is onder celebrities & celebrity wannabe's - ach misschien wel juist daarom
Overigens hebben we heerlijk Mexicaans gegeten bij Alero (aan Dupont Circle, volgens mij... er zijn er nog twee, geloof ik, in DC)

Overigens hebben we heerlijk Mexicaans gegeten bij Alero (aan Dupont Circle, volgens mij... er zijn er nog twee, geloof ik, in DC)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Al dat soort "high end" steakrestaurants zijn me te pretentieus. Ik heb er moeite mee voor mijn steak, aardappel en groente allemaal apart te moeten betalen. In die prijsklasse ga ik liever naar een bijzonder restaurant, zoals 1789 of Marcel's (hm, bedenk me nu, dat we daar al lang niet zijn geweest, moeten we weer eens heen als we iets te vieren hebben). Nu moet ik er wel bijzeggen, dat ik geen enorme steakliefhebster ben.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 07 sep 2007, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal mee eens - mijn zwager nam ons er een keer mee naar toe voor zijn verjaardag, maar ik was liever naar Capitol City Brewing Company gegaan - hadden we te voet kunnen gaan vanuit hun huis!
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat lijkt me wel wat,klinkt goed, ik houd wel van dit soort apartigheidjes.nieuwenoord schreef: Onze meest bijzondere eetervaring hadden we in West-Yellowstone waar we zo'n 8 mijl buiten de stad aten bij Enos. Tip van een mevrouw van Avis autoverhuur. Een plek waar geen toerist komt, een bouwvallige diner, maar wel schoon. Het is behangen met dollarbiljetten, slipjes, bh's en al dat soort ongein. Maar het meest bijzondere is dat je je vlees rauw bestelt (keus steaks in alle maten of terriyaki chicken) en dat zelf moet grillen op enorme barbeques. Saladebar, kruiden, marinades e.d. zijn beschikbaar en je krijgt naar keuze een blikje bier of soda erbij. We aten er een heel bijzonder lekkere patato-salad en de lekkerste appeltaart ooitVanaf West Yellowstone richting Bozeman ongeveer 8 mijl. Na de bocht naar rechts aan je linkerkant.

Maar dat moet je me volgend jaar nog maar een keer vertellen want dat ben ik over 10 maanden waarschijnlijk wel weer vergeten.

groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ook een aanrader in Moab: The Moab Brewery
http://www.themoabbrewery.com
http://www.themoabbrewery.com
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, dat kunnen we ook doen, komen jullie eerst hier iets drinken en dan gaan we ergens eten. Maar zeg maar, wat jullie schema het best uitkomt.nieuwenoord schreef:Ik wil ook best met je afspreken hoorPetra/VS schreef::off topic: Komen jullie vaak in DC? Dan moeten we eens afspreken, de volgende keer bij een van die restaurants (om het on topic te houden).
Gezellig!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tot een jaar geleden kwamen we er wel regelmatig; mijn zwager en zijn vrouw woonden twee blocks van Union Station. Inmiddels zijn ze echter verhuisd naar Denver, net als mijn schoonouders.
We zullen dus niet meer zo vaak in de buurt komen. We hebben wel nog familie in Stevenson, MD wonen, ongeveer 45 minuten van DC. Die bezoeken we soms wel eens, maar dan moet er iets in de buurt te doen zijn, normaal gesproken. We zijn er 2 jaar geleden bijvoorbeeld geweest voor de high school reunion van mijn vrouw.
Maar als we weer eens in de buurt zijn dan zou dat wel leuk zijn!
Oh ja, en dan inderdaad in een leuk restaurantje afspreken. Ben je al eens in Alexandria naar Hard Times geweest? Leuk en lekker als je van chili houd...
Of naar McGarvey's of Chick & Ruth's in Annapolis? Bij de eerste kun je lekker bier drinken (de Aviator) en heerlijk seafood eten, bij Chick & Ruth's, tja, vanalles. Het ziet er echt zo ontzettend cheesy uit, maar het is er zo apart en leuk!
We zullen dus niet meer zo vaak in de buurt komen. We hebben wel nog familie in Stevenson, MD wonen, ongeveer 45 minuten van DC. Die bezoeken we soms wel eens, maar dan moet er iets in de buurt te doen zijn, normaal gesproken. We zijn er 2 jaar geleden bijvoorbeeld geweest voor de high school reunion van mijn vrouw.
Maar als we weer eens in de buurt zijn dan zou dat wel leuk zijn!
Oh ja, en dan inderdaad in een leuk restaurantje afspreken. Ben je al eens in Alexandria naar Hard Times geweest? Leuk en lekker als je van chili houd...
Of naar McGarvey's of Chick & Ruth's in Annapolis? Bij de eerste kun je lekker bier drinken (de Aviator) en heerlijk seafood eten, bij Chick & Ruth's, tja, vanalles. Het ziet er echt zo ontzettend cheesy uit, maar het is er zo apart en leuk!
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, maar wel in die in Herndon (favoriet, want daar kun je ook pool en darts spelenDento schreef:Oh ja, en dan inderdaad in een leuk restaurantje afspreken. Ben je al eens in Alexandria naar Hard Times geweest? Leuk en lekker als je van chili houd...

Ga ik onthouden, Annapolis staat op mijn verlanglijst om weer eens te bezoeken. Het is altijd net iets te ver weg om zomaar even te gaan eten.Of naar McGarvey's of Chick & Ruth's in Annapolis? Bij de eerste kun je lekker bier drinken (de Aviator) en heerlijk seafood eten, bij Chick & Ruth's, tja, vanalles. Het ziet er echt zo ontzettend cheesy uit, maar het is er zo apart en leuk!
Ook heel leuk in dit gebied van Virginia en Maryland is het "All you can eat Crab", dat kun je bij veel restaurants langs de Chesapeake Bay doen. Hier in de buurt hebben we daarvoor Captain Pell's. Een hele ervaring is dat en zeker aan te raden!
In Washington DC kun je naar de Maine Avenue Fish Market(niet ver van het Tidal Basin, waar het Jefferson Memorial aan ligt) en bij een van de standjes verse gestoomde crabben en garnalen e.d. kopen. Ook heel leuk om te doen (en veel mensen weten niet, dat dat mogelijk is). Er gaat niets boven de smaak van Old Bay Seasoning! Het water loopt me in de mond, je kunt wel zien, dat ik honger heb

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Woensdag waren wij voor een verjaardag uitgenodigd bij http://www.bucadibeppo.com/
Het interieur is leuk, had ogen te kort om de honderden ingelijste foto's te bekijken. We zaten onder een geimmiteerde Sixtijnse kapel met een torso van de paus op tafel. Of dat nu geweldig is, laat ik in het midden
Het eten was ok, (ben nogal veeleisend als het op Italiaans eten aankomt
) De pasta was al dente, dat vond ik zeker een pluspunt 
Het interieur is leuk, had ogen te kort om de honderden ingelijste foto's te bekijken. We zaten onder een geimmiteerde Sixtijnse kapel met een torso van de paus op tafel. Of dat nu geweldig is, laat ik in het midden

Het eten was ok, (ben nogal veeleisend als het op Italiaans eten aankomt

Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht