Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag Visa-waiver.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Re: Vraag Visa-waiver.

Bericht door Nikolayev »

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Morgen ga ik naar schiphol toe om proberen bij de ticketoffice mijn terugvlucht te wijzigen naar 2 dagen eerder. (Ookal staat er in de ticketvoorwaarden dat dit niet mogelijke is, kan ik het beter maar geprobeerd hebben dan niet) Mocht dit niet lukken heb ik gelezen dat als je langer dan 90 dagen wil verblijven je een B2 Toeristenvisum nodig heb. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee of zoiets gemakkelijk aan te vragen is of niet?

-Nikolayev.
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Heb in iedergeval van de KLM een email reponse op mijn vraag gekregen, maar het antwoord is mij niet helemaal duidelijk:

Op de vraag
Ik heb 2 dagen geleden een vlucht naar Boston geboekt, voor 7 juni 2007, en mijn terugreis is op 5
september. Nu kwam ik er vandaag achter dat ik me een klein beetje verrekend heb, en dat ik per
ongeluk de aankomst dag niet meegerekend heb. Want op een visa-waiver mag je toch precies 90 dagen
in Amerika verblijven? Word deze aankomst dag meegerekend? en kom ik hiermee in de problemen?
En hun antwoord was is:
Geachte heer

Hartelijk dank voor uw e-mail.

In antwoord op uw vraag kunnen wij u meedelen dat tussen 7 Juni 2008 en 5 September 2008 precies 90
dagen zitten. Hierbij kunnen wij u ook meedelen dat de aankomst dag wordt meegerekend. Voor de
eventuele consequenties als u langer verblijft verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen
met de ambassade van de Verenigde Staten.

Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Melanie Monk
KLM en Northwest airlines
Als ik het goed lees schrijft deze mevrouw dat het dus 90 dagen zijn, met de aankomstdag erbij gerekend. Terwijl ik er toch zeker van ben dat het 91 dagen zijn. Of ik lees het verkeerd. Zal in iedergeval met de ambassade contact op gaan nemen.

-Nikolayev.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, dat is geen antwoord dat duidelijkheid verschaft. Ook het begrip "tussen" vind ik verwarrend, dat zou suggereren dat aankomstdag en vertrekdag niet meetellen.
Misschien dat de vertrekdag niet meegerekend wordt?

Marianne
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Als dat het geval is is dat zeer mooi. Maar ik betwijfel dat. Heb zojuist geprobeerd te bellen met de ambassade, maar kreeg te horen dat het kantoor voor visa's gesloten is vandaag, en dat ik het morgen moet proberen. Ga zodirect naar schiphol om te vragen of ik eventueel mijn datum kan veranderen, maar dat zal wel niet.

-Nikolayev.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Mocht één van de dames van het ticketoffice aangeven dat je qua dagen precies uitkomt, laat haar dit dan vastleggen in jouw PNR (Passenger Name Record) zodat er bij vertrek niet weer onduidelijkheid ontstaat.

Suc6 op Schiphol.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Hartelijk dank.

Heb nog 1 klein vraagje. Ik ben 2 maanden geleden ook naar Amerika geweest onder het Visa-waiver visum, toen bleef ik maar 3 weken. Is dit een belemmering als ik nu dan 90 dagen wil verblijven, of is dit geen probleem?

-Nikolayev.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Nee, dat is totaal niet van invloed. Als je bezoek maar een zakelijk cq toeristisch doel heeft. Laat even horen hoe het gegaan is op Schiphol ? Ga trouwens niet in de drukste tijd, dan heeft men wat meer tijd voor je. Ik geloof dat ze tot 22.00 uur geopend zijn. Ticketoffice zit helemaal aan de linkerzijde van de vertrekhal 2, onder de medische dienst.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Hallo,

Heb aan de hand van mijn antwoord op mijn email nog een email terug gestuurd, met de vraag of de vertrek datum ook meegerekend word, en dit kreeg ik als antwoord:
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

De aankomstdag wordt wel meegerekend de vertrekdag niet. Desondanks adviseren wij u morgen contact
op te nemen met de ambassade.

Met vriendelijke groet,

Christine Gart
KLM en Northwest airlines
Maar ben intussen al naar Schiphol geweest, en heb daar mijn ticket kunnen wijzigen. Nu vertrek ik dus weer uit Boston op 3 September 2008. En ben ik dus binnen de 90 dagen weer weg. En eigenlijk mocht ik mijn ticket dus helemaal niet wijzigen, maar deze aardige mevrouw bij de ticket-desk had wel met me te doen, en heeft dit dus zelfs kostenloos voor mij geregeld. Ik had ook een tranfervlucht vanaf Boston naar Maine met US airways, en heb die zojuist tegen €64.80 de terugreis naar Boston kunnen veranderen naar 3 September. Hierbij is dus in principe alles geregeld, en kan ik met een gerust hart op vakantie. :D Wil toch iedereen bedanken voor de hulp die mij geboden is, en dit is zeker een fout die ik niet nog eens zal maken.

-Nikolayev.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

:doublethumb: Fijn, dat het nu allemaal zonder veel problemen naar tevredenheid is geregeld.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Dat is keurig opgelost van de KLM. :dance: (Het zal een zorg minder zijn voor je)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Dat is inderdaad zeer keurig geregeld, had ik niet verwacht. Heb zojuist de KLM site gechecked bij de manage my booking, en staat nu de correcte datum. Ook een nieuwe confirmation email van US airways gehad met de gewijzigde datum, en klopt ook helemaal. Het is dus zeker een HELE zorg minder. :D

-Nikolayev.
annebel
Amerika-ontdekker

Bericht door annebel »

Hoi

Fijn dat het nu geregeld is :doublethumb: , een hele fijne vakantie.

Groetjes Anja
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Pfffffffffffffffff :dance:
Groet,

Old Faithful
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

annebel schreef:Hoi

Fijn dat het nu geregeld is :doublethumb: , een hele fijne vakantie.

Groetjes Anja
Dankjewel. :mrgreen:
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Heb toch nog 1 klein vraagje. Ik ben dus van plan rond de 3 maanden te blijven, en heb gelezen dat je soms moet kunnen aantonen dat je "sufficient funds" bij je moet hebben. Ik verblijf dus bij vrienden (dus hotels hoef ik niet te betalen), en heb ongeveer zo'n $2500-3000 dollars. Is dit voldoende? Heb namelijk geen idee wat ze onder "sufficient funds" verstaan.

-Nikolayev.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zou in ieder geval trachten om een verklaring van je vrienden mee te nemen (waar hun naam en adres in staat), waarin zij verklaren dat je bij hen op vakantie mag verblijven en dat je daardoor geen kosten hebt voor logies of eten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Nikolayev schreef:Heb toch nog 1 klein vraagje. Ik ben dus van plan rond de 3 maanden te blijven, en heb gelezen dat je soms moet kunnen aantonen dat je "sufficient funds" bij je moet hebben. Ik verblijf dus bij vrienden (dus hotels hoef ik niet te betalen), en heb ongeveer zo'n $2500-3000 dollars. Is dit voldoende? Heb namelijk geen idee wat ze onder "sufficient funds" verstaan.

-Nikolayev.
Het is mij ooit wel eens gevraagd. Ik heb toen geantwoord met dat ik 1500 dollar cash (via bankrekening, dit rekenen ze alsnog als cash) + credit card.. dat was sufficient genoeg, zeker omdat ik bij mensen verbleef.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Hmm, zal die verklaring proberen te verkrijgen. Kan dit ook gewoon b.v een email van hun zijn?

En wat zijn eigenlijk de kansen dat ze je daarop niet toelaten (sufficient funds)?

-Nikolayev.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als ze voor de rest geen reden zien waarom jij een groot risico hebt om illegaal in Amerika te gaan blijven, dan zou ik me met jouw financien en het aanbod van je vrienden geen zorgen maken.
Heb je een opleiding die je nog in Nederland volgt? Eventueel een job waar je naartoe keert na je vakantie? Een eigen huis? Of een partner? (dit alles om je 'duurzame' banden met Nederland aan te tonen)

Edit: ik zie nu dat jij geen toeristenvisum aanvraagt, dus ik denk niet dat je dan in de problemen gaat komen. Die duurzame banden zijn vooral nuttig als je een toeristenvisum aanvraagt
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

In principe heb ik geen school of werk waar ik terug naartoe keer. Heb een tijd gewerkt om mijn reis te bekostigen, en daarna ontslag genomen, vooral omdat je sowieso geen 3 maanden vrij kunt nemen. En omdat ik heel waarschijnlijk weer terug naar school toe ga als ik terug kom.

Maar ik maak me gewoon iets te veel zorgen, wil gewoon alles voorkomen. Bedankt voor de hulp. :)

-Nikolayev.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer