Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Naar Amerika van de zomer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Xadro
Amerika-ontdekker

Naar Amerika van de zomer

Bericht door Xadro »

hallo iedereen ik had een paar vraagjes over mijn reis naar amerika van de zomer ik ga daar op bezoek bij een kennis via het internet voor 3 weken.

1.) Ik heb gelezen over het gedoe met die paspoorten en ik had een paar vragen erover want ik wil begin juli (2005) naar florida toe en ik wil graag weten wat ik allemaal nodig heb en of mijn paspoort eraan voldoet.
ik heb me paspoort aangevraagt op 25-02-2002 en ik wou dus weten of ik hiermee naar amerika kan of een ander paspoort moet aanvragen of iets dergelijks zodat ik naar amerika kan.

2.) ik zou graag willen weten wat er nou de reis zeg maar gebeurd ik heb gehoord dat je ook papieren enzo moet invullen daarvoor maar wat nog meer want dit is me eerste keer naar amerika en ik ga alleen en ik wil graag zonder problemen binnekomen :P

3.) Het kopen van kleren, games, muziek en dvd's moet je daarvoor extra geld betalen als je terug bent in nederland? of kan je dat zo ff meenemen in je handbagage ?

4.) Kunnen ze in amerika ook moeilijk doen over mijn mp3 speler ? of kan ik die zonder problemen meenemen?

5.) Mag ik gekochte dvd's, spellen en cd's (gekocht in nederland) meenemen naar amerika om daar te kijken zeg maar ?

6.) mijn laatste vraag is dan nog waar ik het beste me dollars kan halen ? in amerika, schiphol of hier al ?

als jullie me kunnen helpen zou ik jullie erg dankbaar zijn

Alvast bedankt,
Jeroen
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

ik kan juist antwoorden op de games en DVD vraag.

In Europe gebruiken we PAL versies en in de US gebruiken ze NTSC, dus games en DVD meedoen lijkt mij onnodig.
Als je games en DVD´s koopt telt hetzelfde...
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Paspoort

Bericht door nieuwenoord »

Vóor 26 oktober 2005 kan je sowieso gewoon op je oude paspoort binnen, erna ook, zolang het maar afgegeven is voor 26 oktober 2005. Paspoorten van na die datum, zonder biometrisch kenmerken, hebben aanvullend een visum nodig.

De hele formulierhandel kan je nalezen op http://www.usembassy.nl/dcnvviwa.htm. Dollars kan je gewoon bij je eigen bank halen of op Schiphol, want het is handig wat losse dollarbiljetten te hebben voor fooien bij aankomst. Ik neem zelf hooguit een 200 dollar mee, de rest gaat daar allemaal met credit card en pinnen kan er ook met je gewone pinpas.

Groet,
Monique
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Jeroen,

er is op het forum al vaker geschreven over hoe het gaat op de vliegvelden en tijdens de vlucht.
Hier is een link http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?p=13640 waar je vast nog wel iets aan hebt.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hey Jeroen,

Een deel van de vragen is al goed beantwoord. Ik zal nog even mijn versie geven en misschien wat toevoegen. Op mijn reizen naar Amerika heb ik ook kleren en andere producten gekocht. Die kun je gewoon mee terug nemen in je baggage, geen probleem. Cd's zijn ook geen probleem, maar maak er geen hele tas vol van, dat kan een beetje raar overkomen misschien. Voor dvd's en games moet je even kijken. Want zoals eerder vernoemd kan het zijn dat ze via een systeem werken waardoor je ze niet in Europese aparaten kan afspelen. Of zoiets.
In het vliegtuig krijg je een formuliertje waarop je gegevens invuld over de bagage die je meeneemt, je verblijf in amerika, je doel, hoe lang, persoonsinformatie, etc. Niks moeilijks aan, maar erg belangrijk voor de douane, dus luister en lees de instructie die erover gegeven wordt en het is geen probleem.
Je paspoort is ook geen probleem. Als je niet langer dan 90 dagen blijft, niet werkt of iets dergelijks heb je geen visum nodig en is je paspoort genoeg.
Je mp3 speler zullen ze niet moeilijk over doen, maar ik heb er geen en kan het dus niet met 100% zekerheid zeggen. Lijkt me niet dat je er problemen mee krijgt.

Hele goede reis!
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Jeroen

Wij hadden twee mp3 spelers en een I-pod mee en daar hebben we geen problemen over gehad.

Marjon
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hoi Jeroen,

1) Je paspoort is nog gewoon geldig. Je hebt geen visum nodig als je 90 dagen of minder in de VS verblijft.

2) Kijk eens hier voor tips: http://www.allesamerika.com/reistips-amerika.html#5

3) Het is toegestaan om in de VS gekochte producten naar Nederland mee te nemen. De maximale waarde van alles wat je invoert mag dan per persoon niet meer dan ¤175 bedragen, want anders moet je hierover belasting betalen. Ik zou geen DVD's kopen in Amerika, want die werken hier in Nederland niet.

4) Een MP3-speler moet geen probleem opleveren.

5) Ja, maar Nederlandse DVD's werken zoals gezegd niet in de VS (en andersom ook niet).

6) Ga alvast wat geld halen bij je bank, waarbij (zoals al gezegd) 200 dollar in eerste instantie meer dan voldoende is. Je kunt in de VS overal bijpinnen tegen lage kosten.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Even een aanvulling op punt 3 wat Dennis maakt. Wij kopen wél dvd's in Amerika en kunnen ze hier ook afspelen. Qua dvd-spelers is er regio-indeling. Een speler met een bepaalde regio-codering kan alleen dvd's spelen met die bepaalde regio. Echter, er zijn ook regio-vrije spelers die alles kunnen afspelen. Zo een hebben wij dus ook, je kunt spelers ook regiovrij laten maken. Kennelijk kun je daar op internet van alles over vinden heb ik wel eens gelezen maar wij hadden dat dus niet nodig.
Dan is er nog Pal-beeld en NTSC-beeld maar dat geldt alleen voor video's.
Xadro
Amerika-ontdekker

Bericht door Xadro »

Bedankt voor jullie reacties het heeft me heel erg geholpen :D

maar ik wou nog weten of het mogelijk is om Playstation 2 spellen vanuit nederland mee te nemen om daar te spelen ? of is de playstation daar anders ? heeft iemand daar verstand van ?

Ook heb ik vandaag geboekt voor 4 weken :D voor 27 Juni tot 22 Juli.

Heel erg bedankt voor jullie hulp ik ben nu gerust voor me vlucht :)

ik heb gehoord dat je vingerafdrukken en een pasfoto moet laten maken als je daar binnen komt is dat waar ? en moet je daarvoor betalen ?

Groetjes,
Jeroen
Afbeelding
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

In december hebben wij ook vingerafdrukken en pasfoto moeten laten maken. Dit is zo gebeurd, vingerafdruk via een apparaatje op de balie waar je je vinger op legt. Foto via een webcam die ze op je richten. Kost niks.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Jeroen,

Playstation spelletjes uit Nederland kun je niet in Amerika afspelen omdat ze daar een ander systeem hebben. Hier hebben we PAL en in Amerika NTSC.
Als je spelletjes uit Amerika meeneemt kun je ze alleen hier afspelen als je je Playstation hebt laten ombouwen.

Marjon
Xadro
Amerika-ontdekker

Bericht door Xadro »

Heb paar weken geleden geboekt en ik ga van 27 juni tot 22 juli met British Airways eerst naar Londen dus dan naar Miami :lol: maar nu heb ik ingelogd met mijn referentienummer en ik kreeg een melding dat ik extra gegevens moest invullen:
• The information you provide here will be sent to the customs and immigration authorities of any country in your itinerary that requires it.
• Please make sure that the information entered for each passenger exactly matches the passport they will use for this journey.
• All the information requested here (except Passport expiry date) must be provided before travel. Passport expiry date is not required by customs and immigration but enables British Airways to ensure that the passport is valid. This information will be entered on your booking.
• You must enter the passport number, its expiry date and the citizenship of this passenger in order to submit Advance Passenger Information.
Ze vragen hier:
*Passport number
*Citizenship
*Country which issued passport
*Passport expiry date
*Given names (as shown on passport)
*Last name (as shown on passport)
Is het verstandig dit gewoon in te vullen?

Groeten,
Jeroen
Afbeelding
clanlord
Amerika-newbie

Bericht door clanlord »

Aïda schreef:Even een aanvulling op punt 3 wat Dennis maakt. Wij kopen wél dvd's in Amerika en kunnen ze hier ook afspelen. Qua dvd-spelers is er regio-indeling. Een speler met een bepaalde regio-codering kan alleen dvd's spelen met die bepaalde regio. Echter, er zijn ook regio-vrije spelers die alles kunnen afspelen. Zo een hebben wij dus ook, je kunt spelers ook regiovrij laten maken. Kennelijk kun je daar op internet van alles over vinden heb ik wel eens gelezen maar wij hadden dat dus niet nodig.
Dan is er nog Pal-beeld en NTSC-beeld maar dat geldt alleen voor video's.
kleine tip . de gemiddelede moderne laptop met dvd is tegenwoordig regiovrij en kan dus alles afspelen :)
Xadro
Amerika-ontdekker

Bericht door Xadro »

Xadro schreef:Heb paar weken geleden geboekt en ik ga van 27 juni tot 22 juli met British Airways eerst naar Londen dus dan naar Miami :lol: maar nu heb ik ingelogd met mijn referentienummer en ik kreeg een melding dat ik extra gegevens moest invullen:
• The information you provide here will be sent to the customs and immigration authorities of any country in your itinerary that requires it.
• Please make sure that the information entered for each passenger exactly matches the passport they will use for this journey.
• All the information requested here (except Passport expiry date) must be provided before travel. Passport expiry date is not required by customs and immigration but enables British Airways to ensure that the passport is valid. This information will be entered on your booking.
• You must enter the passport number, its expiry date and the citizenship of this passenger in order to submit Advance Passenger Information.
Ze vragen hier:
*Passport number
*Citizenship
*Country which issued passport
*Passport expiry date
*Given names (as shown on passport)
*Last name (as shown on passport)
Is het verstandig dit gewoon in te vullen?

Groeten,
Jeroen
Ik kan deze gegevens gewoon invullen??
Afbeelding
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Als je wilt dat ze je meenemen wel ja. Ze geven die gegevens door aan de douane zodat ze in Amerika weten wie eraan komen (heb ik me laten vertellen) zodat ze dan ook kunnen checken met ongewenste personen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer