Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

lange vlucht en roken . oplossingen ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
clanlord
Amerika-newbie

lange vlucht en roken . oplossingen ?

Bericht door clanlord »

het gaat gebeuren , in augustus ga ik naar columbus ohio :)

maar nu denk ik aan het volgende , het is een vlucht van 9 uur naar chicago voor mijn overstap op een binnenlandse vlucht naar columbus .
aangezien ik een stevige roker ben zou ik willen weten wat de manieren zijn om dit te overbruggen :)

P.S> stoppen is geen optie :)
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

wat de manieren zijn om dit te overbruggen
Een echte oplossing is er natuurlijk niet. Je kan nicotinepleisters/kauwgom meenemen voor tijdens de vlucht. Ik rook zelf ook, tijdens de vlucht heb ik er nooit zo veel moeite mee (terwijl normaal gesproken 9 uur niet roken me echt niet lukt). Ik weet niet of je op het vliegveld in Chicago mag roken, ik had afgelopen zomer een tussenstop op Philedelphia en daar mag je helemaal niet roken.
Ik zou echt proberen je er niet zo druk om te maken, hoe meer je erover nadenkt hoe moeilijker het is. Ik weet niet wat voor oplossing je wilt, maar je kan gewoon 9 uur niet roken, daar is niets aan te doen.
Ik vond het in ieder geval ontzettend meevallen, na die 9 uur geniet je in ieder geval weer extra van je sigaretje :wink:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik rook zelf niet, maar ik heb zelf altijd het idee dat de tijd in het vliegtuig twee keer zo snel gaat.
Mede door het eten, drinken, film & je slaapt ook weer veel.. dit hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden..

Maar wat ik van 'rokers' heb begrepen, valt het wel mee .... Ik zou niet zo tegen die 9 uren opzien ...

-
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Je kunt altijd naar het alternatief grijpen, alhoewel je daar tegenwoordig wel voor moet betalen :wink: :beerchug:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Re: lange vlucht en roken . oplossingen ?

Bericht door Marcel »

clanlord schreef:P.S> stoppen is geen optie :)
Dat is toch altijd een optie! En nota bene de beste optie ... Denk je eens in, als stevige roker bespaar je zo jaarlijks al gauw genoeg om jezelf op een extra trip naar de US te trakteren, waarbij de vlucht dan bovendien geen door je verslaving veroorzaakte stress meer oplevert. Wat een prachtig vooruitzicht zou dat moeten zijn, los nog van alle andere voordelen voor jezelf en de mensen om je heen. Al overtuigd? :)
Life is good in the Tarheel State.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik ben het helemaal met Michelle eens. Je kunt je erop instellen dat je deze periode niet mag roken. Zorg dat je genoeg afleiding hebt in het vliegtuig en denk er niet (teveel) aan. Die 9 uren zijn voorbij voordat je het weet.

En inderdaad, als je dan eindelijk een mag opsteken, geniet je des te meer... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Geen optie?

Bericht door nieuwenoord »

OK, stoppen is geen optie ....

Ik wil toch even een leuk sommetje maken! In 2002 stond ons vertrek naar de States gepland voor 24 april. Ik worstelde met dezelfde vraag en vroeg zelfs aan de huisarts hoe ik dit kon oplossen. Ik kreeg van hem het antwoord dat een aantal uren niet roken toch moet kunnen en dat definitief stoppen ook een kwestie van wilskracht was, niet van hulpmiddeltjes.

De manier waarop hij het me vertelde, raakte me zo, dat ik tóch thuiskwam en mijn builtje shag inleverde bij mijn zoon. Na 23 jaar roken, tot 2 pakjes sigaretten per dag, stopte ik. Op 19 februari 2002 .... En ik heb er nooit meer één opgestoken.

Van die leuke calculatortjes hebben me verteld dat ik volgend jaar juli, als we weer gaan, zo'n 8500 euro in m'n zak heb gehouden en dat gaan we vieren! Van dat geld vliegen we business class, met z'n vieren. Omdat mama dan al vier jaar niet meer rookt! :lol: :P :D
Makki
Amerikafan

Bericht door Makki »

Zelf ben ik ook een roker. Per jaar reis ik zo'n drietal keer voor enkele weken naar de USA.
Eenmaal ik in Zaventem ben, heb ik geen sigaretten of aansteker meer op zak. Tijdens de vluchten mag er zeker niet gerookt worden en de meeste luchthavens maken het de rokers zo moeilijk, dat ze nergens iets kunnen roken. Eenmaal ter plaatse (Californië) zijn alle restaurants volledig rookvrij. Wanneer ik aankom in het hotel, maak ik het mezelf moeilijk en vraag een rookvrije kamer. Alles gaat wonderwel: gedurende 2 à 3 weken raak ik geen sigaret meer aan. Maar eenmaal terug thuis grijp ik onmiddellijk terug naar die verdomde sigaret en verlang ik echt tot ik terug naar de USA mag om van die vervelende gewoonte af te raken.
Het zit hem gewoon tussen onze oren. Ik hoop dan ook echt rookvrij te zijn voor ik mijn volgende reis naar de US maak.
Makki
clanlord
Amerika-newbie

Bericht door clanlord »

heheehe :D

bedankt voor alle antwoorden , een paar uurtjes zonder een peuk moet te doen zijn , een vriendin in ohio is nu al bezig om me de 10 dagen dat ik er ben bezig te houden .

voorpret is een van de leuke dingen aan een reis maken .

Zal maar een paar spelletjes op de laptop zetten om me bezig te houden op de vlucht , voor het geval ik niet kan slapen :)
Anita2
Amerikafan

Bericht door Anita2 »

Hallo,

Ik ben zelf ook een roker en heb vorig jaar ook een tussenstop gehad in Chicago. Ik moet zeggen dat die 9 uur zonder sigaret best wel is meegevallen. Ik probeerde niet te veel aan een sigaret te denken maar wel aan de mooie vooruitzichten die me te wachten stonden. Als ik het toch wat moeilijk kreeg, dan nam ik een paar muntjes, dat remt bij mij de zin naar een sigaret af.
Eenmaal op de luchthaven in Chicago kon ik me toch niet meer houden. Als je voldoende tijd hebt voor je volgende vlucht kun je naar buiten gaan, daar zijn speciale rookzones voorzien, tenminste vorige zomer toch nog.

Veel succes

Anita2
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Geen optie?

Bericht door Sandy »

nieuwenoord schreef: Na 23 jaar roken, tot 2 pakjes sigaretten per dag, stopte ik. Op 19 februari 2002 .... En ik heb er nooit meer één opgestoken.
*Off Topic* Ik wil even zeggen dat ik dit een geweldige prestatie vind! - Gewoon na 23 jaar, 'Cold Turkey' stoppen en nooit meer één opgestoken.. dat getuigt van enorme wilskracht ;)

-
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Ik rook stevig, maar heb tijdens de vluchten niet echt last. In oktober nog 16 uur erin gezeten. Alleen na het eten mis ik mijn saffie. Neem altijd een paar glaasjes wijn en probeer wat weg te doezelen. Jammer dat ik nu aangeboden heb om bij aankomst te gaan rijden, dus toch eventjes opletten met het aantal glaasjes :whistling: Gauw naar buiten een sigaretje nemen ( oh tjee geen aansteker meer :banghead: ) en dan.....het wordt vervelend, mag in de huurauto niet roken... dus dat wordt geregeld een foto/rook stop maken. Partner rookt niet maar heeft alle begrip. Gelukkig rokers kamers besteld, maar ik rook ook nooit in mijn slaapkamer thuis :? Dus dat wordt veel buiten staan :wink: en de omgeving bekijken. Maandag is het eindelijk zo ver 3 1/2 week naar de States. Rookbeleid volgens mij te overdreven maar het blijft een super land
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Als niet roker moet ik zeggen dat het amerika beleid prettig is. Ik heb niets tegen rokers maar het feit dat roken beperkt wordt gehouden vind ik erg prettig.
Om een paar voorbeelden te noemen:

Rustig en lekker dineren (ik erger me vaak wanneer ik in een restaurant zit en ik mijn voedsel niet een sruik omdat de tafel achter mij letterlijk in rook opgaat.
Na een avondje stappen ruikt je kleding niet ranzig naar rook en zou je dus nogmaals datzelfde shirt aankunnen.
Pixie
Amerika-ontdekker

Bericht door Pixie »

Eigenlijk mis ik m'n sigaret niet eens tijdens lange vluchten, al verheug ik me altijd wel enorm op die eerste na m'n vlucht. Altijd nog een heel gedoe om een smoking area te vinden :lol:
Maar ook dat heeft z'n charme, supergezellig om met allemaal verschillende nationaliteiten in een mini hokje te roken. Of bij één van de weinige bars op het vliegveld, de meest leuke gesprekken heb ik daar gehad.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik ben ook een stevige roker,maar vreemd genoeg mis ik het tijdens de vlucht helemaal niet.

Overigens valt het anti-rook beleid in Amerika mij best mee,er zijn erg veel plaatsen waar je gewoon wel mag roken hoor.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ook ik heb 23 jaar gerookt (ong 1 pakje per dag)
7 jaar geleden ben ik van het ene moment op het andere gestopt. Ik heb vanaf die tijd geen enkele sigaret meer gerookt en er ook geen behoefte meer aan gehad.
Wat het reizen betreft vind ik het heerlijk dat ik niet meer rook.
Ik kan me nog een busreis naar Londen herinneren waarbij ik elk zeldzaam moment dat we even stopten snel de bus uitstapte om een sigaretje op te steken zelfs in de stromende regen.Ook van een vliegreis naar Singapore werd ik knap chagrijnig omdat ik 18 uur niet kon roken.
Het reizen vind ik op deze manier een stuk relaxter. Gelukkig is Ger tegelijk met mij gestopt dus maakt die het me ook niet moeilijk.

Alleen al die extra kilootjes die ik in die 7 jaar verzameld heb krijg ik er maar niet af :( :(

Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

vana schreef: Alleen al die extra kilootjes die ik in die 7 jaar verzameld heb krijg ik er maar niet af :( :(

Marjon
Misschien weer gaan roken :?: :?: :?: :whistling:
Rob
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Het zou denk ik wel helpen tegen mijn snoeplust maar nee....toch maar niet :D :D

Marjon
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Vorig jaar hebben we een overstap gemaakt in Chicago. Richting wachtruimte was er een rookruimte. Mijn hubbie dook hierin als een stier die een rode lap zag, maar kwam er na een half shagje weer bleek uit. Geen aanrader, weinig frisse lucht, alleen een smerige teerlucht en stampvol. Dus het lijkt me het beste om de adviezen van de andere op te volgen...............stoppen :(
Groetjes, Nel
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Stoppen is misschien wel de beste oplossing, maar je moet er wel 100% achter staan...anders kan je het zo goed als vergeten.
Ook ik en mijn vriendin zijn gestopt...we hebben ongeveer 15 jaar gerookt en sinds januari zijn we gestopt.

Genoeg alternatieven, snoepen, drinken, slapen...wel opletten als je na meer dan 9 uren een sigarette opsteekt dat je hoofd niet begint te tollen. :wink: :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer