Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wat kost de benzine ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
wat kost de benzine ?
Ik vraag me af hoe duur de benzine kost, niet onbelangrijk met een rit van 8000 km.... Ik heb een fullsize auto geboekt, maa rwellliht is dat dom omdat we toch maar met zn tweetjes zijn en eigenlijk niet zo'n benzineslurper nodig hebben...wellicht een upgrade naar een hybride ????
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: wat kost de benzine ?
Voor benzineprijzen: http://www.gasbuddy.com/
Wij reizen ook met z'n tweeën door de VS en hebben toch wel graag minimaal een full-size. Je legt hele afstanden af en dan is een grote auto met een goede zit en cruisecontrol toch wel erg prettig.
Evenals een 4-deurs.
Wij reizen ook met z'n tweeën door de VS en hebben toch wel graag minimaal een full-size. Je legt hele afstanden af en dan is een grote auto met een goede zit en cruisecontrol toch wel erg prettig.
Evenals een 4-deurs.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Tussen de $ 3 en $ 5, sorry een beter antwoord kan ik niet geven, het is namelijk erg afhankelijk van de plaats waar je gaat tanken.
CA is erg duur, in de buurt van wat veraf gelegen NP's ben je ook veel geld kwijt.
Wij waren vorige maand gemiddeld $ 3,43 per gallon kwijt.
Met de zomer op komst zal de prijs ook nog wel stijgen, iedereen gaat op vakantie en dus is er meer vraag.
Rob
CA is erg duur, in de buurt van wat veraf gelegen NP's ben je ook veel geld kwijt.
Met de zomer op komst zal de prijs ook nog wel stijgen, iedereen gaat op vakantie en dus is er meer vraag.
Rob
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Even een rekensommetje...Rob schreef:Tussen de $ 3 en $ 5, sorry een beter antwoord kan ik niet geven, het is namelijk erg afhankelijk van de plaats waar je gaat tanken.
Rob
Reken dus op ongeveer $3,50 per gallon.
Als je 8000 km gaat rijden is dat dus 5000 miles.
Bij een full-size heb je een verbruik van ongeveer 23 mpg (bijv. een Pontiac Grand Prix bij UsaReisen.de)
Dan gebruikt je dus 218 gallon peut (5000 / 23)
De brandstof kosten zijn dan ongeveer $760 (€490 bij de huidige koers)
Bij een compact heb je een verbruik van ongeveer 27 mpg (bijv. een Chevy Cobalt Prix bij UsaReisen.de)
Dan gebruik je dus 185 gallon peut.
De brandstof kosten zijn dan ongeveer $650 (€420 bij de huidige koers)
Dat scheelt dus €70 op je 8000 km!
Bij een Hybride heb je een verbruik van ongeveer 45 mpg???
Dan gebruik je dus 110 gallon peut.
De brandstof kosten zijn dan ongeveer $385 (€250 bij de huidige koers)
Dat scheelt dus €240 op je 8000 km!!!
Als je een Prius huurt scheelt het wel een hoop brandstof $$$ maar ik weet niet of die overal te huren is.
Een gewoon kleiner model scheelt al meteen een stuk minder.
En je levert inderdaad ook een hoop luxe in met een kleiner model.
Als het maar een paar tientjes scheelt zou ik voor de full-size staan en thuis gewoon een extra boom planten ter compensatie

Groetjes
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
- Amerika-expert
Nou bedankt voor de reacties en een rekensommentje, de prijs van 4 dollar per gallon valt wel mee...het is al weer drie jaar geleden, onze laatse usa reis dus ik wist niet meer wat we toen betaalt hebben.....
De tijd zal t leren, mochten ze een prius hebben, dan denk ik dat ik ja zeg.....
Ik heb trouwens 9 bomen in mn tuin staan, en tevens drie bambus planten (die nemen drie keer zoveel co2 op als een boom), op vakantie gaan doen we maar af en toe, maar ja voel me wel een zware vervuiler.....
Een slecht geweten mag wel, dat kan geen kwaad....
bedankt voor de reacties....
De tijd zal t leren, mochten ze een prius hebben, dan denk ik dat ik ja zeg.....
Ik heb trouwens 9 bomen in mn tuin staan, en tevens drie bambus planten (die nemen drie keer zoveel co2 op als een boom), op vakantie gaan doen we maar af en toe, maar ja voel me wel een zware vervuiler.....
Een slecht geweten mag wel, dat kan geen kwaad....
bedankt voor de reacties....
-
- Amerikafan
offtopic:RoyBergen schreef:Ik heb trouwens 9 bomen in mn tuin staan, en tevens drie bambus planten (die nemen drie keer zoveel co2 op als een boom), op vakantie gaan doen we maar af en toe, maar ja voel me wel een zware vervuiler.....
zolang je je eigen leven maar zelf bepaalt en niet lààt bepalen door al die ecologische bullsh*t, dan is het goed

En gelukkig kost benzine nooit duur. Benzine kost momenteel ergens tussen de 3 en 4 dollar, en als je dat duur vindt of goedkoop ... da's een mening.
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
michael66 schreef:En gelukkig kost benzine nooit duur. Benzine kost momenteel ergens tussen de 3 en 4 dollar, en als je dat duur vindt of goedkoop ... da's een mening.

[/url]
-
- Amerika-expert
ik vind t goedkoop, en ja de industrie (met usa en china voorop (geloof ik) zijn de grootste vervuilers)
hier nog even een site waar je de route kan plannen maar ook kan zien waar de tankstations zijn met hun prijzen
http://www.mapquest.com/find
http://www.mapquest.com/find
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je voornamelijk lange afstanden rijdt, dus geen stadsverkeer, zal een hybrid weinig zoden aan de dijk zetten. Hybrids zijn zuinig in verkeer waar je veel moet stoppen en rijden, omdat tijdens het remmen de energie in de batterij wordt opgeslagen. Als je constant op highways en byways rijdt, zal het verbruik van een hybrid hetzelfde zijn als een vergelijkbare niet hybrid auto.
Ik zou zeggen kies een auto uit die comfortabel is voor het aantal mensen dat je reist. Standard of full size zijn prettige voertuigen als je met z'n tweeen bent, die een redelijk verbruik hebben.
Ik zou zeggen kies een auto uit die comfortabel is voor het aantal mensen dat je reist. Standard of full size zijn prettige voertuigen als je met z'n tweeen bent, die een redelijk verbruik hebben.
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Die stelling kan ik onderschrijven. Wij kozen weer voor een Equinox, om die weer niet te krijgenLoek schreef:Ik zou zeggen kies een auto uit die comfortabel is voor het aantal mensen dat je reist. Standard of full size zijn prettige voertuigen als je met z'n tweeen bent, die een redelijk verbruik hebben.

Dus nu crossen we rond in KIA Sportage, met goede gas/milage en tanken wanneer dat nodig is, ongeacht wat het kost.
We zijn in Texas begonnen met $3.40 p/g en zitten nu in Tennessee voor $3,70 p/g, maar dat maakt ons niet uit,
we tanken toch altijd voor en tientje

Al is dat bekende Nederlandse gegeven nu geen tientje maar 40 dollar

En we zijn al bijna 3000 mijlen zeer tevreden met de KIA.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn hybride is een uitzondering. Deze loopt namelijk op maar 3 van de zes cilinders op de snelweg om benzine te besparen Daardoor is het 28 in de stad en 35-40 op de highway (gemiddeld is het nu 31 mile/gallon)Loek schreef:Als je voornamelijk lange afstanden rijdt, dus geen stadsverkeer, zal een hybrid weinig zoden aan de dijk zetten. Hybrids zijn zuinig in verkeer waar je veel moet stoppen en rijden, omdat tijdens het remmen de energie in de batterij wordt opgeslagen. Als je constant op highways en byways rijdt, zal het verbruik van een hybrid hetzelfde zijn als een vergelijkbare niet hybrid auto.
Overigens laat een hybride ook op de snelweg bij. Zodra je namelijk het gas loslaat omdat je heuvel af gaat of vaart moet verminderen voor de auto voor je, dan denkt de auto dat de motor nutteloos staat te draaien en gebruikt ie die energie om de accu's bij te laden.
Wij zijn nu in vegas en de prijs hangt hier op 3.78 voor de gallon
Rijden een dodge journey en ben blij met deze superstille kanjer
Met lange ritten voor de boeg zal dat veel rust geven, zelfs nu al in de drukte hier is het bijzonder prettig
groeten
Rijden een dodge journey en ben blij met deze superstille kanjer
Met lange ritten voor de boeg zal dat veel rust geven, zelfs nu al in de drukte hier is het bijzonder prettig
groeten

Hallo,
Ik heb in verschillende topics al veel informatie gevonden over autohuur-in-amerika maar wat ik niet heb kunnen vinden is informatie over de verschillende service pakketten.
Wij huren voor de maand augustus een auto in Californie en moeten nu aangeven welk pakket we willen, we kiezen nog tussen 'all in' en 'all in + fuel'.
Het verschil hier tussen is, wat wij ervan begrepen hebben, dat bij 'all in + fuel' de eerste tank inbegrepen is in de prijs. Het prijsverschil tussen de pakketten is zo'n 130 euro.
De vraag is dus welke van de 2 pakketten te boeken, kost 1 tank altijd 130 euro of kunnen we iets verderop veel goedkoper tanken oid? En is een volle/lege tank echt het enige verschil?
Misschien dat iemand kan helpen, alvast bedankt!
Lilian
Ik heb in verschillende topics al veel informatie gevonden over autohuur-in-amerika maar wat ik niet heb kunnen vinden is informatie over de verschillende service pakketten.
Wij huren voor de maand augustus een auto in Californie en moeten nu aangeven welk pakket we willen, we kiezen nog tussen 'all in' en 'all in + fuel'.
Het verschil hier tussen is, wat wij ervan begrepen hebben, dat bij 'all in + fuel' de eerste tank inbegrepen is in de prijs. Het prijsverschil tussen de pakketten is zo'n 130 euro.
De vraag is dus welke van de 2 pakketten te boeken, kost 1 tank altijd 130 euro of kunnen we iets verderop veel goedkoper tanken oid? En is een volle/lege tank echt het enige verschil?
Misschien dat iemand kan helpen, alvast bedankt!
Lilian
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
$130 voor een volle tank is wel erg veel
De gemiddelde prijs in de VS is nu zo'n $2,30 per gallon.
In een gemiddelde SUV gaan ongeveer 20 gallon, dus een volle tank kost je $46.
Als dat het enige verschil is in de voorwaarden dan zou ik zelf gaan tanken.
Have Fun
Bert

De gemiddelde prijs in de VS is nu zo'n $2,30 per gallon.
In een gemiddelde SUV gaan ongeveer 20 gallon, dus een volle tank kost je $46.
Als dat het enige verschil is in de voorwaarden dan zou ik zelf gaan tanken.
Have Fun
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
130 euro voor een tank is oplichting,afgelopen week heb ik getankt tussen de 1.79 en 2.26 dollar per gallon,bij een kwart tank over was dat ongeveer 25 dollar bijtanken,hooguit.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Die EUR 130 zal vast niet alleen voor een volle tank zijn. Misschien zijn extra bestuurders ook in het all inn + fuel pakket meegerekend? Vaak zit in datzelfde pakket ook nog een personen- en bagageverzekering. Dat kan het verschil van EUR 130 wel verklaren.
Bij welke aanbieder is dit?
Roland
Bij welke aanbieder is dit?
Roland
Ok, dat klinkt inderdaad niet heel redelijk dan. Bedankt!
Voor de extra bestuurder betalen we een bepaalde verzekering ofzo, volgens mij komt dat er apart bij? Maar het zou kunnen dat dat het verschil maakt inderdaad.
En ik ben de naam van de aanbieder even kwijt (holidaycars of sunnycars.. iets dergelijks), het reisbureau regelt het.
Is er misschien iemand die eerder een auto gehuurd heeft die weet of er nóg een verschil tussen de pakketten is... en hoe je met een lege tank bij het dichtstbijzijnde benzinestation komt?
Hoe werkt dat?
Voor de extra bestuurder betalen we een bepaalde verzekering ofzo, volgens mij komt dat er apart bij? Maar het zou kunnen dat dat het verschil maakt inderdaad.
En ik ben de naam van de aanbieder even kwijt (holidaycars of sunnycars.. iets dergelijks), het reisbureau regelt het.
Is er misschien iemand die eerder een auto gehuurd heeft die weet of er nóg een verschil tussen de pakketten is... en hoe je met een lege tank bij het dichtstbijzijnde benzinestation komt?

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Kijk zelf eens voor een huurauto. Velen van dit forum hebben al gehuurd bij http://www.usareisen.de. In de meeste gevallen zijn zij het meest voordelig. E.e.a. kan afhangen van de huurperiode en/of gebied.
De zaken die ik opnoemde zijn zo'n beetje de verschillen tussen de pakketten. Op de site van usareisen.de worden de verschillen heel duidelijk weergegeven.
Met een lege tank kom je niet ver...
Maar zonder gekheid. Probeer gewoon je laatste tankbeurt een beetje uit te kienen. Bekijk wat voor ritten je nog gaat maken zodat je 'm zo goed als leeg inlevert. Moet je 'm vol inleveren dan zijn er nabij de verhuurbedrijven vaak wel tankstations. Ik zorg dat ik 'm op een afstand van zo'n 5 mijl van de verhuurbedrijven vol gooi. Dat doe ik omdat tankstations vlakbij de verhuurbedrijven soms erg duur zijn. Afgelopen maart nog meegemaakt in Florida. Het tankstation nabij Hertz in Orlando was bijna 2x zo duur als andere tankstations.
Normaal gesproken let ik er altijd op maar we zagen nu geen tankstations dichtbij, anders niet dan deze dure. En de prijs bemerkten we pas toen we er al stonden.
Roland
De zaken die ik opnoemde zijn zo'n beetje de verschillen tussen de pakketten. Op de site van usareisen.de worden de verschillen heel duidelijk weergegeven.
Met een lege tank kom je niet ver...

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2107 Weergaves
-
Laatste bericht door MariskaUSA