Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koffers op slot ja of nee

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sandy schreef: Bedoel wie zegt dat door het vervoeren van de koffers, de cijfers niet draaien ...
Stukje plakband doet wonderen :lol:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij hebben boven de vaste cijfersloten een stickertje geplakt met de code erop.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

jerbia schreef:Wij hebben boven de vaste cijfersloten een stickertje geplakt met de code erop.
Goede tip! Voorkomt dat de koffers zomaar open gaan en geeft de TSA de mogelijkheid e.e.a.open te maken ....
Bij ons hebben ze er gewoon een schroevendraaier onder gezet en .... hupsakee .... open! Koffer kan nog wel een jaartje mee, maar dan houdt het wel op .... :roll:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

OK plakband over het cijferslot of een stickertje met code ...
Ik denk dat ik voor het eerste ga ... koffers zijn nog zo nieuw, ik plak er liever niets op ..
Sandy
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ach, als je ziet hoe je koffers eruit zien als je 2, 3 keer heen en weer bent gereisd, dan is een stickertje op je koffer nog het minste waar je naar kijkt :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Dento schreef:Ach, als je ziet hoe je koffers eruit zien als je 2, 3 keer heen en weer bent gereisd, dan is een stickertje op je koffer nog het minste waar je naar kijkt :wink:
Dat is ook weer zo! :D
Sandy
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Sandy schreef:OK plakband over het cijferslot of een stickertje met code ...
Ik denk dat ik voor het eerste ga ... koffers zijn nog zo nieuw, ik plak er liever niets op ..
Je wilt niet weten hoe onze nieuwe koffers Samsonite van € 145 er uit zagen na 1 keer.
Krauwen er op, stukjes er uit.
Er zaten zelfs stickers op die er bijna niet af te halen waren.[/b]
ingeping
Amerika-ontdekker

niet op slot

Bericht door ingeping »

ik raad je aan het niet op slot te doen ,want de tsa breekt het slot open .liever door je spullen laten kijken,als ik jou was zou ik een lijst maken van alles wat erin je koffer zit copy in je handtas en koffer doen voor eventuele beschadigingen declareren bij de vliegmaatschappij.
Sandy
Amerika-expert

Re: niet op slot

Bericht door Sandy »

ingeping schreef:ik raad je aan het niet op slot te doen ,want de tsa breekt het slot open .liever door je spullen laten kijken,als ik jou was zou ik een lijst maken van alles wat erin je koffer zit copy in je handtas en koffer doen voor eventuele beschadigingen declareren bij de vliegmaatschappij.
Klopt, dat is ook de reden waarom ik het vroeg. Ik wil mijn koffer juist niet op slot. Maar er zit standaard een cijferslot op, die we op 000 laten staan. Maar ik vroeg me af, wat als iemand eraan draait of per ongeluk op een andere code wordt gedraaid. Dan kan de koffer niet meer open en loop je kans dat ze de koffer openbreken ...

Vandaar dus de tip, plakbandje over het cijferslot, zodat het open blijft. Of de code op een stickertje ernaast :D
Sandy
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Sandy schreef:
ingeping schreef:ik raad je aan het niet op slot te doen ,want de tsa breekt het slot open .liever door je spullen laten kijken,als ik jou was zou ik een lijst maken van alles wat erin je koffer zit copy in je handtas en koffer doen voor eventuele beschadigingen declareren bij de vliegmaatschappij.
Klopt, dat is ook de reden waarom ik het vroeg. Ik wil mijn koffer juist niet op slot. Maar er zit standaard een cijferslot op, die we op 000 laten staan. Maar ik vroeg me af, wat als iemand eraan draait of per ongeluk op een andere code wordt gedraaid. Dan kan de koffer niet meer open en loop je kans dat ze de koffer openbreken ...

Vandaar dus de tip, plakbandje over het cijferslot, zodat het open blijft. Of de code op een stickertje ernaast :D
Onze koffers zijn al regelmatig gecontroleerd, nooit was er iets uit.
Er was 1 keer iets uit gehaald, aanstekers :oops: , dat mocht niet in de bagage zitten, er zat toen netjes een briefje in dat ze dat er uit hadden gehaald.
1 keer was het niet zo netjes gedaan, ze hadden alle verpakkingen van de medicijen open getrokken, markeerstiften de dop agfehaald en zo terug in de koffer, met als gevolg verschillende kleding stukken met vlekken.
Sandy zijn je koffers van Samsonite?
Daar zit het cijferslot achter en flapje, zodat je niet per ongeluk de cijfers kan verdraaien.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Annie schreef: Sandy zijn je koffers van Samsonite?
Daar zit het cijferslot achter en flapje, zodat je niet per ongeluk de cijfers kan verdraaien.
Nee, onbekend merk 'Style' ..

Wat erg zeg van die stiften .. dat ging er vast niet uit ...
Ik vind het niet erg als ze door mijn spullen gaan, ik heb niets te verbergen .. Zou wel balen als alles er slordig en gekreukeld bij zou liggen ..
Sandy
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Sandy schreef:
Annie schreef: Sandy zijn je koffers van Samsonite?
Nee, onbekend merk 'Style' ..

Wat erg zeg van die stiften .. dat ging er vast niet uit ...
Ik vind het niet erg als ze door mijn spullen gaan, ik heb niets te verbergen .. Zou wel balen als alles er slordig en gekreukeld bij zou liggen ..
Gelukkig ging het eruit, ik was alleen heel kwaad dat ze zo met je spullen om gaan, de andere keren was het gewoon netjes gedaan.
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Wij hebben harde koffers die je op slot doet met een sleuteltje. Dan heb je dus niets aan die sloten die je kunt kopen. Waar klik je die dan aan vast?
Ik vind het toch geen lekker idee dat mijn koffer gewoon open is en iedereen in het bagageruim er iets in kan stoppen.
Zal eens vragen bij de reisorganisatie waar we gaan boeken of zij daar iets meer van weten hoe dit zit.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Wij hebben al 2 keer gehad dat er tijdens de vlucht iets uit onze koffers is gestolen. Wij laten ze ook netjes open omdat we niet willen dat ze onze sloten van de koffer openbreken en dat daardoor de koffer onbruikbaar wordt. Bovendien vinden wij bijna elke vlucht wel een briefje in de spullen dat de koffers open zijn geweest voor inspectie.
Er is bij ons 2maal nieuwe parfum uit de bagage gestolen (waarschijnlijk omdat ze nog nieuw geseald erin zaten en dit zo lkkr doorverkoopt ofzo :evil:
Voor de tassen hebben wij al jaren een TSA approved slot. Nooit geen problemen mee gehad. Maar bij parfum (ook al is die voor anderen) haal ik dus voortaan de verpakking er helemaal af...

oja en de mooie kofferriem die ik erom had zitten de vorige keer, was gelijk bij de eerste beste vlucht al foetsie. :?
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Vegasgirl schreef:Wij hebben al 2 keer gehad dat er tijdens de vlucht iets uit onze koffers is gestolen. Wij laten ze ook netjes open omdat we niet willen dat ze onze sloten van de koffer openbreken en dat daardoor de koffer onbruikbaar wordt. Bovendien vinden wij bijna elke vlucht wel een briefje in de spullen dat de koffers open zijn geweest voor inspectie.
Er is bij ons 2maal nieuwe parfum uit de bagage gestolen (waarschijnlijk omdat ze nog nieuw geseald erin zaten en dit zo lkkr doorverkoopt ofzo :evil:
Voor de tassen hebben wij al jaren een TSA approved slot. Nooit geen problemen mee gehad. Maar bij parfum (ook al is die voor anderen) haal ik dus voortaan de verpakking er helemaal af...

oja en de mooie kofferriem die ik erom had zitten de vorige keer, was gelijk bij de eerste beste vlucht al foetsie. :?
Schandalig vind ik dat toch .. je doet er niets tegen!
Is dat 'sealen' geen oplossing?
Sandy
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Vegasgirl schreef: oja en de mooie kofferriem die ik erom had zitten de vorige keer, was gelijk bij de eerste beste vlucht al foetsie. :?
Bij ons was ook de nieuwe kofferriem met TSA-slot meteen verdwenen na de eerste vlucht :(
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Sandy schreef:
Sealen heeft denk ik geen zin, je koffer kan toch gecontroleerd worden door TSA.
Bij ons er nog nooit iets uitgehaald, behalve de aanstekers.
Ik zou alleen geen kostbare spullen in de koffer doen.
Deed ik ook al niet toen ze nog op slot mochten.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Annie schreef:
Sandy schreef:
Sealen heeft denk ik geen zin, je koffer kan toch gecontroleerd worden door TSA.
Bij ons er nog nooit iets uitgehaald, behalve de aanstekers.
Ik zou alleen geen kostbare spullen in de koffer doen.
Deed ik ook al niet toen ze nog op slot mochten.
Ja dat sealen vind ik altijd een beetje geldklopperij. Zoals al gezegd, als ze erin willen kijken, maken ze die sealing ook wel kapot. Maar tja, op het moment dat je niet eens meer een paar flesjes parfum die je hebt gekocht daarin kan opbergen.... :roll: tja, we hebben gewoon 2 keer pech gehad...
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Moijn koffer (harde) is nu meer dan 25 keer mee de oceaan over geweest, steeds open met alleen een normale kofferband erom tegen onverwacht openspringen.
Er is nog NOOIT iets uit verdwenen, ik denk dat het (inclusief overstappen) misschien wel zo'n 100 vluchten zijn geweest, waarvan een twintigtal van/naar Mexico....
Dus volgens mij valt dat met dat stelen wel mee.
Erg diefstalgevoelige dingen neem ik in mijn handbagage mee.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

enger003 schreef:Moijn koffer (harde) is nu meer dan 25 keer mee de oceaan over geweest, steeds open met alleen een normale kofferband erom tegen onverwacht openspringen.
Er is nog NOOIT iets uit verdwenen, ik denk dat het (inclusief overstappen) misschien wel zo'n 100 vluchten zijn geweest, waarvan een twintigtal van/naar Mexico....
Dus volgens mij valt dat met dat stelen wel mee.
Erg diefstalgevoelige dingen neem ik in mijn handbagage mee.
Eric
Helaas, helaas hebben wij op ons werk té regelmatig de ervaring dat er spullen uit koffers verdwijnen. En dan is het opvallend dat alleen de kostbare spullen verdwenen zijn. Het gebeurt zelfs dat van kostbare cadeaus de cadeauverpakking er nog in zit en het cadeau weg is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer