Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Douane controles op Iphone, Ipod, etc...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Douane controles op Iphone, Ipod, etc...

Bericht door Pete.Z »

ndekker schreef:
sachasenne schreef:Hoi,

Wij vertrekken morgen en zijn van plan een iphone te kopen.
Ik zal jullie op de hoogte houden...

Carine
Wat moet je met zon ding?

- ondersteund geen 3G (wacht hierop tot de nieuwe generatie uit komt)
- wel heel erg groot voor een telefoon
- je moet het in amerika kopen met een abonnement, je kan niet zo en losse kopen
- 3G, niemand weet wanneer die evntueel uitkomt,kan dit jaar nog zijn volgens de geruchten.
- groot? heb je er 1 in handen gehad?Hij is juist niet groot voor wat het is.
- je koopt gewoon zonder abonnement,echter,wil je hem gebruiken in Amerika moet je hem activeren.
Doe je dat niet kan je hem jailbreaken,en in NL met iedere simkaart gebruiken.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

ndekker schreef:
- ondersteund geen 3G (wacht hierop tot de nieuwe generatie uit komt)
- wel heel erg groot voor een telefoon
- je moet het in amerika kopen met een abonnement, je kan niet zo en losse kopen
Waarom zou ik 3G nodig hebben? Deze service kost momenteel toch nog stukken van mensen in België. En echt groot vind ik hem nu toch ook weer niet voor wat die kan. Een blackberry is dat ook.

En binnenkort werkt de Iphone ook met active sync van Microsoft. Nog een extra voordeel.

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Veusy schreef:
Waarom zou ik 3G nodig hebben? Deze service kost momenteel toch nog stukken van mensen in België.
Zonder 3G zit je in NL vast aan wifi voor je internet (of het super langzame mobiele internet, weet niet of die wordt ondersteunt). In de VS wordt EDGE gebruikt als data dienst voor de iPhone. In NL is er geen een EDGE netwerk, dus als je sneller mobiel wil internetten, moet er een 3G chip in dat ding. Gratis wifi netwerken heb je namelijk niet overal.. En qua kosten valt het ook wel mee.. bij T-mobile kan je volgens mij voor 10 euro per maand onbeperkt snel internetten op je mobiel..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Vorige week vroeg mn neefje op de valreep of ik voor hem een iPhone kon meenemen.
Dus ik heb er eentje gehaald en bedacht me inderdaad later pas dat dit evt problemen kon opleveren bij de douane!

En van mijn vriend heb ik een iPod gekregen voor mn verjaardag , maar hier had ik nog niet eens over nagedacht.
Maar gelukkig ben ik niet gecontroleerd op schiphol.

Wat ik me dan wel afvraag , als je iets cadeau krijgt ( zoals mijn iPod ) moet ik dan ook invoer rechten betalen?

En als je iets uit de verpakking haalt dan weten ze toch niet dat je dat daar gekocht hebt? Misschien had je het al voor je ging reizen.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Clint schreef: In NL is er geen een EDGE netwerk, dus als je sneller mobiel wil internetten, moet er een 3G chip in dat ding.
Telfort gebruikte het EDGE netwerk , maar sinds de fusie/overname met KPN hebben ze het edge netwerk links laten liggen!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Marcel87 schreef:En als je iets uit de verpakking haalt dan weten ze toch niet dat je dat daar gekocht hebt? Misschien had je het al voor je ging reizen.
Bij kleding kan dat werken maar bij electronica kunnen ze het zo zien aan de serienummers die er op staan ook zit er meestal een Amerikaanse stekker aan.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Ja, dat niet alleen, maar de bewijslast ligt altijd bij jou. m.a.w. als ze het niet vertrouwen, moet jij kunnen aantonen dat je bepaalde dingen al in bezit had vorodat je die reis ging maken. Zo neem ik voor mijn fotografieapparatuur bijv altijd kopie mee van de aankoopbewijzen uit NL, anders riskeer je tijdelijke inbeslagname van je eigendommen.
Ze zijn natuurlijk niet gek :wink: Bij gedragen kleding en weggegooide bonnetjes hiervan is het natuurlijk wel moelijker, maar daar ligt denk ik ook niet hun grootste doel. Meer nepartikelen etc wat betreft kleding.
estherD
Amerika-ontdekker

Bericht door estherD »

Wij nemen een tomtom mee en een psp beide geleend van mijn zwager uit nederland. Moet ik aan hem de bonnentjes vragen? (Hopelijk heeft hij die nog.) De kinderen waren van plan om een DS lite te kopen in amerika en spelletjes. Wij wilden een filmcamera gaan scoren. Als we dan terug gaan komen we waarschijnlijk wel boven de 175 euro pp uit. Wat is dan wijsheid, aangeven of doorlopen?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

estherD schreef:Wij nemen een tomtom mee en een psp beide geleend van mijn zwager uit nederland. Moet ik aan hem de bonnentjes vragen? (Hopelijk heeft hij die nog.) De kinderen waren van plan om een DS lite te kopen in amerika en spelletjes. Wij wilden een filmcamera gaan scoren. Als we dan terug gaan komen we waarschijnlijk wel boven de 175 euro pp uit. Wat is dan wijsheid, aangeven of doorlopen?
Wat wijsheid is weet je pas achteraf,jammer genoeg.
Krijg je toch controle,was het wijs geweest om aangifte te doen,vermoedelijk ben je met aangifte nog steeds goedkoper uit dan met kopen in NL.
Gewoon doorlopen zal vaak lukken,maar ben je net die ene die ze controleren,heb je dure spullen gekocht.....
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Hoe zit het met de Nederamerikanen als die naar Nederland gaan. Wij gaan over 2 weken voor een bezoek naar Nederland, mijn man heeft een ipod touch (in Amerika gekocht) en ik wil er eigenlijk ook een kopen voor we gaan. Mij lijkt het geen enkel probleem of heb ik dat mis?
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

manja schreef:Hoe zit het met de Nederamerikanen als die naar Nederland gaan. Wij gaan over 2 weken voor een bezoek naar Nederland, mijn man heeft een ipod touch (in Amerika gekocht) en ik wil er eigenlijk ook een kopen voor we gaan. Mij lijkt het geen enkel probleem of heb ik dat mis?
Lijkt mij geen probleem, je komt hier toch op bezoek en kan aantonen dat je weer terug gaat.
Anders zouden alle buitenlanders toch ook problemen hebben als ze NL binnenkomen.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Pete.Z schreef:

Ja, heb er diverse in mijn handen gehad, ziet er erg mooi uit qua design, maar is te groot en te zwaar naar mijn mening.
Mijn GSM kan net zoveel, heeft zelfs 3G er op zitten. en die is qua maat de helft van een Iphone. Het enige wat mijn GSM dan niet heeft is een touchscreen, en het scherm is wat kleiner.
can't wait to travel again.....
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

ndekker schreef:
Pete.Z schreef:

Ja, heb er diverse in mijn handen gehad, ziet er erg mooi uit qua design, maar is te groot en te zwaar naar mijn mening.
Mijn GSM kan net zoveel, heeft zelfs 3G er op zitten. en die is qua maat de helft van een Iphone. Het enige wat mijn GSM dan niet heeft is een touchscreen, en het scherm is wat kleiner.
Het scherm vind ik nou net een groot pluspunt,lekker formaat om toch even snel je mail te lezen en dergelijke,en ja,vergeleken met andere toestellen met een klein scherm is hij dan groot natuurlijk.
Apples en peren...... :wink:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

manja schreef:Hoe zit het met de Nederamerikanen als die naar Nederland gaan. Wij gaan over 2 weken voor een bezoek naar Nederland, mijn man heeft een ipod touch (in Amerika gekocht) en ik wil er eigenlijk ook een kopen voor we gaan. Mij lijkt het geen enkel probleem of heb ik dat mis?
Manja, ik vroeg me dat ook al af - als ik naar Nederland reis neem ik ook altijd het een en ander mee aan electronica. Maar ik neem aan dat als ze zien dat je in de VS woont, het een ander verhaal is. Dus misschien dat als je aangehouden wordt, het laten zien van de paspoort/visum voldoende is? Heeft iemand anders hier al ervaring mee?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Maar hoe zit het nu juist?

Stel, je koopt een laptop en een ipod.
Ze vragen of je iets meebrengt, je zegt niets. Winkelwaarde van beide artikelen 1500$.

Hoeveel moet je, ongeveer, betalen?
En hoe zit het als je het wel zou aangeven, hetzelfde bedrag, hoeveel ben je dan armer?

Is het een optie, als je met twee reist, om niet samen door de douane te lopen?
Om zo bv de Ipod aan partner te geven en zo misschien maar boete op 1000$ te betalen?
Of moet je zeggen met wie je reisde én krijgt die dan ook zoiezo een controle?
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Ik weet niet de exacte bedragen, maar je moet zowieso invoerbelasting betalen over het gehele bedrag (als je niet kan aantonen hoeveel het is, zoeken zij dat wel voor je uit) en een beote voor het feit dat je achterwege hebt gelaten om aangifte te doen.

Je mag een bedrag zowieso niet splitsen, als de camera bijv 400 euro is, mag je niet stellen dat je met 2 personen dus voor 350 euro mag inbrengen en dus maar over 50 euro bel hoeft te betalen. Je kan natuurlijk met zijn 2-en apart er doorheen lopen, maar als het rustig is, observeren zij je natuurlijk ook al van te voren en heeft het ook weinig zin als je de bagage gesplits hebt over beide koffers (en als man met een hele stapel te kleine bh-tjes in je koffer beweert dat dat echt van jou is). :blink:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Voor mensen die binnenkort naar de VS gaan voor een iPhone: op dit moment komen er berichten binnen vanuit de gehele VS dat de Apple Stores géén iPhones meer op voorraad hebben.. Sommige AT&T stores zouden het apparaat nog wel op voorraad hebben..
Bron: http://www.appleinsider.com/articles/08 ... rtage.html
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik heb net idd een I-phone zonder problemen mee naar NL genomen en moet dat volgende maand ook weer doen, samen met een I-pod.

ik ben in de 15 jaar sinds ik naar de VS ben verhuisd wel 20 keer NL binnengekomen en ben nog nooit gestopt of ondervraagd door de douane behalve de ene keer toen ik terugverhuisde en dus 3 megakoffers bij me had.

ik vraag me af of het komt doordat ik er niet Nederlands uitzie en ook altijd mijn (Amerikaans) paspoort nog in de hand heb als ik eruitkom, maar er staat meestal niemand. niet alleen ik maar ook de nederlanders op de vlucht lopen gewoon door.

ik vraag me af hoeveel mensen gecontroleerd worden en hoe dat dan gaat. lopen jullie ergens anders naar toe dan ik?
SEEING IS BELIEVING
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

DixieChick schreef:
Manja, ik vroeg me dat ook al af - als ik naar Nederland reis neem ik ook altijd het een en ander mee aan electronica. Maar ik neem aan dat als ze zien dat je in de VS woont, het een ander verhaal is. Dus misschien dat als je aangehouden wordt, het laten zien van de paspoort/visum voldoende is? Heeft iemand anders hier al ervaring mee?
Niet alleen electronica, maar je koffer zit ook nog eens vol met kleding aangeschaft in Amerika. Misschien is inderdaad het tonen van je visum voldoende.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
hmv
Amerika-ontdekker

Bericht door hmv »

Hoeveel euro/dollar mag je eigenlijk per pakketpost naar Nederland sturen zonder dat er belasting etc. over betaalt hoeft te worden?
En is dat meer als je het als "gift" verstuurd?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer