Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraagje over visum en paspoort

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Christien
Amerika-ontdekker

Vraagje over visum en paspoort

Bericht door Christien »

Ik word echt een beetje wanhopig van alle informatie die er op het internet te vinden is over paspoorten en visa, dus ik wou het even hier proberen, misschien kunnen jullie een duidelijk antwoord geven!

Ik ben 12 maart naar Amerika geweest voor 12 dagen, met VWP. (ik hoefde trwns niet mn vingerafdrukken of foto te laten nemen, is dat erg?) maar nu zou ik bijvoorbeeld in mei wel weer terugwillen voor een paar dagen. Moet je dan weer een formulier invullen en gaan die 90 dagen dan opnieuw in? Of is mn VWP nog geldig van de vorige keer?

Ook verloopt mijn paspoort in Juli, dus moet ik binnenkort een nieuwe halen. Kan dit nog problemen opleveren?

Alvast bedankt!!!
note van de moderator de onderwerptitel is aangepast, Help is erg algemeen.
rperre
Amerika-expert

Re: Vraagje over visum en paspoort

Bericht door rperre »

Christien schreef:Ik word echt een beetje wanhopig van alle informatie die er op het internet te vinden is over paspoorten en visa, dus ik wou het even hier proberen, misschien kunnen jullie een duidelijk antwoord geven!

Ik ben 12 maart naar Amerika geweest voor 12 dagen, met VWP. (ik hoefde trwns niet mn vingerafdrukken of foto te laten nemen, is dat erg?) maar nu zou ik bijvoorbeeld in mei wel weer terugwillen voor een paar dagen. Moet je dan weer een formulier invullen en gaan die 90 dagen dan opnieuw in? Of is mn VWP nog geldig van de vorige keer?

Ook verloopt mijn paspoort in Juli, dus moet ik binnenkort een nieuwe halen. Kan dit nog problemen opleveren?

Alvast bedankt!!!
note van de moderator de onderwerptitel is aangepast, Help is erg algemeen.
Je kunt gewoon terug, dat is geen probleem en ja je 90 dagen gaan gewoon weer in. Je hebt hier ook geen visum voor nodig, je hoeft alleen een groen briefje in te vullen (de zogenaamde visum waiver).

Je paspoort kan wel een probleem zijn, want normaal moet die nog 6 maanden geldig zijn, NA VERTREK UIT DE VS. Dus de datum waarop je terug naar NL gaat + 6 maanden. Ik zou dan ook EERST je paspoort vernieuwen, voordat je gaat.

Veel plezier,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer