Dit is niet meer zo. Vorig jaar werd mij om een pin-code gevraagd, anders kan de transactie niet worden afgerond. Dit was in Kona, Hawaii en het betreft een credit card van de ABN AMRO.Coyote schreef: Voor zover ik weet, wordt er (nog) niet betaald in Amerika met de pin i.c.m. je creditcard, zoals in bijv. Frankrijk het geval is. T.z.t. zal dat ook wel eens gebeuren, net als in Nederland waar je nu ook nog steeds je handtekening moet zetten.
De pincode heb je nu alleen nodig als je geld wilt opnemen met je creditcard. Vanwege hoge opnamekosten is dat echter niet aan te raden.
Roland
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Postbank Mastercard
Re: Postbank Mastercard
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat is goed om te horen dat het eindelijk begint te komen in Amerika dat je kunt afrekenen met de creditcard i.c.m. je pin.sweatbox schreef:Dit is niet meer zo. Vorig jaar werd mij om een pin-code gevraagd, anders kan de transactie niet worden afgerond. Dit was in Kona, Hawaii en het betreft een credit card van de ABN AMRO.Coyote schreef: Voor zover ik weet, wordt er (nog) niet betaald in Amerika met de pin i.c.m. je creditcard, zoals in bijv. Frankrijk het geval is. T.z.t. zal dat ook wel eens gebeuren, net als in Nederland waar je nu ook nog steeds je handtekening moet zetten.
De pincode heb je nu alleen nodig als je geld wilt opnemen met je creditcard. Vanwege hoge opnamekosten is dat echter niet aan te raden.
Roland

Roland
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Afgelopen zomer vroeg het apparaat bij de Taco Bell om een pincode ... de verkoopster had werkelijk geen idee wat ze hier mee aan moest [wij in eerste instantie ook niet] en na 4 pogingen bood ik aan om dan maar contant te betalen. Spontaan ging er 50% van de rekening af!Coyote schreef:Dat is goed om te horen dat het eindelijk begint te komen in Amerika dat je kunt afrekenen met de creditcard i.c.m. je pin.sweatbox schreef: Dit is niet meer zo. Vorig jaar werd mij om een pin-code gevraagd, anders kan de transactie niet worden afgerond. Dit was in Kona, Hawaii en het betreft een credit card van de ABN AMRO.Wat het zelf nog niet tegengekomen.
Roland

'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Hallo allemaal,
Ik had een vraagje, mijn broer en ik gaan in augustus een treinreis maken door Amerika. Wij wilden vooraf de treinkaartjes bestellen via Amtrak.com
zodat wij ze alleen maar hoeven af te halen op het station.
In februari hebben wij dit geprobeerd en toen is het helemaal mis gegaan. Bij het betalen komt het bericht NO CARD VERIFICATION CODE MATCH naar voren, waarbij wij dachten dat het mislukt was terwijl alles correct was ingevuld. Toen heb ik het met mijn creditcard geprobeerd, maar helaas hetzelfde probleem. Toen hebben wij de postbank gebeld die aangaf dat het geld voor de tickets wel opzij was gezet. Dus wij amtrak gebeld, maar daar kwamen we niet verder want we hadden geen reserveringscode. Ze vroegen wel of we alles goed hadden ingevuld (met name de postcode is belangrijk)
Goed na een maand was het geld gelukkig weer terug gezet en nu hebben we het vandaag weer geprobeerd, maar helaas hetzelfde probleem!
Onze creditcards werken goed want andere betalen verlopen zonder problemen. Nu dus de vraag heeft iemand weleens via www.amtrak.com treinkaartjes besteld en kan die ons misschien hiermee helpen??? (want weer bellen naar Amerika gaat toch al snel veel geld kosten)
Alvast bedankt voor de tijd en moeite met vriendelijke groet Joyce
Ik had een vraagje, mijn broer en ik gaan in augustus een treinreis maken door Amerika. Wij wilden vooraf de treinkaartjes bestellen via Amtrak.com
zodat wij ze alleen maar hoeven af te halen op het station.
In februari hebben wij dit geprobeerd en toen is het helemaal mis gegaan. Bij het betalen komt het bericht NO CARD VERIFICATION CODE MATCH naar voren, waarbij wij dachten dat het mislukt was terwijl alles correct was ingevuld. Toen heb ik het met mijn creditcard geprobeerd, maar helaas hetzelfde probleem. Toen hebben wij de postbank gebeld die aangaf dat het geld voor de tickets wel opzij was gezet. Dus wij amtrak gebeld, maar daar kwamen we niet verder want we hadden geen reserveringscode. Ze vroegen wel of we alles goed hadden ingevuld (met name de postcode is belangrijk)
Goed na een maand was het geld gelukkig weer terug gezet en nu hebben we het vandaag weer geprobeerd, maar helaas hetzelfde probleem!
Onze creditcards werken goed want andere betalen verlopen zonder problemen. Nu dus de vraag heeft iemand weleens via www.amtrak.com treinkaartjes besteld en kan die ons misschien hiermee helpen??? (want weer bellen naar Amerika gaat toch al snel veel geld kosten)
Alvast bedankt voor de tijd en moeite met vriendelijke groet Joyce
Kun je de kaartjes niet telefonisch bestellen bij Amtrak, en daarbij betalen met je creditcard? Dan kunnen zij direct zien als je creditcard niet geaccepteerd wordt, om wat voor reden dan ook.
Ja dat houden we als laatste optie als we er via het internet echt niet uit komen, maar via het internet zou goedkoper en makkelijker zijn. Maar bedankt voor je snelle reactie
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Volgens de website van KPN kost bellen naar de VS slechts 0,04 euro per minuut dus de belkosten vallen wel mee 

[/url]
Klinkt wel vreemd. Ik heb wel gewoon bij hun geboekt met mijn postbank. Het probleem ligt volgens mij niet zozeer aan de communicatie met mastercard maar eerder hun eigen site die regelmatig errors geeft, zeker bij boekingen. Dat probleem heb ik namelijk wel gehad met hen.Joycee schreef:Net toch maar even gebeld met de Postbank. Er is niets aan de hand met mijn kaart en er waren helemaal geen betalingsaanvragen bij hun binnengekomen. Er zal dan toch op dat moment wel iets fout zijn gegaan bij recreation.gov. Konden waarschijnlijk op dat moment niet communiceren met de mastercard computer oid.
De kaart doet het verder dus gewoon. Gelukkig hoef ik verder geen campings meer te boeken bij recreation.gov.
Ik zou me echt geen zorgen maken om mijn postbankcard als ik jou was. Visa of Master maakt niet veel uit. Beiden zijn van hetzelfde bedrijf (ICS).
Heb jij uiteindelijk wel gewoon je kaartjes online kunnen boeken?
Ja alleen een dagje later. Toen "deed" hij het gewoon weer.
Ik gebruik ook de Postbank Goldcard (= Mastercard). Kom best regelmatig in de US (m.n. voor werk) en heb nog nooit de pincode hoeven gebruiken bij een betaling. Card heeft nog geen chip, vandaar. Pincode is alleen nodig bij contante opname, dat is erg duur, dus kun je beter met je pinpas doen.
Heb vanuit NL nu heel veel tickets en reserveringen betaald met deze PB Card (o.a. recreation.gov) en het ging prima, geen enkel probleem. Gisteren nog de kaartjes voor Alcatraz hiermee betaald.
Een ding om op te letten: een paar jaar geleden kwamen we er tijdens het shoppen dat de PB Card blokkeert nadat deze 7x gebruikt is binnen 24 uur. De volgende dag is de card weer gewoon bruikbaar. Dit is een anti-fraude maatregel. Helaas werden wij hierdoor verrast, want de Postbank communiceert hier niet over (waarom niet???), maar wel iets om rekening mee te houden, kleine uitgaves op zo'n shop-dag contant betalen of 2 creditcards of minder kopen.....
Jan
Heb vanuit NL nu heel veel tickets en reserveringen betaald met deze PB Card (o.a. recreation.gov) en het ging prima, geen enkel probleem. Gisteren nog de kaartjes voor Alcatraz hiermee betaald.
Een ding om op te letten: een paar jaar geleden kwamen we er tijdens het shoppen dat de PB Card blokkeert nadat deze 7x gebruikt is binnen 24 uur. De volgende dag is de card weer gewoon bruikbaar. Dit is een anti-fraude maatregel. Helaas werden wij hierdoor verrast, want de Postbank communiceert hier niet over (waarom niet???), maar wel iets om rekening mee te houden, kleine uitgaves op zo'n shop-dag contant betalen of 2 creditcards of minder kopen.....
Jan
Hier wordt volgens mij niet de pincode bedoelt maar de validatiecode (laatste 3 cijfers op de achterkant van de kaart). Die moet je vaak invoeren als je online een reservering maakt bij een attractie, hotel, etc. (niet altijd overigens maar meestal wel).jan c schreef:Ik gebruik ook de Postbank Goldcard (= Mastercard). Kom best regelmatig in de US (m.n. voor werk) en heb nog nooit de pincode hoeven gebruiken bij een betaling. Card heeft nog geen chip, vandaar. Pincode is alleen nodig bij contante opname, dat is erg duur, dus kun je beter met je pinpas doen.
Nee, ik bedoel echt de pincode, 4 cijfers, je weet wel........Validatiecode is 3 cijfers en die hebben ze er voor gemak maar opgeschreven.... 

-
- Amerika-expert
Haal mijn gewone blauwe kaart van de Postbank regelmatig door de machine bij de kruidenier hier in St. Paul en ook wel bij andere zaken (Target en zo). Moet dan altijd mijn pincode inslaan (vier cijfers) en dat werkt. Voor alle zekerheid zeg ik, als ik in een winkel ben waar ik die kaart nog nooit gebruikt heb, er altijd even bij dat dit een buitenlandse kaart is die via euro's betaalt (vindt men vaak erg interessant), zodat als het mislukt ze niet denken dat ik de boel probeer te flessen. Als het misloopt, trek ik gewoon een echte kredietkaart.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik bedoelde Joyce. Zij had het over de validatiecode, maar daarboven wordt idd pincode bedoeld. Sorry ik was niet duidelijkjan c schreef:Nee, ik bedoel echt de pincode, 4 cijfers, je weet wel........Validatiecode is 3 cijfers en die hebben ze er voor gemak maar opgeschreven....

Hallo allemaal,
Nadat het gister weer niet gelukt was de treinkaartjes via het internet te bestellen, hebben we net maar gebeld met Amtrak.
Na een kwartier lang heel vriendelijk geholpen te zijn door de mevrouw van Amtrak melden zij mij dat de verificatiecode niet bij de naam op de kaart past, dus helaas geen kaartjes.
We gaan nu de postbank bellen, kijken of zij of verder kunnen helpen.
Mocht 1 van jullie nog ideeen hebben hoor ik het graag, alvast bedankt groetjes joyce
Nadat het gister weer niet gelukt was de treinkaartjes via het internet te bestellen, hebben we net maar gebeld met Amtrak.
Na een kwartier lang heel vriendelijk geholpen te zijn door de mevrouw van Amtrak melden zij mij dat de verificatiecode niet bij de naam op de kaart past, dus helaas geen kaartjes.
We gaan nu de postbank bellen, kijken of zij of verder kunnen helpen.
Mocht 1 van jullie nog ideeen hebben hoor ik het graag, alvast bedankt groetjes joyce
Wanneer je een auto gehuurd \hebt via een reisbureau in nederland, wordt er dan ook een borg op je kaart gehouden? Ik weet dat ik in ieder geval de drop off kosten wel moet laten lezen bij aankomst en dat dit afghouden wordt. Maar over wat voor bedrag praat je dan eigenlijk voor de borg????

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik vraag me dat ook af.elliende schreef:Wanneer je een auto gehuurd \hebt via een reisbureau in nederland, wordt er dan ook een borg op je kaart gehouden? Ik weet dat ik in ieder geval de drop off kosten wel moet laten lezen bij aankomst en dat dit afghouden wordt. Maar over wat voor bedrag praat je dan eigenlijk voor de borg????
![]()
Vorige maand hebben wij alles met 1 visa kaart betaald. En we hebben toch veel geshopt ed. Onze auto was via USA reisen op voorhand betaald.
Onze visa heeft een limiet van 2500 euro. We hebben niet zoveel opgedaan, omdat auto en de meeste hotels al op voorhand betaald waren. Maar toch kwamen we aan een kleine 2000 euro op 1 week. Nooit hebben we een probleem met blokkering of dergelijke gehad.
Dus zoveel borg kunnen ze dan niet nemen.
Carine
Groetjes,
Carine
Carine