Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tickets bestellen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Zraenian
Amerika-newbie

tickets bestellen in de VS

Bericht door Zraenian »

Ik ben nieuw hier, en heb een vraag.

Omdat de dollar nu zo absurd laag is, dacht ik dat het misschien mogelijk was om mijn tickets in de VS te bestellen. Zodat een trip naar PHX mij geen 600euro kost maar omgerekend maar 400. Wat mij dus zo'n grofweg 200 euro zal schelen in prijs.

Maar wat ik niet weet of dit ook mogelijk is.

Weet iemand of dit kan, of dat dit ook uberhaupt legaal is en dergelijk.

dankjewel :)

Mark
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Via de website van de airline kan je altijd tickets bestellen, let wel op dat je de website met .com hebt en niet .nl of .be.
Wij hebben al verschillende keren rechtstreeks geboekt bij Delta.com en United.com.
Probleem bij sommige airlines kan zijn dat men geen Europese creditcard wil aannemen.
Zraenian
Amerika-newbie

Bericht door Zraenian »

Rob schreef:Via de website van de airline kan je altijd tickets bestellen, let wel op dat je de website met .com hebt en niet .nl of .be.
Wij hebben al verschillende keren rechtstreeks geboekt bij Delta.com en United.com.
Probleem bij sommige airlines kan zijn dat men geen Europese creditcard wil aannemen.
dus het is gewoon mogelijk? en op deze manier kan ik dus gewoon 200 euri besparen :) NICE!

that is erg fijn om te horen, nog een aanrader qua airline die het goed doet om op deze manier te doen? Vorige keer met Continental gevlogen en dat beviel me wel, maar als ik t ergens goedkoper kan vinden graag :)

mark
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Kijk en vergelijk :lol: Delta en United hebben vaak mooie prijzen Continentel heb ik geen ervaring mee.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik ga meestal ook naar de AMERIKAANSE versie van Expedia. Werkt perfect, nooit problemen gehad en altijd veel goedkoper dan via de NL versie :)

Een tip om je zoektocht te starten: bookingbuddy.com
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Ik heb weleens vernomen via de media dat 'ze' hier iets aan wilden gaan doen.
En met ze weet ik niet precies wie ik bedoel, overheden of airlines. Maar punt is dat het op dit moment nog wel kan en ik zou het ook zeker doen. Ook ik boek vaak via expedia.com omdat de prijzen mij meer aan staan haha.
- Mike
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Is jullie ervaring dan dat het boeken van tickets in Amerika zo veel goedkoper is?

Onze ervaring is namelijk dat het juist andersom is.

Toen mijn schoonouders ons wilden komen bezoeken hebben zij hun tickets juist via ons reisbureau aangeschaft omdat dit veel goedkoper was dan ze in de VS aanschaffen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor iedereen die nu bij ons op bezoek is gekomen - als wij kijken naar de ticketprijzen dan blijkt dat zij altijd te veel hebben betaald in vergelijking met hier.

Ook toen ik voor onze trip naar Denver voor komende december keek, was het via Travelocity, Expedia en vergelijkbare sites, en de sites van de airlines zelf veel duurder dan dat we uiteindelijk hebben betaald.

Maar wellicht hangt het van de bestemming en tijd van het jaar af...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik heb tot nu toe altijd gehad dat de Amerikaanse sites goedkoper waren dan de Nederlandse en ik ben ook al in verschillende tijden geweest: november, april, 2x hoogzomer en nu met de kerst (al moet ik daar nog voor boeken). Ik moet zeggen dat ik nog nooit echt naar een reisbureau ben toegegaan voor een reis naar Amerika, maar als ik kijk naar die websites als World Ticket Center en Cheaptickets.nl dan zijn die altijd duurder..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Zraenian
Amerika-newbie

Bericht door Zraenian »

Ik heb ondertussen wat rondgekeken, en soms zijn de prijzen indd een stuk lager maar als ik kijk heb ik soms echt onmogelijke overstap tijden! een wilde me zelfs in 10 minuten laten overstappen! een ander 11 uur lang wachten, mij niet gezien! Of 3 keer overstappen en dan ben ik 34uur onderweg... ook dat niet!
De normalere vluchten varrieren niet heel veel van de prijs van een NL Ticket Agency.

En daarbij heb ik gewoon een lastige timewindow omdat ik student ben, 15 dec tot 5jan... dat is uiteraard gewoon een dure tijd.

maar ik zal nog ff verder moeten kijken.

Mark
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Rob schreef:Via de website van de airline kan je altijd tickets bestellen, let wel op dat je de website met .com hebt en niet .nl of .be.
Wij kijken nu naar Continental.com, maar de prijzen zijn in euro's als je aangeeft dat je uit Nederland komt.

Ik denk dat wij met Continental gaan, hier zijn de vluchttijden het gunstigste en qua prijs ontloopt het elkaar niet veel.

Heeft iemand ervaring met boeken bij Contrinental? Wij zien nu een prijs incl taxes, maar het is onduidelijk of hier nog iets bovenop komt (ticket fee. Op de site staat dit:
Travel Between the United States and Non United States Destinations including conjunctive travel within the United States and Travel Between Non United States Destinations –

Quoted fare includes all Base Fare and Surcharges.

Quoted fare does not include the following taxes, fees and charges that may apply to your travel itinerary:

U.S. Excise Tax of $15.10 for each international arrival and departure in the U.S.
Passenger Facility Charges (PFCs) of up to $4.50 per roundtrip.
September 11th Security Fees of up to $10 per roundtrip. One way travel may incur fees in excess of $5.
Each arrival in the U.S. is subject to U.S. inspection fees of up to $17.00.
Non-U.S. government ticket taxes, fees and airport charges may add up to $160 per ticket.
Local country taxes based on sales price range from 3% to 22% of fare depending on local country of purchase and itinerary.
Als we via het reisbureau boeken krijgen we alleen een boekingsfee (30 euro) en verder niets.

Marianne
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Martin & Marianne schreef:Wij kijken nu naar Continental.com, maar de prijzen zijn in euro's als je aangeeft dat je uit Nederland komt.
Inderdaad, Marianne, dat hebben wij ook altijd aan de hand. Ik denk dat het daar gewoon niet anders gaat.
Maar in ieder geval zijn wij super tevreden over Continental.

Of er nog kosten bijkomen? Ik heb er geen idee van.
Wij hebben Elite Status, en misschien is het dan anders? Ik heb in ieder geval de vlucht van mezelf en onze zoon (Amsterdam - Newark - Chicago + Chicago - Newark - Brussel) via de verzamelde miles geboekt, en dan betaal je alleen maar luchthaventaksen of zo. Dit is wat er dus te betalen was:

Airfare: 0.00
U.S. Customs User Fee: 5.50
U.S. Immigration User Fee: 7.00
U.S. APHIS User Fee: 5.00
U.S. Security Service Fee: 7.50
Netherlands Airport Security Fee: 17.14
Netherlands Passenger Service Charge: 17.73
Netherlands Noise Isolation Charge: 2.68

Per Person Total: 62.55

Maar die kosten ga jij ook hebben als je via een reisbureau boekt, maar mogelijk dat ze die prijs dan niet echt opsplitsen?

Lieve deugd zeg, die Hollanders zitten nogal in m'n zakken met hun Security Fee, Passenger Service Charge en Noise Isolation Charge! :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Even snel gekeken voor een vlucht Amsterdam - Detroit vlak na de kerst van dit jaar. Ik wil dan graag een week of 2 daar naar toe.

Via expedia.com kom ik op 519 dollar (368 euro).
Via expedia.nl kom ik op 382 euro.
Dat is slechts een klein verschil, maar het verschil is er wel.
Ik weet zeker dat als ik wat beter zoek er nog betere deals te vinden zijn. Nu de dollar voor ons op een goede koers staat :P .
Tuurlijk zal het geen honderden euro's schelen. Maar als arme student kun je elke 20 euro gebruiken, is toch weer een heel erg stevig ontbijt van Denny's haha, nouja 2 of 3 dan.
Lieve deugd zeg, die Hollanders zitten nogal in m'n zakken met hun Security Fee, Passenger Service Charge en Noise Isolation Charge! Laughing
Dat zijn regeltjes vanuit Brussel die Nederland natuurlijk als het enige brave jongetje in de klas weer trouw opvolgt! :lol:
- Mike
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Mazzelaar! Ik zit voor dezelfde vlucht, maar dan een paar dagen eerder, toch nog op iets meer! Uiteindelijk ook niet enorm: $679, maar dat is wel 2x overstappen..
Clint's Thoughts
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:Heeft iemand ervaring met boeken bij Contrinental? Wij zien nu een prijs incl taxes, maar het is onduidelijk of hier nog iets bovenop komt
Marianne,

Voor mijn trip samen met mijn broer over 2 weken heb ik ook rechtstreeks bij Continental geboekt. De prijs die je op het scherm ziet, is ook het bedrag dat ik uiteindelijk betaald heb. Geen extra kosten achteraf dus.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Imke
Amerika-ontdekker

Bericht door Imke »

Ik zit nu in Tennessee en heb slechts 520 euro betaald voor een retourtje Keulen - Nashville.
De kleinere luchthavens hebben vaak lagere belastingen dan bijvoorbeeld Amsterdam.
Bij KLM was het ook nog eens veel duurder omdat ik een lange periode bleef.

Geboekt via continental.com in inchecken ging ook snel online.
Soms gebruiken ze wat oudere vliegtuigen maar service enzo vond ik super.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Coyote schreef:
Martin & Marianne schreef:Heeft iemand ervaring met boeken bij Contrinental? Wij zien nu een prijs incl taxes, maar het is onduidelijk of hier nog iets bovenop komt
Marianne,

Voor mijn trip samen met mijn broer over 2 weken heb ik ook rechtstreeks bij Continental geboekt. De prijs die je op het scherm ziet, is ook het bedrag dat ik uiteindelijk betaald heb. Geen extra kosten achteraf dus.

Roland
Klopt, uiteinelijk bleek de prijs die we zagen ook de totaalprijs te zijn waar al die andere taxen al bij in zaten. We hebben geboekt!

Marianne
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Mazzelaar! Ik zit voor dezelfde vlucht, maar dan een paar dagen eerder, toch nog op iets meer! Uiteindelijk ook niet enorm: $679, maar dat is wel 2x overstappen..
Tja, moet je maar niet zonodig tijdens de kerst daar willen zijn haha.
Ik vlieg dan op de 27ste als ik die vlucht kies. 1x overstappen btw.

Imke schreef:Ik zit nu in Tennessee en heb slechts 520 euro betaald voor een retourtje Keulen - Nashville.
De kleinere luchthavens hebben vaak lagere belastingen dan bijvoorbeeld Amsterdam.
Bij KLM was het ook nog eens veel duurder omdat ik een lange periode bleef.

Geboekt via continental.com in inchecken ging ook snel online.
Soms gebruiken ze wat oudere vliegtuigen maar service enzo vond ik super.
Je hebt gelijk. Ik heb echter nog geen goede vluchten gezien vanaf Rotterdam bijvoorbeeld. Amsterdam is voor mij gewoon makkelijk en het goedkoopst. Want anders moet ik nog wel eerst naar Duitsland of België reizen.
Ik heb 2 jaar geleden via Zaventem naar Detroit gevlogen, dat was ook een stuk goedkoper dan via Amsterdam. Echter had ik toen nog gratis reizen met de trein tot de grens ;-).
- Mike
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Ik zoek eigenlijk altijd via http://www.kayak.com Vaak kom ik dan uit bij site's als http://www.orbitz.com en betaal je in $. Ook heb ik nog wel is via een engelse site geboekt en betaald in ponden dat was toen nog goedkoper als alle sites in $. Maar moest toen wel betalen met engelse creditcard. (waar ik gelukkig beschikking over had). De euro sites zijn vaak duurder met de huidge koersen.

Heb van de week geboekt voor in Janurie naar Chicago. Ben voor 385 euro uit en thuis!
can't wait to travel again.....
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Michigan schreef:Tja, moet je maar niet zonodig tijdens de kerst daar willen zijn haha.
Ik vlieg dan op de 27ste als ik die vlucht kies. 1x overstappen btw.
:roll: tja als ik dan wordt uitgenodigd om een Amerikaanse kerst mee te maken, kan ik moeilijk nee zeggen :P Ik ga de 20ste waarschijnlijk.. Haha ik hoor wel wanneer je in Grand Ledge bent, moeten we maar eens wat gaan eten oid :)

Wat ndekker zegt, kan ik verder alleen maar beamen. Ik kijk bijna dagelijks wel eventjes op kayak.com. Andere van dat soort sites (farecast bv) vind ik net iets te beknopt. Kayak komt vaak met meer resultaten.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer