Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag aan de Apple-kenners

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Vraag aan de Apple-kenners

Bericht door RiverCola »

Beste Kenners :wink: ,

In april gaan mijn vriend en ik voor het eerst naar de VS, een rondreis door het zuidwesten. We gaan onze iBook G4 meenemen voor het inladen van onze foto's en om te kunnen internetten (hotels zoeken, weersomstandigheden etc.).
Ik ben nogal een groentje, heb nog nooit gebruik gemaakt van wireless internet en vraag me ook het 1 en ander of over kabels en stroom enzo.
Ik heb een wereldstekker, dus neem ik aan dat ik mijn laptop op kan laden door de oplader met wereldstekker in stopcontact te stoppen (hoorde dat de wereldstekker automatisch 220 omzet in 110 volt). Klopt dit?
En om te kunnen internetten: Kan ik de netwerkkabel (die aangesloten zit op modem) meenemen en daar in hotel in de muur pluggen? En, zoals ik al schreef, heb ik nog nooit wireless internet gebruikt. Kan ik gewoon naar het airport-icoontje rechtsbovenin gaan en daar proberen een netwerk te vinden of moeten er nog instellingen geweizigd worden? Dit zijn misschien heel domme vragen (zeker van iemand die al 5 jaar met Apple werkt!!) maar ik hoop dat iemand de moeite wil nemen ze te beantwoorden :)

Groetjes, ilana
patrick99
Amerikafan

Re: Vraag aan de Apple-kenners

Bericht door patrick99 »

De wereledstekker is alleen een verloop[stekker zodat je stekker in het stopcontact past. derze regelt verder helemaal niets. Je zal even kijken of de adapter van je Ibook geschikt is voor zowel 220 volt als 110 volt. Dit stata op je adapter (110 v - 220 V). Meestal is dat wel het geval. Wirreless internet is zoals de naam het al zegt draadloos. Er zal dus in Wifi kaart in je laptop moeten zitten. Meestal is dat bij apple wel het geval. Even kijken in de gebruiksaanwijzing van je laptop hoe dat werkt. In de regel vind hij zelf het netwerk zodra je de Wifi activeert.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Bedankt voor je reactie! Mijn adapter geeft inderdaad 100-240V aan, dat zit dus goed.
En wat betreft de netwerkkabel die ik thuis gebruik.....kan ik die gewoon meenemen voor de hotels die een aansluiting in de kamer hebben?

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het zooo makkelijk is, ik lees hier op het forum vaak verhalen van mensen met PC's die allemaal speciale verloopkabeltjes e.d. nodig hebben :lol:

Kan ik nog rare dingen verwachten bij de douane ? (ik neem 'm natuurlijk mee in de handbagage)
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Je kan inderdaad met wereldstekker gewoon stroom uit de muur trekken (wel even controleren of je adapter 110-220V is, dit staat op sticker op adapter).
Vwb internet meestal heeft een hotel een eigen internettoegang waar je wel/niet voor moet betalen en meesal kan je (als ze geen wireless hebben) een kabeltje van het hotel/motel krijgen. Op vliegvelden moet je meestal een soort abonnementje kopen (niet duur).
Wij nemen onze laptop altijd mee, nog nooit problemen gehad. Je moet hem wel uit de tas halen.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Als je laptop Airport heeft, moet je zo elk draadloos netwerk opkunnen. Bij hotels krijg je inderdaad vaak een wachtwoord. Bij veel koffietentjes (maar niet Starbucks), kun je gewoon gratis draadloos internetten; da's een kwestie van je laptop openklappen, netwerkjes zoeken met airport, en dan een onbeveiligde aanklikken.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Het is inderdaad zo makkelijk ik gebruik ook al jaren m'n eerst iBook en nu m'n MacProBook op reis. Eigenlijk ga ik nooit de deur uit zonder m'n laptop. Alhoewel dat nu iets minder is sinds ik een iPhone heb.

De laatste jaren neem ik ook een USB stick mee waar ik m'n photo's op back-up en in m'n handbagage doe, mocht er iets gebeuren met m'n laptop heb ik toch al m'n photo's nog. Die USB sticks kosten bijna niets meer en zijn bendes handig, je kan ze gewoon aan je sleutelhanger hangen.

Meeste hotels en coffee shops en vliegvelden zijn wireless dus geen kabeltjes nodig, en ja je touwtje met stroom gaat gewoon in je wereldstekker en klaar ben je.

Klik in je Finder op help en tiep in je vraag zoals: wireless configuratie of airport.
Als ik intiep: Wireless dan geeft ie verschillende opties bv: 'Requirements for wireless Internet access' of 'Requirements for wireless Internet access'. Als je een Nederlands systeem hebt dan zullen je zoektermen anders zijn zoals 'draadloos' voor 'wireless'?

Mocht je er niet uit komen in elke Apple store kun je hulp krijgen, maar in principe heb je je hulp programma altijd bij je op je laptop.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het klinkt inderdaad te simpel, maar schakel je airport in, en klik gewoon op het netwerk waarmee je wilt verbinden, klaar.

Als je een Apple adapter hebt kan je misschien het stekerdeel met de pootjes eraf schuiven, en een Amerikaanse erop,heb je zelfs geen verloop nodig.

Kabeltje meenemen kan wel, maar het bedrade internet wat ik tot nu toe tegenkwam werkte meestal niet zonder inbelverbinding, wireless is ruim voorhanden en veel handiger.
Maar goed, kabeltje neemt geen ruimte in tenslotte.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Bedankt allemaal!

Ik was inderdaad al naar de apple-store geweest, hier in Rotterdam. Maar daar werken niet echt behulpzame mensen :(
Heb ik toch meer aan jullie!
Ik had me al eerder een beetje verdiept in het inschakelen van het airport-systeem, maar was nooit eerder ergens waar ik het daadwerkelijk kon uitproberen, schaam me er wel een beetje voor, haha!

We hebben wel even gewtijfeld of we de laptop mee zouden nemen maar het is wel erg fijn voor het opslaan van foto's. Mijn vriend is kunstenaar en nu kan 'ie overal, aan iedereen, zijn werk laten zien :doublethumb:

Thanks!!! Ilana
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Ik bedoelde eigenlijk de Apple stores hier in de US. Ik vergeet nogal eens dat de meeste mensen op het forum in Nederland wonen ;-)

Hier in de US kan je iedere Apple Store binnenstappen en om hulp vragen met je iBook. Wordt je niet naar tevredenheid geholpen dan file je een klacht, iets dat _hier_ wel gewicht in de schaal legt. Maar voorzover mijn ervaring reikt zal dat niet gebeuren. Als je als buitenlander binnenstapt en zegt dat je hulp nodig hebt met je wireless of whatever dan zal men er alles aan doen om je verder te helpen.
--
Tink
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Tink schreef:Ik bedoelde eigenlijk de Apple stores hier in de US. Ik vergeet nogal eens dat de meeste mensen op het forum in Nederland wonen ;-)

Hier in de US kan je iedere Apple Store binnenstappen en om hulp vragen met je iBook. Wordt je niet naar tevredenheid geholpen dan file je een klacht, iets dat _hier_ wel gewicht in de schaal legt. Maar voorzover mijn ervaring reikt zal dat niet gebeuren. Als je als buitenlander binnenstapt en zegt dat je hulp nodig hebt met je wireless of whatever dan zal men er alles aan doen om je verder te helpen.
Binnen je garantie kan je sowieso bij elke apple reseller (ter wereld) terecht. Apple vergoed de kosten aan hun :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het klopt wel dat de medewerkers van sommige winkels in Rotterdam niet te behulpzaam zijn.
Ben je op de lijnbaan geweest?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

nee, was in de apple-store naast het Centraal Station (in Groothandelsgebouw). 'Aparte Types' daar!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tja, een hoop van die kinderen die daar als verkoper lopen denken dat ze heilig verklaard zijn omdat ze een t-shirt met een Apple dragen......
Overigens geen slechte zaak, ik koop er al mijn computers, maar het personeel is, zoals in meer winkels, niet echt heel goed.
Er lopen 2 of 3 jongens die er echt zicht op hebben,maar die moet je maar net treffen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer