Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Afwijking in type huurauto op voucher en systeem bij Hertz
Afwijking in type huurauto op voucher en systeem bij Hertz
Voor onze huwelijksreis die wij afgelopen weken gemaakt hebben, hadden we in totaal 5 auto's gehuurd bij Hertz via het reisbureau. Daarvan waren 4 auto's op 4 eilanden van Hawaii, en de laatste zouden wij ophalen op de luchthaven van Los Angeles en inleveren op de luchthaven van Las Vegas.
Met de eerste 4 auto's hebben wij ook geen problemen ondervonden, echter met de auto in L.A. ging het mis. Op onze voucher stond als catagorie Luxury, welke wij ook zo geboekt hadden. Maar... bij Hertz in het systeem stond voor ons geboekt de catagorie midsize. En deze auto hadden ze dan ook klaarstaan. Het feit dat op mijn voucher het door ons geboekte (en betaalde) autotype stond maakte helemaal niks uit. In hun systeem stond midsize en dat was door onze touroperator zo ingegeven. Ik heb de medewerkster (welke overigens wel heel vriendelijk en behulpzaam was) uitgelegd dat we op huwelijksreis waren, en derhalve een luxury besteld hadden. Zij kon ons helaas ook niet uitleggen wat er aan de hand was, en ze nam daarom contact op met de dienstdoende manager. Maar de conclusie was dat er een midsize geboekt was, en dat mijn voucher dus totaal geen betekenis had. Indien ik een luxury wilde dan zou dat er op neer komen dat ik per dag $ 20,= extra diende te betalen. Na vervolgens nog zo'n 20 minuten gediscusseerd te hebben, kregen we uiteindelijk wel een grotere auto mee zonder extra kosten, namelijk een Saturn Outlook, een soort SUV. Maar de luxury wilden ze ondanks mijn voucher niet meegeven.
Nu ben ik erg benieuwd of er meer mensen al zoiets hebben meegemaakt. Ik ga ook zeker verhaal halen bij mijn reisbureau.
Met de eerste 4 auto's hebben wij ook geen problemen ondervonden, echter met de auto in L.A. ging het mis. Op onze voucher stond als catagorie Luxury, welke wij ook zo geboekt hadden. Maar... bij Hertz in het systeem stond voor ons geboekt de catagorie midsize. En deze auto hadden ze dan ook klaarstaan. Het feit dat op mijn voucher het door ons geboekte (en betaalde) autotype stond maakte helemaal niks uit. In hun systeem stond midsize en dat was door onze touroperator zo ingegeven. Ik heb de medewerkster (welke overigens wel heel vriendelijk en behulpzaam was) uitgelegd dat we op huwelijksreis waren, en derhalve een luxury besteld hadden. Zij kon ons helaas ook niet uitleggen wat er aan de hand was, en ze nam daarom contact op met de dienstdoende manager. Maar de conclusie was dat er een midsize geboekt was, en dat mijn voucher dus totaal geen betekenis had. Indien ik een luxury wilde dan zou dat er op neer komen dat ik per dag $ 20,= extra diende te betalen. Na vervolgens nog zo'n 20 minuten gediscusseerd te hebben, kregen we uiteindelijk wel een grotere auto mee zonder extra kosten, namelijk een Saturn Outlook, een soort SUV. Maar de luxury wilden ze ondanks mijn voucher niet meegeven.
Nu ben ik erg benieuwd of er meer mensen al zoiets hebben meegemaakt. Ik ga ook zeker verhaal halen bij mijn reisbureau.
Travel my way, take the scenic byway!
Re: Afwijking in type huurauto op voucher en systeem bij Her
Allereerst gefeliciteerd, Mr America.MrAmerica schreef: Nu ben ik erg benieuwd of er meer mensen al zoiets hebben meegemaakt. Ik ga ook zeker verhaal halen bij mijn reisbureau.
Afgelopen zondagavond zijn wij aangekomen in Los Angeles en hadden bij Hertz een fullsize gereserveerd, wij geven de auto weer af in Phoenix.
Wij hebben het tegenovergestelde meegemaakt van jullie. Waren wij de afgelopen keren gewend met een Toyota Camry weg te rijden (een uitstekende auto), deze keer stonden wij oog in oog met een veel hoger geclassificeerde Volvo Cross Country 70, fourwheeldrive, met navigatie van Hertz Never Lost.
De auto hebben wij vooruitbetaald, dus waren wij heel benieuwd wat de 'estimate of charges' voor deze onverwachte auto zou zijn: 0,00.
De verklaring laat zich raden: wij gaan 'out of state' met de auto, komen er nooit meer mee terug, dus Hertz kijkt eerst welke auto's van hun vloot ze het liefst kwijt willen. Meestal zijn dat auto's met een kenteken van buiten de staat. Aangezien deze Volvo XC70 een Nevada-plaat had, kregen wij deze auto mee. En dan kijken ze niet naar het 'verlies' dat ze ermee krijgen door hem weg te geven tegen een fullsizetarief.
Het kan dus in je voordeel werken.
Jouw probleem, Mr. America, is echt pech hebben. Op je voucher staat 'luxury', maar in het systeem van Hertz 'midsize'. In deze wereld heeft de computer altijd gelijk, al staan twintig mensen het tegendeel te bewijzen. Ik hoop dat je desondanks een fijne huwelijksreis hebt gehad!
Groeten uit zonovergoten Los Angeles.
Huib.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt me dat dit een fout van het reisbureau is. Ik ben benieuwd hoe ze hierop reageren.
Ik denk dat je in zo'n geval gewoon voor de luxury had moeten gaan, en dan de extra kosten door het reisbureau laten betalen. Waarschijnlijk zul je dat echter niet mogen doen zonder eerst met je reisbureau contact op te nemen.
Wel handig om te weten wat je in zo'n geval moet doen, mochten anderen in een vergelijkbare situatie terecht komen.
Marianne
Ik denk dat je in zo'n geval gewoon voor de luxury had moeten gaan, en dan de extra kosten door het reisbureau laten betalen. Waarschijnlijk zul je dat echter niet mogen doen zonder eerst met je reisbureau contact op te nemen.
Wel handig om te weten wat je in zo'n geval moet doen, mochten anderen in een vergelijkbare situatie terecht komen.
Marianne
Bij ons was het nog veel heftiger jl. 3 september.
Bij aankomst op SFO kregen we van Hertz helemaal geen auto mee, omdat onze voucher volgens hen niet meer geldig was. De reservering was door onze travel agent geannuleerd. We stonden paf, hadden het hele bedrag betaald. Niets hielp,we kregen geen auto mee, tenzij we 3 weken vooruit betaalden. Daar voelden we niet veel voor aangezien dan de creditcardlimiet snel bereikt zou zijn.
We huurden een auto voor 48 uur en hebben contact opgenomen met ons reisbureau. Dat betekende de eerste nacht tot 12 uur opblijven, omdat het reisbureau pas om 09.00 Ned. tijd openging.
Het was toen (per fax van travel agent naar Hertz SFO) snel opgelost, ze snapten er ook niets van, hadden helemaal niets geannuleerd. De twee dagen autohuur krijgen we van hen terug.
Na twee dagen kwamen we de definitieve auto ophalen en we kregen van de heel aardige manager van Hertz-SFO een veel grotere auto mee omdat hij het zo sneu voor ons vond. Naar tevredenheid opeglost !
Bij aankomst op SFO kregen we van Hertz helemaal geen auto mee, omdat onze voucher volgens hen niet meer geldig was. De reservering was door onze travel agent geannuleerd. We stonden paf, hadden het hele bedrag betaald. Niets hielp,we kregen geen auto mee, tenzij we 3 weken vooruit betaalden. Daar voelden we niet veel voor aangezien dan de creditcardlimiet snel bereikt zou zijn.
We huurden een auto voor 48 uur en hebben contact opgenomen met ons reisbureau. Dat betekende de eerste nacht tot 12 uur opblijven, omdat het reisbureau pas om 09.00 Ned. tijd openging.
Het was toen (per fax van travel agent naar Hertz SFO) snel opgelost, ze snapten er ook niets van, hadden helemaal niets geannuleerd. De twee dagen autohuur krijgen we van hen terug.
Na twee dagen kwamen we de definitieve auto ophalen en we kregen van de heel aardige manager van Hertz-SFO een veel grotere auto mee omdat hij het zo sneu voor ons vond. Naar tevredenheid opeglost !
Het lijkt me toch dat je buiten het ongemak het geld van je touroperator terug moet kunnen vorderen. Het verschil dus tussen wat je hebt gereserveerd en wat je uiteindelijk hebt meegekregen.
Overigens gefeliciteerd Mr.& Mrs. America. Hoop dat het een prachtige reis is geweest.
Overigens gefeliciteerd Mr.& Mrs. America. Hoop dat het een prachtige reis is geweest.

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
Ten eerste gefeliciteerd.
Inderdaad een raar verhaal. Ik zou zeker kontakt opnemen met de touroperator bij wie jullie alles geregeld hebben. het klinkt als een typ fout. Niet dat ze midsize hebben ingetypt ipv luxury maar aangezien ze met codes werken kan daar de fout zijn gemaakt.
Ik haal het niet uit je tekst, maar kijk of je betaald hebt voor de luxury. Indien dit het geval is dan zou ik zeker dit bedrag bij hen gaan verhalen. Volgens mij boekt de operator direct in het hertz systeem. Hertz typt dus niets over en de fout ligt dan ook (volgens mij) echt bij de operator.
Lat je niet misleiden door het feit dan je een grotere auto hebt gekregen. Dit is een geste van hertz maar staat hier totaal los van.
Succes en laat ons weten wat er alleemaal uitgekomen is.
Inderdaad een raar verhaal. Ik zou zeker kontakt opnemen met de touroperator bij wie jullie alles geregeld hebben. het klinkt als een typ fout. Niet dat ze midsize hebben ingetypt ipv luxury maar aangezien ze met codes werken kan daar de fout zijn gemaakt.
Ik haal het niet uit je tekst, maar kijk of je betaald hebt voor de luxury. Indien dit het geval is dan zou ik zeker dit bedrag bij hen gaan verhalen. Volgens mij boekt de operator direct in het hertz systeem. Hertz typt dus niets over en de fout ligt dan ook (volgens mij) echt bij de operator.
Lat je niet misleiden door het feit dan je een grotere auto hebt gekregen. Dit is een geste van hertz maar staat hier totaal los van.
Succes en laat ons weten wat er alleemaal uitgekomen is.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Sluit ik mij volledig bij aan. Je boekt een bepaalde klasse en daar krijg je een Voucher voor. Dat is het bewijs dat jij daar voor betaald hebt. Als het dan niet goed in het systeem staat is dat niet jouw probleem. Dat mag de Operator voor je op gaan lossen.
Neem aan dat je een papiertje hebt van Hertz waar op staat wat je uiteindelijk meegekregen hebt?
Neem aan dat je een papiertje hebt van Hertz waar op staat wat je uiteindelijk meegekregen hebt?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Jan Doets, waarom kijk ik hier niet van op ? 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij boeken vaak onze huurauto gelijk met de ticket via United. Laatst was daar ook iets fout gegaan bij Alamo waar men niets in het systeem had, maar Alamo belde direct United op en regelde het ter plekke. Wij kregen ook nog een upgrade mee, "courtesy of United" melde de man bij Alamo. Wat dat betreft heb ik altijd hele goeie ervaringen met United Vacations.
Inmiddels is het goed een week geleden dat ik Jan Doets gemaild heb, maar tot op heden is er nog geen reactie gekomen op mijn mail. Ik heb zojuist de mail nogmaals gestuurd, dit maal met een leesbevestiging.MrAmerica schreef:Ik heb Jan Doets inmiddels gemaild, en wacht een reactie van hun kant af. Zodra ik iets meer weet, meld ik dat hier gelijk.
So... to be continued!

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Misschien kun je in je mail vermelden dat je je ervaringen deelt met anderen op het meest actieve amerikaforum van Nederland, dan nemen ze misschien wel het fatsoen om gewoon antwoord te geven. Deze arrogante houding van een reisorganisatie is toch niet te accepteren. Gek he dat er steeds meer mensen alles zelf boeken, een reisbureau heeft toch geen enkele meerwaarde meer?
Sorry hoor maar ik moest het even kwijt.
Harry
Sorry hoor maar ik moest het even kwijt.
Harry
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ten eerste van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!
Jammer dat je niet ter plekke contact hebt opgenomen met Jan Doets. Volgens mij (wat ik nog weet uit het verleden met reisbureaus) ben je altijd verplicht om direct de foute boeking en je ongenoegen hierover kenbaar te maken.
Ik denk dat je nu weinig grond hebt om nog geld terug te krijgen. Ben benieuwd hoe het afloopt.
Jammer dat je niet ter plekke contact hebt opgenomen met Jan Doets. Volgens mij (wat ik nog weet uit het verleden met reisbureaus) ben je altijd verplicht om direct de foute boeking en je ongenoegen hierover kenbaar te maken.
Ik denk dat je nu weinig grond hebt om nog geld terug te krijgen. Ben benieuwd hoe het afloopt.
Hoe het afloopt merken we vanzelf. Het gaat mij ook niet eens zozeer om die paar euro's, maar een verontschuldiging zou wel op zijn plaats zijn. Normaal gesproken maak ik ook geen gebruik van een reisbureau en regel alles lekker zelf, maar omdat dit onze huwelijksreis werd, heb ik het uitbesteed. Eénmalig dus.Vito schreef:Ten eerste van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Inmiddels heb ik bericht ontvangen van Jan Doets, en het teveel betaalde deel zal ik teruggestort krijgen. Naast deze vergoeding, vergoeden ze ook nog een deel voor het verblijf in een resort dat op het moment van ons verblijf in een renovatie zat.
Al met al krijg ik 181 euro terug.
Dus... ik ben tevreden met hoe mijn klacht is afgehandeld. :dance:
Al met al krijg ik 181 euro terug.

Dus... ik ben tevreden met hoe mijn klacht is afgehandeld. :dance:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties