Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

koffie maken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Renpa
Amerika-ontdekker

koffie maken

Bericht door Renpa »

Misschien een rare vraag, maar ik heb niet veel ervaring met hotels;
Als er staat dat er "faciliteiten voor koffiemaken" zijn, wat moet ik me daarbij voorstellen :?:
Alles staat er of moet je zelf koffie meenemen :?:
Sandra & Bjorn
Amerikafan

Re: koffie maken

Bericht door Sandra & Bjorn »

Wij hebben een aantal keer in hotels overnacht waar een kleine waterkoker op je kamer stond. Wij hadden toen theezakjes en oploskoffie bij ons, dus zo kon je toch aardige koffie maken. Denk dat ze dat hier ook bedoelen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

meestal is er wel een koffiezetapparaatje daar incl koffie
Anders koop je een goedkoop geval voor 10 dollar en zet je gewoon je eigen koffie
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

ned in MO schreef:meestal is er wel een koffiezetapparaatje daar incl koffie
Anders koop je een goedkoop geval voor 10 dollar en zet je gewoon je eigen koffie
Wij hebben al jaren een kleine waterkoker, die iedere vakantie mee gaat.
Hebben we gekocht bij een Wal*mart of K-mart, kostte toen 12 dollar.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Op heel veel kamers staat een koffiezet apparaat met koffie,maar wel amerikaanse koffie....bruin warm water dus. :wink:

Neem zeker een fles water mee,dat is altijd beter dan slappe koffie met chloor smaak.
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Op de steeds meer hotelkamers vind je een klein koffiezetapparaat waar je een vrij grote koffiepad (a la senseo) in kan leggen. Het water druppelt er als het ware doorheen, m.a.w. bruin water. Wanneer je twee pads op elkaar in het apparaat legt valt dit wel weer enigzins mee.
Afbeelding
[/url]
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ha, ha, die is grappig! Ik was net precies hetzelfde aan het typen over de dubbele pads, toen ik een waarschuwing kreeg, dat er al een ander berichtje was geplaatst. Great minds think alike ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Een ander koffievraagje. Kennen ze in USA ook van die zakjes cappuccino waarmee je met water een bakkie cappuccino zet. Zoals in NL van Nescafe. Lijkt me wel makkelijk in de camper.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Joycee schreef:Een ander koffievraagje. Kennen ze in USA ook van die zakjes cappuccino waarmee je met water een bakkie cappuccino zet. Zoals in NL van Nescafe. Lijkt me wel makkelijk in de camper.
Je hebt toch gewoon je koffiezetapparaat in de camper. :wink:
Ik neem soms zakje cappuccino mee van uit Nederland, heb er eigenlijk nooit opgelet in de winkels.
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Oops :oops: dat wist ik niet. Ben duidelijk nog geen ervaren camperreiziger. Dan gewoon dus aan de slag met filterzakjes en koffie, lekker makkelijk. Bedankt voor je reactie.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Joycee schreef:Oops :oops: dat wist ik niet. Ben duidelijk nog geen ervaren camperreiziger. Dan gewoon dus aan de slag met filterzakjes en koffie, lekker makkelijk. Bedankt voor je reactie.
Ik zag zo gauw niet van wie jullie een camper hebben.
Maar bij El-Monte kan je koffiezetapparaat huren (10 dollar), bij Road Bear zit hij standaard in de camper, bij Cruise weet ik het niet.
Houd er rekening mee dat de filters anders zijn dan hier.
In Amerika zij het rond met een geplooide rand.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Volgens mij heb ik nog honderden van die filters liggen. Kijk bij Road Bear voor vertrek even in het kastje met achtergelaten spullen, daar liggen vaak nog filters omdat niemand die grootverpakkingen op krijgt.
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Bij Cruise America krijg je er geen koffiezetapparaat bij.
Dus óf er eentje kopen óf als je met de hand kofie wil zetten, een koffielfilter met zakjes meenemen.
Die hebben wij namelijk niet kunnen vinden in America, net zo min als een kaasschaaf.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Eugeni schreef:Bij Cruise America krijg je er geen koffiezetapparaat bij.
Dus óf er eentje kopen óf als je met de hand kofie wil zetten, een koffielfilter met zakjes meenemen.
Die hebben wij namelijk niet kunnen vinden in America, net zo min als een kaasschaaf.
Als ik ergens op vakantie ga,waar ik er vanuit ga, dat er geen koffiezetapparaat is.
Neem ik een ombreekbare thermofles mee en een filter die daar oppast, met zo'n ronde tuit vanonder.
Daarvoor hebben ze in Amerika wel filterzakjes van Melita.
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Joycee schreef:Een ander koffievraagje. Kennen ze in USA ook van die zakjes cappuccino waarmee je met water een bakkie cappuccino zet. Zoals in NL van Nescafe. Lijkt me wel makkelijk in de camper.
Misschien een idee, van Friesche vlag en van de Albert Heijn hebben ze van die sticks met cappucinopoeder, die doe je onder in je eigen koffie en dan heb je ook cappucino (bij Senseo werkt dat op zich best goed), als je toch graag de Nescafe zakjes meeneemt zou ik aanraden om een grote bus of zak te kopen bij de Makro of Sligro, dan kun je zelf de sterkte bepalen.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Annie schreef: Als ik ergens op vakantie ga,waar ik er vanuit ga, dat er geen koffiezetapparaat is.
Neem ik een ombreekbare thermofles mee en een filter die daar oppast, met zo'n ronde tuit vanonder.
Ik doe altijd precies hetzelfde. Hebben ze trouwens in de Road Bear camper een koffiezetapparaat? Weet jij dat al?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

hekkie schreef:
Annie schreef: Als ik ergens op vakantie ga,waar ik er vanuit ga, dat er geen koffiezetapparaat is.
Ik doe altijd precies hetzelfde. Hebben ze trouwens in de Road Bear camper een koffiezetapparaat? Weet jij dat al?

Marjan
In de RoadBear camper is een koffiezetapparaat en een toaster aanwezig.
Lees even in dit topic, deze mensen hebben en camper opgehaald bij Coachman.

Gr. Annie
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Annie schreef:[In de RoadBear camper is een koffiezetapparaat en een toaster aanwezig.

Thx, ik heb het gevonden... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

hekkie schreef:
Annie schreef:[In de RoadBear camper is een koffiezetapparaat en een toaster aanwezig.

Thx, ik heb het gevonden... :wink:
Had je gewoon kunnen vragen hoor :wink: Grapje, maar wie ons verslag altijd volgt: wij beginnen elke ochtend met een vers bakje koffie. Er zit trouwens geen waterkoker in, voor de theeliefhebbers. Heel eerlijk gezegd heb ik zelfs niet opgelet of er zelfs wel een fluitketel of zo in zit, want thee drinken we nooit.

De uitgifte van de campers in Middlebury wordt verzorgd door eigen personeel van Road Bear en de pakketten zijn precies hetzelfde als wanneer je gewoon een camper op gaat halen bij een van de verhuurstations.
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

nieuwenoord schreef:Volgens mij heb ik nog honderden van die filters liggen. Kijk bij Road Bear voor vertrek even in het kastje met achtergelaten spullen, daar liggen vaak nog filters omdat niemand die grootverpakkingen op krijgt.
Alweer een goede tip. Bedankt gaan we zeker doen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer