Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Volgend jaar van Oost naar west!!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Michel
Amerika-newbie

Volgend jaar van Oost naar west!!

Bericht door Michel »

Hoi USA liefhebbers!

Ik ben van plan om volgend jaar voor de vierde keer naar de USA te gaan! De vorige drie keer waren een rondreis in het westen, florida en twee weken in de buurt van San Francisco. Volgend jaar wil ik met een vriend in een maand van oost naar west Amerika gaan reizen. Dus van NY naar SF of LA. Aangezien we nog niet precies weten wat we willen (op het gebied van vervoer, steden, accommodaties, nationale parken etc) zou het erg welkom zijn als jullie wat adviezen konden geven!

Ik wacht vol verwachting jullie reactie af!

Groeten Michel
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Erg tof idee, zoiets wil ik ook nog een keer gaan doen. Zelfs zou ik dan het liefst in NYC starten en via de Zuidelijke staten richting het westen reizen. In het zuiden uiteraard New Orleans en de staat Texas meepikken. Daarna de bekende National Parks, Las Vegas en uiteindelijk nog wat rondreizen in California.
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Ben benieuwd, leuk om nieuwe plannen te horen. Heb je al een idee voor het vervoer? Auto, camper, trein, bus... Dan kunnen mensen wat specifiekere info geven over de mogelijkheden. En ben je van plan in hotels, hostels, campings te verblijven. Low budget of een behoorlijke luxe?
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Michel
Amerika-newbie

Bericht door Michel »

Hoe we gaan weten we nog niet, we zaten eerst te denken aan een huurauto maar dat zal best wel prijzig zijn.. Een camper is ook niet goedkoop maar dat scheelt weer motelkosten. Als we met de auto gaan zullen we wel naar motels gaan. We willen p.p. max 3000 euro besteden, en dan tussen de 3 á 4 weken de VS doorkruisen. Hebben jullie tips voor goede en goedkope motels? En wat zijn de steden die we echt moeten bezoeken als we onderweg zijn?
Ruth
Amerika-ontdekker

Bericht door Ruth »

Je hebt van Lannoo's het boek "Dwars door de USA".
In dit boek maakt men de reis van New York naar San Francisco, o.a. via Philadelphia, Washington DC, Nashville, Memphis, Natchez, New Orleans, Houston, San Antonio, Del Rio, Santa Fe, Taos, Durango, Kayenta, Grand Canyon, Las Vegas, Palm Springs en Los Angeles.
Hier kunnen jullie dus veel informatie uit halen die voor jullie bruikbaar is, o.a. tips voor onderweg, bezienswaardigheden, hotels enz. enz.
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Als je via het zuiden gaat zou ik zeker Nashville, New Orleans :!: :!: en San Antonio aandoen. Alle drie absoluut de moeite waard en dan met name de laatste twee :doublethumb:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Wij gaan ook!

Bericht door nieuwenoord »

Wij zijn ook iets dergelijks van plan. Omdat we met tieners reizen hebben we besloten te beginnen in Miami en dan toch wat Florida-park-en-strand-fun mee te nemen. Maar vanaf New Orleans ziet de reis er wel zo'n beetje uit als in de tip die eerder gegeven werd.

Ik hou van plannen en heb bijna de hele reis al op een weblog staan. Kan 80 keer veranderen nog (tips welkom!). Misschien heb je er wat aan.

http://www.crosscountry2006.web-log.nl
Michel
Amerika-newbie

Bericht door Michel »

Bedankt voor de tip van het boek "Dwars door de USA". We zullen het zeker even goed gaan doorlezen. Verder spreken de steden die genoemd worden ook erg aan!

Heeft iemand van jullie als eens eerder deze route gereisd? We zouden namelijk graag willen weten wat het een en ander nu zou gaan kosten wanneer we met een huurauto gaan reizen en in motels gaan overnachten. Het plan is om ongeveer 3 weken te gaan rijden. Weet iemand bijvoorbeeld een goede goedkope motelketen?

P.S. Nieuwenoord, ik zal je site in de gaten houden!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Dwars door de States

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb het boek Dwars door de States grotendeels gelezen en weer zijn we aan de twijfel ... New York als startplaats in plaats van Miami??

Dan zou het er ongeveer zo uit zien ... voor ons dan, ik heb geen zin het boek klakkeloos te volgen, maar er staan zeker goede tips in.

Per dag:
1. New York
2. New York
3. New York
4. New York – Camper halen
5. New York – Washington DC
6. Washington D.C – Lexington
7. Lexington – Jonesborough
8. Jonesborough – Nashville
9. Nashville
10. Nashville – Memphis
11. Memphis – Natchez
12. Natchez
13. Natchez – New Orleans
14. New Orleans
15. New Orleans – Galveston
16. Galveston
17. Galveston – San Antonio
18. San Antonio
19. San Antonio
20. San Antonio – Dallas
21. Dallas
22. Dallas – Amarillo
23. Amarillo – Santa Fe
24. Santa Fe – Toas
25. Taos – Durango
26. Durango
27. Durango
28. Durango - Williams
29. Grand Canyon
30. Williams – Las Vegas
31. Las Vegas – Camper inleveren
32. Las Vegas
33. Las Vegas
34. Las Vegas – Amsterdam

Commentaar, ideeën, alles is welkom!
carny
Amerika-ontdekker

MIJN IDEE

Bericht door carny »

Beste reizigers,
volgend jaar(2006) ga ook ik naar de States. Tevens zal ik de oost en de west kust proberen te bereiken. Hiervoor ga ik een reisorganisatie in de arm nemen, zodat ik alleen nog maar zelf de overtocht hoef te organiseren. Dit betekend dus dat ik eerst 10 dagen met de bus door het oosten zal reizen en vervolgens op eigen gelegenheid overvlieg naar de westkust waar ik dan weer 10 dagen mee ga met een georganiseerde reis door het westen. Vervolgens vlieg ik weer terug naar NL. Ik ga proberen om de vliegreis in Duitsland te boeken , omdat de prijs daar veel goedkoper is en als je in het oosten woont is het soms niet eens veel verder rijden dan binnen NL.

Veel succes

Carny
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer