Stukje plakband doet wonderenSandy schreef: Bedoel wie zegt dat door het vervoeren van de koffers, de cijfers niet draaien ...

Goede tip! Voorkomt dat de koffers zomaar open gaan en geeft de TSA de mogelijkheid e.e.a.open te maken ....jerbia schreef:Wij hebben boven de vaste cijfersloten een stickertje geplakt met de code erop.
Je wilt niet weten hoe onze nieuwe koffers Samsonite van € 145 er uit zagen na 1 keer.Sandy schreef:OK plakband over het cijferslot of een stickertje met code ...
Ik denk dat ik voor het eerste ga ... koffers zijn nog zo nieuw, ik plak er liever niets op ..
Klopt, dat is ook de reden waarom ik het vroeg. Ik wil mijn koffer juist niet op slot. Maar er zit standaard een cijferslot op, die we op 000 laten staan. Maar ik vroeg me af, wat als iemand eraan draait of per ongeluk op een andere code wordt gedraaid. Dan kan de koffer niet meer open en loop je kans dat ze de koffer openbreken ...ingeping schreef:ik raad je aan het niet op slot te doen ,want de tsa breekt het slot open .liever door je spullen laten kijken,als ik jou was zou ik een lijst maken van alles wat erin je koffer zit copy in je handtas en koffer doen voor eventuele beschadigingen declareren bij de vliegmaatschappij.
Onze koffers zijn al regelmatig gecontroleerd, nooit was er iets uit.Sandy schreef:Klopt, dat is ook de reden waarom ik het vroeg. Ik wil mijn koffer juist niet op slot. Maar er zit standaard een cijferslot op, die we op 000 laten staan. Maar ik vroeg me af, wat als iemand eraan draait of per ongeluk op een andere code wordt gedraaid. Dan kan de koffer niet meer open en loop je kans dat ze de koffer openbreken ...ingeping schreef:ik raad je aan het niet op slot te doen ,want de tsa breekt het slot open .liever door je spullen laten kijken,als ik jou was zou ik een lijst maken van alles wat erin je koffer zit copy in je handtas en koffer doen voor eventuele beschadigingen declareren bij de vliegmaatschappij.
Vandaar dus de tip, plakbandje over het cijferslot, zodat het open blijft. Of de code op een stickertje ernaast
Nee, onbekend merk 'Style' ..Annie schreef: Sandy zijn je koffers van Samsonite?
Daar zit het cijferslot achter en flapje, zodat je niet per ongeluk de cijfers kan verdraaien.
Gelukkig ging het eruit, ik was alleen heel kwaad dat ze zo met je spullen om gaan, de andere keren was het gewoon netjes gedaan.Sandy schreef:Nee, onbekend merk 'Style' ..Annie schreef: Sandy zijn je koffers van Samsonite?
Daar zit het cijferslot achter en flapje, zodat je niet per ongeluk de cijfers kan verdraaien.
Wat erg zeg van die stiften .. dat ging er vast niet uit ...
Ik vind het niet erg als ze door mijn spullen gaan, ik heb niets te verbergen .. Zou wel balen als alles er slordig en gekreukeld bij zou liggen ..
Schandalig vind ik dat toch .. je doet er niets tegen!Vegasgirl schreef:Wij hebben al 2 keer gehad dat er tijdens de vlucht iets uit onze koffers is gestolen. Wij laten ze ook netjes open omdat we niet willen dat ze onze sloten van de koffer openbreken en dat daardoor de koffer onbruikbaar wordt. Bovendien vinden wij bijna elke vlucht wel een briefje in de spullen dat de koffers open zijn geweest voor inspectie.
Er is bij ons 2maal nieuwe parfum uit de bagage gestolen (waarschijnlijk omdat ze nog nieuw geseald erin zaten en dit zo lkkr doorverkoopt ofzo![]()
Voor de tassen hebben wij al jaren een TSA approved slot. Nooit geen problemen mee gehad. Maar bij parfum (ook al is die voor anderen) haal ik dus voortaan de verpakking er helemaal af...
oja en de mooie kofferriem die ik erom had zitten de vorige keer, was gelijk bij de eerste beste vlucht al foetsie.
Ja dat sealen vind ik altijd een beetje geldklopperij. Zoals al gezegd, als ze erin willen kijken, maken ze die sealing ook wel kapot. Maar tja, op het moment dat je niet eens meer een paar flesjes parfum die je hebt gekocht daarin kan opbergen....Annie schreef:Sealen heeft denk ik geen zin, je koffer kan toch gecontroleerd worden door TSA.Sandy schreef:
Is dat 'sealen' geen oplossing?
Bij ons er nog nooit iets uitgehaald, behalve de aanstekers.
Ik zou alleen geen kostbare spullen in de koffer doen.
Deed ik ook al niet toen ze nog op slot mochten.
Helaas, helaas hebben wij op ons werk té regelmatig de ervaring dat er spullen uit koffers verdwijnen. En dan is het opvallend dat alleen de kostbare spullen verdwenen zijn. Het gebeurt zelfs dat van kostbare cadeaus de cadeauverpakking er nog in zit en het cadeau weg is.enger003 schreef:Moijn koffer (harde) is nu meer dan 25 keer mee de oceaan over geweest, steeds open met alleen een normale kofferband erom tegen onverwacht openspringen.
Er is nog NOOIT iets uit verdwenen, ik denk dat het (inclusief overstappen) misschien wel zo'n 100 vluchten zijn geweest, waarvan een twintigtal van/naar Mexico....
Dus volgens mij valt dat met dat stelen wel mee.
Erg diefstalgevoelige dingen neem ik in mijn handbagage mee.
Eric