Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
overstap londen
overstap londen
Voor iedereen die ook met BA naar de USA vliegt houdt er rekening mee met een langere overstaptijd in Londen. De vluchten naar de USA blijven vertrekken vanaf terminal 4 terwijl de vluchten vanaf Amsterdam wel op de nieuwe terminal 5 aankomen. Minimale overstap tijd is volgens BA 80 minuten. Voor ons hield het ook in dat er een vlucht omgeboekt moest worden.
BA boekt de vluchten voor juli nog niet automatische om maar naar een mailtje met SNP reizen waar wij geboekt hebben, hebben ze de vlucht aangepast zelf hadden ze daar nog geen bericht over ontvangen van BA
BA boekt de vluchten voor juli nog niet automatische om maar naar een mailtje met SNP reizen waar wij geboekt hebben, hebben ze de vlucht aangepast zelf hadden ze daar nog geen bericht over ontvangen van BA
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: overstap londen
Via Heathrow moet je altijd ruim de tijd nemen. 3 uur tussen landen en opstijgen is wel bijna het minimale wil je ook je koffers aan boord van de tweede vlucht hebben 

can't wait to travel again.....
-
- Amerikakenner
Precies,
Wij hebben tweemaal twee uur overstap tijd gehad en beide keren ernstig moeten rennen.
Maar bedankt voor de tip. Toen wij gingen vertrokken de vluchten vanuit dezelfde terminal. Toen was 80 minuten ook niet haalbaar hoor.
Wij hebben tweemaal twee uur overstap tijd gehad en beide keren ernstig moeten rennen.
Maar bedankt voor de tip. Toen wij gingen vertrokken de vluchten vanuit dezelfde terminal. Toen was 80 minuten ook niet haalbaar hoor.
Ik vind London echt vreselijk om over te stappen. Neem dus nooit vluchten die daar komen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ga gewoon niet meer via Londen. 2 keer daar geweest (en 2 keer problemen), maar ik neem 1000 keer liever Parijs dan die hel.
Ik heb eerlijk gezegd nooit echt problemen gehad via LHR.. Beide overstappen van anderhalf - twee uur.. Eerlijk is eerlijk, Terminal 1 naar Terminal 1 en het was enigsinds dringen bij de security, maar achteraf gezien maakte ik me daar druk om niets..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- lelie
- Amerika-expert
Wij hebben gelukkig alleen een overstap in Londen op de terugweg.
-
- Amerikakenner
Nooit problemen gehad in londen. Wel moet ik toegeven dat BA en/of het reisbureau niet helemaal weten hoelang het overstappen daar duurt. Het is haalbaar wat zij zeggen maar dan moet wel alles meezitten. Dus geen 5 minutenb vertraging, geen lange rij bij de douane en dan lukt het.
Neem je genoeg overstap tijd dan is het heel goed te doen daar.
Neem je genoeg overstap tijd dan is het heel goed te doen daar.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij hadden vorig jaar bij de overstap in Londen ook geen problemen.
Carine
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik had vorig jaar wel lange rijen voor de douane en security check, maar denk dat alles bij elkaar drie kwartier tot een uur geduurd heeft, dus dat valt nog wel mee.
Ander, on/off topic, vraagje; kun je als je kunt aantonen dat je aansluitende vlucht bijvoorbeeld binnen een uur na landen van de vorige vertrekt ook naar een gezag hebbende op Heathrow (of elders bijv. VS) toestappen, dit aangeven en zo een beetje voorrang of versnelling van de procedure krijgen?
Ander, on/off topic, vraagje; kun je als je kunt aantonen dat je aansluitende vlucht bijvoorbeeld binnen een uur na landen van de vorige vertrekt ook naar een gezag hebbende op Heathrow (of elders bijv. VS) toestappen, dit aangeven en zo een beetje voorrang of versnelling van de procedure krijgen?

[/url]
Nee, iedereen heeft namelijk haast daarBostonlover schreef:Ander, on/off topic, vraagje; kun je als je kunt aantonen dat je aansluitende vlucht bijvoorbeeld binnen een uur na landen van de vorige vertrekt ook naar een gezag hebbende op Heathrow (of elders bijv. VS) toestappen, dit aangeven en zo een beetje voorrang of versnelling van de procedure krijgen?

Ik heb het een keer meegemaakt dat een man nog ongeveer 15 minuten had om zijn vlucht te halen. Hij vroeg aan een security beamte van LHR of hij door de priority check mocht, maar daarop kreeg hij een negatief antwoord: "No Sir, only if you have a valid ticket. We cannot help you any further, your only option is to ask each and every single person in front of you if they would let you go first". Dat heeft die vent dus ook gedaan. Eén man was een beetje lullig aan het doen en wilde hem niet voorlaten.. Na wat peer pressure van de rest van de rij kon de man toch de sprint naar zijn gate zetten.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-expert
ik heb 2 uur en 45 minuten op 23 juni s 'morgens...
Wat moet ik allemaal verwachten dan???? Moet ik eerst mn bagage weer ophalen en dan opnieuw inchecken in Londen of doen ze m al helemaal weg van amsterdam????
Wat duurt er eigenlijk zo lang op Londen Heathrow...
Ik heb wel meegemaakt in detroit dat twee uur niet genoeg was om de aansluiting naar denver te halen door allerlij checks en lange rijen...
Ik kwam later op de plaats van bestemming, de koffer nog een dag later...dat was met de klm\northwest
Wat moet ik allemaal verwachten dan???? Moet ik eerst mn bagage weer ophalen en dan opnieuw inchecken in Londen of doen ze m al helemaal weg van amsterdam????
Ik heb wel meegemaakt in detroit dat twee uur niet genoeg was om de aansluiting naar denver te halen door allerlij checks en lange rijen...
Ik kwam later op de plaats van bestemming, de koffer nog een dag later...dat was met de klm\northwest
Je bagage wordt doorgelabeld, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Heathrow is een heel drukke luchthaven en de rijen voor de security check zijn gewoon erg lang.. Als je alleen bent en dus niets of niemand hebt die je vertraagd, moet het in die tijd gewoon te doen zijn.RoyBergen schreef:ik heb 2 uur en 45 minuten op 23 juni s 'morgens...
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
RoyBergen schreef:ik heb 2 uur en 45 minuten op 23 juni s 'morgens...
Het probleem is dat volgens de planning hadden we aangekomen op terminal 5 en vertrek je ook weer vanaf terminal 5. Maar door de problemen met de nieuwe terminal 5 is de
zijn de vluchten naar de USA weer vamnaf terminal 4. Dat houdt in dat je met een bus van terminal 5 naar terminal 4 moet.
Klopt niet voor alle vluchten.. De volgende bestemmingen vertrekken wel uit T5:andre208 schreef:
Het probleem is dat volgens de planning hadden we aangekomen op terminal 5 en vertrek je ook weer vanaf terminal 5. Maar door de problemen met de nieuwe terminal 5 is de
zijn de vluchten naar de USA weer vamnaf terminal 4. Dat houdt in dat je met een bus van terminal 5 naar terminal 4 moet.
Los Angeles
Miami
San Francisco
Daarnaast is het de bedoeling dat alle longhaul vluchten (op sydney, bangkok en singapour na) in juni via T5 gaan.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
Geen probleem hoor. De bagage wordt doorgelabeld dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Heathrow is nu eenmaal een hele drukke luchthaven. De security check zal waarschijnlijk het langst duren.RoyBergen schreef:ik heb 2 uur en 45 minuten op 23 juni s 'morgens...
-
- Amerikafan
- Contacteer:
PANIEK!!
Wij vliegen voor het eerst met Britisch Airways met een overstap in Heatrow.
Komen aan in Londen om 7u45 en vlucht naar NY vertrekt om 8u55. (aankomst én vertrek op Terminal 5)
We hebben dus maar 1 u en 10 min. om op de vlucht naar NY te zitten. Is dit echt niet haalbaar? Hoe zit 't met baggage? Wat moet er dan bij zo'n tussenstop nog allemaal gebeuren?
Wie helpt?
Komen aan in Londen om 7u45 en vlucht naar NY vertrekt om 8u55. (aankomst én vertrek op Terminal 5)
We hebben dus maar 1 u en 10 min. om op de vlucht naar NY te zitten. Is dit echt niet haalbaar? Hoe zit 't met baggage? Wat moet er dan bij zo'n tussenstop nog allemaal gebeuren?
Wie helpt?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Paniek is natuurlijk helemaal nergens voor nodig, je gaat op vakantie dus allereerst, adem een paar keer rustig en diep en ontspan.Dries Molemans schreef:PANIEK!!
Wie helpt?
Je bagage wordt gewoon doorgelabelt, die zie je dus niet bij je overstap. Aangezien je niet van terminal hoeft te wisselen is er dus niets aan de hand, en kun je normaal gesproken de vlucht gewoon halen.
Mocht er om wat voor reden dan ook toch wat misgaan, dan zal BA je gewoon op de volgende vlucht zetten die om 10:25 vertrekt, mocht dat niet lukken dan vertrekt de volgende om 13:40, de daaropvolgende om 15:40, dan om 17:00, 18:05, 19:40 en de laatste om 20:00 uur, moet al gek zijn wil er op al die vluchten geen plaats voor je zijn.
Dit zijn wel allemaal vluchten naar JFK, mocht je naar Newark vliegen dan wordt het rijtje 14:40 en 18:40.
Je ziet het 8 vluchten per dag vanaf Heathrow naar JFK, en 3 per dag naar EWR, geen enkele reden dus voor paniek, je komt hoe dan ook echt wel op je vakantiebestemming aan.
Dus relax, en geniet van het vooruitzicht op je vakantie, en mocht je ondanks het voorgaande de overstap toch niet prettig vinden, overweeg dan om in het vervolg een rechtstreekse vlucht vanaf Amsterdam te boeken indien mogelijk.
Harry
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Bedankt voor de geruststelling
Rechtstreekse vlucht is idd voor de volgende amerikareis, moest dit keer nog rekening houden met 't studentenbudget van medereizigers
Grtzz!

Rechtstreekse vlucht is idd voor de volgende amerikareis, moest dit keer nog rekening houden met 't studentenbudget van medereizigers

Grtzz!
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Heb net 't vluchtschema nog eens gechecked, nu blijkt dat de vlucht naar JFK vanaf terminal 4 vertrekt, dus toch van Terminal 5 naar 4 in 'n goed uurtje... ben eens benieuwd... 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht