Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Plaats in vliegtuig
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Plaats in vliegtuig
Hoe vroeger je in checkt of bij de gate bent, hoe meer kans je maakt op de plaats, die je wilt. Vroeg erbij zijn dus. Verder denk ik niet, dat iemand je advies kan geven. Zitplaatsen zijn nogal onvoorspelbaar
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Met Delta kan je bij het boeken en na het boeken via internet je eigen zitplaats kiezen... Deze geven ze je ook bij het inchecken ( maakt niet uit of je vroeg of laat bent )..Petra/VS schreef:Hoe vroeger je in checkt of bij de gate bent, hoe meer kans je maakt op de plaats, die je wilt. Vroeg erbij zijn dus. Verder denk ik niet, dat iemand je advies kan geven. Zitplaatsen zijn nogal onvoorspelbaar.
En ben gewoon benieuwd wat andere mensen zouden voor plaats zouden kiezen.. Zoals ik in mn eerste post ook al vertelde

[KVS Availability Tool 3.0.3/Lite - Apollo: ITN/US-ARL]
Zo te zien is de vlucht nog open genoeg. De kans dat je bij de nooduitgang komt te zitten is dus zeker aanwezig.
Ongelovelijk dat als je geld hebt voor Business Class, zo'n ongelofelijk slecht product boekt
.
Code: Selecteer alles
ATL Atlanta William B Hartsfield GA US [KATL]
AMS Amsterdam-Schiphol NL [EHAM]
WO 26 mrt 2008
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- --------- ---- --------- ---- ---- --------------------------------------
DL 38 ATL 17:35 AMS 07:10 +1 767 0 J9 D9 I9 Y9 B9 M9 H9 Q9 K9 L9 U9 T9
nieuwenoord schreef:Zo groot hoeft het verschil niet altijd te zijn hoor. Wij vliegen altijd business class en zitten dan bij KLM in de Z-klassehondake0 schreef:ik heb hetzelfde is geprobeerd bij brussel airlines en daar kan je wel iets invullen van voorkeur, ze houden dan rekening met enz, maar of dat helpt?
misschien 24 uur van te voren inchecken via internet dat er wel een mogelijkheid is om je stoel te reserveren, en dat gaan we dan ook proberen, trouwens een ongelooflijk prijs verschil tussen economy en business, kiezen tussen 573 of 6000 is natuurlijk moeilijk

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En wat bedoel je met deze opmerking?nieuwenoord schreef:
hondake0 schreef:
ik heb hetzelfde is geprobeerd bij brussel airlines en daar kan je wel iets invullen van voorkeur, ze houden dan rekening met enz, maar of dat helpt?
misschien 24 uur van te voren inchecken via internet dat er wel een mogelijkheid is om je stoel te reserveren, en dat gaan we dan ook proberen, trouwens een ongelooflijk prijs verschil tussen economy en business, kiezen tussen 573 of 6000 is natuurlijk moeilijk
Zo groot hoeft het verschil niet altijd te zijn hoor. Wij vliegen altijd business class en zitten dan bij KLM in de Z-klasse
Ongelovelijk dat als je geld hebt voor Business Class, zo'n ongelofelijk slecht product boekt .
Dat het nogal geldverspelling is
. Kijk eens naar BA, of zelfs AF. Bij BA heb je tenminste geen "slippery slope". BA is bijvoorbeeld (even wat data gekozen in Juni/Juli) 2035EUR naar NYC terwijl KLM 2250EUR vraagt voor dezelfde data.
Vergelijking:

BA

KLM
Bovendien heb je 13" meer seatpitch, terwijl de breedte gelijk is.

Vergelijking:

BA

KLM
- Marcel87
- Amerikakenner
Ok , niet iedereen snapt het nog geloof ik????
Met delta kan ik dus mijn eigen stoel uitkiezen.. Dit heb ik inmiddels gedaan ( en ik kan het tussentijds nog aanpassen als ik wil ) Ik heb nu stoel 20a..
Hier een plaatje van desbetreffende pagina waar ik de mogelijkheid heb om het aan te passen.

Met delta kan ik dus mijn eigen stoel uitkiezen.. Dit heb ik inmiddels gedaan ( en ik kan het tussentijds nog aanpassen als ik wil ) Ik heb nu stoel 20a..
Hier een plaatje van desbetreffende pagina waar ik de mogelijkheid heb om het aan te passen.

Verkeerd gelezen; ik dacht dat je 20A wilde maar nog niet had..Marcel87 schreef:Ok , niet iedereen snapt het nog geloof ik????
- Marcel87
- Amerikakenner
Dat geeft nietD schreef:Verkeerd gelezen; ik dacht dat je 20A wilde maar nog niet had..Marcel87 schreef:Ok , niet iedereen snapt het nog geloof ik????

Ik ben gewoon benieuwd wat de voorkeur voor plaats is van andere mensen , wel of geen nooduitgang?? etc
Het enige wat ik (uit persoonlijke ervaring) kan zeggen is dat de plaatsen bij de nooduitgang wat koeler zijn dan andere plaatsen. Zelf vind ik dit echter geen probleem; ik merk het niet zo.Marcel87 schreef:Dat geeft nietD schreef: Verkeerd gelezen; ik dacht dat je 20A wilde maar nog niet had..
Ik ben gewoon benieuwd wat de voorkeur voor plaats is van andere mensen , wel of geen nooduitgang?? etc
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Voor mij geen nooduitgang (meer), mij te koud. En wat ik ook zeker altijd zal vermijden om vlak naast/in de buurt van de toiletten.
Wij zitten nu in rij 24, net ver genoeg van de toiletten af.
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl

Wij zitten nu in rij 24, net ver genoeg van de toiletten af.
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ Marcel: in forums dwalen mensen nog weleens wat af in een topic, dat gebeurt over dit hele forum. Was dit niet zo, dan was misschien voor jou het topic duidelijker, maar ook door het afdwalen komen soms interessante discussies los toch?D schreef:Dat het nogal geldverspelling is. Kijk eens naar BA, of zelfs AF. Bij BA heb je tenminste geen "slippery slope". BA is bijvoorbeeld (even wat data gekozen in Juni/Juli) 2035EUR naar NYC terwijl KLM 2250EUR vraagt voor dezelfde data.
3_6_1_b777_bus_class02_175_175_tcm52-12888.jpg[/img]
KLM
@ D: waarom KLM? Omdat wij bijna altijd op San Francisco vliegen en een grote voorkeur hebben voor rechtstreeks. En alles komt bij mij in aanmerking verder, maar geen British Airways. Het is de enige maatschappij die weleens mensen met insulinepompen heeft geweigerd en ik vertik het om via Heatrow te reizen met mijn grote hoeveelheid insuline en diabeteshulpmiddelen. Juist BA staat in diabetesland bekend om de problemen. Air France is leuk, maar ook weer niet rechtstreeks. Ik heb het geld er dus voor over om rechtstreeks te vliegen.
Die lie-flatbedden krijg je trouwens vaak in First-class, maar in business class? Moet ik nog tegenkomen ... De stoelen van Northwest zijn trouwens beter dan van KLM, dat weet ik inmiddels ook wel.
Ok, daar (insuline-/diabetes hulpmiddelen) was ik niet van op de hoogte. Trouwens, er zijn genoeg maatschappijen met lie-flat in Business (zie: http://www.seatguru.com/charts/business_class.php). Virgin, Singapore, Air Canada, Air New Zealand, om maar eens wat te noemen (verschilt wat van vliegtuig tot vliegtuig, maar toch..)nieuwenoord schreef:@ Marcel: in forums dwalen mensen nog weleens wat af in een topic, dat gebeurt over dit hele forum. Was dit niet zo, dan was misschien voor jou het topic duidelijker, maar ook door het afdwalen komen soms interessante discussies los toch?D schreef:Dat het nogal geldverspelling is. Kijk eens naar BA, of zelfs AF. Bij BA heb je tenminste geen "slippery slope". BA is bijvoorbeeld (even wat data gekozen in Juni/Juli) 2035EUR naar NYC terwijl KLM 2250EUR vraagt voor dezelfde data.
3_6_1_b777_bus_class02_175_175_tcm52-12888.jpg[/img]
KLM
@ D: waarom KLM? Omdat wij bijna altijd op San Francisco vliegen en een grote voorkeur hebben voor rechtstreeks. En alles komt bij mij in aanmerking verder, maar geen British Airways. Het is de enige maatschappij die weleens mensen met insulinepompen heeft geweigerd en ik vertik het om via Heatrow te reizen met mijn grote hoeveelheid insuline en diabeteshulpmiddelen. Juist BA staat in diabetesland bekend om de problemen. Air France is leuk, maar ook weer niet rechtstreeks. Ik heb het geld er dus voor over om rechtstreeks te vliegen.
Die lie-flatbedden krijg je trouwens vaak in First-class, maar in business class? Moet ik nog tegenkomen ... De stoelen van Northwest zijn trouwens beter dan van KLM, dat weet ik inmiddels ook wel.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ken de sites, maar er zijn er weinig bij die voor het soort tarieven waar ik het over heb van Amsterdam naar een van onze Amerikaanse bestemmingen vliegenVirgin, Singapore, Air Canada, Air New Zealand, om maar eens wat te noemen (verschilt wat van vliegtuig tot vliegtuig, maar toch..)

- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Marcel, om even terug te komen op de topic opener
Ik persoonlijk zou niet bij de nooduitgang willen zitten, maar in plaats van lange benen (zoals jij) heb ik een beetje een horecaspoiler :whistling: en heb dus altijd ruzie met het in de leuning inklapbare tafeltje.
En ik kan me met m'n korte pootjes prima redden in een gewone (wel US mij.) economystoel.
Dus zitten wij meestal net achter de nooduitgangen, rij 24 tot 28 zeg maar.
Mocht het andersom zijn en ik had de lange benen, koos ik opzeker voor deze optie. Als het je te koud wordt (iets waar ik zelf zelden last van heb, hou van kou) kun je inderdaad een vest of extra deken aantrekken.
Gewoon doen (maar je het het al gedaan, zag ik) dus :rockon:

Ik persoonlijk zou niet bij de nooduitgang willen zitten, maar in plaats van lange benen (zoals jij) heb ik een beetje een horecaspoiler :whistling: en heb dus altijd ruzie met het in de leuning inklapbare tafeltje.
En ik kan me met m'n korte pootjes prima redden in een gewone (wel US mij.) economystoel.
Dus zitten wij meestal net achter de nooduitgangen, rij 24 tot 28 zeg maar.
Mocht het andersom zijn en ik had de lange benen, koos ik opzeker voor deze optie. Als het je te koud wordt (iets waar ik zelf zelden last van heb, hou van kou) kun je inderdaad een vest of extra deken aantrekken.
Gewoon doen (maar je het het al gedaan, zag ik) dus :rockon:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Tot nu toe naar Canada en de VS hebben we KLM gevlogen. Onze voorkeur gaat uit naar de paar rijen twoseaters achterin de 747. Daar heb je tussen stoel en raam nog wat extra ruimte om je benen of bagage te parkeren.
Helaas is het jl. september niet gelukt. Onze keurig op tijd doorgegeven voorkeur is niet gehonoreerd.
Op de terugweg konden we gelukkig wel voor een twoseater kiezen.
Als de twoseater niet lukt, vragen we om een gangpadstoel en naastliggende in het middenstuk. Ik moet vaak naar het toilet en hoef dan over niemand heen te kruipen. We hadden laatst mazzel dat we maar met ons tweetjes op de 4 plaatsen in het middenstuk zaten! Lekker veel ruimte voor boeken etc. en je kunt met je benen op de stoel naast je gaan zitten. Een raamplaats hoeft voor ons niet persé.
De nooduitgang is ons nog nooit gelukt. De laatste keer werd ons verteld dat die alleen voor mensen die langer dan 2 meter zijn worden bewaard.
Helaas is het jl. september niet gelukt. Onze keurig op tijd doorgegeven voorkeur is niet gehonoreerd.
Op de terugweg konden we gelukkig wel voor een twoseater kiezen.
Als de twoseater niet lukt, vragen we om een gangpadstoel en naastliggende in het middenstuk. Ik moet vaak naar het toilet en hoef dan over niemand heen te kruipen. We hadden laatst mazzel dat we maar met ons tweetjes op de 4 plaatsen in het middenstuk zaten! Lekker veel ruimte voor boeken etc. en je kunt met je benen op de stoel naast je gaan zitten. Een raamplaats hoeft voor ons niet persé.
De nooduitgang is ons nog nooit gelukt. De laatste keer werd ons verteld dat die alleen voor mensen die langer dan 2 meter zijn worden bewaard.
Voor de binnenlandse vlucht (Atlanta- San Francisco) hadden wij bij Delta op het type vliegtuig 767-300 stoelen op rij dertien gekregen. Ok, kan ongeluksnummer zijn, maar daar liggen we niet van wakker.
Maar bij het checken op seatguru.com bleek dat er op rij 13 geen raampjes zijn in dit type. Dát is voor ons wel een probleem (we kijken graag naar buiten). Effe langs ons reisbureau gepasseerd en die hebben Delta om andere plaatsen gevraagd. Was geen probleem.
Maar bij het checken op seatguru.com bleek dat er op rij 13 geen raampjes zijn in dit type. Dát is voor ons wel een probleem (we kijken graag naar buiten). Effe langs ons reisbureau gepasseerd en die hebben Delta om andere plaatsen gevraagd. Was geen probleem.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
United van Chicago naar Parijs heeft lie-flat bedden in business class. Ik heb uren lang heerlijk op m'n zei/zij(?) geslapen.
http://www.suitedreams.united.com/
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
De nieuwe business class van United waarvan sprake op deze site is nog maar op één enkele 767 effectief in gebruik, en die vliegt van SFO naar FRA via IAD. Op de lijn ORD-CDG is het dus tot op vandaag nog de oude business configuratie van United, en dit is géén lie flat, eerder stoelen zoals die van de KLM business hierboven.Joke schreef:United van Chicago naar Parijs heeft lie-flat bedden in business class. Ik heb uren lang heerlijk op m'n zei/zij(?) geslapen.
Om niet weer maar eens een nieuw topic te openen stel ik men vergelijkbare vraag hier maar:
Ik heb begin dit jaar mijn vlucht geboekt via mijn reisagent, via delta airlines, waarvan ik reeds alle gegevens in het bezit heb.
Nu las ik dat je je stoelen kan kiezen en zelfs reserveren.
Dit zou ik dan ook graag doen want de laatste (en eerste) vliegreis zaten mijn vriendin en ik niet naast mekaar bij de heenvlucht.Omdat het maar een vlucht van 4 uur was vonden we dat niet zo heel erg maar nu zouden we toch graag naast mekaar zitten en ook nog eens op de 'betere' plaatsen. Ik meen begrepen te hebben dat de plaatsen bij de nooduitgangen de betere waren? klopt dit?
Hoe moet ik dit regelen? en van hoelang op voorhand kan men je plaatsen vastleggen ? iemand die me hierin wat wegwijs kan maken die dit zelf al eens geregeld heeft ?
Alvast bedankt
Bart
Ik heb begin dit jaar mijn vlucht geboekt via mijn reisagent, via delta airlines, waarvan ik reeds alle gegevens in het bezit heb.
Nu las ik dat je je stoelen kan kiezen en zelfs reserveren.
Dit zou ik dan ook graag doen want de laatste (en eerste) vliegreis zaten mijn vriendin en ik niet naast mekaar bij de heenvlucht.Omdat het maar een vlucht van 4 uur was vonden we dat niet zo heel erg maar nu zouden we toch graag naast mekaar zitten en ook nog eens op de 'betere' plaatsen. Ik meen begrepen te hebben dat de plaatsen bij de nooduitgangen de betere waren? klopt dit?
Hoe moet ik dit regelen? en van hoelang op voorhand kan men je plaatsen vastleggen ? iemand die me hierin wat wegwijs kan maken die dit zelf al eens geregeld heeft ?
Alvast bedankt
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Je kan via www.seatguru.com de plattegrond van het vliegtuig bestuderen en een paar plaatsen uitkiezen die je het beste lijken.
Bij de meeste maatschappijen kan je reisagent de stoelen van tevoren vastleggen. Een 2e optie is online inchecken 24u voor de vlucht en zo stoelen vastleggen.
Bij de meeste maatschappijen kan je reisagent de stoelen van tevoren vastleggen. Een 2e optie is online inchecken 24u voor de vlucht en zo stoelen vastleggen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht