Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper of auto

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Adelrik
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Camper of auto

Bericht door Adelrik »

Hallo,

wij willen volgend jaar naar de USA voor een vacantie.
Nu zitten we "alleen" nog met "hoe gaan we reizen".
De twijfel is dus tussen een auto huren of een camper.
Wat zijn de voor- en of nadelen van beiden.
Kan me vorostellen dat een camper soms misschien makkelijker is omdat er vele camperplaatsen zijn maar bijv naar steden gaan en in steden rijden met een camper lijkt me minder.

Heeft misschien iemand ervaring met beide manieren van een reis maken en ook naar het verschil in kosten?

De reis zal normaliter in het oosten zijn.

Groeten,

Greg
Groot door Afkomst, Oorsprong en Karakter.
http://www.adelrik.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
JanJaap
Amerika-ontdekker

Bericht door JanJaap »

Ik vlieg vaak tussen steden en verder de auto. Camper is niks voor ons. Als ik moet opruimen, afwassen enz ben ik niet op vakantie.

BTW, prachtige hond.
Adelrik
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Adelrik »

Hoi,

dank je voor compliment voor de hond.

Hoe wegen de kosten op van vliegen (en niet afwassen :wink: ) tegen bijv. autohuren en ook niet afwassen (hotel / motel) ??
Of camper ipv auto.
Trouwens v.w.b. de afwas...... wij zijn erg gemakkelijk en idd op vakantie zo min mogelijk van dat gedoe.
De gedachtengang van de camper was eerder het gemak dat je altijd een dak boven je hoofd hebt en een goede kans op standplaatsen hebt ed.

Groeten,

Greg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoi!
Als je zoekt op het forum op camper en auto dan vind je veel discussies rond dit onderwerp.
Volgens mij is de conclusie dat het qua kosten niet veel uitmaakt. De goedkooptste manier van rondtrekken is auto met tentje. Met een camper heb je een groot deel vaste kosten, terwijl je met auto en motels de overnachtingen zo duur of goedkoop kunt maken als je wilt.
Het zal er ook van afhangen of je in het hoogseizoen gaat of er buiten. Hoe het in het oosten is weet ik niet, maar in het westen is het buiten het hoogseizoen en buiten de grote parken geen enkel probleem om betaalbare accomodatie te vinden. Het mooie van een camper is dat je meer in de natuur bent en je kunt eens je eigen maaltijd klaarmaken.
Doe je veel steden aan, dan lijkt het me al weer wat minder aantrekkelijk.

Marianne
Adelrik
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Adelrik »

Hoi,

de reis zal in het najaar zijn Sep - Oct.
Ik "moet" nog altijd een route gaan uitstippelen. Idd lijkt mij een camper in een stad iets moeilijker.

Greg
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Voor mij is dat altijd een snelle discussie, waar ik het gisteren nog met mijn vriend over had:

Voordelen auto/nadelen camper:

- heb geen bedden op te maken/ wc's schoon te maken
- kan gewoon overal heen rijden, alle wegen gebruiken en in de stad lekker rondrijden
- heb voor mijn idee een pleister op mijn hoofd met ' rob me' -sorry ik zou me niet gemakkelijk voelen met al mijn bagage zo overduidelijk bij mij-
- geen gezeur met 'hoe zit het met water' en 'waar is de electriciteit'
- ik kan overal gewoon doorrijden (snelheidwijs bedoel ik)

en zo kan ik nog wel doorgaan

Voordelen camper/nadelen auto:

- ik heb overal mijn 'eigen' toilet bij me :D (maar zelfs dat vind ik niet meer een enorm issue sinds de vondst van de plastuit :wink:)

Dit zijn uiteraard mijn persoonlijke overwegingspunten, ik zou er voor mezelf absoluut niet aan moeten denken, maar kan me voorstellen dat een hoop mensen het wel leuk vinden.

Qua kosten is het maar net hoeveel je ook uit wil geven voor je motels/hotels. Motels zijn soms al voor $40 te boeken, dus echt duur hoef je dat ook niet te maken...
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

CAMPER!!!
Ja, wij gaan altijd met de camper. Heerlijk rustig overnachten in de mooiste parken. Lekker je eigen prakje maken, want op ten duur kan ik geen amerikaanse maaltijden meer zien. Een koelkast is geweldig altijd lekkere koele biertjes :-). En wat is nu lekkerder om je campertje neer te zetten camping stoeltje uit te klappen en dan lekker onderuit met een biertje van het landschap te genieten. Of s'morgens wakker worden en dan met zonsopgang nog een ommetje te maken door het park ik vind het geweldig om te zien hoe de wereld weer wakker wordt. Ontbijtje met een lekker koppie thee. En dan de boel opruimen in nog geen 5 minuten. De wagen starten en op naar de volgende bestemming. Gevoel van onveiligheid heb ik nog nooit gehad. Volgens mij is amerika stukken veiliger dan om met de camper naar spanje te rijden. We hebben regelmatig op campings gestaan waar geen mens was..... heerlijk wat een rust. Je zult ons niet treffen op een KOA o.i.d de zgn. commercielen. We pakken de state parks of campings van forest service en zo zijn er nog een paar.
Voor ons kan daar geen hotel tegen op.

Ja, je moet je bed opmaken, maar dat is toch even de lakens recht trekken. WC schoonmaken is een borstel er door.
Oke, afwassen moet ook kost je een dan 10-15 minuten per dag.
Eens in de 3 dagen moeten de tanken geleegd en gevuld worden. Klusje van niks ook weer 10-15 minuten.
Met een camper door steden rijden is geen probleem. Maar wij altijd naar noord-amerika voor de natuur. Volgend jaar gaan we wel naar Las Vegas,maar dat is waarschijnlijk de enige echte stad waar we heen gaan.

Ik zou waarschijnlijk voor 2-3 weken nooit een camper huren dan zou ik echt voor hotels en motels kiezen. Maar we gaan altijd langer dan 4 weken volgend jaar 5.5 weken (joepie :D ). Voor een lange periode vind ik een camper veel fijner.

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Wij hebben 2 reizen met auto gemaakt en 1 met camper.
De reden dat we de eerste 2 keer een auto hadden is dezelfde als waar jij het over had: een camper is lastig in de grote steden.
Toch hebben we vorig jaar voor een camper gekozen en dat is super goed bevallen! Het gevoel van vrijheid is enorm. Koken doe ik ook bijna niet. Af en toe wat BBQ-en en verder vaak uiteten.
Ik zou in het westen altijd weer voor een camper kiezen, het is super!
Carola
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Ik kan het niet vergelijken, omdat de enige reis tot nu toe met de camper ging. Maar ik weet wel zeker dat een volgende weer met een camper zou gaan. De campinggrounds en de vrijheid gaven ons het echte vakantiegevoel. Voor de rest blijft het denk ik een erg persoonlijke keuze.
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Na 2 autoreizen en 4 camperreizen door Amerika/Canada weten wij het natuurlijk wel, een CAMPER!
Lees ons weblog van afgelopen weken maar eens, dan ben je overtuigd......
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hier dan een overtuigd auto reiziger, camper vindt ik erg leuk, maar met de auto is toch handiger, in mijn opinie.
Hotels/motels zijn er zo veel dat je altijd wel ergens plek hebt, zeker buiten het hoogseizoen, en wij vinden het gemak van een motelkamer erg prettig, geen gezeur met zelf opruimen, bedden opmaken en dergelijke.
Daarnaast is een camper (let wel, nog steeds volgens mij) gewoon een stuk onhandiger in de stad en op bepaalde routes (Apache Trail bijvoorbeeld,Monument valley en andere dirtroads)
Met een huurauto mag je ook geen dirtroads, ik weet het....:wink:

Ik/wij vinden een auto gewoon handiger, en relaxter rijden.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Nog een stem voor de auto. Okay, toegegeven, ik heb nog nooit met een camper gereisd, maar ik heb ook het idee dat het minder praktisch is op een heleboel gebieden. Je kunt met de auto vrijwel overal komen, met de camper ben je toch wat beperkter.

Plus je moet dan inderdaad overal zelf voor zorgen - en als je zoals wij nogal lui bent aangelegd :lol: dan is een motel/hotel veel aangenamer!

En qua budget denk ik niet dat het veel zal schelen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zal heel eerlijk zijn: volgens mij moet je het gewoon een keer doen, zo'n camper om het te weten. Ik hoor heel veel mensen die niet met een camper gereisd hebben zeggen dat het niets is.

En daar tegenover zijn er een aantal fervente camperfans op dit forum, waaronder wij zelf. En geloof me, wij gaan een beetje luxe niet uit de weg. Onze camper heeft televisie, we zoeken altijd campings met internet uit (ik zit nu te tikken op de camping bij Boston) en áls we hotels nemen, zijn ze goed. We vliegen business class, sliepen gisteren in het Hilton, maar de komende twee weken staan wij heerlijk op allerlei mooie plekjes in de natuur en hebben wij alle comfort en lekkere dingen aan boord!

Vanmiddag aten we in een goed restaurant in Newport, Rhode Island, vanavond is het een heerlijke kip (kant-en-klaar gebraden uit de supermarkt) in de camper. The best of both worlds!

En ja, hoe kom je op plaatsen? Juist door de camper hebben wij al op allerlei manieren door steden getoerd. Boston gaan we bezoeken per trein, de campground heeft een shuttle en brengt en haalt ons naar/van de trein en verder gaan wij lekker met Ducktoer door de stad. Je wordt er creatief van :lol:

O jee, ik zit weer op mijn 'camper-preekstoel-: ik daal weer af!
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Doe mij maar een camper, het gedoe met bedden en afwas en w.c poetsen is in een mum gebeurd,als ik daar 15 minuten aan kwijt ben is het veel. Je kan zelf koken maar het hoeft niet.
Als ik er aan denk dat ik iedere dag de spullen uit een auto moet halen, nee geef mij dan maar een camper.
O'ja ik doe het bed niet, dat maakt Rob altijd op :lol: ,maar ik doe de afwas. :lol:

Zo zie je dat het voor iedereen heel verschillend is om voor een auto of camper te kiezen.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Het is inderdaad wel opvallend dat mensen die zeggen een camper niets te vinden, meestal nog nooit met een camper gereisd hebben.
Zijn er ook mensen op dit forum die wel met een camper hebben gereisd en die het tegengevallen is??
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik zeg niet dat een camper niets is, alleen denk ik niet dat het iets voor ons is... ik hou er al niet van om thuis te poetsen, dus dan wil ik dat op vakantie al helemaal niet! :wink:

En daarbij: ik wil liever het risico niet lopen om een camper te huren voor al dat geld, om er dan - onaangenaam verrast - achter te komen dat ik het eigenlijk helemaal niks vind...

Vandaar dat ik lekker veilig voor de auto kies :D (ja ja, risicomijdend gedrag - maar dat is niet per definitie verkeerd! :wink: )
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dento schreef:Vandaar dat ik lekker veilig voor de auto kies :D (ja ja, risicomijdend gedrag - maar dat is niet per definitie verkeerd! :wink: )
Valt mee hoor. :wink:

Ik ben ook niet "camper-minded". Geef mij maar een auto en motels. Met een gewone auto voel ik mij nu eenmaal "vrijer". Ik heb ook nog nooit een camper gehuurd maar vorig jaar wel enkele nachten tijdens mijn trip in Amerika in een camper geslapen. En hoewel een camper op zich heel erg leuk is, zou ik er echt niet zo snel voor kiezen.

Maar iedereen die met een camper wil reizen, prima! Ik zal ze er niet om veroordelen... :wink: :lol: Ieder z'n meug denk ik dan. Voor mij is een huurauto gewoon een ontzettend fijn vervoermiddel in Amerika. Wat de één als nadeel ziet aan een huurauto, zie ik weer als voordeel. Zoveel mensen, zoveel wensen. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Gypsygirl1 schreef:Het is inderdaad wel opvallend dat mensen die zeggen een camper niets te vinden, meestal nog nooit met een camper gereisd hebben.
Zijn er ook mensen op dit forum die wel met een camper hebben gereisd en die het tegengevallen is??
Ik heb heel Europa,Israel en een deel van Noord-Afrika met een camper gedaan, vooral ook omdat hier de situatie met motels en dergelijke heel anders is dan in Amerika.

Als ik de keuze heb tussen lekker in een mooie luxe auto van motel naar motel (die trouwens ook op heel mooie plekken te vinden zijn) of met een mooie luxe camper van camping naar camping, ga ik voor de auto.

:wink:
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Ik heb ook geen ervaring met een camper. Het lijkt me wel hartstikke leuk om een keer te doen, maar één van de dingen die ik me dus afvraag is: Hoe doe je dat 's avonds?

Nu komen wij op een hotelkamer, rusten en zwemmen een uurtje en pakken dan weer de auto om ergens te gaan eten. Als je uit wil eten (ik wil dus ECHT NIET de hele vakantie zelf koken) en je reist per camper, dan moet je de hele boel na het rusten en zwemmen weer inpakken, afkoppelen etc. Als je terug komt na het eten (in het donker), moet dat weer andersom: uitpakken, aankoppelen etc. Vinden de camperreizigers dat een probleem??
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Wij hebben voor hetzelfde dilemma gestaan, volgend jaar wordt onze eerste Amerika reis, voor de kinderen was het de camper voor mij de auto en voor mijn man was alles goed.

Wij hebben in principe besloten.

Wat heeft ons geholpen: heel goed naar je eigen gedrag te kijken als je hier op vakantie bent, wat doe je hier, wil je snel nog eens weg kunnen als je ergens bent, ga je steden bezoeken en hoe lijkt je dat met een camper, hoe veilig lijk je jezelf te voelen in een camper, kan en wil je partner het stuur overnemen als je zelf niet wilt of kunt rijden etc etc.

Als je naar het kostenplaatje kijkt maakt het echt niet veel uit, met een auto heb je hogere overnachtingskosten en ben je bijna verplicht dagelijks uit eten te gaan, daarentegen is de camper weer duurder in huur en benzinekosten.

Misschien een tip: Jan Doets heeft vanaf half oktober camper info dagen, misschien wil je daar niet huren maar er staan wel campers en kun je je laten informeren.

Mijn advies: stippel een route uit, en "voel" dan een paar dagen: ik ga met de auto of ik ga met de camper.

Een andere optie is misschien de hotels af te wisselen met cabins, maak je toch het campingleven mee met het voordeel van de vrijheid van een auto.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer